بازدید 102142
۴

هشدار هواشناسی: این نقاط بارانی می‌شوند

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از بارش باران و وقوع رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف خبر داد و نسبت به احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی توصیه کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 27 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران در مناطق گرمسیر توام با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر همراه با بارش برف فردا(۱۰ اسفندماه) برای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استان‌های لرستان، کرمانشاه و ارتفاعات غربی اصفهان و پس فردا (۱۱ اسفندماه‌) برای شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، نوار شرقی اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استانهای کرمانشاه و لرستان، جنوب مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، شمال بوشهر، نیمه جنوبی خراسان رضوی، یزد، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی سه شنبه (۱۲ اسفندماه) در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال و شرق اردبیل، گیلان، مازندران، شرق کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، فارس، جنوب بوشهر، شمال و غرب کرمان، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین دور از انتظار نیست.

افزایش حجم رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، احتمال تاخیر در پروازها و احتمال تگرگ در مناطق مستعد از جمله مخاطرات پیش‌بینی شده است و سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف‌روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
متاسفانه پیش بینی هواشناسی برای تهران و کرج اکثرا صحیح نمیباشد لطفاً بیشتر دقت کنند
خدا کنه بباره فکر نکنید یگم بباره زمین خیس بشه مثلا بارید اصلا این خوب نیست حداقل ۲ روز یا ۳ روز درهفته باید بارندگی مناسب در زمینه های کشاورزی داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
چشم حتما
به همدیگه رحم کنیم تارحمت خدا نازل بشه نه قهر خدا. این روزای کرونایی بیشتر کاسب ها بخصوص مغازه دارهای خوراکی اجناس روب هرقیمتی که دلشـون بخواد میدن وتعزیرات و مسوولین اداره صمت هم ازتوبره میخورن و هم ازآخور. هرمسوولی که در این زمینه کم کاری میکند حقوقش شرعا حرامه طبق رساله امام ره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر