بازدید 7507
۲

حداقل ۷ هزار قانون در کشور باید نسخ شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ضرورت تنقیح قوانین مازاد، گفت: مجلس دهم گام جدی در این زمینه برداشت، اما حداقل ۷ هزار قانون دیگر در کشور باید نسخ شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 07 February 2021
حداقل ۷ هزار قانون در کشور باید نسخ شود

به گزارش تابناک، حسن نوروزی در گفت‌وگو با خانه ملت در توضیح ضرورت تنقیح قوانین زائد و مازاد، گفت: مجلس دهم موضوع تنقیح قوانین را به طور ویژه در دستور کار قرار داد و حدود 2 هزار قانون در کمیسیون قضایی و حقوقی نسخ شد. در مجلس یازدهم این موضوع در دستور قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات نظام حقوقی ایران، وجود قوانین و مقررات فراوان، متعارض، کهنه و قدیمی است که موانعی را در اجرا ایجاد کرده است. بر اساس اصلاحات آیین نامه داخلی مجلس، در تمامی قوانین جدید بر نسخ تمامی قوانین همان موضوع اشاره می‌شود اما با این وجود هنوز قوانین متعددی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید تنقیح شود.

وی تصریح کرد: هیات رئیسه مجلس باید با جرأت و صلابت موضوعات مختلف را تفکیک و به کمیسیون‌های تخصصی مختلف اعلام کند تا پس از بررسی کار تنقیح قوانین انجام شود. متاسفانه ما با انباشت قوانین در حوزه قاچاق، شوراها و شهرداری‌ها، قضایی و حقوقی اعم از جزایی، کیفری و مدنی روبه رو هستیم که باید تنقیح شود.

نوروزی با بیان اینکه حداقل 7 هزار قانون دیگر در کشور وجود دارد که باید نسخ شود، گفت: خیلی از قوانین در گذشته می بایست نسخ می شد اما به این موضوع پرداخته نشد. این اقدام تاثیر قوانینی که در سال های اخیر تصویب شده را دو چندان می‌کند./

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
قرار بود مجلس 16 بهمن (پنح شنبه هفته گذشته) به "جرم" آقای عنابستانی رسیدگی کند. نتیجه چه شد؟
لطفا نسبت به قوانین الکی سرقفلی که بسیاری از شغلها منسوخ شده وباید جهت تغییر شغل باید از صاحب ملک اجازه گرفت تورا بخددا این چ قانونیه که باید واسه اینکه به شغلت سر وسامانبدی باید اجازه بگیری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار