بازدید 18795
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

کانون شیوع کرونای انگلیسی مسافران عراقی بودند / مرز‌های عراق بسته شد / واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر تا پایان سال انجام می‌شود/ مزیت واکسن کوبایی، تزریق یک دوز برای افراد مبتلا شده است

همان گونه که قبلا خدمت مردم عزیز عرض کرده‌ام، ویروس جهش یافته انگلیسی، اکنون در کل کشور در حال چرخش است و متاسفانه شاهد شیوع شدید بیماری کرونا در استان خوزستان هستیم و کانون شیوع کرونای انگلیسی مسافران عراقی بودند. به همین دلیل، مرز‌های عراق بسته شده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 20 February 2021
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: همان گونه که قبلا خدمت مردم عزیز عرض کرده‌ام، ویروس جهش یافته انگلیسی اکنون در کل کشور در حال چرخش است.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی در نشست آنلاین خبری، ضمن تاکید دوباره بر شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشورمان، با تشکر از همکارانش در استان های قزوین و البرز، از وضعیت قابل توجه این استان ها در کنترل شیوع این نسخه از ویروس خبر داد و گفت: میزان ابتلا به این ویروس در این استان‌ها که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، بیشتر بود؛ بنابراین، در استان قزوین برای مقابله با این شیوع ستاد تشکیل دادیم.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته وضعیت در این استانها ثابت شده است. البته گرفتاری عمده ما در خوزستان است که ما را از خواب و خوراک انداخته است؛ وضعیتی که در شادگان به عنوان اولین کانون این شیوع به وجود آمده است، یا در رامهرمز، آبادان، اهواز و مناطقی دیگر در غرب این استان که به شدت گرفتار کرونای انگلیسی هستند.
 
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه «کرونای انگلیسی به شدت سرکش تر و مهاجم‌تر از ویروس ووهان است»، گفت: میزان مرگ و میر و سرایت این ویروس نسبت به ویروس قبلی بالاتر است و از این روی تیم‌های تخصصی جهت مقابله با شیوع این ویروس به خوزستان اعزام و در ستاد ملی هم اختیاراتی به استاندار این استان داده شده است.

وی با بیان اینکه کانون اصلی شیوع کرونای انگلیسی مسافرانی هستند که از عراق به خوزستان آمده اند، افزود: مرز‌ها را در این استان مسدود کرده ایم و تا اطلاع ثانوی عبور و مرور در این مرز‌ها صورت نمی‌گیرد. همچنین پرواز‌های این استان را مدیریت می‌کنیم و قرار شده تا ارتباط شمال و شرق خوزستان را که میزان شیوع کرونای انگلیسی در آنها کمتر است، به نواحی دیگر محدود کنیم.
 
کانون شیوع کرونای انگلیسی مسافران عراقی بودند/ مرز‌های عراق بسته شد/ واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر تا پایان سال انجام می‌شود/ مزیت واکسن کوبایی، تزریق یک دوز برای افراد مبتلا شده است

نمکی با بیان اینکه در هرمزگان، ایلام، بوشهر و چهار محال و بختیاری و اصفهان نیز خطر شیوع کرونا بالاست، گفت:با توجه به تجارب قبلی و اینکه این مناطق بعد از خیزها‌ی خوزستان گرفتار می‌شدند، باید اقدامات کنترلی شدیدی در نظر بگیریم و به مردم بگوییم که لازم است به شدت مراقبت کنند و بدانند که رعایت فاصله گذاری و بهداشت فردی در پرهیز از ابتلا بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها در خوزستان به زیر ۱۰ درصد رسیده است، تاکید کرد: این میزان رعایت نسبت مستقیمی با میزان شیوع کرونای انگلیسی در این مناطق دارد.
 
وزیر بهداشت در خصوص آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورمان هم گفت: خوشبختانه افرادی که در داخل مشغول تولید واکسن هستند، به خوبی پیش می‌روند و تلاش می‌کنیم که اثربخشی واکسن‌های تولیدی خود را روی کرونای انگلیسی پیگیری کنیم.

وی در ادامه افزود: در خصوص واکسیناسیون هم باید بگویم که تزریق واکسن اسپوتنیک روسیه را به ۱۰۰ هزار تن در گروه آسیب پذیر انجام خواهیم داد و همچنین هفته آینده ۲۵۰ هزار دوز واکسن سیفوفارم چین را وارد خواهیم کرد و علاوه بر آن، واکسن‌هایی مثل آسترازنکا که در سبد کواکس بود نیز تا آخر ماه میلادی وارد کشور می‌شود.
 
نمکی با ابراز امیدواری به پایان یافتن واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر در سال جاری گفت: علاوه بر واکسن های یاد شده، واکسن‌های دیگری از هند و کره جنوبی هم در دستور کار واردات قرار دارد و امیدواریم واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر تا پایان اسفند انجام شود.

وی افزود: واکسنی هم که با انتقال دانش فنی از کوبا در حال تهیه است، در دستور کار داریم. مزیت این واکسن این است که افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند با تزریق یک دوز از واکسن کوبایی به صورت یادآور، می‌توان ایمنی آن‌ها را تحریک کرد تا در برابر ویروس مقاوم شوند.

وزیر بهداشت بیان کرد: از مردم عزیزمان می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با نظام سلامت همکاری کنند تا به دام ویروس جهش یافته کووید ۱۹ نیفتیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
زوده حالا چرا انقدر عجله میکنید واکسن درست حسابی هم فعلا زوده بخرید هنوز کلی از ما مردم زنده ایم چه عجله ایه حالا
چرا ورود مسافران عراقی را آزاد کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
بخاطر پول. همه این محدودیتها و کارهایی که میکنن بخاطر من و شما نیست بخاطر اینه که ازش پول دربیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
و برگردیم به سال قبل، که ورود ویروس چینی رو تکذیب می کردند
عجب مدیریتی کردیم ماااااااااااا
از الان صدای خنده نسل بعدی رو با خوندن تاریخ کرونا واقدامات مسئولین میشنوم .
واقعا خسته نباااااااااااشید.
خدا قووت
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
وقتی یک تاجر رو وزیربهداشت مملکت بکنن همین میشه.برین سوابق نمکی رو سرچ کنین ببینین چیکاره بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
اگه نسلی ازمون بمونه
چکار دارین میکنین اخه چرا باید مرز عراق باز باشه؟ مرز رو باز گذاشتین بعد ساعت گذاشتین واسه رفت و امد ملت ؟ شما ملت واستون مهمه ؟ غیر اینکه دنبال جریمه کردن هستین
آقای وزیر، این کاری که شما و‌ همکارانتون در ستاد کرونا انجام میدید نشان دهنده ی ضعف مدیریتی شماست، شما با این سیستم شل کردن و سفت کردن که انجام میدید پیک های ممتد به مردم میدید. ای کاش مدیریت درستی داشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
اقا چرا به وزیر نقد میکنی این عراقیها یا سفر زیارتی میانید ویا طلبه هستند
وقتی میریم سرکار توی شرکت منطقه ویژه ماهشهر هستیم و رییس واحد مون که ستادی هستیم حاضر نیست حجم کار رو کمی کم کنه تا این بیماری تلفات نگیره ازما چه انتظاری هست کم بشه.روسایی که تحصیل کرده هستن اینطورن چه انتظاری از مردم کوچه بازار میره آخه.
در مرزها را ازاد گذاشتید کرونای انگلیسی و فردا داعش انگلیسی هم وارد میشود
عجب!!! یعنی بدون تست کرونا وارد می شدند؟!!من اگر بودم خودم استعفا می دادم
واکسن کوبایی؟ با کدام تاییدیه؟ الان در چه فازی هست؟ چقدر سردرگمی؟ چرا باید جان مردم در گرو این تصمیمات باشد؟روزی چند جور وعده جدید؟
کجا از این ها به مانفعی میرسد
اگر مرز را باز گذاشتین ،چرا در نقاط صفر مرزی اتاق قرنطینه نگذاشتید،عراقی فقط دلار آوردنش براتون خوبه، جون ملت خوزستان براتون مهم نبود،شما که برای اتاق قرنطینه بودجه نداشتی از پول نفت و برقی که به عراق صادر میکردین خرج میکردین،دوربین های راهنمایی و رانندگی را برای جرایم خیلی خوب و به موقع فعال میکردین ولی برای قرنطینه کردن عراقیها که از اونور مرز با خودشون هزارتا بدبختی و بیماری اورده ،بودجه ندارید مامور بذارید؟
باید اول مرز رو میبستی که کسی نیاد نه اینکه وقتی آلوده شدیم مرز رو میبندی
واقعا ما ملت شرمنده شماییم که هرازگاهی می آیید پشت تریبون و شعار میدهید و وقتتان تلف میشود
مرز عراق باز مرز مازندران بسته !!!
سلام. قرص آرتروز زانو خواستم وقتی گفتم مشخصات بفرستید مطالعه کنیم، تلفن را بدون خداحافظی قطع کرد. مواظب باشید.
مزیت این واکسن این است که افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند با تزریق یک دوز از واکسن کوبایی به صورت یادآور، می‌توان ایمنی آن‌ها را تحریک کرد تا در برابر ویروس مقاوم شوند.

ایشون فرق واکسن و دارو رو نمیدونه ؟!!!....
واقعا دست مریزاد دارید. می روید چین ویروس چینی می آورید. مرز عراق را باز می کنید ویروس انگلیسی می آورید. می گویید این ویروس چرخشی است و فلان است راهپیمایی صادر می کنید. ضعف مدیریت شما نابودی هموطنان شماست. شما در چه فکری هستید؟
ولی کشورهای عربی همه پارسال ادعا کردن که ایران منشا ویروس در خاورمیانه بود
جالبه ما بین شهرهای خودمون نمیتونیم تردد کنیم
بعد مرز عراق بازه و مسافر میاد خوزستان
سلام
قبلا هم با آمدن زوار ایرانی از عراق که در مراسمهای مذهبی شرکت میکردن سیل عظیمی از آنفلونزا را داشتیم
چرا واکسن های تایید شده ی بهداشت جهانی را نمیخرید؟؟
واکسن فایزر با یک دوز غریب به ۹۲ درصد ایمنی ایجاد میکند
تعداد کل واکسن های سفارش داده شده ایران 4.2 میلیون دوز واکسن آسترازنکا از کنسرسیوم کواکس و شاید 500 هزار دوز اسپوتنیک V از روسیه است. یعنی 4.7 میلیون دوز، که برای 2.35 میلیون نفر کفاف میده و تحویل آنها چندین ماه طول خواهد کشید. فقط کادر درمانی ایران بیش از 1 میلیون نفر است و میلیونها بیشتر از آنها جزو گروههای آسیب پذیر هستند. آیا آقای وزیربا واکسن های نیست در جهان میخواهد در 4 هفته میلیون ها نفر را واکسینه کند؟
باز این بنده خدا اعلام میکنه امار در چند جا افزایشی هست معاون بهداشت ایشون که سخنگوی قرار گاه هم هست امروز اعلام کرد ا مار در کل کشور کاهشی و خوب است بجز خوزستان
لطفا رعایت کنیم الان یه ساله بچه هام جلو در نیومدن مردیم تو خونه
نمی‌فهمم مانمیتونیم بریم مسافرت به خانواده سر بزنیم بعد اجازه میدید خارجی ها مثل آب خوردن بیان ایران. بعد ما باید رعایت کنیم،کشته بدیم،پول بدیم آخه این چه وضعیتیه یک ماه هم که کشور رو تعطیل نمیکنید. آقا کرونا رو ول کن ستاد بحران رو بچسب
تورو نداشتیم چی می شد دکتر؟
هرچی میکشیم از ع راق ی ها و اع راب هست
دروغه .این دفعه انداختند گردن عراقیها
علی چرا تردد به انگلیس و اروپا رو قطع نمیکنید،
اینها طرح قطع ارتباط با کسورهای همسایه هست و تحریم بیشتر خودمون و ضربه زدن به تعاملات و تعطیلی زیارت و اربعین ها، که خار چشم دشمنان اسلام شده بود،
بعد انوقت ميان جادها و خيابانهاي شهر رو ميبندند و منع تردد ميزارن
تابی پس چرا منتشر نمیکنی؟ این لفت دادنا از ارزش کارت کم میکنه
چرا مرزهای عراق باز هست
عراقی ها که اصلا توجه ندارن به کرونا
چند روز دیگه دوباره مرز مهران بسته میشه
البته بعد از ورود کرونایی انگلیسی از عراق به مهران و ایلام
نظر من کو؟ تابناک چرا درج نکردی؟
تابی اگرپیامهای اینجورمطالب پرمخاطبو زودتر منتشرکنی بهتر ازافکار عمومی مطلع میشین.مسئول این قسمت ظاهرا حوصله بررسی وانتشارپیامهارو نداره.
من طرز مدیریت برخی از این وزرا رو مسئولین رو هیچ جوره درک نمیکنم! آخه پارسال که تا دقیقه 90 پرواز به چین داشتین، الانم حتما باید تو وقت اضافه مرزا رو ببنیدن؟ نمیتونین 1 کم زودتر تصمیم بگیرین؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان