بازدید 6617

مخالفت وزارت دینی سودان با همایش عادی سازی روابط

وزارت دینی سودان از حضور در همایشی مربوط به حمایت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خودداری کرد.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 06 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت امور دینی و اوقاف سودان روز شنبه از مشارکت در همایشی به مناسبت حمایت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در خارطوم خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که از اینکه نام «نصر الدین مفرح» وزیر امور دینی سودان در لیست حاضران برنامه‌ای در حمایت از عادی سازی روابط با اسرائیل آمده در حالی که او هیچ موافقتی برای حضور در این برنامه اعلام نکرده است، غافلگیر شده است.

وزارت امور دینی سودان دلیل مخالفت وزیر با حضور در برنامه امروز خارطوم را مشارکت نداشتن این وزارتخانه در ساماندهی برنامه مذکور و بی اطلاعی از اهداف و مقاصد آن خواند.

همایش خارطوم با عنوان «نخستین گردهمایی تسامح و صلح اجتماعی» توسط «ابوالقاسم برطوم» یک عضو سابق پارلمان و یک بازرگان یکی از حامیان سازش میان خارطوم و تل آویو برگزار شده است.

شخصیت‌هایی سودانی از جمله مقاماتی دولتی که نام آن‌ها برده نشده است و همچنین مقاماتی خارجی در این همایش حضور داشتند که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده است و «دیوید روزن» خاخام صهیونیست از قدس اشغالی نیز در آن حضور دارد.

وزارت امور دینی سودان بر پایبندی کامل خود به اهداف و رویکرد‌های کلی و سیاست‌های دولت انتقالی این کشور تاکید کرد.

حزب «البعث» سودان نیز امروز در بیانیه‌ای خواستار ناکام گذاشتن این همایش شد و گفت برنامه‌های اینچنینی در حمایت از سازش اسف‌بار و تلاش برای تحکیم آن در وجدان ملت ماست.

نهاد مردم نهاد «شؤون الأنصار» سودان نیز مخالفت خود را با حضور در این همایش اعلام کرد.

سودان در اکتبر ۲۰۲۰ عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد؛ اما احزاب سیاسی و ملی متعددی در سودان مخالفت قاطع خود را با این سازشگری اعلام کردند که از جمله آن‌ها احزاب شریک ائتلاف حاکم سودان هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان