بازدید 5331
حواشی و واکنش‏ها پیرامون دیدار افتتاحیه جام جهانی آفریقای جنویی؛

شرکت ایرانی‏های آفریقای جنوبی در افتتاحیه و پخش زنده برای نخستین بار در ایران

تماشاگران و هواداران تيم فوتبال آفريقاي جنوبي پس از بازي با عكس‌العمل‌هاي كه داشتند، نشان مي‌دادند از تساوي چندان ناراضي نيستند. شماري از تماشاگران كه پس از بازي مي‌خواستند در بيرون ورزشگاه تجمع كنند، به دليل سردي هوا از اين كار منصرف شدند و به داخل شهر منتقل شدند.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۵ 11 June 2010
گلزن تيم ملي آفريقا‌ي جنوبي گفت: با وجود توقف برابر مكزيك از نتيجه تساوي و كسب يك امتياز خوشحال هستم.

به گزارش فارس و به نقل از سايت فيفا، شابالالا اظهار داشت: با وجود كسب تساوي برابر مكزيك از نتيجه بدست آمده خوشحال و راضي هستم. مقابل تيم پرقدرت مكزيك نمايش خوبي ارائه كرديم.

وي كه توانست در جدال نخست جام جهاني گل نخست تيمش و نيز اين پيكارها را در دقيق 55 به ثمر رساند، افزود:فكر نمي كنم براي ما تساوي با مكزيك نتيجه بدي باشد. بايد در نظر گرفت كه اين ديدار،‌ جدال نخست ما در جام جهاني به شمار مي رفت و در 20 دقيقه نخست بازي نتوانستيم بخاطر هيجان ناشي از بازي، خوب بازي كنيم.

وي ادامه داد:‌ به مرور توانستيم بهتر عمل كنيم و پس از شروع نيمه دوم گل نخست را به ثمر برسانيم. اگر كمي شانس با ما همراه بود، مي‌توانستيم اين ديدار را با برتري به پايان رسانيم.

ديدار افتتاحيه جام جهاني ساعتي قبل در ورزشگاه ساكرسيتي ژوهانسبورگ با تساوي يك بر يك ميان آفريقاي‌جنوبي و مكزيك در گروه اول به پايان رسيد. در اين ديدار شابالالا در دقيقه 55 گل زد و تك گل مكزيك در دقيقه 79 توسط ماركز بدست آمد.


موكونا: با يك لحظه غفلت 3 امتياز را از دست داديم
بازيكن تيم ملي آفريقاي‌جنوبي گفت: از موقعيت‌هاي زياد گل خود در نيمه دوم ديدار برابر مكزيك استفاده نكرديم تا با يك لحظه غفلت از پيروزي محروم شويم.

به گزارش سايت فيفا، آورن موكونا اظهار داشت: در ابتداي بازي ما مراقب سه مهاجم تيم مكزيك بوديم و خيلي سريع نمي‌توانستيم در حمله شركت كنيم. بايد سريع‌تر حركت مي كرديم، ولي در يك لحظه غفلت كرديم و به تساوي رسيديم.

وي افزود:‌ در نيمه دوم توانستيم جبران كم‌كاري خود را در حمله بكنيم. به بازي برگشتيم و شروع خيلي خوبي داشتيم كه برايمان با گل برتري همراه بود.

او ادامه داد: صاحب چندين موقعيت گل ديگر هم براي كسب بردي پرگل‌تر شديم، اما در يك لحظه دچار غفلت شديم تا برتري را از دست دهيم.

ديدار افتتاحيه جام جهاني ساعتي قبل در ورزشگاه ساكرسيتي ژوهانسبورگ با تساوي يك بر يك ميان آفريقاي‌جنوبي و مكزيك در گروه اول به پايان رسيد. در اين ديدار شابالالا در دقيقه 55 گل زد و تك گل مكزيك در دقيقه 79 توسط ماركز بدست آمد.


پريرا: با اين تساوي كار ما تمام نشده است
كارلوس آلبرتو پريرا پس از پايان بازي در نشست خبري پيرامون اين ديدار گفت: اعتقاد دارم تساوي در اين مسابقه عادلانه بود با وجود آنكه از حمايت تماشاگرانمان برخوردار بوديم اما نتوانستيم به پيروزي برسيم، با اين وجود كار ما در اين مسابقات تمام نشده است و با قدرت ادامه خواهيم داد.

وي در خصوص شرايط مسابقات نيز گفت: اين گروه يكي از سخت‌ترين گروه‌هاي اين دوره از مسابقات است و تيم‌ها رقابت سنگيني با يكديگر دارند. پتانسيل صعود به دور دوم را خواهيم داشت.

پريرا در خصوص اينكه چقدر براي تيمش شانس صعود به دور بعد را قائل است، گفت: فكر مي كنم آفريقاي جنوبي با كسب 4 امتياز مي تواند خود را به مرحله دوم برساند اما بايد ديد در بازي اورگوئه و فرانسه چه اتفاقاتي رخ خواهد داد. احساس من مي‌گويد تكليف صعود ما در ديدار با فرانسه مشخص خواهد شد و اين بازي حكم مرگ و زندگي را دارد.


پينار: تساوي با مكزيك بد نيست
بازيكن تيم ملي فوتبال آفريقاي‌جنوبي گفت: تساوي با مكزيك نتيجه‌اي بد نيست.

به گزارش ديلي‌ميل‌، اسيتوون پينار اظهار داشت: با وجود عوض شدن نتيجه برد با تساوي، از كسب يك امتياز در بازي نخست خرسند هستم. فكر نمي‌كنم اين نتيجه‌اي بد براي ما باشد.
وي افزود:‌ با اين حال وقتي از حالت برتري به تساوي رسيديم، متاسف شديم.نبض بازي را در دست داشتيم و تيم برتر بوديم كه مكزيك از يك لحظه غفلت استفاده كرد.

اين عضو تيم اورتون انگليس ادامه داد: بايد دچار چنين غفلت‌هاي نشويم و هميشه مراقب و هوشيار باشيم. در آنصورت مي‌توانيم از برتري خود به بهترين شكل ممكن سود ببريم.

ياران پينار روز گذشته در ديدار افتتاحيه جام جهاني 2010 از گروه اول و در ورزشگاه ساكرسيتي به تساوي يك بر يك مقابل مكزيك رسيدند.
پيكارهاي جام‌جهاني 2010 از روز جمعه آغاز شد و تا تاريخ 20 تير ادامه خواهد يافت.


ماركز: خوشحالم كه براي تيم كشورم گلزني كردم
رافائل ماركز پس از تساوي يك بر يك تيمش مقابل ميزبان جام جهاني 2010 اظهار داشت: قدرت ما در اين مسابقه خيلي بيشتر از حريف بود. در طول جريان بازي با ثبات بازي كرديم هر چند براي لحظاتي تمركز خود را از دست داديم و كاري كرديم كه آنها به دروازه ما نزديك شوند.

وي افزود: قبول دارم گلي كه خورديم روي دفاع مدافعان ما شكل گرفت اما ضربه بازيكن حريف غير قابل مهار بود.

ماركز كه در خط مياني به ميدان رفت در پايان گفت: خوشحالم كه براي تيم ملي كشورم گلزني كردم و مانع شكست تيمم در ديدار افتتاحيه شدم؛ اما در بازي‌هاي بعد تساوي به سود مكزيك نيست و بايد حريفان را شكست دهيم.


آخيره: دروازه بان آفريقاي جنوبي بهترين بازيكن زمين بود
خاوير آخيره پس از تساوي يك بر يك تيمش مقابل ميزبان در ديدار افتتاحيه جام جهاني 2010 در نشست خبري اظهار داشت: در نيمه اول عالي بازي كرديم با وجود اينكه جو سنگيني از لحاظ تماشاگران حريف روي تيم ما بود اما با اين وجود به اين مسئله توجهي نداشتيم و اعتماد به نفس خود را از دست نداديم.

وي ادامه داد: اگر از فرصت‌ها خوب استفاده مي‌كرديم در همان نيمه اول به پيروزي مي‌رسيديم. ما خوب به دروازه نزديك مي‌شديم اما در ضربات آخر كم دقت بوديم.

سرمربي تيم ملي مكزيك در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: با اين تساوي سرنوشت گروه گره خورد هر چند در اول راه قرار داريم؛ اما در بازي بعد با پيروزي جبران خواهيم كرد.

وي در پايان با تبريك به دروازه بان آفريقاي جنوبي گفت: به نظر من بهترين بازيكن زمين دروازه بان تيم ميزبان بود كه چندين و چند بار مانع از فروپاشي دروازه تيمش شد.


موديسه: برابر مكزيك بدشانس بوديم
بازيكن تيم ملي فوتبال آفريقاي جنوبي گفت: با بدشانسي برابر مكزيك به پيروزي نرسيديم.

اكو موديسه پس از تساوي يك بر يك برابر برابر مكزيك اظهار داشت: مكزيك در نيمه نخست بهتر از ما بازي كرد؛ اما در نيمه دوم، با در اختيار گرفتن مسابقه، عملكرد مناسبي را به نمايش گذاشتيم.

وي ادامه داد: فرصت‌هاي زيادي را از دست داديم. بدشانس بوديم كه در اين بازي به پيروزي نرسيديم. از نتيجه به دست آمده رضايت نداريم. اگر مكزيك را مي‌برديم، ‌كارمان براي صعود راحت تر بود.

بازيكن تيم ملي آفريقاي جنوبي گفت: شرايط ما با اين تساوي در بازي با فرانسه و اروگوئه متفاوت خواهد بود؛ اما با كمك هواداران و پيروزي برابر اين 2 تيم، راهي دور بعد خواهيم شد.


بلانكو: اين تساوي را در بازي‌هاي آينده جبران مي‌كنيم
كواتمونكو بلانكو پس از تساوي يك بر يك تيمش مقابل ميزبان جام جهاني 2010 اظهار داشت: در اين مسابقه خوب بازي كرديم و هنگامي كه در نيمه اول از روي نيمكت بازي را تماشا مي‌كردم شاهد بودم كه همبازي‌هايم خوب به سمت دروازه حريف يورش مي‌بردند. در آن لحظات تصور مي‌كردم كه بازي را مي‌بريم اما در نيمه دوم ورق برگشت و گلي را دريافت كرديم.

وي ادامه داد: همين كه از شكست رهايي پيدا كرديم براي ما اميد بخش است و با توجه به اينكه بازي سنگيني را مقابل ميزبان با آن همه تماشاگر پشت سر گذاشتيم، مي‌توانيم در ديدارهاي آينده با اعتماد بيشتر بازي كنيم.

بلانكو در پايان گفت: اين تساوي را در ديدارهاي آتي مقابل فرانسه و اروگوئه با پيروزي جبران خواهيم كرد.


دوس‌سانتوز: تساوي با آفريقاي‌جنوبي خوشحال ‌‌كننده نيست
مهاجم تيم ملي فوتبال مكزيك گفت: با وجود موقعيت‌هاي بيشتر گل نسبت به آفريقاي‌جنوبي به تساوي رسيديم كه خوشحال‌كننده نبود.

جيوواني دوس‌سانتوز اظهار داشت: مشخص است از تساوي با ميزبان جام‌جهاني اصلا راضي و خرسند نيستيم. همه ديدند موقعيت‌هاي متعدد گلزني داشتيم، ولي در زدن ضربه نهايي دچار اشتباه شديم.

اين بازيكن تكنيكي كه در جدال افتتاحيه جام جهاني مقابل آفريقاي‌جنوبي خود صاحب سه موقعيت جدي گلزني شد، افزود: با وجود كسب تساوي كه حق‌‌مان نبود، تيم مكزيك بسيار خوب جنگيد تا توانست عقب‌ماندگي را جبران كند.

بازيكن بارسلونا گفت: با اين نتيجه به ديدارهاي بعدي اميد زيادي دارم و فكر مي‌كنم يكي از دو تيمي كه از گروه صعود خواهد كرد، مكزيك خواهد بود.


بازيكن آفريقاي‌جنوبي با پيشنهاد ونگر مواجه شد
استيون پينار عضو تيم اورتون روز گذشته از آرسنال پيشنهاد بازي دريافت كرد.

اين بازيكن با سابقه كه آفريقاي جنوبي را در رقابت‌هاي جام جهاني 2010 همراهي مي‌كند از طريق مدير برنامه‌هايش پيشنهاد بازي لندني‌ها را دريافت كرده است.

در اين ارتباط آرسن ونگر اعلام كرد كه در حال رايزني با اين بازيكن براي كسب تفاهم و توافق است.


اولين هاي جام جهاني فوتبال 2010 در آفريقاي جنوبي
نوزدهمين دوره فوتبال جام جهاني با ديدار تيم هاي فوتبال مکزيک و آفريقاي جنوبي آغاز شد که اين بازي با نتيجه تساوي يک بر يک به پايان رسيد.
   
به گزارش ايرنا، در حالي اولين تساوي ديدار هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در مسابقه افتتاحيه به دست آمد که اولين گل رسمي اين جام توسط شابالا لا بازيکن تيم ميزبان در دقيقه 54 و روي يک ضد حمله به ثمر رسيد.

اولين گل مردود نوزدهمين دوره جام جهاني نيز توسط دلا، بازيکن پيش تاخته مکزيک به ثمر رسيد که البته از سوي داور آفسايد اعلام شد.

افرين خوراس، بازيکن تيم مکزيک با انجام خطا در نيمه نخست مسابقه، اولين کارت اين دوره از بازي هاي جام جهاني را از داور دريافت کرد.

همچنين، روشن ايرماتوف،‌ داور ازبکستاني حاضر در جام جهاني اولين داوري بود که سوت بازي هاي نوزدهمين دوره جام جهاني را به صدا درآورد. در اين مسابقه هيچ کارت قرمزي از سوي داور به بازيکنان نشان داده نشد.


ايراني‌هاي ساكن آفريقا، تماشاگر ديدار افتتاحيه
شماري از خانواده‌هاي ايراني با حضور در ورزشگاه از نزديك نظاره گر بازي افتتاحيه بين آفريقاي جنوبي و مكزيك بودند. آنها در حالي اين بازي را تماشا مي‌كردند كه پرچم ايران را در دستانشان داشتند.

تماشاگران و هواداران تيم فوتبال آفريقاي جنوبي پس از بازي با عكس‌العمل‌هاي كه داشتند، نشان مي‌دادند از تساوي چندان ناراضي نيستند. شماري از تماشاگران كه پس از بازي مي‌خواستند در بيرون ورزشگاه تجمع كنند، به دليل سردي هوا از اين كار منصرف شدند و به داخل شهر منتقل شدند.


مراسم افتتاحيه پس از سال‌ها زنده براي ايرانيان پخش شد   
تلويزيون پس از سال‌ها، بخش‌هايي از مراسم افتتاحيه جام جهاني 2010 را به صورت زنده براي ايرانيان پخش كرد.

شبكه سه سيما عصر 21 خرداد ماه در حالي آيين آغازين جام جهاني را به صورت زنده و در قالب ويژه برنامه «يك جهان، يك جام» به روي آنتن برد كه در دوره‌هاي گذشته اين مراسم ضبط و پس از بازبيني با ساعاتي تاخير از شبكه‌هاي تلويزيوني و بخش‌هاي خبري سيما پخش مي‌شد.

هر چند نوع برگزاري مراسم افتتاحيه در آفريقاي جنوبي و پوشش حاضران، اين امكان را براي مسؤولان صدا و سيما فراهم مي‌كرد كه با فراغ بال بيشتر، صحنه‌هاي مراسم افتتاحيه را با كمترين تاخير به روي آنتن بفرستند.

با اين حال تلويزيون ايران با رويكردي متفاوت‌تر از گذشته به پخش مراسم افتتاحيه جام جهاني اقدام كرد و تصاويري را به روي آنتن برد كه شايد پيش از اين كمتر شاهد پخش آن‌ها از تلويزيون ايران بوديم.

پخش زنده مراسم افتتاحيه هم‌چنين با ارائه توضيحاتي از سوي حاضران در استوديوي برنامه «يك جهان، يك جام» درباره تيم‌هاي شركت‌كننده و دو تيم مكزيك و آفريقاي جنوبي كه قرار بود، ديدار افتتاحيه را برگزار كنند، همراه بود.

رضا جاوداني كه اجراي برنامه «يك جهان – يك جام» را بر عهده داشت، همراه با افشين پيرواني و عليزاده (كارشناسان فوتبال) توضيحاتي را درباره تيم‌ها ارائه دادند. ارائه توضيحاتي درباره كشورهاي شركت‌كننده در جام جهاني و هم‌چنين پرداختن به شعار تيم‌هاي فوتبال بخش ديگر ويژه برنامه‌ جام جهاني شبكه سه را شامل مي‌شد.

برنامه «يك جهان، يك جام» در اين روز هم‌چنين در ارتباطي زنده تصويري با ژوهانسبورگ در گفت‌وگويي با خبرنگار صدا و سيما در آفريقاي جنوبي، آخرين اخبار جام جهاني را به صورت زنده به اطلاع بينندگان رساند و البته اين ارتباط از اواسط به دليل اشكال فني قطع شد.

اجراي ويژه برنامه جام جهاني در دكوري متفاوت و جديد و هم‌چنين طراحي لوگوي شبكه سه در تركيب با المان مسابقات جام جهاني 2010 (شير بازي‌ها)، از ديگر نكات قابل توجه ويژه برنامه «يك جهان - يك جام» بود.

در نخستين روز بازي‌ها، گزارشگر ديدار تيم‌هاي آفريقاي جنوبي و مكزيك، عادل فردوسي پور بود و ديدار تيم‌هاي فرانسه و اروگوئه را مزدك ميرزايي گزارش كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار