بازدید 7096
روزنامه صهیونیستی:

همپيماني ترکيه، ايران و برزيل سيلي محکمی به اوباما بود

شاويت ، " ايران را چالش سنگين، چند وجهي و يک موضوع مهم راهبردي براي اسراييل " ارزيابي کرده است و مي نويسد: " بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسراييل ، ايران و قدرت آن را بخوبي مي شناسد و آنچه را که با آن رو به روست، مي بيند...اين نويسنده صهيونيست اضافه کرد:"اسراييل بايد روابط سرد خود را با مصر، اردن و امارات عربي متحده بهبود بخشد ، براي دستيابي به توافق سازش با سوريه تلاش و با فلسطينيان بطور مستقيم گفت وگو کند و تا آنجا که ممکن است در اطراف خود آرامش بوجود آورد و مشکلات داخلي را رفع نمايد".
کد خبر: ۱۰۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۳ 11 June 2010

یک روزنامه صهيونيستي با تاکيد بر ناخرسندي رژيم صهيونيستي از راي مخالف ترکيه و برزيل به قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت ، نوشت که همپيماني ايران، ترکيه و برزيل سيلي محکمي بر چهره " باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا بود.

به گزارش "تابناک"، پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري "العالم"، با نقل خبر بالا از روزنامه "معاریو"، با اشاره به موضع تند و خشمگينانه آنکارا در قبال قطعنامه جديد تحريم ها عليه ايران در شوراي امنيت، بيانيه سه جانبه ايران ، ترکيه و برزيل درباره مبادله سوخت هسته اي را يک " ائتلاف راهبردي جديد" توصيف کرد.

اين روزنامه صهيونيستي افزود: بيانيه تهران تلاشي براي ساختن نظام جهاني جديدي به منظور قرارگرفتن در جايگاه بين المللي آمريکا است.

"معاريو" خاطرنشان کرد: موضع اخير ترکيه در شوراي امنيت در مخالفت با قطعنامه 1929 ثابت کرد که دولت " رجب طيب اردوغان" بيش از آنچه تصور مي شد به محورمقاومت در منطقه نزديک شده است.

اين روزنامه صهيونيستي افزود، نشست سه جانبه اخير "محمود احمدي نژاد " رييس جمهور ايران ،" لولا داسيلوا " همتاي برزيلي وي و "رجب طيب اردوغان " نخست وزير ترکيه در تهران درحالي که دست هاي خود را به نشانه پيروزي بالا برده بودند، در حقيقت يک سيلي به چهره "باراک اوباما " رييس جمهور آمريکا و به چالش کشيدن او بود.

در همین حال" آري شاويت" يک نويسنده صهيونيست در مقاله اي که " هاآرتص" آن را منتشر کرد اعتراف نمود که " اسراييل امروز در بدترين وضعيت سياسي، ديپلماتيک و رواني " گرفتار شده است.

وي افزود: " اسراييل براي بهبود چهره خود و رهايي از اين وضعيت ناگوار، بايد روابطش با آمريکا و غرب را تقويت ، منافع مشترک با چين ، روسيه و هند ايجاد کند و تلاش زيادي براي نجات روابط رو به نابودي خود با ترکيه انجام دهد".

اين نويسنده صهيونيست اضافه کرد:"اسراييل بايد روابط سرد خود را با مصر، اردن و امارات عربي متحده بهبود بخشد ، براي دستيابي به توافق سازش با سوريه تلاش و با فلسطينيان بطور مستقيم گفت وگو کند و تا آنجا که ممکن است در اطراف خود آرامش بوجود آورد و مشکلات داخلي را رفع نمايد".

شاويت ، " ايران را چالش سنگين، چند وجهي و يک موضوع مهم راهبردي براي اسراييل " ارزيابي کرده است و مي نويسد: " بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسراييل ، ايران و قدرت آن را بخوبي مي شناسد و آنچه را که با آن رو به روست، مي بيند.

وي با بيان اينکه اقدامات اسراييل در مقابل ايران در يک " جعبه سياه مرموز" صورت مي گيرد، مي افزايد: تحولات بيرون اين جعبه براي اسراييل بسيار نگران کننده است.

رژيم صهيونيستي همواره از تحولات منطقه، افشاي خوي جنايتکارانه آن براي افکار عمومي جهان بعداز حمله خونين نظاميان اين رژيم به ناوگان آزادي، افزايش قدرت مقاومت لبنان و فلسطين، پيشرفت هاي علمي ، هسته اي و نظامي ايران و تشکيل بلوک هاي جديد قدرت ابراز نگراني کرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
همكاري دنيا با امريكا حاصل بي تجربگي دولت ماست
سیلی را ما خوردیم که با این همه سر و صدا در مورد توافق سه جانبه این همه باج به ترکیه و برزیل بازی سیاسی را برده فرض کردیم و فکر کردیم که همه چی تمومه
مسئله اصلي اين است كه چين وروسيه بعدازگرفتن باجهاي فراوان ازايران به ضررايران عمل كردند ولبنان هم ازپشت به ايران خنجرزد .
قطعنامه تصويب شد و رفت دلتونو با اين چيزها خوش نكنيد
تابناک مطلبت یه جوک خیلی خیلی تلخه
دلتون رو خوش كنيد به اينن اراجيف تا قطعنامه بعدي هم صادر بشه..
بايد منتظر موند بهتر تيتر عجولانه نزنيد تركيه به مراتب از روسيه ضعيف تره و نبايد فراموش كرد كه روسيه دشمن قسم خورده آمريكاست ولي با اين حال با آمريكا هم پيمان شد
چطور نظرات یک روزنامه صهیونیستی شما را انقدر به وجد میاورد ؟
واي رسانه هاي صهيونيستي تاييدمون كردند؟...چشم آقايون روشن...
این خبر مال حسین شریعتمداریه ، قسم میخورم
از قطعنامه چه خبر؟
لابد امریکاییها نتوانستند به اتفاق ارا آن را تصویب کنند
واقعا خجالت هم خوب چیزیه
تف به شرفتان با این نوع خبر رسانی
لاقل مردم را راحت بگذارید و چرت و پرت نگویید
اوباما ینده خدا نمیدونده پشت سرش
چه حرفهایی میزین
واقعا خدا ترکیه و برزیل رو برامون نگه داره
البته لبنان هم ایضا
البته در تیتر اضافه می کردید : و رای ممتنع لبنان سیلی محکمی به ایران .
اینم نگیم، دیگه چی بگیم
خب نتیجه چی شد؟
به ياري خدا نابودي رژيم منهوس صهيونيستي نزديك است. ان شاالله
اونوقت همپیمانی روسیه و چین با بقیه کشورها بجز ایران، ترکیه و برزیل چی بود؟
این تحلیلهای نادرست ما را دچار محاسبات اشتباه نکند. امریکا توانست با جمع کردناجماع دیگر اعضای شورای امنیت قطعنامه روتصویب کند و مخالفت ترکیه و برزیل نیز از نظر حقوقی تاثیری بر آن ندارد. سیلی به گوش اوباما یا بهم ریختن جامعه جهانی و.... یاوه هایی بیش نیست و ممکن است برخی را دلخوش کند که ما در نبرد دیپلماتیک برنده شده ایم. نخیر اینطوری نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی