بازدید 7014

«کاروان آزادي 2» با 50 کشتي به غزه مي‌رود

جنبش فلسطين آزادي با همکاري "گزارشگران بدون مرز" در حال سازماندهي ماموريتي جديد براي ارسال مايحتاج آموزشي براي کودکان محاصره شده درغزه مي باشد.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵ 12 June 2010
گروهها و فعالان صلح از راه اندازي کاروان آزادي بزرگتري بسوي نوار غزه و ارسال کمک هاي مردمي بيشتر به اين منطقه خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از اينترنشنال ميدال ايست سنتر (IMEMC)، رئيس سازمان مردم نهاد مسئول ارسال کمک هاي مردمي و انساندوستانه به نوارغزه گفت: کاروان آزادي 2 بزرگتر از کاروان اولي خواهد بود.

"ياسر قشلاق" همچنين گفت: تا 50 کشتي اين بار مي توانند به کاروان دوم بپيوندند.

جنبش فلسطين آزادي با همکاري "گزارشگران بدون مرز" در حال سازماندهي ماموريتي جديد براي ارسال مايحتاج آموزشي براي کودکان محاصره شده درغزه مي باشد.

قشلاق گفت که کشتي نخست طي يک هفته از لبنان اعزام خواهد شد.

پيشتر و پس از حمله رژيم اسرائيل به کاروان آزادي يک، فعالان صلح انگليسي نيز از راه اندازي کاروان هاي زميني و دريايي بسوي غزه پس از ماه مبارک رمضان خبر داده بودند.

کاروان نخست شامل هشت کشتي باري ترکيه و يونان حاوي کمک هاي انساني براي غزه بود که فعالان ضد جنگ از 40 کشور جهان در آن حضور داشتند. 10 خرداد ماه (31 مه) رژيم صهيونيستي آن را مورد حمله قرار داد.

اين ناوگان از سوي يک ائتلاف بين المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد کمک هاي انساندوستانه ترکيه، کميته اروپايي عليه محاصره و چند مؤسسه و نهاد مالزي، يونان و ايرلند ترتيب داده شده بود و بر آن بودند تا با گسستن محاصره غزه اين کمک ها را به داخل اين منطقه انتقال دهند. منطقه اي که از ژوئن سال 2007 تحت محاصره اسرائيل قرار دارد.

اقدام رژيم اسرائيل در حمله به کاروان نخست و محاصره غزه مورد خشم جهانيان قرار گرفته و کشورهاي مختلف طي چند روز گذشته شاهد تظاهرات هاي ضد صهيوينستي بودند.

در آخرين تحول در اين رابطه فعالان حقوق بشر در اعتراض به سفر شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي به کره‌جنوبي، با اجتماع مقابل سفارت اسرائيل در شهر سئول، شعارهاي ضداسرائيلي سر داده و پرچم اين رژيم را به آتش کشيدند.

تظاهرکنندگان شعارهاي ضد اسرائيلي سر دادند و پرچم اين رژيم را که به رنگ خون آغشته شده بود، به آتش کشيدند و همچنين با حمل پرچم نوشته‌هايي، شيمون پرز را قاتل خوانده و لغو محاصره نوارغزه را خواستار شدند.

رسانه‌هاي  رژيم اسرائيل گزارش دادند، پرز بايد سفرش به کشورهاي آسيايي را به دليل برگزاري تظاهرات ضداسرائيلي در اين کشورها کوتاه کند.

وي همچنين سفرش به ويتنام را به دليل برگزاري تظاهرات ضداسرائيلي به تعويق انداخت. همچنين محکوميت‌هاي عمومي مقامات کره جنوبي که از شيمون پرز استقبال کرده بودند، سبب شد تا مراسم اعطاي دکتراي افتخاري به پرز در دانشگاه کره لغو شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل