بازدید 3327

كلاهبردار به دانشجويان درس روان‌شناسي مي‌داد

کد خبر: ۱۰۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۴ 10 June 2010
استاد قلابي كه با ارائه مدارك جعلي به دانشگاه‌هاي اراك، تدريس مي‌كرد، دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مسوول يكي از دانشگاه‌هاي اراك به پليس اطلاعات ـ امنيت استان مركزي مراجعه و با ارائه شكايتي بيان كرد، چند هفته قبل مردي براي تدريس به دانشگاه محل كارم آمد. وقتي مدارك تحصيلي وي را بررسي و آن را از مراكز آموزشي استعلام كردم، متوجه شدم مداركي كه به عنوان استاد دانشگاه ارائه كرده، جعلي بوده و او كلاهبردار است. با شكايت اين مرد و تشكيل پرونده قضايي، تحقيقات در اين رابطه آغاز شد تا اين كه ماموران اطلاعات ـ امنيت استان مركزي اطلاع يافتند استاد قلابي شهر اراك را ترك و به اصفهان سفر كرده است. ماموران با كسب نيابت قضايي عازم اصفهان شدند و چند روز قبل متهم را دستگير كردند. با انتقال متهم به اداره اطلاعات ـ امنيت استان مركزي، استاد قلابي در بازجويي راز جرايم خود را فاش كرد.

اعتراف استاد قلابي

بهروز، متهم پرونده در اظهاراتش به پليس گفت: سال 86 به دنبال اختلاف با كارفرماي خود از محل كارم اخراج شدم. پس از آن به خاطر علاقه‌اي كه به تدريس داشتم، تصميم گرفتم با تهيه مدارك جعلي خود را استاد دانشگاه معرفي و در دانشگاه‌ها تدريس كنم.

متهم ادامه داد: چند ماه بعد از اخراج، با مدارك جعلي دكتري آن را به 2 دانشگاه اراك ارائه و تدريس درس روان‌شناسي را آغاز كردم. متهم افزود: به تدريس در اين دو دانشگاه ادامه مي‌دادم تا اين كه وسوسه شدم با ارائه مدارك، در دانشگاه ديگري هم تدريس كنم كه ناكام ماندم.

سرهنگ رفيعي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي درباره اين پرونده به خبرنگار ما گفت: با توجه به كلاهبرداري متهم شاكيان مي‌توانند به پليس امنيت استان مركزي مراجعه كنند.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار