بازدید 67535

۱۰ تا از بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۱

ما در این مقاله تصمیم داریم تا معروفترین ارزهای دیجیتالی را به شما معرفی کنیم؛ بنابراین اگر به این بازار و سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال فکر می کنید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ 23 February 2021

۱۰ تا از بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۱

در دنیای امروز، بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای مطرح سرمایه است که افراد زیادی در پی کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند تا بتوانند یک سرمایه گذاری موفق را تجربه کنند؛ اما یکی از دغدغه های افراد این است که کدام ارزها بهتر هستند؟

اگر شما هم به سرمایه گذاری در این بازار فکر می کنید، باید بدانید که شناخت بهترین ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی آنها به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی بیشتری وارد این بازار شوید و ارزهایی را بخرید که سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند.

بهترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

هر روز حدود 2475 ارز دیجیتال با سرمایه ای در حدود 264 میلیارد دلار معامله می شود و جالب است بدانید که تقریبا 85 درصد از این معاملات را 10 ارز دیجیتال تشکیل می دهند و سهم بقیه ارزهای دیجیتال از بازار، تنها 15 درصد است.

این ده ارز معروف دنیا به ترتیب سهمی که در بازار دارند، به شرح زیر می باشند.

  • بیت کوین BTC

بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیا است که در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو به دنیا معرفی شد. این ارز دیجیتال با عنوان سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا برای تراکنش های الکترونیکی معرفی شد تا تراکنش ها بدون تکیه بر اعتماد، به درستی انجام شوند.

امروزه بیت کوین بیش از 60% از بازار ارز دیجیتال را در اختیار دارد و در میان سایر ارزهای دیجیتال رتبه اول را از آن خود کرده است.

۱۰ تا از بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۱

  • اتریوم ETH

اتریوم دومین ارز دیجیتالی دنیاست که در سال 2015 توسط ویتالیک بوترین معرفی شد. بوترین اعتقاد داشت که بیت کوین به یک زبان برنامه نویسی نیاز دارد؛ بنابراین تصمیم گرفت تا یک پلتفرم جدید را با یک زبان برنامه نویسی کلی تر راه اندازی کند. گرچه از سال 2013 صحبت از اتریوم بود؛ اما این ارز دیجیتال در سال 2014 تامین مالی شد. در سال 2015 راه‌اندازی شد و در سال 2016، اتریوم به 2 بلاک چین تقسیم شد که ورژن جدید آن با بلاک چین اتریوم کلاسیک به روی کار آمد.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید و فروش اتریوم

  • ریپل XRP

ریپل به وسیله شرکت Ripple توسعه یافت. در سال 2011 بود که Jed McCaleb یک سیستم ارز دیجیتال را راه اندازی کرد. هدف از راه اندازی این سیستم این بود که معاملات به جای فرایند ماینینگ، از طریق اجماع میان اعضای شبکه تایید می شدند. این نسخه از سیستم ریپل برای حذف مبادلات متمرکز بیت کوین طراحی شد و یکی از مزیت های آن، مصرف کمتر برق نسبت به بیت کوین بود. علاوه بر این در این سیستم تراکنش ها بسیار سریع تر انجام می شوند. همین امر باعث شد تا در سال 2012 ریپل به عنوان یکی از بهترین ارزهای جهان معرفی شود تا بتواند امنیت و فوریت معاملات جهانی را با استفاده از توکن ها بر عهده بگیرد.

  • بیت کوین کش BCH

بیت کوین کش یکی دیگر از ارزهای محبوب دنیاست و درواقع یک شاخه از بیت کوین است که با تغییر در کدهای بیت کوین ایجاد شد تا سرعت عمل در پرداخت های کوچک و روزمره را بالا ببرد.

  • لایت کوین LTC

لایت کوین یکی دیگر از فورک ها یا شاخه های بیت کوین است که توسط Charlie Lee یکی از کارمندان سابق گوگل منتشر شد. این ارزدیجیتال در تولید بلاک های کوچک در بلاک چین، افزایش تعداد کوین ها و همچنین الگوریتم مبتنی بر اسکریپ تفاوت هایی را با بیت کوین دارد و امروزه به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال شناخته شده است.

  • بایننس کوین Bnn

بایننس کوین یک ارز رمزنگاری شده است که در سال 2017 در پلتفرم بایننس ایجاد شد. این ارز برای تبادل ارزهای رمزنگاری شده با یکدیگر، طراحی شده است و امکان مبادله آن با ارزهای رایج ممکن نیست.

این ارز موارد استفاده مختلفی دارد؛ اما در اکوسیستم صرافی بایننس به عنوان یک توکن مورد استفاده قرار می گیرد و به کاربران این امکان را می دهد تا در هنگام پرداخت هزینه های معاملاتی تخفیف بگیرند.

  • EOS

پلتفرم EOS.IO در سال 2018 به عنوان نرم افزاری با منبع باز، منتشر شد. تیم توسعه دهنده این پلتفرم یک شرکت خصوصی بود که با توزیع یک میلیارد توکن EOS بر روی بلاک چین اتریوم توسط block.one کار خود را آغاز کرد و امروزه به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است.

۱۰ تا از بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۱

  • بیت کوین SV (BSV)

بیت کوین SV (Satoshi Vision) همان بیت کوین اصلی است که شرکت nChain آن را در سال 2018 طراحی کرده است. این ارز دیجیتال پروتکل بیت کوین اصلی را بازیابی می کند، آن را ثابت نگه می دارد و به صورت گسترده ارائه می دهد.

با وجود اینکه قیمت این ارز دیجیتال نوسانات زیادی دارد؛ اما یکی از 10 ارز برتر دنیاست و در اکثر صرافی های ارز دیجیتال معامله می شود.

  • استلار XLM

استلار یک پروتکل با منبع باز (open source) است که برای مبادله پول از آن استفاده می شود. در این مبادلات سرورها از اینترنت برای اتصال و برقراری ارتباط با سایر سرورهای استلار استفاده می کنند. با برقراری ارتباط بین سرورهای استلار یک شبکه مبادله تشکیل می شود و مبادلات در این شبکه انجام می شوند. این ارز دیجیتال اولین بار در سال 2014 به وسیله Jed McCaleb و Joyce Kim راه اندازی شد و در ابتدا بر مبنای پروتکل ریپل بود؛ اما بعدها به چند بخش تقسیم شد.

  • مونرو XMR

یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی مونرو است که در سال 2014 ایجاد شد و به صورت یک کریپتو کارنسی منبع باز بود. این ارز دیجیتال بر روی موضوعاتی مانند عدم تمرکز، حفظ حریم خصوصی و قابلیت معاوضه متمرکز است و از یک دفتر کل عمومی مبهم استفاده می کند.

با استفاده از این ارز دیجیتال هر کسی می تواند تراکنش ها را پخش و یا ارسال کند؛ اما هیچ ناظر خارجی قادر به بیان منبع، مقدار و یا مقصد تراکنش نیست. مونرو برای انتشار کوین های جدید، تشویق ماینرها برای تامین امنیت در شبکه و اعتبار معاملات از مکانیزم اثبات کار Proof of Work استفاده می کند.

این ارز دیجیتال نیز یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال دنیاست.

سخن آخر

با توجه به اینکه تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است؛ اما ما ارزهایی را به شما معرفی کردیم که بیشترین سهم را در بازار دارند؛ زیرا همان طور که می دانید، هر چقدر بازار ارز دیجیتال بزرگتر باشد، ریسک آن کمتر است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال با صرافی اوکی اکسچنج در ارتباط باشید و سرمایه گذاری امنی را تجربه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان