بازدید 14676
۹
نشست بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری

نایب رئیس مجلس: پیشنهاد برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به‌ صورت مجازی بررسی شد/ کدخدایی: اتکا به آرا و تضمین سلامت مردم، دو اصل مهم انتخابات ۱۴۰۰/ حریرچی: واکسن مشترک ایران و کوبا اردیبهشت ماه از راه می‌رسد

شورای نگهبان به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در وضعیتی که کشور همچون سایر نقاط جهان، دچار بیماری و ویروس همه گیر کروناست، «رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» را برگزار کرد تا از این طریق تمام راه‌های مشارکت هرچه بهتر مردم در انتخابات، به نحوی که سلامتی آن‌ها در شرایط بیماری به مخاطره نیفتد...
کد خبر: ۱۰۳۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 21 February 2021

نایب رئیس مجلس: پیشنهاد برگزاری انتخابات 1400 به‌صورت مجازی بررسی شد/ کدخدایی: اتکاء به آراء و تضمین سلامت مردم دو اصل مهم انتخابات 1400/ حریرچی: اصل انتخابات نه؛ درباره تجمعات انتخاباتی نگرانیم

شورای نگهبان به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در وضعیتی که کشور همچون سایر نقاط جهان، دچار بیماری و ویروس همه گیر کروناست، «رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» را برگزار کرد تا از این طریق تمام راه‌های مشارکت هرچه بهتر مردم در انتخابات، به نحوی که سلامتی آن‌ها در شرایط بیماری به مخاطره نیفتد، مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی «تابناک»؛ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در مراسم اختتامیه رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با تشکر از همه کسانی که درگیر این مراسم و پیگیر این ایده انگاری بودند اظهار کرد: ویروس کرونا جهان و کشور ما را درگیر کرده است؛ از این روی، همه کشورها و دستگاه ها به دنبال حل این معضل هستند.

وی با بیان اینکه باید از کادر درمان و دوستانمان در وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کنیم، افزود: در حوزه رقابت و این ایده‌انگاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران همراه ما بودند.

کدخدایی: از نخبگان برای برگزاری انتخابات هرچه بهتر کمک گرفتیم

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس همه عزیزان ما لازم است که کمک کنند؛ از این روی، ما از نخبگان کشور برای کمک به شورای نگهبان در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درخواست کمک کردیم و این روند با مشارکت دستگاه‌ها در پژوهشکده شورای نگهبان لحاظ شد.

کدخدایی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ نخبه در حوزه ایده انگاری روند برگزاری انتخابات همراه ما بودند، خاطرنشان کرد: اتکا به مردم می تواند کمک شایانی به ما کند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن انتخابات را برگزار کنیم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با تشکر از  شورای نگهبان به دلیل برگزاری این مراسم اظهار کرد: وظیفه تامین سلامت مردم بدون شک وزارت بهداشت است، اما حضور فعال شورای نگهبان در حوزه تامین سلامت مردم امری قابل ستایش است.

وی افزود: مقوله کرونا رویکردی قابل پیش بینی نیست. ما فکر می کردیم با آمدن واکسن این معضل حل شود، اما با توجه به گستردگی این ویروس این امر وجود ندارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابتی جدی و مهم در کشورمان محسوب می شود تصریح کرد: عمده دوستان در نشست امروز تاکید داشتند ما مجازی انتخابات را برگزار کنیم؛ اما باید فکری هم برای برگزاری حضوری انتخابات و شور انتخاباتی کنیم.

نایب رئیس مجلس: باید تمام موارد بهداشتی را در انتخابات لحاظ کنیم

قاضی زاده درباره اینکه نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز رای‌گیری بسیار مهم و نکته پراهمیتی است، خاطرنشان کرد: ما باید تمام ملاک‌های بهداشتی را در حوزه‌های رای‌گیری از نحوه اخذ رای تا شمارش آرا لحاظ کنیم.

وی تاکید کرد: اگر ما بنا داریم انتخابات سالم برگزار کنیم، باید همه جزئیات لازم را روند برگزاری انتخابات لحاظ کنیم، چون در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل شیوع کرونا، با کاهش مشارکت مردم روبه رو بودیم؛ از این روی، باید برای فرآیند برگزاری انتخابات یک برنامه درست داشته باشیم.

وی گفت: ما زمانی می‌توانیم بگوییم که مردم‌سالاری دینی تحقق پیدا کرده که تمام رویکردهای لازم برای برگزاری پرشکوه یک انتخابات فراهم شود.

قائم مقام وزیر بهداشت: نگران تجمعات انتخاباتی هستیم

ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت در این رویداد با بیان اینکه فعلا ما با بحران کرونا درگیر هستیم، اظهار کرد: اصل انتخابات و مشارکت در انتخابات از نظر رهبری بسیار مهم است؛ از این روی، ما نمی‌توانیم درباره انتخابات ریاست‌جمهوری به برگزاری یک انتخابات کوچک بسنده کنیم.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت نگران برگزاری روز انتخابات نیستیم، بلکه نگران تجمع‌های بعد از انتخابات هستیم که این روند در انتخابات شوراها بسیار بیشتر  و نگران کننده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: ما باید برای تجمع‌های پیش از برگزاری انتخابات تصمیم بگیریم و در حوزه روند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک به خصوص در انتخابات شوراها وارد عمل شویم.

حریرچی با بیان اینکه انتخابات حتما باید برگزار شود، خاطرنشان کرد: اینکه چطور انتخابات را برگزار کنیم، مهم است. ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم که رسانه های بیگانه به مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن دنبال بهانه نباشند؛ از این روی، باید تمام راهکارهای لازم برای برگزاری این انتخابات طراحی و تبیین شود.

کدخدایی: مخالفتی با برگزاری انتخابات الکترونیک نداریم؛ اما زیرساخت تامین نیست

سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال درباره جدیدترین تصمیمات شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات گفت: مشارکت حداکثری برای همه مسئولان نظام مهم بوده و در یک سال گذشته که بحث کرونا شدت گرفته، لازم است اقداماتی برای سلامتی مردم لحاظ شود؛ از این روی، ما از خود مردم و نخبگان نظرخواهی کردیم و سه گروه از نخبگان ایده‌های خوبی برای ما ارائه کردند و خود ما در شورای نگهبان این برنامه ها را لحاظ خواهیم کرد.

کدخدایی درباره تفکیک انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها گفت: این به نظر مجلس بستگی دارد اما بحث الکترونیکی شدن انتخابات بین شورای نگهبان و وزارت کشور است.

وی در پاسخ به سوال «تابناک»، یادآوری کرد: هنوز هیچ جمع‌بندی درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت مجازی و الکترونیک صورت نگرفته است.

نایب رئیس مجلس: اصلاح قانون انتخابات به خرداد ۱۴۰۰ نمی‌رسد

نایب رئیس مجلس نیز در جمع خبرنگاران درباره اینکه مجلس برای اصلاح قانون انتخابات برنامه ای دارد یا خیر، اظهار کرد: ایرادات شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات به مجلس واصل شده و تصور ما این است که امکان بررسی این اصلاحات قبل از برگزاری انتخابات وجود دارد، اما اینکه به این انتخابات برسد، معلوم نیست، چون برخی از بندها بعید به نظر می رسد به انتخابات فعلی برسد.

وی درباره تفکیک انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری گفت: ما اصلاح انتخابات شوراها را در دست داریم اما بعید است به این دوره انتخابات برسد البته ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

قاضی زاده تصریح کرد: اگر شورای نگهبان و مجلس در جهت اصلاح برخی قوانین در انتخابات شوراها به جمع بندی برسند ما این موضوع را لحاظ خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت: واکسن مشترک ایران و کوبا اردیبهشت ماه از راه می‌رسد

حریرچی در جمع خبرنگاران گفت: واکسن مشترک ایران و کوبا جلوتر از بقیه واکسن ها به نتیجه خواهد رسید و جلوتر از همه واکسن ها مورد بهره برداری قرار می گیرد و ممکن است قبل از اردیبهشت وارد فاز اجرایی شود.

وی افزود: تمام واکسن هایی که وارد کشور یا تولید می شود طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا براساس معیارهای ملی و عادلانه واکسن تولید می شود.

وی گفت: ما تا پایان سال گروه اولمان که حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر است، انشاءالله واکسینه خواهند شد و گروه دوم و سوم هم ممکن است قسمت قابل توجهی قبل از انتخابات، روند دریافت واکسن روی آنها انجام شود؛ اما اکثر کشورهای جهان نمی توانند تا پایان سال میلادی کل جمعیت شان را واکسینه کنند؛ از این روی، ما نمی توانیم تا انتخابات گستردگی بسیاری در حوزه تزریق واکسن داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۹
با اینا شروع کردن برا خودشون ببرن و بدوزن. شما بیا اول ببین با این جو نارضایتی که ایجاد کردید اصلا مردم میان انتخابات شرکت کنن یا نه؟ بعد برو تصمیم بگیر که چی کار کنیم
مجلس انقلابی تحقیق و تفحص از ب و ر س به کجار رسید؟
حقیقی اش چه بود که مجازیش باشد
کی شرکت می کند
این یعنی گدایی رای
رای بی رای
انتخابات مال خودتان

رای ما تاثیری نداشته و نخواهد داشت

رای بی رای
رای بی رای .... چه بصورت مجازی، و چه بصورت حقیقی
رای برای کدام خدمت نکرده درحق مردم
چطور الان آمار رفته بالا میگین مردم مقصرا . انشاالله برا انتخابات نمیایم که خدایی نکرده ما مقصر نشیم.
عمر وجوانی ام را صرف بزرگ کردن فرزندانم کردم از شکم خودم زدم تا تحصیل کنند حالا که سنی ازمن گذشته باید هزینه زندگی دوجوان بیکار را هم بدهم ایا وجدانا این خدمات رای دادن هم دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل