بازدید 12905
۴
بسته ویدیویی «تابناک»

به رسمیت شناختن چین کمونیستی توسط بریتانیا / لحظه آغاز دوستی آمریکا با عربستان سعودی / توافقنامه عجیب مونیخ / قدیمی‌ترین تصاویر زندگی اوباش / گزیده‌ای از سخنرانی‌های هیتلر

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 28 February 2021

به رسمیت شناختن چین کمونیستی توسط بریتانیا / لحظه آغاز دوستی آمریکا با عربستان سعودی / توافقنامه عجیب مونیخ / قدیمی ترین تصاویر زندگی اوباش / گزیده‌ای از سخنرانی‌های هیتلر

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

به رسمیت شناختن چین کمونیستی توسط بریتانیا

پس از پیروزی انقلاب کمونیستی چین و کنترل این کشور توسط حزب کمونیست، علی‌رغم مخالفت دولت‌های غربی با ایدئولوژی کمونیسم، نهایتا آن دولت را به رسمیت شناختند و ادعای حکومت مخالفان را ـ که تنها کنترل جزیره تایوان را داشتند ـ رد کردند. در این ویدیو، سخنان سفیر چین پس از پیروزی انقلاب در بریتانیا، که نشانگر دیدگاه‌های او در مورد موقعیت آن زمان است، ببینید.

لحظه آغاز دوستی آمریکا با عربستان سعودی

عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل بن ترکی بن عبدالله بن محمد بن سعود، مشهور به ملک عبدالعزیز بنیانگذار و پادشاهی عربستان سعودی در چهاردهم فوریه سال ۱۹۴۵ وارد ناو آمریکایی کوینسی در آب‌های مصر شد و با فرانکلین دلانو روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا ملاقات و مذاکره کرد. در پی این مذاکرات، میان دو کشور مناسبات سیاسی برقرار شد که متعاقب آن کمپانی‌های نفتی آمریکا، وارد کشور سعودی شدند و به کشف و استخراج نفت پرداختند که هنوز هم ادامه دارد. عربستان سعودی که تا آن زمان یک کشور نفتی نبود، پس از آن عمدتا به خاطر دوستی خود با آمریکا حاضر نشد با شوروی تا اواخر دهه ۱۹۸۰ و زوال و فروپاشی آن روابط سیاسی برقرار کند. ویدیویی از اقدام بنیانگذار خاندن آل سعود که وضعیت کنونی عربستان را رقم زد، با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 

 

توافقنامه عجیب مونیخ

در سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم، قدرت‌های اروپایی دور هم جمع شدند تا برای اجتناب از جنگ جهانی دوم توافق‌نامه صلحی امضا کنند. این جلسه که به پیشنهاد موسولینی بین چهار قدرت ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و آلمان برگزار شد و در آن نخست وزیر بریتانیا چمبرلین با سیاست ماماشات خود باور داشت که اگر هیتلر را با بخشیدن قسمت‌هایی از چکسلواکی راضی کند او دیگر درخواست اراضی دیگری نخواهد داشت. هیتلر نیز به این متعهد شد و از این طریق قسمت‌های مهمی از چکسلواکی بدون حضور نماینده‌ای از طرف آن‌ها و شوروی به آلمان واگذار شد. قوی‌ترین متحدان نظامی چکسلواکی به آن خیانت کردند و این کشور چاره دیگری جز تسلیم اراضی خود در برابر قدرت نظامی آلمان نداشت.چک‌ها و اسلواک‌ها این توافق را خیانت مونیخ (خیانت غرب) نیز نام می‌برند و شعار "در مورد ما، بدون ما" احساسات مردم چکسلواکی در مورد این توافق را نشان می‌داد.

 


قدیمی ترین تصاویر زندگی اوباش

قدیمی‌ترین فیلم گرفته شده از یک نزاع خیابانی، که نزاع بین پسران روزنامه‌فروش را در سال ۱۸۹۹ نیویورک به تصویر کشیده است، در تابناک می بینید.

 


گزیده‌ای از سخنرانی‌های هیتلر

شاید باورتان نشود اما اینها جملات هیتلر باشد: «ارزشمندترين داشته شما در دنيا مردم خود شما هستند»، «ما به مردم غني نمي‌گوييم که لطفا به مردم فقير چيزي بدهيد؛ به جاي آن مي‌گوييم که مردم آلمان، به خود ياري کنيد!»، «باور ما به آلمان راسخ است و اراده ما کوبنده و هنگامي که اراده و باور اينچنين گرم به هم آميخته باشند، دیگر حتي عرش هم شما را انکار نخواهد کرد» و «يک دولت جديد به راحتي از آسمان نمي‌افتد بلکه بايد از بين مردم برويد، چون زماني که من به وفاداري، باور، اعتماد، تعصب و تعهد نياز دارم، بايد به جايي بازگردم که هنوز اين ارزش‌ها در آنجا پيدا مي‌شود و اين ارزش‌ها هميشه در بين خود مردم يافت مي‌شود». هم اکنون گزیده‌ای از سخنرانی های هیتلر دیکتاتور آلمانی را ـ که شنیدن آن زاویه دید جدیدی از شخصیت و باورهای او ایجاد می‌کند و درک چرایی به قدرت رسیدن و در قدرت ماندنش تا روز خودکشی اش را راحت تر می‌کند ـ در «تابناک» با زیرنویس فارسی می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
هیتلر می خواست مناطق آلمانی نشین لهستان چک بعلاوه اتریش را که بعد از جنگ جهانی اول تکه تکه شده بودند متحد و به هم باز گرداند. این فرانسه و بریتانیا بودند که جنگ جهانی اول را براه انداختند و هیتلر، استالین را مقصر می پنداشت چون برخلاف توافق قبلی 3 روز بعد از تهاجم آلمان به لهستان حمله کرد. نه هیتلر و استالین ابلیس بودند و نه چرچیل و دوگل و روزولت و ترومن فرشته. تاریخ را فاتحان می نویسند.
چقدر دیدگاه های هیتلر به جملات برادران ارزشی و مسئول خودمان نزدیک است. البته برادران دولتی را عرض نمی کنم چون آنها که تمامی امور را به خداوند واگذار کرده اند و فقط دلار و ویلاهای خود را می شمارند
حرفهای هیتلر چقدر شبیه حرفهای مسئولین کشور ما در اول انقلاب و گاها حال حاضر است ...
اینطوری سر ملت رو کلاه میگذارند .
ما هم گول حرفهایی مشابه حرفهای هیتلر را خوردیم و کارمان به اینجا کشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان