بازدید 38323
پیمانه اقتصادی

واردات خودرو از مناطق آزاد نهایی شد / قیمت خانه در ایران، دو برابر عربستان و ترکیه / شاخص بورس همچنان منفی است / یک ‎شرکت کاغذی در بورس را ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ دولت از گوشی‌های لوکس عوارض می‌گیرد، ایلان ماسک: قیمت اتریوم و بیتکوین زیادی بالاست! رکورد قبلی بیت‌کوین ظرف ۱۲ ساعت شکسته شد، نفت در مرز ۶۳ دلار هفته را به پایان برد و تداوم افت دلار در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 21 February 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ دولت از گوشی‌های لوکس عوارض می‌گیرد، ایلان ماسک: قیمت اتریوم و بیتکوین زیادی بالاست! رکورد قبلی بیت‌کوین ظرف ۱۲ ساعت شکسته شد، نفت در مرز ۶۳ دلار هفته را به پایان برد و تداوم افت دلار در بازار جهانی را در بر دارد.

شاخص بورس همچنان منفی است

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵ هزار و ۵۹۷ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۵۹ واحد رسیده بود، امروز و در دقایق ابتدایی فعالیت بورس، نماگر کل با افت ۴۸۰۷ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر

یک ‎شرکت کاغذی در بورس را ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند!

سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: یک ‎شرکت کاغذی با سرمایه ۲۰۰ میلیاردی سه ماهه در بورس پذیرش شد و در ‎ایام حبابی حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند! (۱۶ برابر)

شرکت های حقوقی و افراد حقیقی با ‎رانت اطلاعاتی سهام را در کف قیمت خریده و تا مرداد، پیش از سقوط شدید شاخص،بازار را خالی کردند.

چه کسی پاسخگوی این اتفاق است؟

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۱۸۸ تومان رسید که نسبت به دیروز ۴.۸ درصد معادل ۴۱۷ هزار و ۴۲۳ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۷۱۲ تومان رسیده است.

دولت از گوشی‌های لوکس عوارض می‌گیرد

دولت سال آینده از واردات گوش‌های لوکس با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار عوارض می‌گیرد. دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بنایی برای دریافت عوارض یا به نوعی حقوق ورودی از گوش‌های خارجی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار نداشت و در ردیف‌های درآمدی چنین درآمدی پیش بینی نشده بود. ولی اعضای کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کردند که دولت از گوشی های موبایل ساخته شده خارجی با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان حقوق ورودی گمرکی بگیرد. /فارس

واردات خودرو از مناطق آزاد نهایی شد

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در نهایت واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را تصویب کرد. این در حالی است که دولت با وجود کسب درآمد از این محل، چندان موافق این تصمیم نیست. به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تلفیق سال آینده درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی از محل واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی نصیب دولت خواهد شد. در این مصوبه، همچنین تعرفه ۲۰ درصدی برای ورود این خودروها در نظر گرفته شده است. هرچه هست، در صورت تایید نهایی این مصوبه، خودروهای غیر آمریکایی موجود در مناطق آزاد، مجوز ورود به سرزمین اصلی را خواهند داشت و این در حالی است که همچنان اجرای آن با اما و اگرهایی روبه‌روست. نخست اینکه اولا کسب درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی از محل واردات خودروهای مناطق آزاد همچنان محل تردید است، چه آنکه مسئولان سازمان برنامه و بودجه حتی کسب درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی را هم بعید می‌دانند. مساله دیگر اینجاست که برخی کارشناسان و فعالان عرصه واردات معتقدند این مصوبه کمیسیون تلفیق می‌تواند سبب ایجاد رانت شود، ضمن آنکه اثرگذاری آن بر تنظیم بازار هم چندان ملموس نخواهد بود.

قیمت خانه در ایران، دو برابر عربستان و ترکیه

موسسه فیندر با بررسی اطلاعات مسکن در ۹۹ کشور جهان اعلام کرد تا نیمه فوریه امسال هنگ کنگ گران ترین و پاکستان ارزان ترین کشورهای جهان از نظر هزینه مسکن بوده اند. میانگین قیمت یک واحد آپارتمان دو اتاقه در مرکز شهرهای منتخب به عنوان متوسط قیمت مسکن در هر کشور در نظر گرفته شده است. (قیمت هر پوند حدود ۳۶ هزار تومان است)  /ایسنا

ارزان ترین کشورها

۱- پاکستان

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۲۹ هزار پوند

۲- ونزویلا

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۳۰ هزار پوند

۳- مصر

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۳۳ هزار پوند

۴- تونس

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۳۵ هزار پوند

۵- ازبکستان

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۳۹ هزار پوند

گران ترین کشورها

۱- هنگ کنگ

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: یک میلیون و ۳۸۸ هزار پوند

۲- سنگاپور

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۸۶۰ هزار پوند

۳- سوییس

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۵۰۱ هزار پوند

۴- کره جنوبی

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۴۷۸ هزار پوند

۵- ژاپن

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۳۹۱ هزار پوند

ایران و کشورهای همسایه

۱- ایران

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۱۰۰ هزار پوند

۲- عربستان

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۴۶ هزار پوند

۳- امارات

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۱۴۲ هزار پوند

۴- ترکیه

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۴۰ هزار پوند

۵- روسیه

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۵۸ هزار پوند

قیمت مسکن در دیگر کشورها

۱- انگلیس

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۲۵۴ هزار پوند

۲- آلمان

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۲۴۷ هزار پوند

۳- فرانسه

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۳۱۹ هزار پوند

۴- کانادا

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۲۰۸ هزار پوند

۵- آلمان

متوسط قیمت مسکن تا نیمه فوریه ۲۰۲۱: ۲۰۹ هزار پوند

رکورد قبلی بیت‌کوین ظرف ۱۲ ساعت شکسته شد

راشاتودی: قیمت مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان، بیت‌کوین، ظرف کمتر از ۱۲ ساعت رکورد قبلی خود را شکست و از ۵۷ هزار دلار هم فراتر رفت. طبق داده‌های پایگاه کوین‌دسک، قیمت بیت‌کوین تنها در یک روز ۹ درصد جهش کرده است. قیمت بیت‌کوین در هفت روز اخیر ۱۸ درصد و از ابتدای سال تا کنون ۹۲ درصد جهش کرده و این جهش اخیر ارزش کل بازار این ارز دیجیتال را از یک  تریلیون دلار فراتر برده است. با ورود این سرمایه‌های جدید به بازار بیت‌کوین، حالا این ارز دیجیتال از بزرگترین شرکت چین بیشتر می‌ارزد. اگر ارزش بازار بیت‌کوین را با ارزش بزرگترین شرکت‌های جهان مقایسه می‌کردیم، بیت‌کوین پس از آلفابت گوگل ششمین شرکت ارزشمند جهان می‌شد.

ایلان ماسک: قیمت اتریوم و بیتکوین زیادی بالاست!

رویترز: ایلان ماسک، میلیاردر مشهور آمریکایی، که اظهارات جنجال برانگیزی را در رابطه با ارزهای دیجیتالی بیان کرده، تنها یک روز پس از آن که خرید بیتکوین را عاقلانه تر از نگهداری وجه نقد دانسته بود، گفته به نظر وی ارزش بیتکوین و اتریوم در حال حاضر بیشتر از چیزی است که باید باشد! پیش از ایلان ماسک، بیل گیتس، دیگر ثروتمند مشهور آمریکایی، گفته بود سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی نکرده است و نظری هم در خصوص آن ها ندارد.  

نفت در مرز ۶۳ دلار هفته را به پایان برد

از آنجایی که پس از یخبندان و قطعی برق، شرکت‌های انرژی در تگزاس شروع به ازسرگیری فعالیت‌ها در میادین نفت و گاز این ایالت کرده اند، قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازار‌های جهانی کاهش یافت. هر بشکه نفت برنت با ۱.۰۲ دلار کاهش ۶۲.۹۱ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۲۸ دلار فروخته شد. نفت برنت ۰.۵ درصد و نفت خام آمریکا ۰.۷ درصد طی هفته گذشته افزایش ارزش را ثبت کردند. هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته به بالاترین رقم بیش از یک سال گذشته رسیدند.

بنا بر برآورد تحلیلگران، سرمای هوای غیرمعمول در تگزاس و ایالات‌ نفت خیز آمریکا بیش از ۴ میلیون بشکه در روز از تولید نفت آمریکا و ۲۱ میلیارد فوت مکعب از تولید گاز طبیعی این کشور کم کرده است. بر اساس اعلام بیکر هیوز، شرکت‌های انرژی در هفته گذشته، تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور را برای نخستین بار از ماه نوامبر کاهش دادند.

 

تداوم افت دلار در بازار جهانی

ارزش دلار به ویژه در برابر ارزهای آسیایی کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۳۴۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزش طلا طی هفته گذشته ۲.۴ درصد کاهش یافت

با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازار‌های جهانی از کمترین قیمت بیش از هفت ماه گذشته فاصله گرفت؛ اما افزایش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا، مانع از افزایش بیشتر افزایش قیمت طلا شد. طلا بیشترین کاهش هفتگی از اوایل ماه ژانویه را ثبت کرد. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۸.۵۸ دلار افزایش ۱۷۱۴.۲۵ دلار فروخته شد. طلا در هفته گذشته ۲.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به هشتم ژانویه به شمار می‌رود. بارت ملک، تحلیلگر بازار گفت: «کاهش ارزش دلار، قیمت را بالا برد.» این نوسان می‌تواند در ماهیت فنی باشد. وی افزود: «مشکل طلا همچنان سود اوراق قرضه آمریکاست و ما همچنان شاهد نرخ این اوراق در منحنی بالا می‌رود.»

قیمت گوشت گوسفندی به ١٣٠ هزار تومان رسید

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر قیمت گوشت قرمز در بازار رو به افزایش بوده است، گفت: در حال حاضر مغازه‌داران هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را ۱۱۵ تا ۱۱۹ هزار تومان خریداری و آن را به قیمت ١٣٠ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کنند. ملکی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید وضعیت بازار در روزهای آینده به چه صورت باشد، افزود: معمولاً همه ساله در اسفند ماه با افزایش قیمت گوشت قرمز مواجه هستیم و در چنین فصلی این امر طبیعی است. وی با اشاره به اینکه مسئولان عنوان کردند در حال ساماندهی بازار مرغ هستند، تصریح کرد: اگر مسئولان بتوانند بازار مرغ را ساماندهی کنند و قیمت آن را به نرخ مصوب برسانند، این مساله یقیناً روی قیمت گوشت قرمز نیز تأثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه خیلی از دامداران دام‌های خود را نگه داشته‌اند تا در اسفندماه آنها را با قیمت بالاتر به بازار عرضه کنند، گفت: البته این دامداران نیز حق دارند، چون قیمت علوفه بسیار افزایش پیدا کرده و در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم جو بین ۵ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. ملکی درباره اینکه آیا قاچاق نیز روی این افزایش قیمت مؤثر بوده است، گفت: قاچاق دام بسیار محدود شده است، چون مناطق غرب کشور هم اکنون به خاطر سرما و بارش برف صعب‌العبور هستند ضمن اینکه مرزبانی نیز نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا مانع خروج دام از کشور شود و همچنین کاهش قیمت دلار طی هفته‌های اخیر، انگیزه را برای قاچاق کاهش داده است. /مهر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
وقتی شب روز احمدی نزاد می کوبیدد و الان طرفدارش شدید باید این فکر میکردین غرب زده ها
آقای لارگانی ز پدربزرگ ما که از این کارها بر نمی آید .
کمی فکر کنید می فهمید .سوال کردن ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
همنوبگو
بیخود نیست که هزاران نفر دارند سرمایه شان را به لیر ترکیه کرده
و برای خرید آپارتمان و ملک به ترکیه مهاجرت میکنند
مسولان بازهم از قافله دنیا عقب عقب ماندند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
کدام هزاران نفر عامو طبق آمار در سال 99 فقط 800 خانه و ملک در ترکیه توسط ایرانی ها خریداری شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
ایران دست دلال ها افتاده و مسولان مخصوص مجلس باید قوانین سخت و سنگین برای دلالی در نظر بگیرد
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دوست عزیز چرا باید شرایطی باشد که مردم مهاجرت بکنند حتی یک نفر هم زیاد است چرا کسی ازترکیه برای خانه خریدن به ایران نمی اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
ولی اشتباه میکنن سرمایه هاشون ترکیه میبرن چون با وجود اردوغان ترکیه هم سرنوشتی بهتر از ما نخواهد داشت
مناطق آزاد مگه چقدر خودرو داره که کفاف کشور بده
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
خودرو داخلی بخر که کفاف جامعه رو بده در ضمن الان باید تشکر کنی تا چند سال پیش کلا واردات خودرو ممنوع بود
چه قدر امید در‌جامعه موج میزنه واقعا ، فقط خبر بد بختی داریم و خبر دزدی
دولت و سایر ارگانها دست از سر بورس بردارند بورس روال خود را طی میکند تا یک روز مثبت میشه سریع شوع میکنند حقوقی ها به فروش و تا منفی نکنند بازار را دست بر نمیدارند پیداست کاملا دستوری فقط میخوان سرمایه و اعصاب مردم را خراب کنند
واردات خودرو از مناطق آزاد تصویب شد: آقایان رانت خوار جیب جدید بدوزید
باورم نمیشه که برای خرید خونه توو ونزوئلا و یا پاکستان هم با پول ما باید یک میلیارد داشته باشی! یعنی امید به زندگی موج میزنه در ما.
البته آمار قیمت آپارتمان در ایران درست نیست . چون با حساب پوند 38هزار تومانی میانگین قیمت مسکن در ایران می شود 3میلیارد و هشتصد میلیون تومان. در حالیکه حتی در تهران هم قیمت میانگین خیلی کمتر است
اگر متوسط آپارتمان در تهران را 90متر در نظر بگیریم و قیمت متوسز را متری 25میلیون می شود دومیلیاردو دویست وپنجاه میلیون تومان
ضمن اینکه قیمت میانگین مسکن در تهران حدود سه برابر کشور است
از اینرو میانگین مسکن در کل ایران حداکثر 1میلیارد تومان است و رقم اعلامی حدود 4 برابر بیشتر است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
اره تو راست می گی اون سایت معتبر که واسه مسکن اشتباه می گه،بابا بس کنید این رفتارا رو شبیه جاهلا رفتار نکنید همه.واسه خودشون شدن یه کارشناس
‎شرکت کاغذی در بورس را ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند!

سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
"یک ‎شرکت کاغذی با سرمایه ۲۰۰ میلیاردی سه ماهه در بورس پذیرش و در ‎ایام حبابی حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند! (۱۶ برابر)
شرکت های حقوقی و افراد حقیقی با ‎رانت اطلاعاتی سهام را در کف قیمت خریده و تا مرداد، پیش از سقوط شدید شاخص،بازار را خالی کردند
دامنه نوسان روزانه بورس را به منهای ۲ درصد رساندند تا سرعت سقوط انرا راکندکنند
بجای حل مشکل صورت مساله راپاک کردند
هیچ کجای دنیا چنین محدودیت هایی دربورس ( دستکاریهایی) اعمال نمیشود
اینگونه اقدامات فقط میزان بی اعتمادی به بورس رابیشترمیکند
خروج سرمایه ها از بورس با قصد سرمایه گذاری در بیت کوین شدت یافته وبخواعید یانخواهید شاخص کل بزودی به زیر یک میلیون واحد سقوط خواهدکرد
سال99 هم داره تمام میشه...ولی دریغ از یک خبر خوب..........دولت باید پول برباد رفته مردم را پرداخت کنه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
کدوم‌پول بر باد رفته؟مگه دولت اجبارت کرده بری توی بورس که الان می خوای پولتو پس بگیری ،نتیجه بدون آگاهی واردن شدن به همچین ماجرایی اونم‌توی بورس مشخصه ضرر هستش،خود دولت هم هزار بار توی تلویزیون گفتش که ریسکه،ولی چه می شه کرد متاسفانه مردم ایران یاد گرفتن اشتباهات خودشون رو بندازن تقصیر دولت. در ضمن توی هیچ جای جهان بدون اینکه کار کنی پول نمی دن ،معلوم نیست چه قدر توی قرض و قول موندی که داری از دولت بیچاره طلب. می کنی ،دولت که مرکز خیریه نیست اقا
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
در پاسخ به رضا
دولت مجبورشون نکرده ولی دولت دون پاشید و گفت بیای بخورین بعد هم انداختشون توو تله... دولت خیلی به مردم بدهکاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
در پاسخ به رضا 12:34
حق با شماست دولت مردم رو اجبار نکرده بیان توی بورس و در ضمن هیچ کجای دنیا هم هیچ دولتی اون همه تبلیغ نمیکنه که مردم سرمایه هاتون رو بردارید بیارید توی بورس دارا اول و پالایش یکم و ... بخرید و بعد وقتی پول مردم رو جمع کرد بسپارتشون دست تقدیر و اصلا مراقب سهامی که خودش به ملت فروخته نباشه نمونه بارزش همین پالایش یکم که ملت فورخت و بعد از 3 ماه آزادش کرد و فقط روز اول با 20 درصد سود بازش کرد بدون اطلاع رسانی و از بعدش مدام ریزش داشتاین دیگه تقصیر ملت نیست
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دوست عزی سرمایه گذاری در بورس باید بلند مدت باشد حداقل. حداقل دید پنج ساله و یا ده ساله . بعد خواهید دید که از تمام بازار های دیگر بسیار پرسود تر خواهد بود . من سال 92 پنجاه میلیون تومان سرمایه گذاری کردم و تا سال 96 پولم به بیست میلیون تومان کاهش پیدا کرد. سپس در سال 97 به مبلغ پانصد میلیون تومان رسید و الان با این همه سقوط بورس حدود یک میارد و دویست میلیون تومان است. البته من برای حداقل بیست سال اینده سرمایه گذاری کرده ام و هیچ وقت نوسان هم نمی گیرم.
اجاره ماهیانه خانه ۲۰۰ هزار دلاری در یکی از شهرهای اصلی ایران حدود ۲۰۰ دلار است. اجاره همین خانه در یکی از شهرهای متوسط امریکا ماهیانه ۲۰۰۰ دلار است. یعنی نسبت اجاره به قیمت خانه در امریکا ۱ به ۱۰۰ و در ایران ۱ به ۱۰۰۰ است. با درنظر گرفتن اصول صحیح اقتصادی ارزش واقعی این خانه در ایران بایستی ۲۰ هزار دلار باشد و نه ۲۰۰ هزار دلار. این یعنی حباب باورنکردنی قیمت قیمت خانه در ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
اجاره خانه ها پایینه و قیمت خانه بالاست نه اینکه فقط قیمت خانه بالا باشه در ایران، اجاره دریافتی در شهرهای کوچک هزینه استهلاک خونه رو پوشش نمیده
مردم ایران به علت مشکلات اقتصادی و اوضاع فلاکت بار زندگی دنبال پول مفت هستند. حالا چه از بورس در بیاد چه از هر جای دیگه. حواستون رو جمع کنید. الان یقه دولت رو گرفتید . فعلا همه پولدار بردن خرید ارز دیجیتال. مراقب ارزهای دیجیتال باشید. روزی برسه که کل سرمایه های مردم بر باد بره اونجا کسی رو نمیتونید متهم کنید. مراقب باشید. مراقب ارزهای دیجیتال باشید. مراقب باشید.
متاسفانه تا پایان این دولت هیچ خبر خوبی نیست. معمولا تبعات کار یک دولت دو سال بعد هم ادامه دارد یعنی تا دو سال و نیم دیگر هم خبر خوبی نیست. تازه این به این شرط است که دولت بعد بهتر عمل کند... در مورد دولتهای ایران در یک قرن اخیر همواره همینطور بوده است و باید گفت صد رحمت به دولت قبلی.
حالا باور کردید بورس ما سالم نیست
قیمت خانه دو برابر ...کیفیت زندگی صفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
کجای کاری قیمت خانه 10برابر شده مثل اینکه شما از قیمتها خبر ندارین
بالاترین موفقیت زندگی ام این است بروم روغن جامد بدون صف بخرم نیمرو درست کنم بخورم و رای ندهم
این بخاطر مدیران کشور هست که بفکر مردم نیستند
یک ‎شرکت کاغذی در بورس را ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند!
آقای رئیسی و زیر مجموع با ید ورود کنند و دیگر شرکتهای کاغذی را پیدا محاکمه کنند
کدام شرکت بود؟
یک ‎شرکت کاغذی با سرمایه ۲۰۰ میلیاردی سه ماهه در بورس پذیرش شد و در ‎ایام حبابی حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند
مسکن با قیمتهای تخیلی کاذب در ایران فقط در رؤیا قابل فروش است! آنهم شاید!
در واقعیت فروش مسکن حتی با یکهزارم این قیمتهای کاذب امکانپذیر نیست!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر