بازدید 2365

قصاص جواني كه دوستش را برای 500 تومان كشت

مأموران وقتي براي رسيدگي به اوضاع جوان مصدوم به نام اميد به بيمارستان امام حسين مراجعه كردند، متوجه شدند كه وي بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرده است. دوست مقتول به نام محمد كه مجروح را به بيمارستان آورده بود و آنجا حاضر بود و به ارتكاب درگيري با وي اعتراف كرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۴ 09 June 2010
پسر جواني كه دوست خود را به خاطر 500 تومان به قتل رسانده بود، با حكم دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد.

به گزارش فارس ، شامگاه 19 شهريور 88، مأموران كلانتري 128 تهران‌نو از طريق مركز فوريت‌هاي پليس از وقوع يك فقره درگيري منجر به جرح در خيابان پيروزي باخبر شدند.

مأموران وقتي براي رسيدگي به اوضاع جوان مصدوم به نام اميد به بيمارستان امام حسين مراجعه كردند، متوجه شدند كه وي بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرده است. دوست مقتول به نام محمد كه مجروح را به بيمارستان آورده بود و آنجا حاضر بود و به ارتكاب درگيري با وي اعتراف كرد.

بعد از اعتراف متهم 18 ساله به درگيري و قتل اميد، قرار مجرميت وي از سوي دادسراي جنايي تهران صادر و پرونده براي رسيدگي به دادگاه كيفري استان تهران ارجاع داده شد.

دوشنبه گذشته ، جلسه رسيدگي به اين پرونده ، در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي محمدسلطان عزيزمحمدي برگزار شد. شفيعي، نماينده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده ، بزه انتسابي به متهم را محرز دانست و مجازات وي را خواستار شد.

اولياي‌دم نيز با اعلام شكايت مجدد از متهم، خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.

در ادامه جلسه، متهم در جايگاه قرار گرفت و در تشريح علت ارتكاب قتل گفت: به همراه مقتول و 2 نفر ديگر از دوستانم داخل پارك مشغول بازي بوديم. يك اسكناس 500 توماني كه متعلق به مقتول بود، در دست من و بقيه بچه‌ها مي‌چرخيد. اميد به من گفت پولم را بده و من هم بارها قسم خوردم كه پول دست من نيست.اميد دمپايي من را برداشت و پنهان كرد و به همين دليل از او عصباني شدم و به او گفتم از پارك برو بيرون. اما او توجهي نكرد و بين ما درگيري شروع شد. لگدي به او زدم و او هم با همين كار جواب مرا داد. چاقو را براي ترساندن به سمت او گرفتم، دوباره به سمت من آمد كه ناگهان متوجه شدم چاقو وارد بدنش شده است.

متهم گفت: قبل از اينكه به پارك بيايم، براي دعوا با كسي كه براي خواهرم مزاحمت ايجاد كرده بود، چاقو برداشتم اما با آن چاقو دوستم را زدم. اولين‌بار بود كه با خودم چاقو حمل مي‌كردم و در همان مرتبه مرتكب قتل شدم.

قاضي به اظهارات شاهد حادثه مبني بر اينكه متهم ابتدا با انتهاي چاقو به پهلوي مقتول زده و وقتي مقتول به كار خود ادامه داده است، متهم چاقو را وارد بدنش كرده، اشاره كرد كه متهم اين اظهارات را انكار كرد و مدعي شد اصلاً متوجه برخورد چاقو نشده است.

بعد از اظهارات وكيل مدافع متهم مبني بر اينكه متهم را نبايد با قاتلان حرفه‌اي مقايسه كرد و اصولاً اين قتل به علت يك لجبازي بچه‌گانه روي داده است، متهم براي بيان آخرين دفاع در جايگاه قرار گرفت و گفت: اميد براي من مانند برادر بود و ما از كودكي با هم بزرگ شده بوديم. اميد مي‌داند كه من قصد كشتن او را نداشتم و خودش بارها به خواب من آمد و به من دلداري داد. دوست نداشتم عاقبت اين دوستي اين باشد كه او الان زير خروارها خاك باشد و من پشت ميله‌هاي زندان.

صبح امروز، قاضي همت‌يار بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، حكم اين پرونده را مبني بر قصاص متهم اعلام كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل