بازدید 4777

تفاوت تافل و آیلتس: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

این مقاله به تجزیه و تحلیل تفاوت تافل و آیلتس برای دانشجویان بین المللی می پردازد. با خواندن این مقاله از نقاط قوت هر یک مطلع شوید و می توانید تصمیم بگیرید کدام یک بیشتر برای شما مناسب است. این راهنما به شما در این تصمیم گیری کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 03 March 2021

ما فارسی زبانان تقریباً ملزم به شرکت در یک آزمون مهارت انگلیسی به عنوان بخشی از برنامه خود برای تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان هستیم. تافل و آیلتس دو آزمون مورد قبول زبان انگلیسی در سراسر جهان هستند. هر دو سطح زبان انگلیسی شما را به طور دقیق می سنجند که در هزاران موسسه در سراسر جهان مورد پذیرش هستند. این دو آزمون از نظر متد، ساختار و معیارهای آموزشی باهم متفاوت هستند، بنابراین باید اطلاعات گافی در مورد این دو آزمون داشته باشید تا بتوانید آزمون مناسب را انتخاب و برای آن آماده شوید.

این مقاله به تجزیه و تحلیل تفاوت تافل و آیلتس برای دانشجویان بین المللی می پردازد. با خواندن این مقاله از نقاط قوت هر یک مطلع شوید و می توانید تصمیم بگیرید کدام یک بیشتر برای شما مناسب است. این راهنما به شما در این تصمیم گیری کمک خواهد کرد.

آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس یک آزمون انگلیسی زبان است که برای اهداف آموزشی، مهاجرت و شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون توسط بیش از 10 هزار موسسه در 140 کشور جهان پذیرفته می شود. آیلتس یک آزمون بین المللی زبان است که به طور مشترک متعلق به شورای بریتانیا،IDP استرالیا و کمبریج است. بسته به شرایط ورود به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر خود، ممکن است نیاز به شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال داشته باشید.

تفاوت تافل و آیلتس: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

تافل چیست؟

آزمون تافل به دنبال سنجش توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در محیط های خاص دانشگاهی است. این آزمون در بیش از 8500 موسسه در 130 کشور از جمله انگلیس، ایالات متحده آمریکا و استرالیا و همچنین 100 دانشگاه برتر جهان مورد پذیرش است. تافل توسط سازمان مستقر در ایالات متحده، Service Testing Service ، اداره می شود. این آزمون بیشتر مورد پسند موسسات آمریکایی است.

تفاوت تافل و آیلتس: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

تفاوت کلی تافل و آیلتس

جدا از سبک های مختلف انگلیسی هرکدام از این آزمون ها، سوالات امتحان تافل تقریباً چند گزینه ای است، در حالی که آیلتس شما را ملزم می کند تا به طیف وسیعی از انواع سوالات مانند پاسخ کوتاه، پر کردن جای خالی و نوشتن مقاله کوتاه پاسخ دهید. مدت زمان آیلتس به طور قابل توجهی کوتاه تر از آزمون تافل است به طوری که تقریباً 2 ساعت و 40 دقیقه است. در حالی که تافل در حدود چهار ساعت طول می کشد.

یک نوع آزمون تافل،iBT، کاملاً رایانه ای است، اما هر دو آزمون آیلتس، آکادمیک و جنرال، به صورت کاغذی برگزار می شود. دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی باید در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنند. آزمون جنرال آیلتس برای افرادی که قصد مهاجرت و کار در برخی از مشاغل را دارند مناسب است.

آیلتس و تافل به طور کاملا متفاوتی داوطلب را مورد ارزیابی قرار می دهند. از آنجا که تافل چند گزینه ای است، داوطلب باید بتوانند به صورت تحلیلی فکر کند تا به تفاوت بین گزینه ها پی ببرد. اما آیلتس نیاز به استفادۀ بیشتر از حافظه و مهارتهای درک دارد زیرا داوطلب با سوالات با سبک های مختلف روبروست.

برای آنکه بتوانید با روشی صحیح و متدهای روز دنیا برای این دو آزمون آماده شوید نیاز دارید با از مشاوری با تجربه کمک بگیرید. موسسه کوییک با بررسی برترین متدهای آموزشی در استرالیا و انگلیس می تواند در این مسیر در کنار شما باشد. ما بهترین منابع و اساتید را به شما معرفی می کنیم تا در کمترین زمان برای نمرات آیلتس بالای 6 و نمره بالای تافل به صورت تضمینی آماده شوید.  

تفاوت تافل و آیلتس: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

تفاوت بین تافل و آیلتس از نظر ساختار 

تفاوت بخش اسپیکینگ 

هر دو آزمون بخش اسپسکینگ دارند اما این بخش در آزمون آیلتس به صورت حضوری با یک ممتحن برگزار می شود. در آزمون تافل، شما به شش سوال از طریق میکروفون پاسخ می دهید که پاسخ شما ضبط شده و بعداً برای گروهی که متشکل از شش داور است ارسال می شود. اما نمره اسپیکینگ آیلتس شما فقط توسط یک ممتحن تعیین می شود.

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس بین 11 تا 14 دقیقه طول می کشد و ممکن است در روزی که سایر مهارت ها را آزمون می دهید برگزار نشود. اما تافل حدود 20 دقیقه طول می کشد و در همان روزی که سایر مهارت ها را آزمون می دهید، برگزار می شود.

دیگر تفاوت تافل و آیلتس در بخش اسپیکینگ این است که در آیلتس می توانید با تمام لهجه های انگلیسی صحبت کنید اما در تافل فقط باید با لهجه آمریکایی به سوالات پاسخ دهید.

تفاوت بخش رایتینگ 

تفاوت تافل و آیلتس در بخش رایتینگ یا نوشتار نیز دیده می شود. در آزمون تافل شما باید نوشته خود را تایپ کنید در حالی که در آیلتس باید آن را روی کاغذ بنویسید. تافل شما را ملزم به تکمیل دو بخش نوشتاری می کند. در اولین بخش شما باید مقاله ای پنج پاراگرافی بین 300-350 کلمه بنویسید. برای بخش دوم، باید با توجه به متن و سخنرانی که به شما داده می شود متنی در حدود 150-225 کلمه ای بنویسید.

آزمون نوشتاری آیلتس نیز دارای دو بخش است. بخش اول نیاز به خلاصه یا توضیح اطلاعات در مورد نمودار، چارت، جدول یا دیاگرام نمودار داده شده دارد. در بخش دوم، شما باید متنی 200-250 کلمه ای در مورد دیدگاهی بنویسید که در این متن باید استدلالی را ارائه دهد یا از شما می خواهد با یک استایل خاص بنویسید.

تفاوت بخش ریدینگ 

سوالات بخش ریدینگ یا درک مطلب هر دو آزمون کاملاً مشابه بهم است. آزمون درک مطلب تافل از سه بخش پنج سواله تشکیل شده است که 20 دقیقه برای پاسخ به آن فرصت دارید. متونی که در تافل به شما داده می شود می تواند از موضوعات آکادمیکی باشد که قبلا با آن ها روبرو شده اید. شما باید به یک سری از سوالات چند گزینه ای پاسخ دهید تا میزان درک شما از محتوا مشخص شود.

درک مطلب آیلتس سه بخش دارد که هر کدام 20 دقیقه طول می کشد. در این بخش متن های علمی مختلف به شما داده می شود و سوالات مختلفی پرسیده می شود که می تواند پرکردن جای خالی باشد یا نوشتن پاسخی کوتاه. سوالات باتوجه به اینکه چقدر محتوا را در این موضوع خاص درک کرده اید، چقدر ایده و استایل آن را متوجه شده اید، طراحی می شود.

تفاوت بخش لیسنینگ 

تفاوت تافل و آیلتس در بخش لیسنینگ یا شنیداری زیاد است. بخش شنیداری تافل بین 40-60 دقیقه است و شامل گوش دادن به بخش هایی از سخنرانی های دانشگاهی یا مکالمات در دانشگاه می باشد. در نهایت از شما می خواهد که هنگام گوش دادن یادداشت برداری کنید و سپس به یک سری از سوالات چند گزینه ای پاسخ دهید.

در آزمون شنیداری آیلتس، شما می توانید در حین اینکه به موارد ضبط شده گوش می دهید، به سوالات پاسخ دهید و این پاسخ ها می تواند به صورت کوتاه و بلند باشد.

تفاوت تافل و آیلتس: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

تفاوت تافل و آیلتس در نمره دهی

بخش های گفتاری و نوشتاری آیلتس بر اساس شکل ظاهری آن ها، از جمله دامنه لغات به کاررفته، سبک نوشتاری و دستور زبان شما نمره دهی می شود. اما تافل براساس معیارهای فردی مانند منطق گفتاری و نوشتاری شما، انسجام، دستور زبان و میزان تسلط شما نمره می دهد. به عنوان مثال، مقاله ای با پیشرفت منطقی ایده ها اما گرامر ضعیف در آزمون تافل نمره بالاتری خواهد گرفت، در حالی که مقاله ای با گرامر و واژگان قوی که در بیان ایده ضعیف تر است نمره بالاتری در آیلتس کسب خواهد کرد.

آیلتس در بازه 1-9 نمرات هر بخش را اعلام می کند، به طوری که نمره کلی از میانگین نمرات چهار مهارت بدست می آید. نمره کلی شما به نزدیکترین نیمه بازه گرد می شود. یعنی اگر میانگین کلی شما 25/6 باشد به نمره 6.5 گرد می شود. اما تافل نمرات مجزایی برای هر مهارت از 120 امتیاز به شما می دهد.

جمع بندی: تافل یا آیلتس؟

برای مهاجرت، کار و ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان نیاز به مدرک زبان بین المللی و معتبر دارید. تافل و آیلتس دو آزمون معتبر و محبوبی هستند که سالانه داوطلبان بسیاری در این آزمون ها با اهداف مختلف شرکت می کنند. هر دو آزمون مهارت های نوشتاری، درک مطلب، صحبت کردن و شنیداری را مورد ارزیابی قرا می دهند. اما این دو آزمون از نظر سبک سوالات و امتیاز دهی با هم متفاوت هستند.

در این مقاله به بررسی تفاوت تافل و آیلتس پرداختیم و به شما در جهت تصمیم گیری در انتخاب یکی از این دو آزمون کمک کردیم.  و حالا که آزمون مورد نظر خود را انتخاب کرده اید چرا همین حالا در کلاس های آمادگی آزمون زبان ثبت نام نمی کنید!  موسسه کوییک با سال ها تجربه موفق در برگزاری کلاس های عمومی و خصوصی آیلتس و تافل در کمترین زمان شما را برای نمرات بالا به صورت تضمینی آماده می کند. پس همین حالا با شماره تلفن موسسه تماس بگیرید و یا فرم مشاوره سایت را پر کنید تا مشاوران ما به سرعت با شما تماس بگیرند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست