بازدید 7206
۱

عامل عملیات انتحاری در پایتخت دستگیر شد

کد خبر: ۱۰۳۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 27 February 2021

مرد مسلحی که با یک تاکسی قصد ورود به تهران برای انجام عملیات انتحاری را داشت، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد.

به گزارش ایران، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت روز چهارشنبه گذشته در تشریح این خبر گفت: مدتی قبل فردی به عنوان مسافر سوار بر خودرویی شده و در طول مسیر با یک اسلحه کلت کمری اقدام به تهدید راننده کرده و از راننده می‌خواهد تا با او همکاری کند، اما راننده با هوشیاری موضوع را به پلیس اطلاع داد و سرانجام این فرد در محدوده عوارضی تهران - قم مورد شناسایی قرار گرفت و مأموران اقدام به متوقف کردن خودروی حامل وی کردند. در گام نخست مأموران پلیس راننده و این فرد را از یکدیگر جدا کرده و حدود نیم ساعت اقدام به صحبت و رایزنی با او کردند اما این فرد بدون توجه به حرف‌های پلیس مدام با نشان دادن ادوات و جلیقه انفجاری همراهش مأموران را تهدید می‌کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حضور یگان و فرمانده « یگان چک و خنثی» به محل، گفت: پس از آنکه صحبت‌ها با این فرد مؤثر واقع نشد، سرانجام یکی از مأموران ما در حرکتی ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه و به بهانه تحویل دادن تلفن همراه به این فرد نزدیک شده و او را روی زمین خواباند؛ در ادامه اعضای تیم چک و خنثی وارد عمل شده و مواد منفجره همراه این فرد را خنثی کردند. عملیات دستگیری این فرد بین 30 تا ۴۵ دقیقه طول کشید.

رحیمی در ادامه گفت: این فرد خرابکار که تابعیت ایرانی دارد حدود شش ماه تحت نفوذ معاندین قرار داشته و از سوی معاندین هدایت می شده و قصد خرابکاری در یکی دو نقطه را داشت. این فرد تاکنون سابقه‌ای نداشته اما تحقیقات از وی و همچنین تحقیق برای شناسایی رابطین و دیگر همدستانش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این فرد سلاح، جلیقه انفجاری، مواد محترقه، ریموت و تجهیزات انتحاری به همراه داشت، گفت: از این فرد همچنین، مواد آتش‌زا، خرج‌های مواد منفجره، کلت کمری، دو خشاب و بیش از 30 تیر جنگی کشف و ضبط شد و اکنون متهم در اختیار مقام قضایی قرار دارد و تحقیقات از او در حال انجام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
درود بر شرف آن پلیس فداکار. خدای متعال اجر شهادت به ایشان عنایت کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل