بازدید 23928
۹
پیمانه اقتصادی

آذری جهرمی: بانک مرکزی حالا ارز‌های دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد/ بانک آمریکایی پیش بینی خود از قیمت نفت را افزایش داد/ بیتکوین ۱۳ درصد دیگر ریزش کرد/ نوسان شاخص بورس در آخرین روز هفته

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ سود سهام عدالت در پرتفوی سهامداران قرار می‌گیرد، سهام آسیایی افت کرد، صعود دلار در معاملات جهانی، قیمت جهانی طلا تقویت شد، قیمت نفت خام افت کرد، رشد اقتصادی خاورمیانه را میزان توزیع واکسن کرونا تعیین می‌کند و واحد‌های کمتر از ۳ میلیارد در پایتخت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 24 February 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ سود سهام عدالت در پرتفوی سهامداران قرار می‌گیرد، سهام آسیایی افت کرد، صعود دلار در معاملات جهانی، قیمت جهانی طلا تقویت شد، قیمت نفت خام افت کرد، رشد اقتصادی خاورمیانه را میزان توزیع واکسن کرونا تعیین می‌کند و واحد‌های کمتر از ۳ میلیارد در پایتخت را در بر دارد.

نوسان شاخص بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲ هزار و ۷۱۹ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۶۳ واحد رسیده بود، امروز و در ساعت ابتدایی فعالیت، نماگر کل بورس با رشد ۱۰۸۹ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشنر

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۳۷ هزار و ۹۳۴ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۰۷ درصد معادل ۵ هزار و ۹۶۰ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۶۰ تومان رسیده است. /نبض بورس

سود سهام عدالت در پرتفوی سهامداران قرار می‌گیرد

معاون نظارت سازمان بورس گفت: سود سهام عدالت در صورت تحقق برای سهامداران روش مستقیم در پرتفوی قرار می‌گیرد و برای روش مدیریت غیر مستقیم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز می‌شود.

سهام آسیایی افت کرد

سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی افت کردند که نوسانات شدید سهام آمریکا در معاملات دیشب سرمایه‌گذاران را محتاط کرد. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۸۰ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۰.۷۷ درصد پایین آمد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۲۶ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۹۴ درصد از دست داد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۹۲ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۴ درصد افت کردند.

قیمت نفت خام افت کرد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، افت کرد اما نزدیک به رکوردهای یک ساله خود ماند. امید به بازگشایی قرنطینه‌ها افت قیمت نفت را محدود کرد. تا ساعت ۷:۱۲ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، ۰.۵۲ درصد افت کرد و به ۶۵.۰۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۸۸ درصد افت کرد و به ۶۱.۱۳ دلار بازگشت. هر دو شاخص نفت پیش از این افت بیش از ۱ دلار جهش کرده بودند. جیووانی استانووو، تحلیل‌گر یوبی‌اس، می‌گوید: خبرهای خوش در مورد واکسن قیمت نفت را تقویت کرده است و برداشته شدن احتمالی محدودیت‌های ترافیکی در چند ماه آینده تقاضای نفت را بالا خواهد برد. اما آن‌چه حال‌وهوای بازارها را بد کرد این بود که جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت: ریکاوری اقتصادی آمریکا کند بوده و از اهداف خود دور است.

قیمت جهانی طلا تقویت شد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی بالا رفت که اظهارات رئیس فدرال‌رزرو باعث شد، ارزش دلار افت کند. تا ساعت ۷:۲۱ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۱٫۸۰۸.۸۵ دلار رسید. قیمت این شاخص در آغاز معاملات امروز ۰.۳ درصد افت کرده بود. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۱۹ درصد رشد کرد و به ۱٫۸۰۹.۳۰ دلار رسید. جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، در سخنرانی خود اعلام کرد، ریکاوری اقتصادی آمریکا سرعت مورد انتظار را نداشته و نرخ تورم هنوز به حد کافی بالا نیامده است. 

صعود دلار در معاملات جهانی

پس از دو افت متوالی ارزش دلار در مقابل بسیاری از ارزها افزایش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۱۶ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۶ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

رشد اقتصادی خاورمیانه را میزان توزیع واکسن کرونا تعیین می کند

صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد: بهبود اقتصادی در خاورمیانه و آسیای مرکزی ارتباط زیادی با میزان توزیع واکسن کووید ۱۹ در این منطقه خواهد داشت. این صندوق بین المللی، بهبود اقتصادی سایر کشور‌ها را هم از این قاعده مستثنی نکرده و معتقد است به هر میزانی کشور‌ها بتوانند دسترسی بیشتری به واکسن داشته باشند، اقتصاد ضعیف آن‌ها سریعتر خود را پیدا می‌کند. این صندوق تاکید می‌کند به همین دلیل، سازمان بهداشت جهانی باید تلاش کند تا توزیع واکسن کووید ۱۹ در کشور‌ها به طور عادلانه توزیع شود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در اظهار نظر جدید از این که کشور‌های ثروتمند می‌کوشند واکسن کرونا را به انحصار خود در آورند انتقاد کرده و گفت: "انحصارگری و ملی‌گرایی" در توزیع واکسن مانعی در چیرگی جهانی بر پاندمی کروناست. به گفته تدروس ادهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، پاندمی کرونا شدت نابرابری‌ها را در جهان آشکار کرده و به آن دامن زده است. رئیس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس ویدیویی بار دیگر در مورد پخش ناعادلانه واکسن کرونا در جهان هشدار داد. وی انتقاد کرد کشور‌های ثروتمند می‌کوشند بر انواع واکسن دست یابند، بدون آن که به فکر کشور‌های فقیر باشند.

 

آذری جهرمی: بانک مرکزی حالا ارز‌های دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه زمانی بحث پیگیری رمزارز را شروع کردیم، اظهار کرد: بانک مرکزی در زمان مدیریت قبلی دکتر سیف نظرش بر این بود که رمزارز چون یک نوع ارز است جزو حوزه‌های فعالیت بانک مرکزی به شمار می‌رود، ما هم کل کارهایی که در این حوزه انجام شده بود را به آنها منتقل کردیم تا با چارچوبی که مد نظر آنهاست پیش برویم. وی ادامه داد: آخرین خبر از این موضوع، خبر آقای همتی در صفحه اینستاگرامشان بود که روی رمزارز به نتایجی رسیدند و آخرین گزارش را دادند. پیام دکتر همتی این بود که بانک مرکزی از مرحله‌ای که به صورت کلی رمزارز را به عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به این مرحله رسیده که روی آن در حال کار کردن است تا رمزارزها را به رسمیت بشناسد و با آنها تعامل کند. ‌این مهم‌ترین پیام رئیس بانک مرکزی در دوره جدید بود که دارد اتفاق می‌افتد و پیش می‌رود. /ایسنا

بیتکوین ۱۳ درصد دیگر ریزش کرد

هشدارها نسبت به وجود حباب در بازار ارزهای دیجیتالی کماکان به قوت خود باقی است. بیل گیتس، بنیان گذار گروه مایکروسافت ـ که پیشتر گفته بود نه بیتکوین دارد و نه راجع به آن اظهار نظر می کند ـ به سرمایه گذاران هشدار داده است که اگر ثروتشان کمتر از ایلان ماسک است، باید نسبت به ریسک های سرمایه گذاری در بازار بیتکوین بسیار هوشیار باشند. ایلان ماسک هنوز به این کنایه بیل گیتس پاسخی نداده، اما خود وی چند وقت پیش گفته بود از نظر وی قیمت بیتکوین و اتریوم بیشتر از چیزی است که باید باشد.  

روز بیست و دوم فوریه شاهد ثبت یک رکورد تازه در ارزش بیتکوین بود و این ارز از قله ۵۸ هزار دلاری خود تا کف ۴۷ هزار دلاری ریزش کرد. این ریزش که سنگین ترین ریزش روزانه بیتکوین هم بود به سرعت سایر ارزها را هم با ریزش سنگین مواجه کرد. آخرین بار در ۱۱ ژانویه ارزش بیتکوین دچار ریزش شدید شده بود. تردیدها از توقف روند صعودی فعلی ارزهای دیجیتالی پس از آن که برخی از افراد ثروتمند نسبت به این روند موضع گیری کردند، در بین معامله گران افزایش یافته است. با این حال شرکت های بزرگ دیگری در حال پیوستن به این بازار هستند که جریان سرمایه ورودی به بازار را در تراز بالایی نگه داشته است. گروه مالی بی سی بی انگلیس از قصد خود برای سرمایه گذاری در رمزارزها خبر داده است. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۱۰ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۰.۶۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ده ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیتکوین

قیمت: ۴۶ هزار و ۵۸۷.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۴۷۶.۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۳۴ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۴ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۱۰.۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۷.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶۹.۸۵ درصد افزایش

۵- پولکا دوت

قیمت: ۳۶.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۶۹ درصد افزایش

۶- کاردانو

قیمت: ۳۱.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۷۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۶ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۲.۸۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۳۷ درصد کاهش

۸- لایت کوین

قیمت: ۱۶۷.۷۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۶.۷۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۸۷ درصد کاهش

۹- چین لینک

قیمت: ۲۴.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۰.۳۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۵۶ درصد کاهش

۱۰- بیتکوین کش

قیمت: ۴۹۲.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۹.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۷.۶۷ درصد کاهش

گران کردن اینترنت در سال آینده تخلف است؟

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت: دولت، وزارت ارتباطات و اپراتورها تحت هیچ عنوان اجازه افزایش تعرفه اینترنت را ندارند و اگر در سال آینده اینترنت را گران کنند، قطعاً تخلف کرده اند. سید محسن دهنوی در حاشیه جلسه علنی  مجلس در جمع خبرنگاران، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر گران شدن اینترنت در سال آینده گفت: یکی از منابع درآمدی دولت، دریافت مالیات در قالب حق امتیاز شبکه از اپراتورهای تلفن همراه است و در کشور ما هم ۲۸ درصد از درآمد اپراتورها تحت عنوان عوارض از سوی دولت دریافت می‌شد. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد دولت از محل دریافت عوارض از اپراتورهای همراه هفت هزار میلیارد تومان قید شده است که بررسی‌ها مشخص کرد دولت از این محل ۱۰ هزار میلیارد تومان دریافت می‌کند. این نماینده مجلس یادآور شد: سه هزار میلیارد تومان مابه التفاوت وجود دارد و این سه هزار میلیارد تومان مابه التفاوت درآمد دولت از محل اپراتورها جهت تولید محتوا در فضای مجازی در نظر گرفته شد. این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق ادامه داد: البته مجلس فعلاً در حال بررسی بخش درآمدی بودجه است و شاید این سه هزار میلیارد تومان برای تولید محتوا در نظر گرفته نشود و برای مصارفی چون توسعه زیرساخت‌ها به کار گرفته شود.

واحدهای کمتر از ۳ میلیارد در پایتخت

با توجه به اینکه در سال‌های گذشته و همزمان با شوک قیمتی به بازار مسکن، قدرت خرید بسیاری از خانوارها به واسطه جهش قیمتی مسکن کاهش پیدا کرده، تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در حال حاضر بخش زیادی از تقاضای خرید مسکن در بازار را واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان به خود اختصاص می‌دهند. به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته برخی واسطه‌های ملکی در برخی از مناطق مصرفی پایتخت، طی ماه‌های گذشته به دلیل کاهش انتظارات تورمی قیمت مسکن نیز با کاهش مواجه شده، به طوری که حتی در برخی محلات و مناطق مصرفی قیمت مسکن تا ۵ میلیون تومان در هر مترمربع کاهشی بوده است؛ بنابراین، بخشی از تقاضای مسکن را در حال حاضر متقاضیان واحدهای مسکونی تا ۳ میلیارد تومان به خود اختصاص می‌دهند.‌ این واحدهای مسکونی عمدتا تا ۸۰ مترمربع مساحت دارند و عمربنای آنها غالبا بین ۱۵ تا ۳۰ سال است که بسته به محله و منطقه متفاوت است.

آذری جهرمی: بانک مرکزی حالا ارز‌های دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد/ بانک آمریکایی پیش بینی خود از قیمت نفت افزایش داد/ بیتکوین ۱۳ درصد دیگر ریزش کرد/ نوسان شاخص بورس در آخرین روز هفته

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
آذری جهرمی جدا اگه بیاد انتخابات من کلا از انتخابات ناامید میشم!!!
انتخاباتی که امثال آذری جهرمی بی کفایت و دو قطبی ساز و متظاهر رو راه بده اصلا انتخابات نیست!
همه هم ماشالا یادگرفتن دیگه
نزدیک انتخابات شدیم دولت اینترنت 60 گیگ مجانی دانشجویی داده ...
دیگه فریب اصلاحات رو نمیخوریم
کاردانو 31 دلار؟؟؟؟
کاردانو قیمتش زیر یه دلاره
اقای جهرمی شما با مشکلات مردم چکاردارید برید دنبال مشکلات تیم مورد علاقه تان
رییس دفتر رییس جمهورپیش بینی کرد :
اغاز روند صعودی بازار سهام !!!!!!!!!!!!!
سخنگوی دولت: بااطمینان میگویم بزودی کل تحریمهابرداشته خواهدشد !!!!
معاون اول رییس جمهور: خبرهای خوش در راهست !!!!
نتیجه :
دلار وطلا ومسکن همچنان صعودی هستند
بورس همچنان نزولی است !!!!ً
قیمت کاردانو و پولکادوت رو یکی گذاشتید
جهرمی تو باید نقاش یا بازیگر میشدی نه وزیر
بورس امروز هم وحشتناک منفی تازه با دامنه نامتقارن منفی ۲ یعنی اگر دامنه نزولی مثل قبل منفی ۵ میبود تمام ریزش های یک هفته اخیر معادل ۲ برابر میشد یعنی مثلا ریزش ۵۰۰۰ واحدی امروز مانند حداقل ۱۰۰۰۰ واحدی قبل است.
با ارز دیجیتال مردم با خیال راحت پول خود را از سیستم اقتصاد ایران خارج می کنند
متاسفانه مردم با افزایش ها فریب می خورند و با خیال اینکه افزایش تداوم دارد پول های خود را وارد چرخه سرمایه گذاری می کنند و در حال حاضر بیت کوین و ارزهای دیجیتال در حال فریب دادن مردم است و بر عکس آن با پایین آمدن ها دوباره فریب می خورند و سرمایه های خود را بیرون می کشند باید یاد بگیریم که هیچ ریزش و کف دوام ندارد و هیچ اوج و افزایشی هم همیشگی نیست و تنها چیزی که دوام دارد و همیشگی است جهل و نادانی و تعصب است که در هر عصر و زمانی وجود دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار