بازدید 94527
پیمانه اقتصادی

مقام مسئول: قیمت دلار ۱۵ هزار تومان می‌شود/ رکود عمیق بازار خودرو‌های خارجی/ رئیس اتحادیه: فروش قسطی گوشت نداریم/ زجرکشی در بورس تهران؟ / مسکن با دلار ۲۸ هزار تومانی معامله می‌شود؛ اما بورس...!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس سبز شد، ارزش سهام عدالت به چند هزار تومان رسید؟ بهترین روز وال‌استریت از ماه ژوئن ثبت شد، دلار به داد سکه رسید، سومین صعود متوالی دلار در معاملات خارجی، بیتکوین دور گرفت، قیمت طلا افت کرد و گرانی ۱۹۳ درصدی یک میوه خاص در بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 02 March 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس سبز شد، ارزش سهام عدالت به چند هزار تومان رسید؟ بهترین روز وال‌استریت از ماه ژوئن ثبت شد، دلار به داد سکه رسید، سومین صعود متوالی دلار در معاملات خارجی، بیتکوین دور گرفت، قیمت طلا افت کرد و گرانی ۱۹۳ درصدی یک میوه خاص در بازار را در بر دارد.

مقام مسئول: قیمت دلار ۱۵ هزار تومان می شود

معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی گفت: اگر در سال ۱۴۰۰ بتوانیم ۲.۵ میلیون بشکه نفت را صادر کنیم، قیمت دلار معادل ۱۵ هزار تومان می شود.

رضا بوستانی در نشست موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با عنوان "چشم انداز نرخ ارز در سال ۱۴۰۰"، گفت: اینکه نرخ ارز تحت تاثیر چه عواملی قرار می‌گیرد، بسیار مهم است که طبق تئوری برابری قدرت خرید وابسته به این است چه سال پایه‌ای انتخاب و چه نرخ تورمی در نظر گرفته می‌شود. از فروردین ۱۳۶۹ تا دی ۱۳۹۹ نرخ ارز تعادلی که از این طریق بدست می‌آید، در دو قله ۱۴ تا ۱۵ و ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان قرار دارد. وی افزود: در این زمینه، صادرات نفت، یکی از متغیرهای کلیدی موثر بر نرخ ارز است، به گونه‌ای که هر زمان میزان صادرات نفت کم شده، نرخ ارز در بازار آزاد افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، نرخ ارز تحت تاثیر تورم نیز است که تاکنون امکان مدیریت آن فراهم نشده؛ بنابراین، در کنار متغیرهای اقتصادی چون تورم، نقدینگی و سیاست‌های پولی و ارزی در راستای نرخ ارز باید به صادرات نفت هم توجه شود که خارج از کنترل ایران است. /ایسنا

شاخص کل بورس سبز شد

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳ هزار و ۹۴۴ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۶۵۹ واحد رسیده بود، امروز و در دقایق ابتدایی شروع فعالیت بورس، نماگر کل با رشد ۷۰۷۶ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت به چند هزار تومان رسید؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۲۷۷ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۴ درصد معادل ۳۸ هزار و ۴۰۱ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۶۶ تومان رسیده است.

زجرکشی در بورس تهران؟!

دنیای اقتصاد نوشت: آیا بورس در حال زجرکش شدن است؟ این سوال در یک نظرسنجی از مخاطبان پرسیده شده است. ۸۷درصد شرکت‌کنندگان معتقدند دامنه نوسان نامتقارن، سیاستی نامناسب است که تنها سهامداران را زجرکش می‌کند. ۶۶درصد از فعالان بازار سهام، خواستار جراحی بورس با حذف سریع دامنه نوسان شده‌اند. این در حالی است که ۲۱درصد از این افراد به رغم نامناسب دیدن سیاست یادشده، تداوم اجرای آن را لازم دانسته‌اند و ۱۳درصد بر مفید بودن اجرای دامنه نوسان نامتقارن تاکید کرده‌اند. آن طور که به نظر می‌رسد تا درِ سیاست‌گذاری در بازار سهام بر پاشنه تصمیمات خلق‌الساعه می‌چرخد، امیدی به بهبود وضعیت این بازار نیست.

مسکن با دلار ۲۸ هزار تومانی معامله می‌شود، اما بورس...!

یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن تحلیل وضعیت بازارهای موازی بازار سرمایه، اظهار کرد: بازار مسکن در تهران با دلار ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومانی قیمت میشود و قیمت دلار نیز بالای ۲۵ هزار تومان است. فقط دلار در بازار سرمایه زیر ۲۰ هزار تومان قیمت دارد!

مقام مسئول: قیمت دلار ۱۵ هزار تومان می شود/ رکود عمیق بازار خودرو‌های خارجی/ رئیس اتحادیه: فروش قسطی گوشت نداریم/ زجرکشی در بورس تهران؟ / مسکن با دلار ۲۸ هزار تومانی معامله می‌شود، اما بورس...!

شریعتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تغییر دامنه نوسان به منفی دو درصد و مثبت ۶ درصد اظهار کرد: این تصمیم موافقان و مخالفان خود را دارد. موافقین منطقی به ماجرا نگاه می کنند و نظرشان این است زمانی که دولت مردم را بدون زیرساخت فرهنگی و آموزشی به سرمایه گذاری در بازار سرمایه دعوت کرد، باعث شد جمعیت فعالین بازار سرمایه زیاد شود و از ۲۰۰ هزار نفر به چهار میلیون نفر(بدون در نظر گرفتن مشمولان سهام عدالت) برسد و باید بپذیریم که درحال حاضر جمعیت زیادی از سهام داران را افرادی تشکیل می دهند که آشنایی آن ها با این بازار عمیق نیست، بنابراین اگر دامنه نوسان منفی پنج درصد باقی میماند، بازار روزی پنج درصد پایین می آمد. فارغ از اینکه سهم ها ارزنده باشند یا خیر. بنابراین هرچند نقدشوندگی بازار فدای این شده است که قیمت سهم ها کاهش نیابد، درکل تصمیم خوبی است، در حالی است که برخی دیگر بر این باورند که هر ساز و کاری که مخالف کارایی عملیاتی بازار باشد به بازار آسیب میزند. این افراد نیز طبق منطق مالی و اقتصاد درست می گویند زیرا بازار نقدشونده نیست؛ اما ابهاماتی که روی بازار سایه انداخته بسیار تاثیرگذارتر است.
 

بهترین روز وال‌استریت از ماه ژوئن ثبت شد

سهام آمریکا در معاملات دیشب، دوشنبه (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران)، با جهش بزرگی همراه شده و بهترین روز معاملاتی وال‌استریت از ماه ژوئن تا کنون را به ثبت رساندند. میانگین صنعتی داو جونز ۶۰۳.۱۴ واحد یا ۱.۹۵ درصد جهش کرد و به ۳۱٫۵۳۵.۵۱ واحد رسید. اس‌اندپی با جهش بزرگ ۲.۳۸ درصدی به ۳٫۹۰۱.۸۲ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۳.۰۱ درصد جهش کرد و به ۱۳٫۵۸۸.۸۳ واحد رسید. توقف روند رشد سود اوراق قرضه آمریکا باعث شد سهام تکنولوژی در معاملات دیشب با جهش بزرگی روبرو شوند. فیسبوک ۲.۸ درصد، بوئینگ ۵.۸ درصد، اپل ۵.۳۹ درصد و تسلا ۶.۳۶ درصد جهش کردند. سود اوراق قرضه آمریکا تا ۱.۴۱ درصد پایین آمد.

نوسان دلار صرافی ملی در کانال ۲۴

در معاملات دیروز (دوشنبه یازدهم اسفندماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۴۲۶۳ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۷۵۴ تومان به متقاضی دریافت دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور فروخته ‌شد که نسبت به روز قبل، ۵۳ تومان گران‌تر شده است. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ ۲۹۰۲۹ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۹۶۱۶ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۱۷۴ تومان ارزان‌تر شده است.

دلار به داد سکه رسید

در سومین روز هفته، سکه از فاز نزولی خارج شد. سکه که روز یکشنبه ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود، دوشنبه، ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، عاملی که موجب شد، سکه به زیر مرز ۱۱ میلیون تومانی نرود، افزایش قیمت دلار بود. این افزایش در حالی رخ داد که بهای اونس طلا چندان به داد سکه‌بازان نرسید. طلا در ابتدای روز به بالای سطح حساس هزار و ۷۵۰ دلاری بازگشت، ولی بعد دچار افت شد؛ این موضوع موجب شد سکه‌بازان در خرید احتیاط بیشتری کنند. /دنیای اقتصاد

سومین صعود متوالی دلار در معاملات خارجی

ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم جهانی افزایش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۱۳۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

بیتکوین دور گرفت

گزارش جدید بانک سیتی باعث پمپاژ بیتکوین به قیمت های بالاتر شد. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بانک سیتی آمریکا در گزارشی به بررسی روند بازار ارزهای دیجیتالی پرداخته و نتیجه گرفته است امکان استفاده از ارزهای دیجیتالی به عنوان ارزهای ترجیحی در تجارت جهانی در آینده وجود دارد. به گفته سیتی، عملکرد اخیر بیتکوین ناشی از درگیر شدن سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتالی بوده و بر خلاف سال های قبل، این سرمایه گذاران خرد نیستند که اکثریت بازار را در اختیار دارند بلکه بازار دیگر در اختیار بازیگران بزرگ تری است.  

مقام مسئول: قیمت دلار ۱۵ هزار تومان می شود/ رکود عمیق بازار خودرو‌های خارجی/ رئیس اتحادیه: فروش قسطی گوشت نداریم/ زجرکشی در بورس تهران؟ / مسکن با دلار ۲۸ هزار تومانی معامله می‌شود، اما بورس...!

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ده ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیتکوین

قیمت: ۴۸ هزار و ۴۲۷.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۴۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۵۲۴.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۸۹ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۰۸ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۱.۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸.۱۹ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۵.۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۳.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۱۹ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۱ درصد افزایش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۴.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۶ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۱۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۳.۱۳ درصد کاهش

۸- لایت کوین

قیمت: ۱۷۱.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۰۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۹۷ درصد کاهش

۹- چین لینک

قیمت: ۲۶.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۸۸ درصد کاهش

۱۰- استلار

قیمت: ۰.۴۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۲ درصد کاهش

گرانی ۱۹۳ درصدی یک میوه خاص در بازار

در مدت اخیر قیمت موز در بازار نوسان زیادی داشته و با رشد قابل توجه تا بیش از ۶۰ هزار تومان نیز فروش رفته است. این در حالی است که بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از وضعیت قیمت کالاهای خوراکی نشان می‌دهد، در بهمن ماه پارسال، قیمت هر کیلو موز به طور متوسط حدود ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان بوده که در بهمن امسال به متوسط ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. حداقل قیمت هر کیلو موز حدود ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان و حداکثر آن ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان در بهمن و متوسط ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان در دی ماه ثبت شده است؛ بنابراین، قیمت هر کیلو موز در بهمن امسال نسبت به دی ماه ۳۳ درصد و در مقایسه با بهمن پارسال ۱۹۳.۲ درصد گران شده است.

رکود عمیق بازار خودرو‌های خارجی

یک فعال بازار خودروهای خارجی گفت: قیمت‌ها حدود یک ماهی است، در بازار ساکن مانده که عامل اصلی آن ثبات قیمت دلار است. کوروش طواحن خاطرنشان‌کرد: اکنون خرید و فروش‌ها در بازار بسیار اندک و انگشت‌شمار شده، خریداران انتظاراتی به خاطر شرایط رکود فعلی دارند و بیشتر چانه‌زنی می‌کنند؛ اما فروشندگان نیز بر قیمت‌های اعلامی خود اصرار دارند. وی، نزدیک شدن به ایام پایانی سال را عاملی برای پایین آمدن قیمت‌ها ندانست و افزود: اگر همچون سال‌های گذشته واردات خودرو انجام می‌شد، آن وقت می‌توانستیم انتظار داشته باشیم که عرضه خودروها در روزهای منتهی به عید افزایش یابد، اما چون دیگر وارداتی در کار نیست، پیش از عید و پس از عید نیز تفاوتی نمی‌کند.

طواحن در عین حال یادآور شد: چند سالی هست که به معنای قدیم، شب عید نداریم و اکثر مردم خرید خودرو را در برج ۱۰ یا ۱۱ انجام می‌دهند. وی پیش‌بینی‌کرد: تا پایان سال و چند هفته باقی مانده تا پایان سال ۹۹ شرایط ثبات فعلی در بازار ادامه داشته باشد، مگر اینکه اتفاق خاصی در حوزه دلار یا سیاست‌های خارجی بیفتد. به گزارش ایرنا، در دسته خودروهای خارجی هر دستگاه سانتافه صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۷ مونتاژی کرمان‌موتور یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، لکسوس ان. ایکس صفرکیلومتر مدل ۲۰۱۷ سفیدرنگ سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تیگوان، شاسی‌بلند فولکس واگن آلمان نیز بین ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌ خورد.

رئیس اتحادیه گوشت: فروش قسطی گوشت نداریم

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران، خبر فروش قسطی گوشت را که به نقل از وی در فضای مجازی منتشر شده است، تکذیب کرد. به نقل از صدا و سیما، علی اصغر ملکی اظهار داشت: این روزها گوشت گران است و کسی آن را قسطی در اختیار قصابی‌ها قرار نمی‌دهد که آن‌ها نیز بخواهند چنین کاری انجام دهند. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران افزود: این خبر کذب است و در جایی گوشت اقساطی به فروش نمی‌رسد.

قیمت جهانی طلا افت کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، ابتدا تحت تأثیر افت سود اوراق قرضه آمریکا رشد کرد اما در ادامه نتوانست این سود را حفظ کند. سود اوراق قرضه آمریکا که در انتهای هفته گذشته به رکورد یک ساله ۱.۶ درصد رسیده و باعث سقوط قیمت طلا شده بود، دیشب تا ۱.۴۱ درصد پایین آمد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۸ به وقت تهران، ۰.۵۹ درصد افت کرد و به ۱٫۷۱۲.۹۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۷۱ درصد تا این لحظه افت کرد و به ۱٫۷۱۰.۸۰ دلار رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس نقره در بورس نیویورک ۲.۰۰ درصد سقوط کرد و به ۲۶.۱۴۵ دلار رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
منم تعجب کردم. «خرید قسطی گوشت» تناقضی سه بعدی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
چرا بعضی آدرس غلط میدن؟
حتی همتی هم اعتراف کرد تا وقتی تحریم هستیم تصویب fatf تاثیری ندارد
پس اول طرف غربی را وادار به انجام برجام و رفع تحریم کنید بیایید سراغ تصویب اف ای تی اف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
مسولان وقتی تکذیب میکنند
یعنی حتما حقیقت دارد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
البته بقول این مقام مسول اگر سال ۱۴۰۰ بتوانیم ۲،۵ میلیون بشکه نفت صادر کنیم دلار ۱۵۰۰۰ تومان و به همین ترتیب اگر ۳،۵ میلیون صادر کنیم دلار ۱۰ هزار تومن، ۴،۵ صادر کنیم دلار ۵ هزار تومن و در نهایت اگر ۵،۵ میلیون لیتر نفت صادر کنیم کلا دلار رایگان میشه، به به چه شود. البته آرزو بر جوانان و مسولان عیب نیست
ولی اله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
یه زمانی آقای احمدی نزاد خطاب به خودروساز سایپا گفت پراید کیلوی چند پنج میلیون گران شده بود الان همان شده 120مابقی بماند الا برکت اله
خدایا خودت کمک کن. با این گرانی امیدی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
انشالله
قرار نیست قیمتهای کاذب خیالی مسکن در واقعیت خریداری داشته باشد!
مسکن با قیمتهای رؤیائی ارائه میشود ولی هیچ معامله ای با این قیمتهای کذائی صورت نمی گیرد! و نخواهد گرفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
دلال منفی نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
20:32!
چون نمی تونید سود باد آورده بدست بیارید و ملکی رو با 10 الی 20 برابر ارزش واقعی به خلق الله قالب کنید اسمشو میذاری منفی؟
رییس جمهور: قیمت فعلی دلار بالاست و بزودی کاهش خواهدیافت !!!
رییس دفتر رییس جمهور : روند صعودی بازار سهام بزودی اغاز خواهد شد !!!!!!!!!!!!!
سخنگوی دولت: بااطمینان میگویم بزودی کل تحریمهابرداشته خواهدشد !!!!
رییس کل بانک مرکزی : قیمت دلار بزودی به زیر ۲۰ هزار تومان سقوط خواهد کرد !!!!
معاون اول رییس جمهور: خبرهای خوش در راهست !!!!
نتیجه :
وعده ها پشت سرهم می ایند اما همچنان قیمت دلار وطلا ومسکن صعودی است و بورس همچنان نزولی !!!!ً
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
دوست عزیز, خلاصه خبر را این گونه باید نوشت:
دولت, مجلس و تمام قوا: میزان و تعدادهای وعده های ما به شدت افزایش خواهند یافت تا دل مردم به وعده های
توخالی خوش گردد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
اره هنوز سال ۹۷ یادمون نرفته دلار رفته بود بالای ۶ هزار تومن .آقای جهانگیری به مردم قول داد که بشه ۴۲۰۰ تومن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
دولت وعده و امیددهی
باش تا صادر کنی ، بیچاره ملت ، بیچاره ایران
تنفس مصنوعی بورس دوام نیاورد و از 10 ع بعد دوباره نزولی شد
چرا؟
چون سقوط دستوری دلار قطعی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
دلاراتو بفروش تا اینقدر حرص نخوری برات خوب نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
دولت جهت تامین بودجه پایان سال در حال فروش اوراق است.بورس اگر صعودی شود دولت نمیتواند اوراق خود را به فروش برساند.تا این اوراق تمام نشود دولت بورس را نزولی نگه میدارد.
نسبت قیمت به بازدهی در بازار مسکن به بیش از ۵۰ رسید و عملا مسکن بازدهی و کارایی خودش را از دست داده و مسکن از کالای مصرفی به کالای سرمایه ایی تبدیل شده است پایان این راه عاقبت خوشی ندارد. این نسبت در اروپا ۲۰ و در کشورهای اسیایی کمتر از ۱۵ هست
اینجا همه چی دستوریه.. دلار.. مسکن.. بورس.. خودرو... گوشت... میوه..... همه چی
حتی کرونا!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
بیت کوین هم دیشب دستوری شد و معاملات اون هم قراره ممنوع بشه
من فکر میکنم دلار به 900 تومان میرسه مثل سال 85 86 که 900 بود.
\اخه کسی نمیتونه گوشت بخره که قسطی باشه یا نقدی
گوشت قسطی را از قصاب میخرند نه رییس اتحادیه
دلار کمتر از این نمیشه با این حرفای بی ربط باعث رکود کشور بدبخت کردن مردم میشید چون صبر میکنن یک سری تصمیم نیگیرن بیشتر ضرر میکنن تو اون پنج سالم مردم به هوای اینکه ارزان میشه خیلی کارها نکردن پولشون بی ارزش شد
بیچاره ملت گیر افتادن
قیمت دلار هرگز کاهش نمی یابد. هر تحلیلی برای کاهش قیمت دلار غیر واقعی است
فروش قسطی گوشت ندارند تا مردم اصلا نتوانند گوشت بخورند.
مردم را با قیمتهای سکه و دلار و طلا و بورس و خونه سرگرم کردند هر وقت صحبت از دلار با قیمتهای پایین تر از نرخ بازار شده یعنی دلار گران خواهد شد
۱۵ هزار تومان میشود اگر ۲،۵ میلیون بشکه روزانه به قیمت ۶۰ دلار صادر کنیم و ۲۵۰۰ تومان میشود اگر روزی ۵ میلیون بشکه و قیمت جهانی نفت میشود ۱۵۰ دلار و زیر هزار تومان میشود اگر روزی ده میلیون بشکه صادر کنیم و قیمت جهانی نفت بشکه ای ۵۰۰ دلار میشود
دلار به 15 هزار تومان می رسد به مرگ می گیرید که به تب رازی کنید
...امروز توی میدان تره بار شهرداری صف صد متری خرید مرغ تشکیل شده بود. ایول به مسئولین با این مملکت داریشون باید گفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
ناقلا خبرا زود میرسه. شما از اون ور آب کی خبردارشدی؟؟؟؟
دلار به زودی وارد کانال 20 هزار تومن خواهد شد
راستی بهتر نیست تابناک کنترل نماید و ببیند آیا از روز اول تخضپصیص تعداد سهام مختلف که در سبد سهام عدالت هر فرد است تغییر کرده یا نه؟
اگر تغییراتی دیده می شود باید مربوط به افزایش تعداد سهام
بخاطر افزایش سرمایه از محل سود سالیانه هر سهم باشد
که چون سود سهام بابت بهای اصل سهام تخصیصی منظور می شده و سهامدار نیز که اطلاعی در مورد افزایش سرمایه نداشته آورده نقدی هم نیاورده و
سهامی هم به سبد سهام او اضافه نشده و سرش در عین بی تقصیری بی کلاه مانده است وولی در مورد سهام جایزه بابت افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا تجدید ارزیابی داراییها
چه اتفاقی افتاده و حیف و میل نشده باشد
آقای مسعول، من خودم گوشت رو قسطی خریدم ولی خانوادم خبر ندارن.چون خداوکیلی خجالت میکشم بهشون بگم که گوشت رو قسطی خریدم. ...
به نظر من حتی اگر در سال ۱۴۰۰ بتوانیم ۲.۵ میلیون بشکه نفت را صادر کنیم، باز هم عمرا قیمت دلار معادل ۱۵ هزار تومان می شود.
اخرین امید این ملت پایین اومدن دلاره .
دولت باید پول مردم رو که در بورس ازشون گرفت پس بده . سرمایه زحمت کشی مردم خوردن نداره
استاد دلسوز
15 هزار تومن قیمت دلار ، یعنی پول ملی که ناموس مردم ایرانه بی ارزش کردن
دلار بیش از 5000 تومن یعنی بیچاره گی مردم
و بخطر افتادن ایران و ایرانی
مردم فقط خواهان رفعدتحریم و دلار 5000 تومنی
کاهش قیمت کالاها و برگشت به ساا 96 تنها راه جوانام و تکثیر نسل
حلب روغن نباتی اونم به شرط پیدا شدن شده صدو چهل هزار تومن،،از کدوم دلار ۱۵ تومانی حرف میزنید
ازماست که برماست



حرررررررررررررررررررص نخورید

خودکرده راتدبیر نیست
ارز خرید اجناس اولیه را ندارند ولی از ارزانی دلار سخن می گویند .اگر راست می گویند گوشت ومرغ را قیمتش رانگه دارند دلار پیش کش
زمانیکه یک میلیون و هفتصد الی هشتصد هزار بشکه در روز نفت صادر میشد قیمت دلار حدود دوازده هزار تومان بود.... ببینید چه قشنگ با زندگی مردم بازی میکنن...
دلار 15 هزار تومان پیشکش ،
بااین سیاست ها ، اگر دلار 50 هزارتومان نشود باید شکر کنیم
صلوات انشالله امام زمان بیاد به دادما مردم مظلوم برسه بخدا ماگناه داریم خداراضی هسش که بنداش سختی بکشه امان زمان راضی هسش بنده اش سختی ببننه اصلان راضی نیسش خود امام زمان کمک کنی انشالله سلامتی امام زمان صلوات هرکی این متن رو خونده 14 صلوات بفرسته برای امام زمان
بازیک فاجعه جدیدتوراهه
دلار باید 2هزار تومن بشه ....وقتی وارد برجام بشیم خواهد شد چون قراره 3میلیون نفت صادر بشه قطر داره کاراشو میکنه....هیچکس هیچی فعلا نخره
چین رسماً اعلام کرد فقر را ریشه کن کرده است. در 8 سال گذشته در آخرین فاز مبارزه با فقر، سالی 10 میلیون نفر از زیر خط فقر خارج شدند. در ایران هم در 8 سال گذشته، سالی 10 میلیون نفر زیر خط فقر رفتند....
پنجاه درصد مردم ایران درخرید تخم مرغ هم مشکل دارندچه برسد به گوشت ومرغ، شما یه آمار ازکارتون خوابها وسرچهارراه ها بده تا وضعیت هموطنان ثروتمندمعلوم شود ما جنگ هم داشتیم ولی این اوضاع را نداشتیم به برکت مسولین یا جنگ یاتحریم ولی فکری هم واسه اوضاع بعدشم کنند
راست گفته اند دلار۱۵۰۰۰تومان خواهد شد منتها دلار۰۰ ۴۲ دولتی.یعنی همه چیز ۳.۵ برابر.
تورو خدا بزارین دلار همون ۲۵تومن بمونه نمیخواد کاهشش بدین.اصلا اسمشم نبرین که میشه ۸۰تومن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان