بازدید 1829

دستکش طلایی جام جهانی مال کیست؟

دروازه بان کهنه کار و باتجربه ایتالیا. آتزوری در مرحله مقدماتی جام جهانی تنها 7 گل دریافت کرد.همگروهی با نیوزیلند، پاراگوئه و اسلواکی نیز کار شاگردان لیپی را تا حدود زیادی راحت تر می کند.همه چیز به دستان طلایی بوفون بسته است ولی می بایست او را یکی از مدعیان اصلی کسب این عنوان دانست
کد خبر: ۱۰۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵ 10 June 2010
یک روز دیگر تا آغاز رقابتهای جام جهانی باقی است و فشار و هیجان برروی بازیکنان تیمها بیش از پیش شده است.

به گزارش گل؛ هر 736 بازیکن حاضر در این رقابتها چشم به جام قهرمانی دوخته اند و برای بالای سر بردن این جام در روز یازدهم جولای در ورزشگاه ساکرسیتی لحظه شماری می کنند.البته آنها نیم نگاهی نیز به کسب جوایز فردی دارند. به نظر شما کدام دروازه بان می تواند کمترین گل را دریافت کند و دروازه اش را بیش از سایرین بسته نگاه دارد؟دستکش طلایی مال چه کسی است؟

1- ایکر کاسیاس (اسپانیا)
تیم ملی اسپانیا در ده دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی، 5 گل دریافت کرد و کاسیاس به طور میانگین در هر 180 دقیقه یکبار دروازه اش را باز شده دید. این رکورد بسیار خوبی است و کاسیاس خود را در جمع مدعیان کسب دستکش طلایی جام جهانی می بیند. پیروزی 0-6 ماتادورها مقابل لهستان و بسته ماندن دروازه اسپانیا در این دیدار نیز باعث افزایش روحیه این دروازه بان باتجربه خواهد شد.

2- ژولیو سسار (برزیل)
شعار خاصی در مورد تیم ملی برزیل وجود دارد:" اگر یک گل به ما بزنید، دو گل دریافت می کنید" این فلسفه دونگاست و دریافت 11 گل در 18 مسابقه مرحله مقدماتی گویای آن است که می بایست سسار را نیز یکی از مدعیان کسب دستکش طلایی جام دانست.

3- دیوید جیمز (انگلیس)
دروازه بانی قابل اطمینان و خط دفاع منسجم انگلیس ستودنی است. سه شیرها در دیدار ابتدایی خود مقابل آمریکا کار سختی را پیش رو دارند ولی باید منتظر ماند و دید که جیمز چه خواهد کرد. او در مرحله مقدماتی جام جهانی تنها 6 گل دریافت کرده بود.

4- سرخیو رومروو (آرژانتین)
وقتی دیه گو مارادونا برروی نیمکت مربی گری تیم باشد،هیچ چیز غیر ممکن نیست. این مربی با درخواست دستشویی های لوکس و زمین تمرین آرمانی برای تیمش، ریزبینی و دقت خود را نشان داده .تیم ملی آرژانتین در مرحله مقدماتی جام جهانی 20 گل دریافت کرد  و این در حقیقت از عملکرد نه چندان مطمئن خط دفاعی این تیم خبر می داد ولی ضعف تیمهایی مثل نیجریه، کره جنوبی و یونان ممکن است از عوامل موفقیت رومرو در کسب این جایزه باشد.

5- جی جی بوفون (ایتالیا)
دروازه بان کهنه کار و باتجربه ایتالیا. آتزوری در مرحله مقدماتی جام جهانی تنها 7 گل دریافت کرد. همگروهی با نیوزیلند، پاراگوئه و اسلواکی نیز کار شاگردان لیپی را تا حدود زیادی راحت تر می کند. همه چیز به دستان طلایی بوفون بسته است ولی می بایست او را یکی از مدعیان اصلی کسب این عنوان دانست

6- مانوئل نویر (آلمان)
دریافت تنها 5 گل در دیدارهای مرحله مقدماتی از دروازه بانی صاحب نام به نام نویر. شاید گلزنی برای تیم ملی آلمان کار چندان آسانی نباشد ولی با حضور نویر، ژرمنها تاحدود زیادی از دروازه تیمشان مطمئن هستند.

7- اوگو لوریس (فرانسه)
تیم ملی فرانسه برای راهیابی به جام جهانی کار بسیار سختی را پیش رو داشت. آنها درده دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی، 9 گل دریافت کردند ولی بایدبه توانایی های لوریس اعتقاد داشت.

8- مارتین استکلنبورگ (هلند)
پس از قطعی شدن عدم حضور ادوین فان در سار در این رقابتها، تمام مسئولیتها بر گردن استکلنبورگ، دروازه بان آژاکس افتاد.این دروازه بان هلندی در مرحله مقدماتی جام جهانی تنها دو گل دریافت کرد و قطعا مقابل دانمارک ، ژاپن و کامرون هم خوش خواهد درخشید.

9- ادواردو (پرتغال)
تیم ملی پرتغال در مرحله مقدماتی جام جهانی تنها 2 امتیاز کمتر از دانمارک صدرنشین کسب کرد و تنها 5 بار دروازه اش را بازشده دید. پرتغالی ها به توانایی های ادواردو ایمان دارند، دروازه بان باشگاه براگا و کارلوس کئیروش نیز چشم به درخشش او در جام جهانی دوخته است.

10- ولادیمیر استویکوویچ (صربستان)
این دروازه بان توانا، در جریان رقابتهای مرحله مقدماتی نمایش خوبی را به اجرا گذاشت و تنها 8 گل دریافت کرد. ولی باید ببینیم که در جام جهانی چه خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار