بازدید 13351

بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت فردا (۱۶ بهمن) از بارش برف و باران در بیشتر مناطق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 03 February 2021

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ بهمن) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت فردا (۱۶ بهمن) با ورود سامانه بارشی بارش همراه با کاهش نسبی دما در غرب و برخی نقاط شمال غرب آغاز می‌شود، اظهارکرد: بارش طی روز جمعه (۱۷ بهمن) در غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و برخی نقاط شمال غرب ادامه خواهد داشت. طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۸ و ۱۹ بهمن) نیز بارش در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن سواحل دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی، جنوب غرب و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز دوشنبه (۲۰ بهمن) این سامانه در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور فعال است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود، اظهارکرد: طی این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به شکل برف است و در غرب و جنوب غرب کشور بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود. در مناطق مستعد نیز بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان باتوجه به همراهی جریانات جنوبی با این سامانه بارشی، بارش باران در دامنه‌ رشته کوه‌های البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی و شمالی موجب ذوب برف موجود و افزایش روان‌آب در مناطق کوهپایه‌ای می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: دمای هوا از روز جمعه (۱۷ بهمن) در شمال غرب و غرب بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد و از روز شنبه (۱۸ بهمن) در سواحل دریای خزر بین 6 تا ۱۰ درجه سانتیگراد و از روز یکشنبه (۱۹ بهمن) در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق و مرکز کشور بین 6 تا 8 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دور روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ بهمن) صاف همراه با غبار محلی، در بعد ازظهر افزایش ابر با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۷ بهمن) نیز نیمه ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر وزش باد و بارش باران با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر