بازدید 12983

درس‌های تلخ کرونا در وداع دردناک با علی و مهرداد

کد خبر: ۱۰۳۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 04 February 2021

داغ از دست دادن علی انصاریان پس از فوت مهرداد میناوند در شرایطی که تازه چند روزی از فروکش کردن موج سوم کرونا در کشور می گذشت، شوک بزرگی بود به همه مردم ایران.

دنیای ورزش تورنتو نوشت: این فاجعه چطوراتفاق افتاد؟ آن طور که حامد اژدری شوهر خواهر علی انصاریان چند روز قبل در برنامه سلام صبح بخیر شبکه ۳ سیما گفته بود، احتمالا علی در برنامه ویژه دربی به اجرای مهرداد میناوند دچار این بیماری شده است.

حامد اژدری در آن برنامه گفت: «علی آقا دو روز بعد از ابتلای مهرداد میناوند دچار علائم بیماری شد.»

ویژه برنامه ای که به صورت زنده از اینستاگرام ۶ میلیون نفری باشگاه پرسپولیس پخش شد.

درس‌های تلخ کرونا در وداع سوزناک با انصاریان و میناوند

میناوند در بین دو نیمه دربی در استودیوی این برنامه دچار تنگی نفس و تپش قلب شده بود و تقریبا یکی دو روزی پس از این برنامه دچار علائم کرونا می شود اما خیلی دیر به بیمارستان مراجعه می کند.

دکتر هاشمیان پزشک این دو فوتبالیست تازه درگذشته درباره شرایط شان در زمان مراجعه به بیمارستان گفته بود: «مهرداد با خود من رفاقت داشت. از همان روزی که علائم سرماخوردگی داشت به او گفتم تست بده و اسکن بگیر اما خیلی دیر این کار را انجام داد و زمانی که به بیمارستان لاله رفت، اکسیژن خونش به حدود ۶۰ رسیده بود.»

این اتفاق دقیقا درباره علی انصاریان عزیز هم افتاده بود؛ «من به مادر علی عزیز هم گفتم، او تقریبا یازده روز دیر تر به پزشکان مراجعه کرده بود و در زمان بستری در بیمارستان فرهیختگان، اکسیژن خونش زیر ۷۰ بود.»

اگرچه با احتساب ۱۱ روز بیماری و ۱۴ روزبستری، شاید هم علی و هم مهرداد حتی قبل از این برنامه به کرونا مبتلا شده باشند که پیش از آن هم در چند محفل مشترک دیگر، کنار هم بوده اند.

اما این داغ تلخ بار دیگر این حقیقت دردناک را درباره کرونا یاد تک تک مان آورد: ماسک بزنیم، فواصل اجتماعی را رعایت کنیم و بامشاهده نخستین علائم به پزشک مراجعه کنیم و تست های لازم را انجام دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
هنوز مردم قضیه را جدی نگرفتند و به عمق فاجعه فکر نکردند. باید خودشون مبتلا باشند تا بفهمند چه خبره
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
موج چهارم شروع شده


مخصوصا در دهه سوم بهمن ماه


با خودخواهی های نابجامون پایمونو رو پوست موز نزاریم
مجالس و محافل و پارتیهایی که هنوز ادامه داره کافی شاپهایی که هنوز تا 10 شب پر هستند و من هر شب تو راهم می بینم که یه مشت جوان گردا گرد به هم دل می دن و قلوه می گیرن و مخصوصا خانمها پک های سیگار را با افتخار رو صورت همدیگه با عشق حواله می کنند و اخرش رنج و درد و هرمان ... راستی این موج سیگار کشیدن خانمها چیست ایا سیگار کشیدن هنره مهارته شان هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
از سیگار متنفرم. اما سیگار کشیدن برای آقایون و خانمها یه اندازه بده. اشتباه رو وقتی یه خانم انجام میده بزرگترش نکنین.
یکی از دلایلی که افراد مبتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه نمیکنند موضوع هزینه های سنگین درمان است.با آنهمه پول بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف ، همین حالا که هنوز واکسن به کشور واردنشده صحبت از اینست برای چه کسانی مجانیه و برای چه کسانی پولی! همه میدانند که در تمام کشورها واکسن کووید19 را رایگان به مردم تزریق میکنند.مسئولین یقین بدانند اگر قرارباشه از مردم برای زدن واکسن بخواهند پول بگیرند این ویروس از کشور به این زودیها جمع نمیشه.
ما مردم احساساتی هستیم. قدرت تحلیلمان کم است. بیشتر حرف می زنیم تا عمل، بیشتر از سر لج بازی یا خودنمایی یا برای خنک شدن دلمان حرف می زنیم. وگرنه چرا هیچ یک از کسانی که الان تند و تند پیام میدن به عدم رعایت پروتکلها در آن برنامه و جابجایی عینک بین دو مرحوم، ماسک نزدن، فاصله کم و .... تذکر ندادن
رعایت موارد بهداشتی و عملکرد صحیح به هنگام احتمال ابتلا به بیماری خیلی مهمه. من خودم کرونا گرفتم. درهمون روز اول که احساس بیماری کردم بلافاصله با توصیه پزشک داروهای لازم را تهیه کرد و از صبح فردا دوهفته درخانه خودم را قرنطینه کردم. حتی تست را هم چندروز بعد انجام دادم.خوشبختانه علائمم حاد نشد و به ریه هم نزدو عملا بعد از یک هفته خوب شده بودم ولی برای احتیاط تا آخر دوهفته خانه ماندم و سلامت به میان مردم برگشتم
خدا رحمتشون کنه. متاسفانه هم خودشون خیلی بی احتیاطی کردند و هم باشگاه پرسپولیس که بدون رعایت هیچ یک از پروتکلهای بهداشتی ویژه برنامه دربی راه انداخته.
واکسن معتبر بخرید
با رعایت کردن پروتکل شخصیت آدمها زیر سوءال نمیره ولی رعایت نکردن عاقبت بدی داره . به خودمان و دیگران لطف کنیم و رعایت کردن را سرسری نگیریم. بهتره اول از بی احتیاطی خودمان انتقاد کنیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان