بازدید 10481

واکنش اردوغان به قطعنامه ضد ایرانی

کد خبر: ۱۰۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹ 10 June 2010
"رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه صدور قطعنامه 1929 شوراي امنيت را بر ضد ايران يک اشتباه بزرگ دانست و گفت : ترکيه هيچ گاه شريک اشتباه ديگران نمي شود چرا که تاريخ ما را نخواهد بخشيد.
   
به گزارش ايرنا، اردوغان در سخنان خود که به طور زنده از شبکه هاي خبري ترکيه پخش مي شد، بخش مهمي از سخنان خود در اين همايش را به قطعنامه ضد ايراني شماره 1929 شوراي امنيت سازمان ملل اختصاص داد و گفت: اگر ترکيه راي منفي به اين قطعنامه نمي داد، در واقع خود را انکار مي کرد.

وي تصريح کرد: ترکيه با راي مثبت به قطعنامه در واقع امضاي خود را انکار مي کرد و ترکيه هيچگاه چنين رفتار مغاير شان خود نخواهد داشت.

اردوغان با انتقاد صريح از قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت سازمان ملل، گفت: ترکيه و برزيل در فرايند مذاکراتي که منجر به امضاي بيانيه تاريخي سه جانبه بين ايران، ترکيه و برزيل در تهران شد، با همه اعضاي دائمي شوراي امنيت سازمان ملل و ديگر اعضاي غير دايم در تماس بود.

وي افزود: متاسفانه گروه وين و آژانس بين المللي انرژي اتمي پاسخ مناسبي را به نامه ايران که مطابق بيانيه روي حرف خود ايستاد و به تعهداتش عمل کرد، نداد، در حالي که بايد شانسي براي اجراي اين بيانيه داده مي شد.

وي تاکيد کرد: ترکيه بازهم به تلاش هاي خود ادامه مي دهد و هرآنچه لازم باشد براي حل مسالمت آميز اين مساله انجام خواهد داد.

نشست مشترک سومين اجلاس وزيران خارجه "مجمع ترک - عرب" ( TAF ) و پنجمين اجلاس مجمع اقتصادي ترک - عرب امروز با حضور اردوغان و "احمد داود اوغلو" وزير خارجه ترکيه و وزيران خارجه کشورهاي عربي و مقامات اقتصادي ترکيه و کشورهاي عربي در استانبول شروع به کار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار