بازدید 8802

اولتيماتوم بانك مركزي براي كاهش نرخ سود

موسسات مالي 48 ساعت فرصت دارند سقف قانوني نرخ سود را رعايت كنند
کد خبر: ۱۰۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۳ 12 June 2010
روزنامه تهران امروز نوشت:

بانك مركزي به تعاوني‌هاي اعتبار و موسسات مالي اولتيماتوم جديدي داد تا شايد موفق شود اين موسسات را به راه قانون هدايت كند.

بر اساس اولتيماتوم جديد بانك مركزي كه اين بار در زمينه رعايت نشدن سقف نرخ سود سپرده، داده شده است، تعاوني‌هاي اعتبار و موسسات مالي و اعتباري فقط دو روز مهلت دارند تا سقف نرخ سود سپرده پرداختي را بر اساس بسته سياستي-نظارتي بانك مركزي تعيين كنند.

مدير اداره نظارت بر موسسات پولي غير بانكي بانك مركزي در اين زمينه گفت: به تعاوني‌هاي اعتبار و موسسات مالي و اعتباري مختلفي كه نرخ‌هاي سود بالاتر از مقررات تصريح شده در بسته سياستي نظارتي سال 1389 بانك مركزي ارائه مي‌دهند، دو روز فرصت داده شده تا نرخ‌هايشان را كاهش دهند.

 محسن عباسي در ادامه چنين اظهار كرد: اسامي پنج شركت تعاوني اعتباري متخلف كه نرخ انواع سود سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري و تسهيلات را رعايت نمي‌كردند به تمامي بانك‌هاي كشور اعلام شده تا هر گونه ارائه خدمات بانكي به آنها ممنوع شود. وي به ايسنا گفت: اكثر موسسه‌هايي كه در گردهمايي سوم خرداد ماه سال جاري با هدف ساماندهي تعاوني هاي اعتباري شركت داشتند، فرم‌هاي اطلاعاتي را تكميل كردند و سود سپرده و تسهيلات خود را مطابق مقررات پايين آوردند، اما اين پنج شركت تعاوني اعتباري اقدامات قانوني بانك مركزي را رعايت نكرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ما هم پول هاي خودمان را در مي آوريم و تبديل به شمش طلا ميكنيم
بابا کجای کاری !
خود بانکها رعایت نمی کنن
بانك مركزي از يك طرف سود سپرده ها را كم مي كند و از طرف ديگر سود وام ها را زياد .
به اين مي گويند به فكر مردم بودن و به فكر بانك ها نبودن !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی