بازدید 6912

بازگشت به آرمان‌های انقلاب نیاز حقیقی جامعه است

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آنچه نیاز حقیقی جامعه است برگشت به آرمان‌های انقلاب به روش امام در نحوه اداره کشور است.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹ 12 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از رفسنجان، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی امشب در جمع مردم رفسنجان در مسجد امام خمینی (ره) در خصوص راز ماندگاری انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم رفسنجان در انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و تا به امروز نقش جدی و پررنگی داشتند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و تجارب گسترده‌ای کسب کردیم، گفت: منشأ انقلاب به مکتب و مذهب ما به حرکت امام حسین (ع) و روحیه انسان منتظر برمی‌گردد، اما اینکه این گفتمان وارد جامعه شود و یک جامعه‌ای به بزرگی ایران و تمام اقشار به انقلاب بپیوندند و هیچ صنفی نبود که به انقلاب پیونده نخورده باشد، مفهوم انقلاب همین است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به اینکه عده‌ای برای نخبگان و عده‌ای برای عموم مردم تبیین انقلاب داشتند، افزود: همزمان با حرکت انقلابی بر اساس همان نیاز‌های مادی انسان گروه‌های مختلفی بودند، دار و دسته زیادی در ایران داشتند، حوزه دانشجویی در تسخیر این‌ها بود و می‌خواستند خود را به مردم بقبولانند، اما مردم آن‌ها را نپذیرفتند.

وی افزود: شعار‌های این گروه‌ها در بعضی از کشور‌های مسلمان جواب داد آن دوره، دوره توسعه قومیت‌گرایی عرب با چاشنی کمونیسم بود، آن‌ها خودشان را با انقلاب اسلامی همراه نشان دادند، یک گروه لیبرال مسلک‌هایی بودند که معتقد بودند رژیم شاهنشاهی به پایان رسیده و دنبال یک دموکراسی غربی بودند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک گروه هم خودشان را در صف انقلابیون جا زدند و شعار‌های تند عدالت‌خواهی سر می‌دادند که مردم این‌ها را هم قبول نکردند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه آغازش ۲۲ بهمن ماه بود، اما دو سال طول کشید تا ملت ایران این جریانات انحرافی را از دامن انقلاب بزداید.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: از این جریان‌ها، انقلاب رها نشده بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و شهدای زیادی از کشور، استان کرمان و شهرستان رفسنجان تقدیم اسلام شد که ویژه‌ترین شهید این استان حاج‌قاسم سلیمانی است.

وی ابراز کرد: مردم در صحنه ماندند، به لحاظ ثروت ما کشور کاملا فقیری تحویل گرفته بودیم، از سال ۳۲ که آمریکایی‌ها کودتا کرده بودند، چهل درصد از منابع نفتی ایران را انگلیس و ۴۰ درصد را آمریکایی‌ها می‌بردند و ۲۰ درصد باقیمانده هزینه دربار می‌شد.

این نماینده مجلس اظهار کرد:، اما با آن همه فشار اقتصادی و تنگنای معیشتی و بدون دانش و فن‌آوری و جمعیت تحصیلکرده، اما مردم خیلی از مسائل را حل و فصل کردند، جنگ تمام شد و کم‌کم ساخت کشورمان شروع شد که از اینجا مشکلات آغاز شد.

وی تصریح کرد:، اما چیزی که زیر پوست جامعه ذره‌ذره اتفاق افتاد تلاش نرم دشمنان انقلاب بود برای اینکه پشتوانه عظیم مردمی که موجب پیروزی انقلاب شد را بگیرند. اما چه شد این تلاش نرم همراه شد با یکسری تحولات درونی و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که نگران خیلی از موضوع‌ها هستیم، مردم نارضایتی‌هایی دارند خیلی از مباحث زمزمه می‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی توضیح داد: ما مشکلات زیادی داریم و مردم هم ناراضی هستند زمانی که نظرسنجی می‌کنیم میزان اعتماد مردم به نظام اداری و دستگاه‌های مختلف، مجلس و دولت پایین است وقتی نظرسنجی می‌کنیم میزان امید مردم کاهش پیدا کرده، اما این به معنای این نیست که مردم دین و انقلاب‌شان را دوست ندارند.

وی اضافه کرد: اولین جایی که تحریم کردند، سپاه قدس بود و از اولین کسانی را که تحریم کردند حاج‌قاسم بود و به روشنی گفتند ما با سپاه و حاج‌قاسم مشکل داریم، ملت ایران منطق شیطانی ترامپ را که "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" که شعار فتنه‌گران سال ۸۸ بود را نپذیرفتند و این در تمام نظرسنجی‌های یک دهه اخیر نشان می‌دهد و تشییع جنازه حاج قاسم به روشنی نشان داد.

نائب رئیس اول مجلس تصریح کرد: دشمن به مردم عراق و سوریه و منطقه القا می‌کردند از دخالت‌های ایران خسته شدند، چون نیرو‌های حاج‌قاسم عراق و سوریه بودند و عملیات می‌کردند. نه‌تن‌ها ملت ایران بلکه مردم تمام جهان و تقریبا کشوری در جهان نبود که برای حاج‌قاسم مراسم باشکوه برگزار نکند.

وی افزود: نه‌تن‌ها ملت ایران بلکه ملت منطقه هم نشان دادند که حرف آمریکا نادرست است نه‌تن‌ها آرمان انقلاب اسلامی در بین ملت ایران و منطقه زنده است بلکه مقدس است، یک سال است که قبر حاج‌قاسم در کرمان میزبان زائرانی از سراسر کشور و خارج از کشور است.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: این‌ها آثار عینی و عملی است که قلب ملت ایران با اسلام و آرمان‌های دینی و انقلابی‌اش است، این انقلاب چهل سال است زنده است و همچنان زنده می‌ماند و رشد می‌کند یک زمانی انقلاب اسلامی ایران بود، الان دیگر انقلاب اسلامی جهانی است.

وی با بیان اینکه نقطه آغاز انقلاب اسلامی، ایران است مانند زمانی که نقطه آغاز اسلام در مکه بود، عنوان کرد: مردم از خیانت بعضی مسئولان به آرمان‌های انقلاب ناراحت هستند، مردم می‌گویند "اگر بیش از ما پایبند به اصول دینی و انقلابی نیستید حداقل به اندازه ما باشید".

قاضی‌زاده‌هاشمی عنوان کرد: مردم وقتی می‌بینند من مسئول نوعی که اداره کشور در اختیارم است نه به آن چیزی که امام به ما تحویل داده پایبندیم نه با نام یک دولت خوب به وظایف یک دولت خوب عمل می‌کنیم نه به شعار‌های انتخاباتی خودمان عمل می‌کنیم این موضوع‌ها آن‌ها را آزار می‌هد و این آنچه ما به‌درستی در بستر جامعه می‌بنییم یک نوع فریاد ملت ایران است که باید به اهداف و آرمان‌های انقلاب برگردیم.

وی اظهار داشت: امام، چون نظام اداری کشور را قبول نداشت، چون انقلاب را به ناکجا آباد می‌برد نهاد انقلابی ایجاد کرد، جهاد سازندگی، کمیته انقلاب، کمیته، سپاه و بسیج و... تأسیس کرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: امروز آنچه نیاز حقیقی جامعه است برگشت به آرمان‌های انقلاب است نه از زاویه شعار‌های انقلابی بلکه برگشت به روش‌های امام در نحوه اداره کشور است وگرنه این فاصله‌ای که اتفاق افتاده نه از زاویه ناتوانی ما نه از زاویه قدرت دشمن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم به‌عنوان مجلسی که مدال انقلابی بودن را از رهبر انقلاب دریافت کرده نیتش اصلاح نهادی است، افزود: ما از یک طرف ۱۰ مجلس را تجربه کردیم فراز و فرود‌های زیادی دیدیم و تجارب زیادی داریم، رهبری این دوره را شروع گام دوم انقلاب نامیددند یعنی یک کار جدید باید انجام شود علت اینکه توجه به جوانان دارند همین است، چون فکر جدید، انرژی جدید، حرکت جدید و ... بسترش از سوی جوانان است.

این نماینده مجلس ابراز کرد: ما ۱۰ سال تجربه را ذخیره کردیم، کار‌های بزرگی کردیم، امتحانات زیادی پس دادیم و زمان آن رسیده روش اداره کشور را تغییر دهیم آن موقع می‌توانیم به آن تمدن که مقدمه‌ساز ظهور است، برسیم و الگویی از جامعه مهدوی درست کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: حاج‌قاسم فرد نیست یک مکتب است، چون روش دارد او با همراهی با دل‌های مردم، لشکری جهانی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب با دست خالی ایجاد کرد، او صداقت داشت بین خودش و آرمانش فاصله نبود و مردم احساس می‌کردند او قهرمانی‌ست که آرمان و شعار و عملش یکی‌ست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها