بازدید 8528

ایجاد بزرگترین شبکه پورتال نخبگان ایرانی

کد خبر: ۱۰۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۳ 10 June 2010
دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت : خانه ایرانیان در بیش از 12 کشور ایجاد می شود و طراحی بزرگترین شبکه پورتال نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور آغاز شده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد شریف ملک زاده در نشست استانداران و مسئولان وزارت کشور ، ایجاد خانه ایرانیان را اقدامی تاریخی خواند و افزود: این خانه ها تا پایان امسال در 12 تا 15 کشور از جمله مالزی و آلمان ایجاد و با تهیه زمین مورد نظر در چند کشور دیگر هم کار ساخت و ساز این مراکز آغاز می شود .

وی گفت: برای این منظور ردیف بودجه مستقیمی در اختیار ما قرار گرفته و رئیس جمهور نیز اعتبار خوبی برای این کار در نظرگرفته است .

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ، خانه های ایرانیان را پناهگاهی ملی فرهنگی برای ایرانیان خارج از کشور دانست و افزود: در این خانه ها ، نمایشگاه های دائم و برنامه های فرهنگی گوناگون برگزار و مدیریت آن ها به دستور رئیس جمهور ، به صورت هیئت امنایی به ایرانیان خارج از کشور واگذار می شود .

ملک زاده همچنین با اشاره به آغاز شناسایی نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور گفت: با همکاری هشت نفر از بزرگترین دانشمندان ایرانی ، در حال طراحی بزرگترین شبکه پورتال نخبگان ایرانی هستیم .

وی افزود: این شبکه طرحی بسیار جدی و ارزشمند و شامل اطلاعات50 هزار نخبه ایرانی است و تا هفت ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد بود .

ملک زاده گفت : هدف از این کار ایجاد فضایی خاص برای معرفی نخبگان ایرانی ، فراهم کردن امکان مشارکت آنان در زمینه های گوناگون از جمله فعالیت های علمی ، تحقیقاتی ، اجتماعی و اقتصادی داخل کشور و همکاری و تعامل نزدیک نخبگان ایرانی مقیم داخل و خارج کشور است .

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با تأکید براینکه نباید بگذاریم تحریم های گوناگون در فعالیت ما تأثیر منفی داشته باشد ،گفت : برای دعوت از ایرانیان خارج کشور طرح های خوبی داریم و با مشارکت استانداران ، از دانشمندان و نخبگان حوزه های مختلف ، برای سرمایه گذاری و شرکت در کارگاه ها و برنامه های علمی و فرصت های پژوهشی داخل کشور دعوت خواهیم کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر