بازدید 31917
وزیر بهداشت در نطقی آتشین و همراه با افشاگری

نخستین بیماران کووید ۱۹ در ایران در ۲۳ بهمن ۹۸ شناسایی شد/ بعد از شیوع در قم و گیلان، تازه کیت از خارج رسید/ این گونه که نمی‌شود کشور را اداره کرد و مکتوب هم نوشته ام/ بزرگان کشور مثل رهبر انقلاب از ما مجوز می‌گیرند؛ اما دیگران... / چه کسی مجوز سفر به عراق را داده؟ / نامم را بگذارید «وزیر مرده شور خانه»!

از آنجایی که می‌دانستم این عده به تلاش هایشان ادامه خواهند داد و حتی می‌کوشند ایران را کانون بیماری در جهان معرفی کنند، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نمونه‌ای که از بیماران مبتلا به آنفلوانزای فصلی از آبان، آذر، دی و بهمن سال گذشته از سراسر کشور داشتیم، آزمایش کنند تا مشخص شود کووید ۱۹ در میان شان هست یا نه و تنها در سه نمونه که از ۲۳ بهمن به بعد بود، نمونه مثبت کووید درآمد.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 22 February 2021
تابناک اجتماعی«از آن‌هایی که می‌خواهند سلامت عملکرد ما را زیر سوال ببرند نخواهم گذشت و مقابلشان خواهم ایستاد»؛ این خط نشان جدی وزیر بهداشت برای آن‌هایی است که مطالبی علیه وزارت خانه تحت امر وی مطرح می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی که در نوزدهمین آیین «پویش ره سلامت» برای جمعی از دانشجویان علوم پزشکی و دیگر مسئولان و دست اندرکاران وزارت بهداشت سخن می‌گفت، در بخشی از سخنانش به مبارزه سیزده ماهه وزارت بهداشت با ویروس کرونا اشاره کرد و در تکمیل عرایضش گفت: مبادا اینکه می‌گوییم سیزده ماه، دستمایه عده‌ای قرار گیرد که بگویند چگونه سی بهمن ۹۸ نخستین مبتلایان شناسایی شد و حالا می‌گوییم ۱۳ ماه و این را به اعتراف ما به خیالات خام خودشان تعبیر کنند.
 
وی افزود: از روز اول عده ای تلاش کردند که در آمارها و گزارش های ما تشکیک کنند و می گفتند، ویروس خیلی جلوتر در کشورمان شیوع یافته و ما اعلام نکرده ایم. البته قبلا هم گفته ام، ولی بار دیگر می گویم که اگر این مدعیان حتی یک سند خلاف گفته های ما بیاورند، به آنها جایزه می دهم. حتما به کسی که بتواند ثابت کندف یک مورد ابتلا زودتر از آنچه اعلام کردیم داشتیم، نه تنها جایزه می دهیم، که هزار بار عذرخواهی می کنیم. ‌نمی‌دانم برخی چطور با کمال بی‌انصافی برای سوار شدن بر یک موج سیاسی تبلیغاتی به راحتی یافته‌ها و گفته‌های مملکت‌شان را زیر سوال می‌برند؟!
نخستین بیماران کووید ۱۹ در ایران در ۲۳ بهمن ۹۸ شناسایی شد/ بعد از شیوع در قم و گیلان تازه کیت از خارج رسید/ این گونه که نمی‌شود کشور را اداره کرد و مکتوب هم نوشته ام/ بزرگان کشور مثل رهبر انقلاب از ما مجوز می‌گیرند، اما دیگران.../ چه کسی مجوز سفر به عراق را داده؟/ نامم را بگذارید وزیر مرده شور خانه!
 
وزیر بهداشت در ادامه گفت: از آنجایی که می دانستم این عده به تلاش هایشان ادامه خواهند داد و حتی می کوشند ایران را کانون بیماری در جهان معرفی کنند، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نمونه‌ای که از بیماران مبتلا به آنفلوانزای فصلی از آبان، آذر، دی و بهمن سال گذشته از سراسر کشور داشتیم را مورد آزمایش قرار دهند تا مشخص شود کووید ۱۹ در میان شان هست یا نه و تنها در سه نمونه که از ۲۳ بهمن به بعد بود، کووید درآمد.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه اجازه زیر سوال بردن عملکرد وزارت بهداشت را نخواهد داد، افزود: دیگر دوره عوام فریبی پایان یافته و اگر کسی در آن سوی جهان عطسه کند، در این سوی جهان به او «عافیت باشه!» می گویند. وقتی مدیریت منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، مدیریت ایران در ماجرای کرونا را تایید می کند، مثال می زند و به عنوان الگویی برای دیگر کشورها معرفی می کند، اجازه نمی دهیم دیگر کسی برای منویات سیاسی اش با عوام فریبی نظام سلامت را زیر سوال ببرد و من دیگر هیچ یاوه گویی که بخواهد سلامت این مجموعه را زیر سوال ببرد رها نخواهم کرد.
 
نمکی در ادامه به برخی اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: پروازها از مبدا چین را متوقف کردیم، مرزها را بلافاصله بستیم و در کلیه مبادی ورودی نفر برای کنترل افراد گذاشتیم و با همکاران مان تدابیر ویژه برای مقابله با این موضوع اندیشیدیم. فکر می کنید وقتی دانشجویان ایرانی را از ووهان به ایران منتقل کردیم، با چه کیتی آنها را تست کردیم؟ با کیتی که با کمک همکارانمان در انستیتو پاستور طراحی کرده بودیم. خودمان ماسک و ونتیلاتور و گان هم طراحی کردیم.
 
وی افزود: اوایل با این کیت طراحی خودمان کار می کردیم و بعد از درگیری قم و گیلان بود که یکی از دوستان به صورت دستی تعدادی کیت از خارج برایمان آورد. این گونه است که می گوییم سیزده ماه از تلاشمان در مقابله با ویروس می گذرد چون از دی ماه می دانستیم که ویروس دارد می آید و به همین دلیل وقتی ویروس آمد، هیچ یک از همکارانمان در دانشگاه های علوم دستپاچه نشد و بیماری پشت در بیمارستان نماند. این از افتخارات نظام اسلامی ایران است.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: آن موقع می دانستم و اکنون هم می‌دانیم که یورشی بزرگ با ویروس جهش یافته در پیش داریم و همکاران بنده کاملا آماده اند. همان گونه که از ابتدا می دانستیم و اعلام هم کردم و گفتم که ویروس جهش یافته انگلیسی هم مسری تر است و هم قدرت بیماری زایی بیشتری دارد. نتیجه آن را هم می بینیم که چیست؛ سه روز پیش دو کودک یک ساله و 9 ساله در خوزستان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کردند.
 
وی افزود: به شدت گله مندم از آنهایی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند. البته ما ابزاری برای کنترل نداریم و نمی توانیم مانع از این افراد شویم، درست همان گونه که اگر کسی اورژانس بیمارستانی را بهم بریزد ابزاری نداریم و می بایست از ابزار دیگران برای کنترل وی استفاده کنیم. ما مثل مردم تنها همین موبایل را داریم و تجهیزاتی که می بینید و البته عشق به بیمار.
 
نمکی در ادامه با انتقاد صریح از برخی اقدامات مشکل آفرین گفت: دیشب خانمی حامله در ایلام انتوبه شد و بچه اش را با جراحی به دنیا آوردند. اما عامل ابتلای وی به بیماری چیست؟ چه کسی عامل مرگ این بانوی ایرانی است؟ کی ما اجازه سفر به عراق و عتبات را صادر کردیم؟ چه کسی نامه‌ای از من دارد که با این کار موافقت کرده ام؟ کدام یک از همکارانم با این تردد‌ها موافقت کردند؟ این گونه که نمی‌شود! تا کی باید مردم بمیرند؟ تا کی باید شهید بدهیم و جور کوتاهی و ندانم کاری و سهل انگاری دیگران را بکشیم؟

وی افزود: اتوبوسی از عراق می‌آید و آن را در مرز تست می‌کنیم که فرد مثبت از آن بیرون می‌آید. این فرد مثبت پیاده می‌شود و اتوبوس تا فلان شهرستان به راهش ادامه می‌دهد. ردیابی می‌کنیم و تازه موارد مثبت در آنجا پیدا می‌شوند. این گونه که نمی‌شود. تا کجا باید همکاران من تاوان ندانم کاری برخی را بدهند؟ ما چه گناهی کردیم که در ۱۳ ماه مدام باید موج ایجاد شود، موج را بشکنیم و شهید بدهیم؟! خدا شاهد است که داغ این شهدای سلامت دارد مرا نابود می‌کند. ناب‌ترین بچه‌های نظام سلامت را از دست دادیم. داغی برای هیچ فرمانده بالاتر از این نیست که افسرانش نفله بشوند!

وزیر بهداشت در ادامه انتقاداتش گفت: منِ وزیر خبر ندارم چه کسی می‌آید و بیرون می‌رود و گاهی مثل تنور نانوایی سنگکی دقیقه آخر می‌گویند که فلان هیات آمده است. این گونه که نمی‌شود کشور را اداره کرد. شده ام مثل کسی که پایین رودخانه ایستاده و مرده‌ها را جمع می‌کند. خب وزیر بهداشت می‌خواهید چه کار؟ نامم را بگذارید وزیر مرده شور خانه! چرا من وزیر بهداشت نباید بدانم که هیاتی دارد می‌آید و دقیقه آخر بفهمم؟ چقدر باید حرص و جوش بخورم؟ چقدر از کادر درمان خجالت بکشم؟ اینکه نمی‌شود ناگهان بشنوم کسی آمده یا رفته!

وی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته در کشور گفت: این درد بزرگی است. ویروس جهش یافته ویروس مهاجمی است. فکر نکنید، انگلیس یکی از ساختار‌های ضعیف سلامت جهان را دارد، بلکه یکی از نظام‌های سلامت مقتدر جهان را دارد. فکر نکنید آلمان در مسائل بهداشتی-درمانی کشور کمی است. وقتی آن‌ها با اقلیمی که به گستردگی کشور ما نیست و در حالی که بضاعت شان زیاد است و کمبود منابع ما را ندارند، در مقابل این ویروس به زانو درمی‌آیند، باید بدانیم ماجرا چقدر جدی است.

نمکی هشدار داد: ما داریم فریاد می‌زنیم که اپیدمی گرفتارمان می‌کند، چرا گوش نمی‌کنید؟ اینطور که نمی‌شود مملکت اداره کرد. چقدر باید فریاد بزنم و بگویم. آن هم در کشوری که وقتی رهبرمعظم انقلاب می‌خواهد نشست مجازی بگذارد می گوید باید از وزارت بهداشت مجوز گرفت و وقتی رئیس جمهور می‌خواهد از مرقد امام بازدید کرد، از وزارت بهداشت می‌پرسد. بزرگان مملکت از وزارت بهداشت می‌پرسند، اما عده‌ای هر کاری دلشان می‌خواهد می‌کنند.

وی افزود: یک عده منتظرند چیزی شود تا بعد بگویند «سطح اکسیژن کم بود» و مثلا «پنج دقیقه داروی فلانی دیر شد». اینجوری که نمی‌شود کشور را اداره کرد و من این را مکتوب هم نوشته ام. ما خلق نشده ایم برای موج شکنی و دیگران برای موج آفرینی. این را همه باید بدانند و محکم هم باید بدانند.

وزیر بهداشت در پایان درباره واردات واکسن کووید19 به کشورمان هم گفت: ۲۵۰ هزار دوز دیگر واکسن هفته آینده می‌رسد و ۱۰۰ هزار نفر دیگر از کادر درمان در صف دریافت قرار می‌گیرند. این هم البته از سر خود خواهی نیست که کادر درمان در اولویت هستند، بلکه همیشه جلیقه ضدگلوله و کلاهخود برای سربازان خط مقدم است. همان گونه که در هواپیما مهمانداران می‌گویند اول برای خودتان ماسک بزنید و بعد برای دیگران. انشاءالله بعد از کادر درمان سراغ گروه‌های دیگر مثل سالمندان می‌رویم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸
جناب وزیر
اما حقیقت چیز دیگریست
حداقل ده روز قبل 22 بهمن کرونا در ایران بود
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
عه واقعا؟
خوب مستندادتو ببر که جایزه بگیری
البته اگر سندی داری و از روی کینه حرف نمیزنی
متخصص ساکن قم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
کرونا از نیمه دوم دی ماه قطعا در قم بوده
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
خوب حالا اصلا بود کی چی بشه الان یکسال است که خبر دارید چی شده چی از دست دادید. فقط بلد هستید بهانه بیاورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
خوب برو ثابت کن جایزه بگیر.
یاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
نمکیه دیگه...اگه قراربود درموردهرچیزی حقیقتو بگه که الان وزیر نبود. درهمان شغل سابقش مونده بود
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
من باجناقم 20 دی ما بر اثر کرونا فوت کرد یعنی حداقل ده روز قبلش گرفته بود گفتند سرطانه گفتیم سرطان که یک هفته ای سینه آدم را ازبین نمی بره سفید کنه شب کپسول اکسیژن خریدیم 24 ساعت استفاده نکرد تموم کرد .از خود بیمارستان هم گرفت
من اگر وزیر بهداشت بودم بمحض تاییدیه معتبر علمی "هر" واکسنی از "هر" کشوری، با التماس و خواهش و تمنا واکسن را تهیه می کردم و بلافاصله کادر درمانم را واکسینه می کردم در این 3 ماه از تایید واکسن چند تن از کادر درمان مبتلا و چند تن جان باختند؟
آمار ابتلا خانواده های کادر درمان هم نادیده گرفته می شود چند تن پدر یا مادر کادر درمان به کووید19 مبتلا شدند؟
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
یه چیزیم طلبکارشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
عزیزم ایشون اونجا که باید مقتدر باشن جریان واکسن هست که بشدت غیر مسئولانه دارن رفتار میکنن
با این سرعت لاکپشت وار واکسیناسیون سالها طول میکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
اگر اون کشور نمیداد چه
راستی حاجی از پارساجونت چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
ادب داشته باش غلام جان
غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
ناشناس1510 من چون ساندیس نمیخورم ادب ندارم
خب نمکی خان اگه این حرفایی که میگه راسته پس چرا لااقل استعفا نمیدی تاازت رفع مسئولیت بشه؟. ....استعفا نمیدی چون برخلاف آنچه یکی دوماه پیش گفتی صندلی قدرت خیلی به دهنت مزه کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
خوب استعفا بده تا شما را به عنوان متخصص بزارن سر کار!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
نمک رو زخم نپاشید
حالا خوبه خودت میگی دوره عوام فریبی به سر اومده بعد به بهانه اینکه داروهای فوق تخصصی تولیدداخل از انواع امریکایی واروپاییش بهترن از همون روز اول وزارتت دستور ممنوعیت اکید واردات داروهای دارای مثلا مشابه داخلی حتی با ارز آزاد رو صادر کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
نکنه شما جزء مافیای واردکننده دارو هستی که دستشون از سودهای کلان انچنانی وبازی با جان مردم کوتاه مانده وحالا ناله وااسفا سر میدین
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
ناشناس1620 واردات داروهای معتبرترین کمپانی های دنیا بازی باجان مردمه.
لطفا برنامه تونو برای آینده بگین.
کیت تشخیص هنوزم که هنوزه که فقط برای بالای 65 سال دارین
واکسن هم همه کشورها برنامه های واقعی شونو عملی کردن شما تازه برای 10000 نفر زدین تازه برنامه سال بعدتونم فقط به درد خودتون میخوره!!!!! تا زمستان 1400 صبر کنید بعد انشالله کم کم شروع میکنیم!!!
بیش از سه ماه است با بهانه بیماری انواع محدودیت های تردد را برای خودروهای شخصی ایجاد کرده اید اما حالا تردد مرزی بین عراق محدود می شود دیگر مرزها هم .....
پاسخ ها
heidar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
دوست عزیز حتما باید مثل چین با چوب و چماق جلوی
امثال شمایی که ماسک نمیزنید به مسافرت هم که میرید و ... رو میگرفتند تا وضعمون اینجوری نمیشد. هی داریم موج سواری میکنیم فقط سر ندانم کاری بعضی بی وجدانها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
بهانه بیماری؟!! تفکر امثال شما از کرونا بدتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
اجازه تردد برای خودروهای شخصی با پرداخت جریمه و آزاد بودن تردد با هر وسیله دیگری مانند هواپیما، قطار، .... بهانه برای درآمد نیست
« ... و در تکمیل عرایضش گفت ...»

یک اشتباه محاوره کوچه‌بازاری دیگه از تابناک که متأسفانه در مکالمات روزمره هم بین مردم هم زیاد می‌شنویم و از خروجی‌های سیستم آموزشی داغونیه که داریم و دیدم و شنیدم حتی معلمین هم همین اشتباه رو می‌کنن.

به این صورت که بین صحبت به جای اینکه بگن «همونطور که شما فرمودید ...» یا «همونطور که در فرمایش‌های خود فرمودید ...» یا در موارد خودمونی‌تر بگن «همونطور که شما گفتید ...»، میگن «همونطور که شما عرض کردید ...» یا «همونطور که در عرایض خود عرض کردید ...»!!!

مگه تو پادشاهی که بقیه باید شرفیاب بشن و چیزی عرض کنن؟!

درستش اینه که به مخاطب یا شخص غایب احترام گذاشته بشه و از «فرمایش» و «فرمودن» استفاده بشه و در مقابل، گوینده فروتنی نشون بده و از «عرض کردن» یا «عرایض» استفاده کنه.

مثلاً :

«ایشان فرمودند»

«شما بین فرمایش‌هاتون فرمودید»

«بنده در عرایضم عرض کردم»
فکر کنم این وزیر توهم برداشته که واقعاً کاری کرده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
نه بابا بهداشت و درمان که اصلا کاری نکرده.اصلا....اگه کاری نکرده بود که شما هم الان زیر خاک بودی و نمیتونستی نظر بدی داداش...افتااادد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
من بعنوان یک دکتر و استاد دانشگاه دست این دکتر را می بوسم هرچند جلوی رییس دانشگاه خودم سلام هم نمی کنم. آره مهدی جان. منصف باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
اتفاقا بااین امکانات ناکافی بهداشتی ودرمانی کارستان کردن اگرنه امار مرگ ومیر ما باید از کشورهای اروپایی باان حجم امکانات بالاتر میرفت
طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
آقای نخودی و کلا وزاری بهداشت و درمان بیشتر به جای اینکه به فکر بهداشت و درمان باشند ، به فکر پزشکان هستند . به عبارتی وزیر پزشکان.
انگار وزارتخونه اتحادیه است که همش در فکر دفاع از منافع خودشون هستند. شما دفاع از پزشکان را بسپار به نظام پزشکی .
سوالی که برای همیشه در ذهن مردم خواهد ماند این است که چرا از اول اسفند 98 شهرهای آلوده قرنطینه نشد ؟؟؟ چرا فرمودند از شنبه همه چیز عادیست ؟؟؟ چرا تا سه ماه گفتند زدن ماسک ضرورت ندارد ؟؟؟
بله دقیفا کووید 19 با شما تنظیم کرده بود از ساعت 00:00 بیست و سوم بهمن وارد ایران شود.
تابی عجب تیتری زدی !!! اگه قراربر افشاگری باشه درمورد خود جناب نمکی بیشترین مسائل وجود داره که باید افشا بشه.
کرونای انگلیسی و آفریقایی در این کشور و ان قاره شناسایی شدند اما کرونای چینی ظاهرا در ووهان ساخته شد این تفاوت را همیشه مد نظر داشته باشید
مهندس دست پیش گرفته که پس نیافته
با همون آماری که خودتون میدین تلفات کرونا نسبت به مبتلایان دوبرابر میانگین جهانیه.....
درست بعد از 22 بهمن عجب ...
سلام
درود بر شما
تابی یه جوری نوشتی نطق آتشین گفتیم حالا آقای مهندس چی فرمودند.....حرفاش تکرارمکرراتی که تا حالا 1000 دفه گفته...مخلصش اینکه فقط من وکسایی که مدیریت به شیوه منو قبول دارن خوبن بقیه بدند وتعریف وتوصیف غیرمستقیم از خودش...خداروشکرچندماه بیشتراز وزارتش نمونده
سلام
پس چرا توی این موقعیت رییس قوه قضا به عراق سفر کرده است
تو مملکتی که یه عده اونقدر قدرت دارن که به رئیس جمهور اش مرگ بر بگن و کسی بتونه ازشون شکایت کنه، وزیر که براشون عددی نیست جناب دکتر. بنده شدت خشم و درد درونیتون رو از شرایط به وجود آمده با تمام وجود از تک تک کلماتتون درک کردم.خدا به شما و کادر درمان صبر و سلامتی بده.
تو برو کنار ببینیم چی میشه. متاسفانه در این مملکت رده بالاها و مدیران هیچ تاثیری روی اجرا و عملکرد ندارند و فقط پول هنگفت میگیرن .در این مورد کارکنان کادر پزشکی از جمله کارگران و خدماتی های بیمارستان گرفته تا پرستاران و پزشکان زحمت اصلی رو میکشند.باور کنید حتی منم از فردا بذارن وزیر هیچ تغییری در روند ایجاد نخواهد شد
در اوج کرونا کنکور گرفتنتون چیه جناب وزیر؟
واقعا باید به کادر درمان و کلیه دست اندرکاران و شخص وزیر محترم بهداشت خسته نباشید گفت
و این نکته که ارسسال کنندگاه پیام های فوق قدری بی انصافانه دست به قلم شده اند
۲۲ بهمن ۹۸ راه پیمایی میشه، ۲۳ بهمن هم اولین بیمار کرونایی شناسایی میشه !!!!
چه جالب

یکماه قیل از ۲۲ بهمن در قزوین ، البرز و تهران کرونا قربانی گرفته بود اما رسانه ای نشد

رای بی رای
کرونا از دیماه ۹۸ تو ایران بوده.
جناب دکتر نمکی منظور منتقدان از این که این ویروس قبل از زمان اعلام شده در کشور بوده این نیست که وزارت بهداشت از وجود ویروس خبر داشته و تعمدا آن را انکار کرده. طبیعی است که با این تعداد کم کیت تشخیص زودتر از اینها نمی شد ویروس را شناسایی کرد. اما ویروس حتما از مدتها قبل وارد کشور شده. فقط لغو پروازهای چین کافی نبود باید تمام پروازهای خارجی لغو می شد که احتمالا با توجه به ضرر و زیانهای سنگین شرکتهای هواپیمایی محقق نشده همان طور که در مورد پروازهای انگلیس و عراق و سایر کشورها انجام نشده. مشکل اصلی فقدان مدیریت قاطعانه و متعهدانه در تمام شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی در قبال سلامتی مردم است که در برابر ضرر و زیانهای اقتصادی ناشی از محدودیتها کم نیاورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
این که بدیهیه، بعدم حالا مدیریت اینها گیرم ضعیف آیا کرونا وارد همه کشورهای دنیا نشد؟ فقط وارد ایران شد؟ بالاخره اپیدمی کنترلش بسیار بسیار سخته. حالا همین که خدا را شکر تا همین حد معقول هم کنترل شده جای تشکر و خسته نباشید داره. و جای گله از اون کسانی که باید بفهمند کارهای بیخودی مثل رفت و آمد با عراق در این ایام باید جلوش گرفته می شده اما به روی خود نیاورده اند و جلوشو نگرفته اند.
ﻣﺴﻴﻮﻝ ﻣﺮﮒ ﺗﻚ ﺗﻚ ﺩﺭﮔﺬﺷﺘﮕﺎﻥ ﻛﺮﻭﻧﺎ. ﻫﺴﺘﻴﺪ. ﻋﺪﻡ ﻗﺮﻧﻂﻴﻨﻪ ﺑﻤﻮﻗﻊ و ﻋﺪﻡ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎ ﭼﻪ اﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺗﺠﻬﻴﺰاﺕ و ﭼﻪ اﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﻛﺎﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻧﻲ و ﻋﺪﻡ ﺗﻬﻴﻪ ﭘﺎﻛﺴﺘﺎﻥ ﻣﺠﺎﺯ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ
نتیجه تصمیماتی که بر مبنای مصلحت اندیشی و منافع شخصی استوار است بهتر از این نمی باشد .
اگر از روز اول یک ماه کل کشور تعطیل می شد و دولت هم هزینه یک ماه خانواده ها را پرداخت می کرد و در طول این یکماه کل کشور بصورت اساسی ضدعفونی میشد و مردم هم بجز در شرایط اضطرار از منازل خارج نمی شدند ، نه این همه هزینه به دولت تحمیل میشد و نه این همه خانوادت داغدار میشدند . ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه کرونا صرف خدمت به دختر رئیس دولت قابل اجرا بود ، اما کمک به خانواده نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
تخیل نباف، چنین چیزی اگر هم شدنی بود قدرت اقتصادی ای بالاتر از ما لازم داشت. این همه کشور توانمند در دنیا مگر کرونا وارد آنها نشد و آمارشان هم بالا نرفت؟ طوری خیال می بافید که انگار از دنیا منقطع اید و اخبار دنیا را نمی دانید.
بهمن سال 1398
نمکی: کرونا چیزی نیست؛ H1N1 خیلی خیلی خطرناک تره که ما پدرش را درآوردیم، مردم نگران کرونا نباشید
خوب پس چرا امتحان دکتری قراره برگزار بشه؟
اگر راست میگویی اول کسی را که گفت قرنطینه مال قرون وسطی است را برکنار کن. بعد گلایه داشته باش چرا مردم رعایت نمی کنند. چون رعایت هم بخشی از قرنطینه قرون وسطی است
ایران درقاره پهناور آسیا از نظر آمار مرگ و میر ومبتلا به کرونا با آمار حکومتی دررده دوم قراردارد ،کشورهایی دراین قاره با جمعیت و وسعت بیشتر تعدادتلفات آنها خیلی کمتر است ولی درفرمایشات مسولین بهداشتی ما، تماما از موفقیت وشق القمر کردن درمبارزه با این ویروس بیان می گردد مضافا اینکه بسیاری از مبتلایان در شهرهای کوچک و روستاها بدون انجام تست جان باخته آند ودرامار ها انعکاس ندارند بطوریکه به اقرار معاونین وزیر تعداد تلفات 2 تا2/5برابر آمار روزانه می باشد اگر عملکرد کشور ما ، مانند کشورهایی چون ویتنام ویا کشورهای قاره اقیانوسیه بود ،دران صورت چه منتی مسولین می بایست سر این ملت می گذاشتند .
پاسخ ها
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
میشود اطلاعاتی از وضعیت بیماری وتلفات در قاره پهناور اسیا ارایه نمایید که وضعیت ایران قابل مقایسه ودرک باشد ؟
بی انصافی است که تلاشها ودغدغه های ابن وزیر محترم را زیر سوال ببریم خداوند انشالله به ایشان وتمامی پرسنل آن وزارت علی الخصوص قشر پرستاری وپزشکی را طول عمر دهد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
محترم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتما باید مثل امثال مراسم ۲۲ بهمن اجرا می شد تا ورود ویروس کرونا را اعلان کنند
ریس جنهور که گفت بعضی ها حاضر نبودند اعلان کنند پس تو چی میگی
وزیر بهداشت پیشین اقای قاضی زاده را در مجلس چنان به تهمت و ناسزا بستند که گفت این وزارت نیست،خفت و خواری است و اون نماینده که خبرنگار راکتک زد کم مانده بود وزیر رابزند،اقای نمکی هنوز وضعیت را درست نگرفته،در مجلس ما افرادی هستند که به وزیر فحش هایی می دهند که زیر هیجده سال باید گوشهاشون را گرفت،پس گله و شکوه ندارد.از بهداشت و دانش الفبای ان را نیاموخته اند.
اگر ۲۳ بهمن فهمیدید ویروس درون کشوروجود دارد چرا انتخابات مجلس را برگزار کردید ؟
واقعا وزارت بهداشت بهترین عمل را در ارتباط با کرونا انجام داد. متاسفانه تو کشور گروههای فراتر از قانون داریم. تافته های جدا بافته هستند.
ببخشید ، ۸ اسفند افتتاحیه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی است، و از همه استانها مجبور کردند مسئولین گردشگری حضور داشته باشند، .....، ببخشید الان باید دردمون رو به کی بگیم؟ کی بهشون مج، وز داده، ؟ حالا فروش مواد غذایی محلی هم بماند ، الان ما مردم باید دقیقا چه کنیم؟ مسئولیتمون چیست؟ ،
عزاداری و زیارت مثل واکسن عمل می کنند. ایمنی می دهند.
من ورزشکار خودم تو اواسط دیماه سرماخوردگی گرفتم که همه چیزش با آنفلوآنزا متفاوت بود و با تب و لرز شروع شد و تا سه ماه نفس تنگی عجیبی داشتم و هیچ دارویی روش اثر نمیکرد و تااواسط فروردین سرفه های وحشتناکی داشتم و خدا رو شکر که اون زمان گفتند کووید تو ایران نیومده و استرس نداشتم ولی اگه اون بیماری الان بود....!!!!!!!
امار داره میره بالا جناب وزیر دارن فرار به جلو میکنه که مثلا تقصیری نداره ! نترس کسی از شما بازخواست نمیکنه خیالت راحت باشه دیگه عادت کردیم به این اوضاع
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان