بازدید 14811

ممنوعیت فروش قطعات توپولف 204 به ايران

کد خبر: ۱۰۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷ 11 June 2010
دولت آمريكا در ادامه تلاش هاي ضد ايراني خود، فروش قطعات هواپيماهاي روسي توپولف-204 توسط شركت آمريكايي پرات ويتني به ايران را ممنوع كرد.

به گزارش فارس، الكسي فيودوروف، رئيس شركت يو اي سي روسيه اين خبر را در مصاحبه با ايتارتاس بيان كرد.

وي تاكيد كرد به رقم اين ممنوعيت، شركت متبوعش به عرضه اين هواپيماها به ايران ادامه مي دهد.

ايران در سال 1385 قراردادي به ارزش 200 ميليون دلار را براي خريد هواپيماهاي توپولف 204 از روسيه امضاء كرده است اما تاكنون حتي يك فروند از اين هواپيماها به ايران تحويل داده نشده است.

شركت امريكايي پرات ويتني يكي از سازندگان موتور اين نوع هواپيماها است و در جريان مذاكرات، ايران اصرار داشت براي امنيت بيشتر، موتور هواپيماهاي توپولف 204 كه قرار است به ايران صادر شوند توسط يك شركت سازنده غربي تامين شود.

هواپيماي توپولف 204 در كلاس هواپيماهاي 200 نفره و ميان‌برد (حدود 5 هزار كيلومتر) طراحي شده است‌.

‌توپولوف 204 هواپيمايي دو موتوره با برد متوسط بوده و در واقع با هدف جايگزيني توپولف ‌154 طراحي شده است؛ ايده اوليه براي توليد و ساخت اين هواپيما در سال 1983 شكل گرفت و اولين پرواز اين هواپيما در سال 1989 انجام شد.

‌بنا به گفته كارشناسان سه ويژگي مهم و برجسته‌اي كه طراحان اين هواپيما بر آن تأكيد دارند شامل ارتفاع كابين، مصرف سوخت كم و قيمت پايين هواپيما، است.

‌كابين اين هواپيما با توجه به سفارش مشتريان به اشكال مختلف قابل ارائه است كه نوع كلاس A با 212 مسافر و كلاس B و كلاس C با 164 تا 193 مسافر از جمله آن‌ها است.‌
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان