بازدید 3120

تصويب اختصاص يارانه دارو به بيماران نقص ايمني

کد خبر: ۱۰۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳ 12 June 2010
براساس قراردادي که بين معاونت غذا و دارو با مرکز پزشکي خاص منعقد شده است، بيماران نقص ايمني مادرزادي (آي.وي.آي.جي) مي‌توانند داروي يارانه‌اي بگيرند.

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا شانه ساز مديرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با اعلام اين خبر گفت: بيماران نقص ايمني با مراجعه به داروخانه مرکز پزشکي خاص و ارائه گواهي از پزشکان معتمد متخصص ايمونولوژي آن مرکز يا بيمارستان مرکز طبي کودکان مي‌توانند داروي «IVIG» مورد نياز خود را به صورت يارانه‌اي تهيه کنند.

وي افزود: البته آي.وي.آي.جي طيف گسترده‌اي از بيماران را شامل مي‌شود که در مورد آن عده از اين گروه از بيماران که دچار نقص ايمني بدن هستند به دليل هزينه‌هاي گزاف دارويي‌شان ، مصوب شد که طي تمهيدات ذکر شده بتوانند از يارانه‌هاي دارويي استفاده کنند.

داروي آي.وي.آي.جي ايمونوگلوبولين تزريقي است که جاي خالي سيستم ايمني بي‌رمق بدن را در بيماران دچار نقص ايمني بدن مي‌گيرد و آنها را از گزند انواع ويروس ها ، باکتري ها و قارچ ها حفظ مي‌کند. در بيماران نقص ايمني هيچگونه پادتني عليه ويروس ها و باکتري‌ها و قارچهاي حمله کننده به بدن ساخته نمي‌شود و يا ميزان اين پادتن بسيار کم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل