بازدید 25731
آخرین تحولات خاورمیانه

برقراری نخستین گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو / اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن / هشدار روسیه به اسرائیل درباره تداوم حملات هوایی به سوریه / شکست مذاکرات اسرائیل و سوریه برای تبادل اسیر

برقراری نخستین گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو، اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن، هشدار روسیه به اسرائیل درباره تداوم حملات هوایی به سوریه، شکست مذاکرات اسرائیل و سوریه برای تبادل اسیر و موافقت آمریکا با معامله تسلیحاتی ۲۰۰ میلیون دلاری با مصر، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳ 18 February 2021

برقراری نخستین گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو| اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن| هشدار روسیه به اسرائیل درباره تداوم حملات هوایی به سوریه| شکست مذاکرات اسرائیل و سوریه برای تبادل اسیر

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: برقراری نخستین گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو، اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن، هشدار روسیه به اسرائیل درباره تداوم حملات هوایی به سوریه، شکست مذاکرات اسرائیل و سوریه برای تبادل اسیر و موافقت آمریکا با معامله تسلیحاتی ۲۰۰ میلیون دلاری با مصر، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

برقراری نخستین گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند و اعلام کردند که نتانیاهو در تماسی تلفنی با جو بایدن رایزنی کرده است.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت، تماس بایدن و نتانیاهو حدود یک ساعت به طول انجامیده و دو طرف درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران و توافق‌های سازش گفت‌وگو کرده‌اند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا هم بامداد پنجشنبه در پیامی توئیتری به بیان جزئیاتی درباره تماس تلفنی خود با «بنیامین نتانیاهو» پرداخت.

بایدن با اشاره به گفت‌وگویش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: من بر تعهد پایدار ایالات متحده به امنیت متحدمان، اسرائیل تاکید کردم.

وی افزود: تیم‌های ما برای تقویت همکاری‌های راهبردی بین آمریکا و اسرائیل در خصوص تمام موضوعات امنیتی منطقه از جمله ایران، در تماس مستمر هستند.

کاخ سفید نیز با صدور بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو، اعلام کرد که طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت تداوم مباحثات نزدیک درباره موضوعات امنیت منطقه‌ای از جمله ایران تاکید کردند.

اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن

گروهک تروریستی داعش چهارشنبه شب در بیانیه‌ای، رسما خبر داد که در استان مأرب علیه نیروهای ارتش و انصارالله یمن می‌جنگد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، داعش در این بیانیه کوتاه اعلام کرد، روز سه‌شنبه با نیروهای ارتش و انصارالله یمن در منطقه «الکساره» در استان مأرب درگیر و مدعی شد که در این درگیری تعدادی از نیروهای دولت صنعا کشته و زخمی شده‌اند. داعش همچنین ادعا کرد که توانسته دو مقر را به اشغال خود درآورد.

برقراری نخستین گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو| اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن| هشدار روسیه به اسرائیل درباره تداوم حملات هوایی به سوریه| شکست مذاکرات اسرائیل و سوریه برای تبادل اسیر

رسانه‌های یمنی در روزهای گذشته از حضور فرماندهان داعش و القاعده در استان مأرب برای مقابله با نیروهای دولت صنعاء خبر داده بودند.

استان مأرب از یک هفته پیش شاهد مرحله جدید عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی است، به طوری که که به گفته منابع میدانی یمنی، در یک هفته گذشته ۳۲ کیلومتر مربع از مساحت منطقه «صرواح» در غرب مأرب به کنترل نیروهای دولت صنعاء درآمده است و این نیروها ۱۰ کیلومتر تا شهر مأرب فاصله دارند.

هفته پیش «محسن باصرّه» معاون رئیس پارلمان وابسته به ائتلاف سعودی خواستار اعلام بسیج عمومی برای مقابله با نیروهای ارتش و انصارالله شده و هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام جدی، شهر مأرب از کنترل دولت مستعفی یمن خارج خواهد شد.

هشدار روسیه به اسرائیل درباره تداوم حملات هوایی به سوریه

منابع خبری چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از هشدار یک مقام ارشد روسیه به رژیم صهیونیستی در خصوص پیامدهای تداوم حملات هوایی به سوریه خبر دادند.

منابع خبری به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» نوشتند که «آلکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در امور سوریه، به رژیم اسرائیل هشدار داده که ادامه حملات هوایی به سوریه می‌تواند منجر به اقدامات تلافی جویانه دمشق و ایجاد دور جدیدی از تنش شود.

برقراری نخستین گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو| اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن| هشدار روسیه به اسرائیل درباره تداوم حملات هوایی به سوریه| شکست مذاکرات اسرائیل و سوریه برای تبادل اسیر

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که به بهانه‌های واهی با نقض حریم هوایی سوریه به مناطقی از این کشور حمله می‌کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه دوشنبه از پاسخ پدافند هوایی ارتش این کشور به حملات موشکی رژیم صهیونیستی در حومه دمشق خبر داد. خبرگزاری «سانا» اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به حمله دشمن صهیونیست در حومه دمشق پاسخ داده است. «رویترز» نیز به نقل از ارتش سوریه گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز جولان اشغالی پرواز و اهدافی را در اطراف دمشق بمباران کردند.

ارتش سوریه در این زمینه اعلام کرد، پدافند هوایی این کشور بیشتر موشک‌ها را رهگیری و سرنگون کرده است.

شکست مذاکرات اسرائیل و سوریه برای تبادل اسیر

منابع صهیونیستی، روز چهارشنبه از سفر «مئیر بن شبات» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسکو جهت انجام مذاکرات با طرف سوری در موضوع تبادل اسرا خبر داده بودند.

شبکه صهیونیستی کان با اعلام خبر شکست این مذاکرات، گزارش داد: مئیر بن شبات رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در پی شکست این مذاکرات از مسکو به تل آویو بازگشته است.

برقراری نخستین گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو| اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن| هشدار روسیه به اسرائیل درباره تداوم حملات هوایی به سوریه| شکست مذاکرات اسرائیل و سوریه برای تبادل اسیر

بنا بر این گزارش، اسرای سوری در جریان این مذاکرات تاکید داشته اند که نمی‌خواهند به دمشق بازگردند بلکه بر بازگشت به جولان تاکید دارند.

«نیر دفوری» تحلیلگر نظامی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که این مذاکرات به بن‌بست رسیده و بن شبات مسکو را ترک کرده است.

موافقت آمریکا با معامله تسلیحاتی ۲۰۰ میلیون دلاری با مصر

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور با فروش تجهیزات نظامی به مصر به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار موافقت کرده است.

طبق این بیانیه، این معامله شامل فروش سامانه دفاعی "C-RAM" و تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که مصر همچنان هم‌پیمان راهبردی مهمی برای آمریکا در خاورمیانه است و این معامله تغییری در توازن نظامی در منطقه ایجاد نمی‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۲
یعنی عربستان سعودی دست به دامن داعش شده تا در جنگ با یمن کمکش کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
برای از بین بردن دشمن چه اشکالی داره کمک گرفتن از داعش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
نیروهای تحت حمایتش را برده اونجا
Reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
نه عزیزم سیاست دمکراتها همین میباشد . تهدید بوسیله داعش . اگر انصارالله یمن صلح را نپذیرد باید نبرد با داعش رابپذیرد . کاری که با نوری مالکی در عراق کردند . یا برکناری یا حمله داعش و زمانیکه نپذیرفت داعش در عرض یکهفته ۳ استان در عراق را تصرف کرد . البته یادم هست آنموقع نا میگفتیم امنیت عراق را ما به عهده گرفتیم ‌ ک
"بایدن با اشاره به گفتگویش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نوشت: من بر تعهد پایدار ایالات متحده به امنیت متحدمان، اسرائیل تاکید کردم."
آفرین خوب وظیفه ت رو انجام دادی. همه شما رئیس جمهورای امریکا باید سالی چند بار برا اربابتون دم تکون بدین.
کار جدیدی نکردی. به شیوه همیشگی مستاجرای کاخ سفید عمل کردی
هیچ بعید نیست دارند علیه آل سعود نقشه می ریزند حالا که ترامپ نیست.
فقط مقایسه کنید تعداد سفرهای آقای ظریف به کشورهای همسایه رو با سفر به کشورهای اروپایی، دیپلماسی ما ناقص است.
سیاستمداران هیچوقت باهم نمی جنگند

این ملت ها هستند که باهم می جنگند چون سیاستمداران اینطور میخواهند
این بخش خبری رو خوندم به این نتیجه رسیدم که عربستان و اسرائیل و امریکا بد هستند و در عوض روسیه خیلی خوب و صلح طلبه و با اسرائیل مشکل داره.ممنونم آگاه ام کردی!!!
بایدن نیامده داعش امد. ایران بهتره بکشه کنار از یمن چون با امدن بایدن تروریستها در سرتاسر خاورمیانه از افغانستان و عراق و سوریه و یمن و ... مستقر می شوند و حال منطقه وخیم تر میشه. بهار عربی توطئه برای تخریب خاورمیانه و ایجاد کشتار در آن بود.
دررابطه به رژیم صهیونیستی یک چیز تعجب آور است اینکه چرا کشورهای غربی وختی قدرت های جهان از این رژیم منحوس حمایت شدید میکنند کشورهای اروپایی نسبت به کشور ومردمانشان اینقدر حساس نیستند و بی تفاوتند ولی نسبت به رژیم صهیونیستی حساسند .حاضرند ملت هایشان قربانی شوند ولی به رژیم صهیونیستی هیچی نشود. این صهیونیستهای خبیث دست به هر ترفندی میزنند حتی به جادو وسحر که در این زمینه آنهااستادند وسابقه دیرینه دارند. شاید باسحر وجادو قدرت های جهان را مسحور کردند
از میانمار چه خبر تابناک؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار