بازدید 36225

توضیحات دادسرا درباره‌کلیپ‌دختر‌مشهدی در پارک‌ملت

جانشین معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در امور فضای مجازی گفت: موضوع «احضار» تهیه‌کنندگان کلیپ یک دختر مشهدی در پارک ملت صحت ندارد و این افراد صرفا جهت بررسی ابعاد موضوع «دعوت» شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸ 04 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس از مشهد به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، مهدی حقدادی اظهار کرد: موضوع «احضار» تهیه کنندگان کلیپ یک دختر مشهدی در پارک ملت صحت ندارد و این افراد صرفا جهت بررسی ابعاد موضوع «دعوت» شده‌اند.

جانشین معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به انتشار کلیپی با موضوع خشونت کلامی علیه زنان افزود: پس از نشر فیلم در فضای مجازی و واکنش‌هایی که در پی داشت، موضوع در دستور کار بررسی دادستانی قرار گرفت و تهیه‌کنندگان ویدئو صبح امروز برای ادای توضیح دعوت شدند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی تهیه کلیپ‌ها برای بیان بخشی از معضلات اجتماعی صورت می‌گیرد که البته تهیه‌کنندگان باید با رعایت تمامی ملاحظات و ضوابط موجود در این زمینه اقدام کنند به نحوی‌که موجبات سوء‌برداشت را فراهم نکند.

حقدادی بیان کرد: در خصوص معرفی و بیان معضلات فرهنگی و اجتماعی هم نیاز به یکسری راهنمایی و هدایت‌هایی داشتند که با هماهنگی دستگاه‌های دیگر، به نهاد‌های متولی امر فرهنگی معرفی شدند تا در هنگام تهیه کلیپ‌ها، راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۸
فساد در قم و مشهد از حد گذشته فکری بکنید
ذهنی مشوش نشده. همه می دانیم جامعه مان چه خبر است
پاسخ ها
کمال
| United Arab Emirates |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
حقیقتا پارک ملت مشهد خیلی افتضاح شده
هر چی لات و لوت و ساقی هست اینجا جمع شده و هیچکی هم رسیدگی نمیکنه
خونواده ها و بالاخص خانمها اصلا اینجا امنیت ندارن
کسبه مجاور پارک بیشتر از 10 تا نامه به اماکن و شهرداری و نیروی انتظامی و بسیج و دفتر امام جمعه و
هر ارگانی فکر بکنی نوشتن اما هیچکی حرکتی نزد
ساقی ها خوب اینجا جولون میدن و کاسبی های میلیونی ....میکنن.. مسئولین محترم فکری بکنن
خدا به هممون رحم کنه
فقط معنی کلمات عوض شده بجای واژه ناپسند احضار از واژه شکیل و دوست داشتنی دعوت استفاده می کنیم.
با چند دقیقه فیلمبرداری و کمترین هزینه بجای چندین میلیارد هزینه از بیت المال و کار چند سازمان یک معضل و آسیب رو به همه نشون داد!
لاپوشانی واقعیت اجتماعی که هنر نیست ... امیدوارم چنین کلیپ هایی زیادتر شوند و از هر استانی تا جامعه شناسان و مسیولین بهتر به شرایط شناخت پیدا کنند .... اگر احتمالا آگاه نیستند
بررسی ابعاد این موضوع نیازی به احضار کسی ندارد . قدمی در خیابانها بزنید ابعاد فاجعمه را می بینید.
بررسی ابعااااد ! آقا واضحه دیگه ! 100 ساله دارید همه چیز رو میندازید گردن زن ها ، یه بار حاضر نیستید به چشم ناپاک مردان اعتراف کنید.
میگید زن ها دو چرخه سواری نکنند ، آرایش نکنند ، بلند صحبت نکنند ، بلند نخندند ، آب به هم نپاشند ، حجاب فوق کامل داشته باشند ...
ولی به خدا تا اون مردی که هرکی دید بهش پیشنهاد میده رو درمان نکنید ، این مشکلات حل نمیشه.
اون مرد باید بفهمه که هرکی رو دید ، حق نداره ( بله حق نداره! ) تو یه نگاه دلش بخواد پیشنهاد بده.
موضوع در دستور کار بررسی دادستانی قرار گرفت و تهیه‌کنندگان ویدئو صبح امروز برای ادای توضیح دعوت شدند.
حقدادی بیان کرد: در خصوص معرفی و بیان معضلات فرهنگی و اجتماعی هم نیاز به یکسری راهنمایی و هدایت‌هایی داشتند که با هماهنگی دستگاه‌های دیگر، به نهاد‌های متولی امر فرهنگی معرفی شدند تا در هنگام تهیه کلیپ‌ها، راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

با توضیحات این آقا ، مشخص شد که احضار و ارعاب در مورد ناشر فیلم صورت گرفته است . که متاسفانه این موضوع باعث عدم شفافیت و گستاخی های بیشتر در جامعه می گردد و خاطیان در اکثر موارد مجازات نگردند
همیشه نظام میخواهد برسرهرچیزی درپوش بذارد اقای دادستان بجای احضار دختر بیائید امنیت دختر امنیت جنسی روحی وروان اجتماعی اینهارا تامین کنید نه اینکه چرا کلیپ ساختی گفتی اینجا مردان وپسران با خانمها ودختران خشونت کلامی وبدورازحیای اجتماعی ودینی دارند نه عزیزم هیچوقت خفقان را درکشورترویج ندهید
طبق معمول، راوی واقعیت احضار شد، نه گناهکاران.

مثل قضیه حراست پالایشگاه آبادان و صدها مورد دیگه.
طبق معمول روش این مسئولان در برخورد با معضلات و فسادها !!!!! همیشه شاکی تبدیل میشه به متهم !!!! مگه یاشار سلطانی نبود ، فساد در شهرداری رو رو کرد ، خودش زندانی شد !!!!!!!!!!!!!
اتفاقاساخت این نوع کلیپ ها خوب باید یک سری احمقی که متلک پرانی میکنند بفهمن که ممکنه صداشون ظبط وپخش بشه
جامعه بیمار
ین افراد صرفا جهت بررسی ابعاد موضوع «دعوت» شده‌اند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگر شما از خشونت علیه زنان (جسمی و جنسی و روانی ) بی اطلاعید که خواسته اید ابعاد موضوع را برای شما توضیح دهند؟ ملت را احمق فرض نکنید .شما معتقدید که جامعه ای ساخته اید بدور از هر فساد و بدی و شر ،برای همین هر گاه عده ای با گزارشاتشان خط بطلان برادعای شما ها می کشند سریعا به بازداشت و احضار به دادسرا متوسل می شوید.
پیرزنش امنیت ندارد چه برسد به دختران جوان
متاسفم که به جای استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی در اصلاح ناهنجاری ها جامعه داریم بر عکس ش عمل می کنیم.وقتی با هزینه بسیار پایین میشه همچین فرهنگ سازی رو انجام داد چرا باهاش مقابله می کنیم.فکر کردین با پنهان کردن مشکلات حل میشه.باید به این گروهی که این فیلم رو ساختند جایزه داد
کتمان حقایق کاری همیشگی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر