بازدید 7311
۱

مجوز ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی مجلس به دولت

نمایندگان مجلس به دولت تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مجوز دادند از محل دارایی‌های خود برای تقویت صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 28 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دهمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ روز یکشنبه در بخش درآمدی و رسیدگی به اصلاحات اعمال شده موارد ارجاعی از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق در حال برگزاری است و نمایندگان با بند (و) تبصره ۲ این لایحه، با ۱۹۹ رأی از ۲۴۵ نماینده حاضر موافقت کردند.

در بند (و) تبصره ۲ که اصلاح شد، آمده است: به دولت اجازه داده می شود تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از محل ارائه حق الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه، واگذاری طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد تامین نماید.

واگذاری‌ها از محل این بند به صندوق‌های بازنشستگی در چارچوب قوانین و مقررات انجام می‌شود و پس از کسر مطالبات صندوق‌ها از دولت و نیز تعهدات دولت به آن‌ها به عنوان مطالبه دولت از این صندوق‌ها قلمداد می‌گردد. حکم تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ذینفعان این بند مجری است.

ساز و کار اجرایی، تعیین و تخصیص موارد فوق با اولویت مطالبات براساس آئین‌نامه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه کشور و با تصویب هیات وزیران برعهده کارگروهی متشکل از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور (به عنوان مسوول)، وزیر امور اقتصادی و دارایی و بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذینفع حسب مورد خواهد بود. دیون حسب مورد براساس گزارشات سازمان حسابرسی و سازمان برنامه و بودجه به تائید کارگروه می‌رسد، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است هرسه ماه یک بار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مربوطه ارائه نماید.

همچنین براساس بخش هزینه‌ای این بند؛ درآمد حاصله در موارد زیر هزینه خواهد شد:

پرداخت به صندوق های بازنشستگی، رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، تامین بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، رتبه بندی معلمان، تامین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه‌های تکمیلی، تامین پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران بازنشسته مشمول قانون حالت اشتغال و متناسب‌سازی حقوق شهدا و ایثارگران بازنشسته مشمول قانون حالت اشتغال و متناسب‌سازی حقوق شهدای بازنشسته و همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی، مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان، نظام تامین اجتماعی فراگیر و متمرکز، تامین مطالبات سهم قانونی حق عضویت اعضای صندوق ذخیره بسیجیان و اجرای سیاست های جمعیت و تعالی خانواده.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
همســـــانســـــــــــازی حقــــــوق بازنشستــــــــــــــگان تامین اجتمــــــاعی را چرا عنوان نکردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل