بازدید 45857

روایت توکلی از دیدار رهبر انقلاب با موسوی

کد خبر: ۱۰۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰ 09 June 2010
احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به سخن امام درباره جلوگیری از افتادن انقلاب به دست نااهلان گفت:‌ امروز شاهد هستيم كه عده‌اي نا اهل، متصدي برخي سمت‌هاي كشوري شده‌اند كه اين موضوع بايد اصلاح شود.

به گزارش الف، توكلي كه در جمع مردم رامسر به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) سخن مي‌گفت، با اشاره به تاکید رهبر فقيد انقلاب براي آبروي جمهوري اسلامي گفت: امام تاكيد زيادي بر حفظ نظام جمهوري اسلامي ايران كه پس از قرنها تسلط طاغوت‌ها بر مسلمين با شرافت ملت ايران و وحد حول روحانيت محقق شده بود، داشت.

وي به مشكلات كشور در نخستين روزهاي پيروزي انقلاب اشاره كرد و افزود: برخي افراد درون انقلاب بودند، كه اگرچه انسانهاي خوب و روشنفكري بودند اما بدون توجه به واقعیات نظام، توقعاتی داشتند که عملی نبود و از اين رو مدام شکایت و به انقلاب نوپا اعتراض می کردند و در برخي از اوقات نيز از روي عقده با انقلاب دشمني مي‌كردند.

توكلي تصريح كرد: از اين رو امام خطاب به اين جماعت فرمودند: ‌وقتی اصل اسلام مطرح است در برابر ناملایمات و دشمن خارجی نباید کوتاه بیاییم. از سوي ديگر وقتی دشمن خارجی با جديت و مصصم و با تمام وحشی‌گری بر عليه ملت ایران، اسلام و شیعه کار می کند باید بعضی از توقعات را کنار گذاشت. حتی اگر اين توقعات حق باشد.

اين نماينده مجلس به ماجراي خلافت حضرت علي(ع) اشاره كرد و افزود: اگرچه پيامبر اسلام به فرمان خدا حضرت علي(ع) را به عنوان ولي و جانشين خودش معرفي كرد اما وقتي كه حضرت علي(ع) حكومت نوپاي اسلامي را در خطر مي بينيد از اين حق الهي خود كوتاه مي آيد و حتي حاضر مي شود كه به خليفه اول مشاوره بدهد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس خاطرنشان كرد: امام تلاش زيادي کرد تا به مخالفین و معترضین جمهوری اسلامی بفهماند که ما نمی گوییم جمهوری اسلامی و مسئولينش بي اشكال هستند و حكومت كاملا دیني است و زد و بند و فساد ندارد اما بايد توجه کنیم كه اين يك حكومت تمام شیعه است كه زير یک پرچم تشكيل شده است.

احمد توكلي به موضوع تقلب در انتخابات كه توسط موسوي مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: من پیش از این دوبار نامزد ریاست جمهوری بودم و حاضر هستم شهادت بدهم كه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری يك امر محال است.

وي تصريح كرد: اگر تمامي حرفهاي موسوي در اين خصوص هم درست بود اما زماني كه مي ديد دشمن در حال سو استفاده از وي است و مي خواهد از اين طريق جمهوري اسلامي را تضعيف كند بايد از حق خود مي گذشت. وي كه از حضرت علي(ع) و حق الهي اش بالاتر نبود.

توكلي ادامه داد: من چندين بار با اطرافيان آقاي موسوي صحبت كردم و استدلال کردم که چرا تقلب امکان پذیر نیست و خواستم كه اين سخنانم را به وي برسانند. آنها نيز گفتند حق با شماست. ما اين مطالب را به او مي‌گوئيم اما وي تحت تاثیر یک عده خاصی قرار گرفته است

اين نماينده مجلس به ادعاهاي موسوي در خصوص خط امام اشاره و اضافه كرد: آقای موسوی که طرفداری از امام را انحصاری به خودش می داند و ما را خط امامی نمی داند بايد اين سوال را بپرسيم كه مگر امام بر ولايت مداري تاكيد نمي كرد؟ پس چرا شما به رغم ادعاهاي خودتان در خصوص خط امام به اين سفارش امام توجه نمي كنيد؟

وي ادامه داد: روز دوشنبه بعد از انتخابات مقام معظم رهبري با آقاي موسوي ملاقات كرد و صريحا به ايشان تاكيد كردند كه عنان كار از دستت در خواهد رفت و نمي تواني ماجرا را جمع و جور كني. اما موسوي باز هم توجه نكرد.

توكلي در خصوص ارسال پيام خود به موسوي گفت: من به آقاي موسوي پیغام دادم و گفتم که بنده شخصا از منتقدان آقای احمدی‌نژاد هستم اما ایشان رییس جمهور قانونی کشور هستند و 24 میلیون رای دارد. او 4سال به مناطق مختلف كشور سفر كرده و با مردم ملاقات كرده است اما شما در تهران نشسته بوديد و فكر مي‌كنيد كه ايران در تهران خلاصه مي شود.

وي در بخش دوم سخنان خود با طرح موضوع قانون از ديدگاه امام خميني گفت: امام بر خلاف همه انقلاب های دنیا به محض پيروزي انقلاب و شكل گيري جمهوری اسلامی به سراغ قانون رفت و در همان ابتداي انقلاب در خصوص جمهوري اسلامي همه پرسي كرد و مردم 98 درصد به آن رای دادند.

وي در ادامه افزود: پس از اين بلافاصله مجلس خبرگان قانون اساسي با انتخاب مردم تشكيل شد و شروع به تدوين قانون اساسي كردند. اين درحالي است كه در کشورهایی که انقلاب می شود، سالهای سال قدرت را در اختیار رهبر انقلابيون قرار دارداما امام این کار را نکرد و حتي به دعوت كانديداتوري براي رياست جمهوري پاسخ منفي داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر