بازدید 12847
انتخاب مسیرهای ممنوعه بجای مسیرهای کوتاه؛

روسیه برای توقیف محموله های ایران لقمه را دور سرش می چرخاند!

در حالی که هم در سال 2009 و هم در سال اخیر بازپرس شهر فرانکفورت در دو مرحله هواپیماهایی را که تجهیزات روسی را به مقصد ایران حمل می کردند را توقیف کرده است، اما به دلایل ناپیدایی و در حالی که مسیرهای امن تر و نزدیک تری برای انتقال تجهیزات به ایران وجود دارد، مجددا تجهیزات از روسیه به فرانکفورت ارسال شده/با این اوصاف جز شیطنت روس ها و ایجاد شرایطی که به واسطه آن روسیه ضمن تامین نظر غرب برای اخلال در مبادلات هسته ای و نظامی با ایران، بتواند...
کد خبر: ۱۰۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷ 12 June 2010
سرویس بین الملل ـ از آنجا که برخی از کشور های عضو اتحادیه اروپا و از جمله آلمان معتقدند که تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران و از جمله تحریم اخیر، برای جلب حمایت روسیه و چین از آنها، تلطیف و نرم می شود، بنابراین اتحادیه اروپا با وضع قوانین سخت تری علیه ایران، هر گونه نقل و انتقال تجهیزاتی به مقصد ایران که در برنامه هسته ای به کار می رود را از فضا و محیط سرزمینی این کشور ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش "تابناک"، اتحادیه اروپا بدون هر گونه پنهان کاری معتقد است که حتی این نقل و انتقالات اگر برای برنامه صلح آمیز هسته ای ایران نیز باشد، خطرناک است! چرا که در نهایت در برنامه هسته ای ایران به کار می رود.

بر پایه این گزارش، اما آنچه در این میان سئوال بر انگیز است، مسیری است که روس ها برای انتقال برخی از تجهیزات به ایران به کار می گیرند. در حالی که هم در سال 2009 و هم در سال اخیر بازپرس شهر فرانکفورت در دو مرحله هواپیماهایی را که تجهیزات روسی را به مقصد ایران حمل می کردند را توقیف کرده است، اما به دلایل ناپیدایی و در حالی که مسیرهای امن تر و نزدیک تری برای انتقال تجهیزات به ایران وجود دارد، مجددا تجهیزات از روسیه به فرانکفورت ارسال شده و آنگاه به سمت ایران حرکت می کند. در حالی که این محموله ها می تواند از مسیر نزدیکتر و از طریق پرواز در فضای کشورهای استقلال یافته و آسیایی شوروی سابق به ایران انتقال داده شود.

 در نقشه زیر، این دو مسیر به خوبی نشان داده شده است، مسیر قرمز رنگ، مسیری است که از خاک اروپا گذشته و محموله های ارسالی به ایران را مشمول تحریم های اتحادیه اروپا می کند و مسیر سبز رنگ مسیری است که می تواند سفارشات ایران را بدون دغدغه و خطر خاصی راهی ایران کند.


این گزارش می افزاید: در واقع آنچه اکنون مورد سوال است این است که چرا روسیه، مسیر این نقل و انتقالات تجهیزات را بر می گزیند و بدین گونه برخی از تجهیزات ـ که فوریت هم دارد ـ هرگز به ایران نمی رسد. البته اینکه غرامت محموله هایی توقیف شده بر عهده چه کسی است، مشخص نیست، اما خود این مساله هم ممکن است بر تردیدها بیفزاید.

با این اوصاف جز شیطنت روس ها و ایجاد شرایطی که به واسطه آن روسیه ضمن تامین نظر طرف های غربی اش برای اخلال در مبادلات هسته ای و نظامی با ایران، بتواند با مظلوم نمایی تاخیر در ارسال و یا نرسیدن همیشگی تجهیزات تعهد شده در برابر ایران را به گردن دیگران بیاندازد، نمی توان برداشت دیگری از این اقدام نمود.

البته باید توجه داشت که هر چند ادامه مشاجرات با روسیه به عنوان همسایه ایران و یکی از اعضای دائم شورای امنیت به صورت احساسی به نفع ایران نیست، چه آنکه چین هم با غرب در تحریم ایران همراهی و هم صدایی کرد و انتقادی از سوی ایران متوجه آن کشور نشد، اما ضمن آگاهی از چنین مقولاتی و اطلاع رسانی درباره آن بدین سبب که مجهولات مبادلات بین دولتین، برای مسئولان و مردم معلوم و مکشوف گردد، دولت ایران باید با اتخاذ راهکارهای حقوقی و همچنین دیپلماسی قدرتمند طرف روس را به انجام تعهداتش ملزم نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
down witt rusia
down with china
مسیر سبز هم که از دبی میاد تهران!!! مگه هواپیمای مسکو نمیتونه مستقیم تهران فرود بیاد؟؟!!
چه قدر بد بختیم که یه بار باید بره امارات بعد بیاد ایران
دیپلماسی قدرتمند ?
به این میگن نگاه به شرققققققققققق
درگیری با روسها به صلاح نیست اما دوستی با انهاهم سم مهلک است
این نامردی روسها را میرساند.
هر چه تا حالا با اتخاذ راه هاي ديپلماسي وحقوقي حقمان را گرفته ايم اين بار هم از روسيه خواهيم گرفت !!زهي خيال باطل پس به قول ملت اگاه ايران همه با هم .......مرگ بر روسيه....مرگ بر روسيه...
مگر از روسیه به ایران مسثقیم نمشود ؟
چرا شرکتهای حمل هوایی ایرانی حمل نمیکنند؟
پس دبي مال خودتان است همه چي اول بره دبي بعد بياد ايران جرات داري چاپ كن
مرگ برروسیه
به نام خدا
آقایون روسی واقعا لطف دارند
ببنید هیچ دولتی حتی آمریکا به اندازه روسیه ایران رو تاراج نکرده منتهای مراتب ما به دلیل ضعف دیپلماتیکی که داریم مجبوریم به روسیه وچین باج بدیم
اینها همه اش ناشی از ضعف ایران در عقد قراردادهای خارجی اش است. اگر هنگام عقد قراردادهای خارجی همه این جوانب در نظر گرفته بشود و محکم کاری لازم صورت بگیرد در آن صورت طرف خارجی قادر نخواهد بود بدون پرداخت هزینه شرایط قراردادها را تغییر بدهد و یا تصمیم های جدید مثلا اتحادیه اروپا یا سازمان ملل را شامل قراردادهای عقد شده در گذشته هم بکند. ایران باید حواسش را بیشتر جمع کند و قراردادها را محکمتر تنظیم کند. مثلا وقتی ایران 5 سال قبل هواپیماهای توپولف از روسیه خریده آنها از نظر قانونی قادر نیستند امروز تصمیم بگیرند که قطعات یدکی آن را به ایران ندهند. اینکه آنها از چه راهی میخواهند قطعات را به دست ایران برسانند مشکل خودشان است. ولی اگر قرارداد در این مورد سکوت کرده باشد آنها همیشه میتوانند به بهانه های مختلف شانه خالی کنند و یا در ازای تحویل قطعات پول خیلی بیشتری از ایران طلب کنند. به هر حال ایران هم باید با تقابل به مثل حال روسها را بگیرد و به آنها بفهماند که این فقط ایران نیست که از تخریب روابط صدمه میبیند بلکه آنها هم همانقدر زیان میبینند.
بالاخره نلاش یک ساله انگلیس نتیجه داد و توانست که رابطه بین ایران و روسیه را تیره کند......این کار با زیرکی و بصورت همزمان از طریق روابط بین المللی با روسیه و همچنین از طریق القای شعارهای خاص به برخی گروههای داخلی مبنی بر انزجار از روسبه تحقق یافت...حالا معنی شعارهابی خاص گروه سبز مشخص میشه ( مرگ بر روسیه ) ؟؟/ هدفی که با زیرکی انگلیس به نتیجه رساند.....مرگ بر استعمار پبر انگلیس
بنام خدا
یکی بر سر شاخ وبن می برید
عجب دیپلماسی قدرتمندی واسه ما باقی مونده
سیاستمداران ایران میباید که از این جیمزباند بازیهای روسها برای روزهای آتی درس عبرت بگیرند و در جهت منافع ایران, روابط ما را با روسیه مورد بازبینی استراتژیک قرار دهند.
ايران ديگر براي روسيه مهره سوخته است
هیچ کشوری دوست کشور دیگر نیست همه دوست منافع خود هستند این که منافع کجا باشد مهم نیست مهم این است منافع تامین شود و روسها هم از این قاعده مستثنی نیستند.
هواپيماها نمي توانند مستقيما" به تهران بيايند چون مسير هوايي تعريف شده دارند وقراربود فروردگاه امام (ره) در خاورميانه عهده داركنترل هوايي باشد كه نشد واكنون دبي اين كار را ميكند
روسیه بزدل محمولهای ارسالی خود رابه مقصدایران باید ازطرف اروپا مورد ارزیابی قرار
دهداین یعنی مستعمره به شیوه جدیدوباکلاس
که نمیدانند بااین کار خودرابه استعمار غرب و
اروپا درآوردن
بابا مسير سبز كه جرمش از قرمز بيشتره
روسا واسه خوش آمد دولت ايران از هر رنگ سبزي ژرهيز مي كنن
به نظر تمام خوانندگان این سایت یک عینک دودی و سیاه به چشم دارند تا هرچه توهین و ... به دولت دارند در این سایت بیان نمایند اما به کوری این آقایان دولت محبوب احمدی نژاد پابرجاست
روسها انقدر خائند که حتی به خودشان نیز خیانت می کنند!!!!!! پس مردم می دانستند می گفتند مرگ بر روسیه مرگ بر چین

باز بچسبید به روسیه و چین!!
آقا ما سبزها هم که می گفتیم مرگ بر روسیه؟ چرا متهممون کردین به توطئه و جیره خواری آمریکا و کم رنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا و ....
هیچ اشکالی نداره ما موفق شده ایم با کمک روسیه و چین اورانیوم 5 درصد را تولید کنیم. انشاا... از این اورانیوم برای مردم بنزین و مایحتاج کارخانجات را هم غنی سازی می کنیم!
تو این مدت روسا ما رو همه جوره چاپیدن وهمه جوره از ما بهره برداری سیاسی کردن ما بازیچه دست روسیه شدیم....
به همه دنیا باج می دهیم که به آمریکا باج ندهیم. دست آخر هم به آمریکا باج می دهیم هم بقیه دنیا!
علیرغم شعار استقلال و عزت معلوم می شود که کاملا در دامن شرق (روسیه و چین) افتاده ایم و مرتب به آن ها باج می دهیم، هر چند صبح تا شب به غرب (آمریکا و اروپا) فحش بدهیم!
پس چرا به غرب باج ندهیم و روابطمان را با آمریکا ترمیم نکنیم که طرف حساب اصلی معرکه است؟
روس ها بخصوص در دوره مدودوف (اين كوتوله سياسي )،عدم صداقت خود را بصورت عريان تري به نمايش گذاشته اند.
كاپيتولاسيون اقتصادي يعني اين!!!
از بی عرضگی ماست باید درس خوبی به روسیه داد.
احتمالا برادران سبز اندیش فتنه گر رسوخ در افکارشان کرده اند ببینید کدومشون بوده. ماشاالله که دستگاه اطلاعاتی ما قویه.آقای شریعتمداری که حداقل میدونه
نگید مرگ برروسیه ، اصلا طی دهه های گذشته آیا یک بار از روسها بدی دیده اید . این روسیه نبوده که میلیون ها کیلومتر از خاک ایران را از ما گرفته است ، احتمالا کشور دیگری بوده که از سر دشمنی اسمش را گذاشته اند " روسیه "
دیپلماسی عزت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار