بازدید 9023
۵
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

کاهش ۱۴ درصدی رعایت پروتکل‌ها در کشور / وضعیت خوزستان بحرانی است / راه مقابله با کرونای جهش یافته، همان پروتکل‌های قبلی است/ مراقب سالمندان و کودکان باشید / واکسیناسیون تنها بر اساس اولویت‌ها پیش می‌رود

نباید ساده انگاری کنیم، تجربه ثابت کرده کاهش رعایت پروتکل‌ها که اکنون هم بیش از ۱۴ درصد افت رعایت پروتکل داریم، میزان بیماری افزایش می‌یابد. مرز‌های غربی کشور به شدت باید کنترل شود و از رفت و آمد‌ها جلوگیری کنیم تا مشکلی پیش نیاید، به ویژه که وضعیت شیوع ویروس در عراق پرشتاب است.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 20 February 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در کشور را تشریح کرد؛ شیوع ویروسی که حالا نسخه جهش یافته آن در حال تکثیر و سرایت به هموطنان در نقاط مختلف کشور است.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی، در پایان پنجاه و هشتمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا ـ که پیش از ظهر امروز و به ریاست رئیس جمهور برگزار شد ـ به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: تقریبا یک سال از پیدایش ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و دو یا سه روز هم از سالگرد ورود این مهمان ناخوانده به کشور گذشته و همچنان این مهمان ناخوانده، قصد از بین رفتن ندارد و خبر‌هایی می‌رسد که این ویروس دچار جهش‌هایی هم در دنیا شده که یکی از نگرانی‌هایی است که به آن پرداخته شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت کرونا در جهان در جلسه امروز ستاد، افزود: در مورد کشور‌های همسایه غربی، ما از جمله کشور عراق لازم است کاملا مراقب باشیم. شواهدی از گردش ویروس در عراق وجود دارد و میزان بیماری در این کشور یک سیر بسیار شتابان به خود گرفته است. به همین دلیل، در مورد استان‌های غربی کشور توصیه شد که حتما باید بیشتر مراقب باشند، به ویژه در مورد مرز‌های غربی باید اقدامات سختگیرانه برای عبور و مرور صورت گیرد.

رییسی گفت: استان خوزستان، یکی از استان‌هایی است که بالاترین میزان شیوع بیماری را دارد. گردش ویروس انگلیسی در استان خوزستان مشاهده شده است و چندین مورد از بیماران بستری بویژه در اهواز و جنوب این شهر گزارش شدند و این می‌تواند زنگ خطر و هشداری باشد.

وی افزود: الان میزان رشد و سرعت انتشار ویروس در استان خوزستان نسبت به همه کشور بالاست و شیب تندی دارد و باید دقت کرد شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت رعایت شود. خوشبختانه استان‌های دیگر از جمله استان‌های شمالی مانند مازندران سیر نزولی بیماری را طی می‌کند و امیدواریم با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌ها، بتوانیم شیوع بیماری را در این استان‌ها مهار کنیم و این سیر نزولی ادامه دار باشد.

رئیسی تاکید کرد: همچنان در سرجمع میزان بستری‌ها در سطح کشور طی هفته‌های گذشته افزایش ملایمی داشته ایم؛ البته باید دقت کنیم، زیرا در برخی استان‌ها مثل استان‌های شمالی ـ که بیشترین میزان بستری را داشتیم ـ اکنون در حال کاهش است، ولی در برخی استان‌ها بویژه استان آذربایجان غربی، خوزستان و چهارمحال و بختیاری شاهد افزایش بیماری هستیم که لازم است مراقبت بسیار دقیقی انجام دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اکنون ۱۱ شهر قرمز داریم که همگی در استان خوزستان هستند، ۵۲ شهر نارنجی، ۲۱۷ شهر زرد و ۱۶۸ شهر آبی داریم و به تعداد شهر‌های نارنجی اضافه شده است. شهر‌های قرمز شامل شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، رامهرمز، دزفول، دشت آزادگان، شوشتر، کارون، هویزه، شادگان هستند و نیاز به رعایت جدی پروتکل‌هاست.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت از سالمندان و اطفال، تاکید کرد: قدرت سرایت ویروس انگلیسی بالاست و باید رعایت‌های قبلی را با دقت و کیفیت بهتری انجام دهیم. این دو گروه آسیب پذیرند و افراد بالای ۶۵ سال بهتر است تا حد امکان از منزل خارج نشده و در جمع حاضر نشوند، رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک ضروری است. اگر جوانان می‌خواهند از پدربزرگ و مادربزرگ دیدار کنند، این زمان بسیار کوتاه باشد و سعی کنند این دیدار مجازی باشد و در صورت نیاز به دیدار حضوری در مدت زمان کوتاه با ماسک و تهویه مناسب حاضر شوند.

رییسی تاکید کرد: نباید ساده انگاری کنیم، تجربه ثابت کرده کاهش رعایت پروتکل‌ها که اکنون هم بیش از ۱۴ درصد افت رعایت پروتکل داریم، میزان بیماری را افزایش می‌دهد. مرز‌های غربی کشور به شدت باید کنترل شود و از رفت و آمد‌ها جلوگیری کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی درباره بحث واکسیناسیون کرونا، تصریح کرد: طی هفته‌های آینده منتظر رسیدن واکسن‌های جدید به دستمان هستیم تا روند واکسیناسیون تداوم داشته باشد. تزریق واکسن تنها بر اساس اولویت بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا و سند ملی واکسیناسیون تعیین کرده، انجام می‌شود و خارج از این سند، هیچ کس خارج از اولویت واکسن دریافت نخواهد کرد، انشاءالله در روز‌های آینده، شاهد تداوم واکسیناسیون افراد آسیب پذیر باشیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حمل و نقل های عمومی شهری و بین شهری تقریبا پروتکل بهداشتی رعایت نمی شود فقط مردم ماسک می زنند
را ه پیشگیری ماسک هست ولی عده ای زبان نفهم رعایت نمیکنند کسی هم کاری با انها نداردقربونش برم روستایی های عزیز ماسک را حقارت میدانند
وقتی بازوی اجرایی وجود ندارد بهتر است عبارت «اجرای پروتکل بهداشتی» با «رعایت بهداشت پاندمی» جایگزین شود.
آماده تزریق سراسری هستید؟
درود
آقایان مسیولین توجه داشته اگر یک خط حفاظتی با واکسن ایجاد نشود ،،کرونای انگلیسی در ایران فاجعه ایجاد می کنند
مردم لطفاً فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید تو زدن واکسن در جهان از آخر اول هستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار