بازدید 14847
۱

جمهوری‌خواهان از دولت بایدن توضیح خواستند

جمهوریخواهان کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا از کاخ سفید خواستند "وضوحی قطعی" در راهبردش برای مقابله با تهدیدات حزب کمونیست چین که به تضعیف تسلط آمریکا متهمش کردند، ارائه کند.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 03 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت:  تنشها بین آمریکا و چین در سالهای اخیر تحت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق به سبب جنگ تجاری بین دو کشور و همچنین مانورها و گشت‌زنی‌های نظامی در مناطق به شدت مورد مناقشه شامل تنگه تایوان و دریای چین جنوبی بالا بوده است.

آنها در نامه‌ای به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا که به دست فاکس نیوز رسید، نوشتند: "ما به میزان فوق‌العاده‌ای نگران تلاشهای فاحش حزب کمونیست چین برای استفاده تسلیحاتی از بخش خصوصی آنها به جهت اهداف نظامی و اطلاعاتی، بهره برداری از داده‌های مردم و اصناف تجاری آمریکا و دستکاری بازارهای جهانی برای تکنولوژی‌های حیاتی و نوظهور و همه اینها در ضمن کمتر در دسترس بودن در صحنه بین‌المللی، هستیم."

در ادامه این نامه تصریح شد: "این ضروری است که ما جلوی حکومت کمونیستی استبدادی را که فعالانه در نسل کشی دخیل بوده و منافع مشترکی با آمریکا در نفوذ و بهره برداری از ارتباطات و ستون فقرات تکنولوژی کشور ما ندارد، بگیریم."

جمهوریخواهان این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در نامه خود ابراز نگرانی کردند که برخی از نامزدها و انتصابات جو بایدن "وضوح قطعی در خصوص چگونگی برنامه ریزی دولت برای ادامه تدابیر مفید چهار سال گذشته برای حفاظت از سرزمین ما در برابر این تهدید گسترده حزب کمونیست چین ارائه نکرده‌اند".

در حالی که دولت دونالد ترامپ رویکردی سرسختانه را در علیه چین درپیش گرفته و به اعمال تعرفه‌های تجاری علیه این کشور پرداخت، انتظار می‌رود دولت جو بایدن رویکردش در قبال چین کمتر تهاجمی باشد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین اظهار کرده که معتقد است بایدن نمایانگر یک "پنجره امید جدید" برای روابط چین با آمریکا است.

فاکس نیوز گزارش کرد که وانگ اخیرا گفت: ولت بایدن به یک رویکرد معقول بازخواهد گشت، گفتگو با چین را از سر خواهد گرفت، وضعیت عادی را در روابط دوجانبه بازیابی و شروع مجدد به همکاری میکند.

با این حال آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن در طول فرآیند مربوط به تاییدش فاش کرد که معتقد است کار ترامپ در اتخاذ رویکرد سرسختانه در قبال چین درست بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
مرگ بر چین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل