بازدید 17149
۴
تلاش سرپرست ردصلاحیت شده برای گرفتن مجوز خارج از وقت قانونی آیین نامه

بازگشت احتمالی بهاروند به انتخابات فوتبال، خلاف اساسنامه فدراسیون خواهد بود

طبق آیین نامه انتخابات، لیست نهایی کاندیدا‌های فدراسیون فوتبال نهایتا ۲۱ روز قبل از مجمع باید مشخص شده باشند و پس از این تاریخ دیگر فرصتی برای تغییر در تعداد و افراد نامزد شده وجود ندارد؛ بنابراین، بازگشت بهاروند، قانونی که خود بهاروند به عنوان رییس مجمع تصویبش کرده، زیر سوال می‌برد!
کد خبر: ۱۰۳۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 09 February 2021

ردصلاحیت حیدر بهاروند، سرپرست کنونی فدراسیون در میان کاندیداهای ریاست فوتبال، بازتاب خبری گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی داشت.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بهاروند که هم اکنون رییس سازمان لیگ نیز محسوب می‌شود، این بار برای سومین بار پیاپی عزم حضور در هیات رئیسه را داشت که صلاحیتش احراز نشد. برخی گفتند امضای پای قرارداد خسارت بار ویلموتس کار دستش داده و گروهی از تاثیر بازنشستگی‌اش در این حکم گفتند. حتی صحبت پرونده‌های قضایی بهاروند هم به میان آمد که این دلیل می‌تواند طبق قوانین مندرج در  اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال باشد؛ اما هرچه هست، بهاروند تنها گزینه از میان پنج نامزد ثبت نام شده پست ریاست بود که به رقابت دهم اسفند راه نیافت.

بازگشت احتمالی بهاروند به انتخابات فوتبال ، خلاف اساسنامه فدراسیون خواهد بود

اکنون در حالی که مهلت نهایی اعلام فهرست شرکت کنندگان قطعی انتخابات آتی فدراسیون سر رسیده و چند روز هم از آن گذشته‌ایم، شایعه شده که حیدر بهاروند به دنبال تجدیدنظر در ردصلاحیت و دریافت مجوز حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال است!

مشخص نیست، ادله و استدلال بهاروند برای تلاش مجدد در این راه چه خواهد بود؛ اما وقتی اعتراض های اولیه مورد بررسی استیناف انتخابات فدراسیون هم قرار گرفته و لیست نهایی روی خروجی سایت فدراسیون و روی سربرگ این مجموعه منتشر شده، از منظر مسائل حقوقی فوتبال نمی‌توان این چانه زنی ها را توجیه کرد.

غیر از تقاضای فراقانونی که بهاروند این روزها مطرح کرده، بازگشت او به جریان انتخابات دارای موانع و ایرادات قانونی نیز هست و می‌تواند موجی از اعتراض بین نامزدهای ردصلاحیت شده دیگر و حتی رقبای وی به راه بیندازد و چه بسا کل نظم انتخابات را به هم ریخته و بار دیگر موجب لغو و تعویق آن شود که بسیار خطرناک است.

در این باره بازگشت بهاروند، صراحتا قوانین اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال را نیز نقض خواهد کرد چرا که طبق نص روشن قوانین انتخابات، کلیه کاندیداهای فدراسیون فوتبال نهایتا ۲۱ روز قبل از انتخابات باید معرفی شده باشند و پس از این تاریخ دیگر فرصتی برای تغییر در تعداد و افراد نامزد شده وجود ندارد. 

بازگشت احتمالی بهاروند به انتخابات فوتبال ، خلاف اساسنامه فدراسیون خواهد بود

اکنون تنها ۱۸ روز تا دهم اسفندماه روز انتخابات فدراسیون باقی مانده است و نمی توان هیچ نامی را به لیست اعلام شده افزود چرا که سه روز هم از آخرین مهلت تغییرات گذشته و فردا چهارمین روز خواهد بود. درهای رقابت کنندگان در مجمع دهم اسفند بسته شده و این در، با کلید قانون باز نخواهد شد.

بهاروند و دوستانش طبق ادعای برخی فعالان فوتبال، سال گذشته نیز در ماجرای لغو انتخابات فدراسیون متهم شدند و اگر این بار نیز چنین خطای احتمالی را مرتکب شوند، ضربه سنگینی بر بدنه فوتبال ایران وارد کرده و شاید زمینه حذف تیم ملی ایران از مقدماتی جام جهانی در آسیا را نیز فراهم آورند.

همه این زمزمه‌ها در حالی شنیده می‌شود که بهاروند به عنوان نایب رئیس دوم در فرم پیشنهادی عزیزی‌خادم نیز حاضر بود.

هجده روز تا روز موعود برای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال فرصت مانده و باید دید تلاش‌های سرپرست فعلی ریاست فدراسیون فوتبال برای حضور در جمع کاندیداهای نهایی، به کجا خواهد رسید و او مجوز حضور در انتخابات را به دست خواهد آورد یا خیر؟ آیا او موفق می‌شود بار دیگر مقابل قانون ایستاده و آن را به سود خود تغییر داده یا نقض کند یا اینکه فوتبال به قوانین تصویب شده خود در مجمع احترام می‌گذارد و بهانه ای برای ورود مجدد فیفا نمی‌دهد.

نویسنده: صادق لودریچه

بازگشت احتمالی بهاروند به انتخابات فوتبال ، خلاف اساسنامه فدراسیون خواهد بود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
در ایران برای فرار از قانون هزاران تبصره وجوددارد
اقا اینها شیفتگان خدمتند اصلا دنبال قدرت نیستند اذیتشون نکنید گناه دارند بخدا
قدرت قانون را اینجاها نشان بدهید
فقط علی کریمی و مهدوی کیا
اینا بیان باند مافیایی تاج و دارودسته را قلع وقمع میکنند بعید میدانم این مافیا اجازه این حضور را بدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل