بازدید 7414
۲

موضع‌گیری آمریکا نسبت به حمله اخیر یمن علیه عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، این کشور حملات اخیر حوثی‌ها به عربستان را محکوم می‌کند و خواستار مذاکرات صلح است.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 01 March 2021


به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آمریکا شدیدا حملات حوثی‌ها به مراکز جمعیتی در عربستان در روز شنبه ۲۷ فوریه را محکوم می‌کند. این حملات نه فقط غیرنظامیان بی‌گناه را تهدید می‌کنند بلکه همچنین دورنماها برای صلح و ثبات در یمن را تهدید می‌کنند. ما از حوثی‌ها می‌خواهیم به این حملات فاحش پایان داده و با مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل و تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا با هدف ایجاد صلح، موفقیت و امنیت برای مردم یمن تعامل سازنده کنند.

روز شنبه سیستمهای دفاع هوایی عربستان اقدام به رهگیری چند حمله انجام شده از سوی حوثی‌ها کردند. طبق اعلام شبکه العربیه، تلاش برای حمله پهپادی کمتر از ۲۴ ساعت بعد از آن که ائتلاف عربی سه حمله حوثی‌ها در روز جمعه به عربستان را دفع کرد، صورت گرفت. حوثی‌ها همچنین روز شنبه یک موشک بالستیک به سمت ریاض پایتخت عربستان شلیک کردند.

یمن برای حدود شش سال است که درگیر جنگ است و ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان دست به اجرای کمپین هوایی علیه حوثی‌های یمن و غیرنظامیان از سال ۲۰۱۵ زده است.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چند ساله یمنی ها زیر بمب و موشک عربستان سقوطی بودن صدای کسی در نمیومد .....
استانداردهاي دوگانه!
آمريكا بهتر بود قبل از محكوميت اين حملات كه به مناطق نظامي صورت گرفت حملات هوايي عربستان به شهر الحديده را كه موجب كشته شدن مردم عادي اين شهر شد محكوم مي كرد.
جنگ يمن بدون توقف حملات عربستان متوقف نخواهد شد و آمريكا هم توان خود را در اين مسير قبلا امتحان كرده لذا بهتر است به جاي فشار آوردن به ارتش و نيرهاي مردمي يمن، به عربستان فشار بياورد. البته اگر اراده اي داشته باشد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار