بازدید 16431
در کنفرانس امنیتی استانبول مطرح شد؛

احمدی‌نژاد: فکر می‌کردیم، اوباما واقعا دنبال تغییر است؛ اما...

در همین حال، احمدی‌نژاد اقدام ترکیه در وارد شدن به جنگ کلامی با تل آویو را ستود و گزارش‌ها حاکی از آن است که گابي لوي، سفير رژيم صهيونيستي در آنكارا، به هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد و به نشانه اعتراض، اقدام به ترک سالن کرد...
کد خبر: ۱۰۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۸ 09 June 2010

سرویس بین‌الملل ـ شبکه خبری «سی.‌ان.ان» در بازتاب سفر احمدی‌نژاد به استانبول نوشت: محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، در یک کنفرانس خبری و در حاشیه كنفرانس امنیتی استانبول، اقدام اسراییل در حمله به کشتی‌های حامل کمک‌های امدادی به غزه را مورد انتقاد شدیداللحن خود قرار داد و به آمریکا برای تلاش‌هایش در راستای اعمال دور تازه تحریم‌ها علیه کشور متبوعش هشدار داد.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که محور گفت‌وگو‌ها در این کنفرانس، حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به کشتی‌های کمک‌رسانی عازم نوار غزه بود، احمدی‌نژاد گفت که این رویداد، ماهیت شیطانی رژیم صهیونیستی را آشکار ساخت.

در همین حال «سی.ان.ان» در تحلیلی نوشت: در حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی‌های امدادرسانی، هشت شهروند ترک و یک آمریکایی تبعه ترکیه کشته و شمار دیگری از سرنشینان نیز زخمی شدند. ترکیه از اسراییل می‌خواهد تحقیقات در مورد این حمله را بپذیرد.

در همین حال، احمدی‌نژاد اقدام ترکیه در وارد شدن به جنگ کلامی با اسراییل را ستود و گزارش‌ها حاکی از آن است که «گابي لوي»، سفير رژيم صهيونيستي در آنكارا، به هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد و به نشانه اعتراض، سالن را ترک کرد.

این شبکه خبری آمریکایی در ادامه افزود، گفتنی است، هم ایران و هم اسراییل از اعضای كنفرانس «تعامل و اقدامات اعتماد‌سازي در آسيا» هستند.

ترکیه کشور میزان این کنفرانس که زمانی یکی از هم‌پیمانان نزدیک اسراییل در خاورمیانه بود، خواهان محکوم کردن این کار از سوی دیگر کشورهای عضو شد.

اینها همه در حالی است که این رویداد ترکیه را به ایران و سوریه، دشمنان اسراییل که به شدت اقدام اخیر این یهودی‌نشین را محکوم می‌کنند،‌ نزدیکتر ساخته است.

بنا بر این گزارش، ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه، نیز با محکوم کردن این حمله، گفت: «به طور کلی اقداماتی که علیه این کشتی‌ها صورت گرفت غیرقابل پذیرش است و این واقعه باید مورد بررسی و تحقیقات کامل قرار گیرد.»

بر پایه این گزارش، اما برنامه هسته‌ای ایران موضوع دیگری بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. گفته می‌شود طرح تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران در هفته جاری و در شورای امنیت سازمان ملل به رأی گذاشته خواهد شد.

در پیش‌نویس این قطعنامه آمده که ایران به تعهدات بین‌المللی خود عمل نکرده است و بر این اساس مردم، شرکت‌ها و سازمان‌هایی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف اصلی تحریم‌ها قرار خواهند گرفت.

«سی.ان.ان» در ادامه افزود: محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، در اظهارات خود در نشست «كنفرانس تعامل و اقدامات اعتماد‌سازي در آسيا» (CICA)، بیان داشت: «بيانيه سه جانبه ایران، ترکیه و برزیل فرصتي براي دولت آمريكا و هم‌پيمانان اين كشور است تا حمایت خود را از آن اعلام دارند.»

احمدی‌نژاد با حفظ موضع پیشین خود و با اشاره به حمایت جامعه بین‌الملل از این معاهده، آن را خواسته قلبی همگان خواند و گفت: «دولت آمريكا و هم‌پيمانان اين كشور اگر گمان مي‌كنند كه مي‌توانند با نشان‌ دادن چوب قطعنامه، با ما وارد مذاكره شوند، در اشتباه هستند و چنين اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد.»

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: «ما گمان می‌کردیم باراک اوباما در سیاست‌های آمریکا تغییر و تحولاتی ایجاد خواهد کرد. نمی‌گوییم که ناامید شده‌ایم؛ اما امیدواریم بتواند اوضاع کنونی را در زمان باقیمانده بهبود بخشد. ما آماده مذاکره در چهارچوب عدالت و احترام متقابل هستیم.»

ایالات متحده ادعا می‌کند، ایران در تلاش برای گسترش سلاح هسته‌ای است، در شرایطی که ایران بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود پافشاری می‌ورزد.
ماه گذشته، ایران اعلام کرد حاضر است 1200 کیلوگرم از ذخایر اورانیوم با درصد غنای پایین خود را برای دریافت سوخت اتمی مورد نیاز برای رآکتور تحقیقاتی خود را در ترکیه به امانت گذارد.

اما این معاهده آمریکا را که تلاش می‌کند اعضای شورای امنیت از جمله چین و روسیه به حمایت از تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران متقاعد کند، خشمگین ساخته است.

از سوی دیگر، پوتین نیز در همین باره و بدون آنکه به تداوم حمایت روسیه از قطعنامه تحریم‌ها اشاره‌ای کند، گفت: «تحريم‌ها عليه ايران نبايد افراطي باشد.» او در شرایطی برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز خواند که واشنتگتن با این نظر مخالف است.

نخست‌وزیر روسیه اظهار داشت: «من بر این باورم، تحریم‌های غیرضروری نباید اعمال شود و نباید رهبری و مردم ایران را دچار مشکل کند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ما بعد از مدتها استقامت یک قدم عقب گذاشتیم و قبول کردیم برای اعتماد سازی 1200 کیلو اورانیوم رو از کشور خارج کنیم نتیجه شد جنگ و دندان نشان دادن حریف پس دیگه نباید عقب بریم بلکه هیمن یک قدم عقبگرد رو با 10 قدم به جلو جبران کنیم تا دشمن بفهمه جواب های هویه یعنی اصولا یانکی جماعت جز زبان مبارزه و مقاوت چیزی رو نمیتوانه بفهمه .
البته متن صحیح اظهارات آقای پوتین به نقل از خبرگزاری rianovosti چنین است:
رئیس دولت روسیه گفت:"همانطور که می دانید و نمایندگان رسمی ما نیز در این مورد بارها یاد آور شده اند، ما تصور می کنیم که این (قطعنامه) عملا مورد توافق قرار گرفته است. ما این نقطه نظر را که قطعنامه ها باید کوبنده باشند و ایران، حکومت ایران و از همه مهمتر ملت ایران را به وضعی بکشانند که مانعی بر سر راه توسعه انرژی اتمی صلح آمیز ایجاد گردد، رد می کنیم".
کلا سیاست خارجی توپ!!!!!!!
فقط و فقط اگه پشت این مردم باشید دست بیگانگان از این کشور کوتاه می شه!
درست مثل 8 سال جنگ.......
اگه بیشتر به مردم می رسیدید الان اینقدر از اینجا و اونجا رو دست نمی خوردیم

خواهشا تابناک درج کن
وقتي ما به نوه امام رحم نمي كنيم مي خواهيم كي به ما رحم كنه
تو را به خدا ذره اي ، سر سوزني هوشيار باشين ، اينهمه منابع و منافع اين كشور رو به باد ندين !! توجه داشته باشين كه آدم عاقل براي هزارمين بار!!!!!! از يه سوراخ (اعتماد به روسيه و چين و تركيه و.....) گزيده نميشه!
پس كي ميخواهين از آمريكا نا اميد بشين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ديگه بايد چيكار كنه ، كه نكرده/؟؟؟!!!!!
شما چرا اخبار رئيس جمهور مملکت را از زبان سي ان ان و ساير رسانه هاي آمريکايي بيان مي‌کنيد؟ مگر خبرگزاريهاي خودمان خبري نفرستاده اند؟!!! شايد اينجوري به مواضع شما نزديکتر است!!!
خواهشا" ديگه به آمريكا ، فرصت ندين!! تا بفهمه دنيا دست كيه!!!!

مگه شما دنبال نابودي شيطان بزرگ نبودين؟! پس چرا باز اينهمه بهش فرصت ميدين؟؟!
به كشوري كه در حال فروپاشيه!!! كه نميشه اميدوار بود!!!!
بعضي كشورها عملكردشون با حرفهاشون نزديكه ، مثلا" در رابطه با رژيم غاصب ملايم ترن و از طرفي در وقت كمك رساني هم پيشتاز ، اما بعضي كشورهاي ديگه فقط دورا دور و از ده هزار فرسخي فقط صحبتهاي خيلي خيلي تند و تهديد كننده ميفرمايند!
شايد شامش خوب نبوده ؟؟!!! شايد اگه چندين ضيافت مفصل تر شام و نهار و صبحانه و ..... تدارك ببينن ، بياد به دنبال تغيير!!
صحبتهاي مسئولين در زمان حضور در آمريكا خيلي ملايم و انعطاف پذيره، اما نميدونم تو كشور خودمون و ساير كشورهاي خاص ، لحن اينقدر تغيير ميكنه!
اگه اينهمه كه دادن به كشورهاي واسطه ، ميدادن به خود آمريكا ، تا حالا حتي داشت نوكريمون رو ميكرد!
يه كم ديگه باز كوتاه تر بياين و حتي از تبادل هسته اي حق مسلم ماست !! هم عقب نشيني كنين ، ميبينين كه نه تنها تغيير ، بلكه متحولش ميكنين!
اگه ميخواهين درست بشه ، اين بذل و بخششها به ساير كشورهاي واسطه رو بدين به خود شيطان بزرگ!
انگار که خبر يک طرفه بي بي سي يا وي او اي يا راديو فردا رو بدون کم و کاست کپي پيست کرديد. پس اسمتونم از تابناک کنيد بي بي سي 2 يا سي ان ان فارس
كي فكر مي كرده كه اوباما دنبال تغيير است؟!!
شاید هم اوباما دنبال تغییر بوده. ولی من که یک جوان کم تجربه هستم هم می دانم که در آمریکا رئیس جمهور نیست که سیاست را تعیین می کند! کاش ایران هم همینطوری باشه و یه تک صدایی نباشه
همانطوریکه ما نفت را سر سفره مردم آوردیم آنها هم دنبال تغییر هستند .
لطفا یه تبریک دیگه براش ارسال کنید!!!!!!!!!!!!1
ولی من می دانستم اوباما بدنبال تغییرات مورد دلخواه ما نخواهد رفت.
اگر هر كس ديگر بعنوان ريس جمهور در همايشي كه رژيم صهيونيستي اسراييل هم حضور داشت شركت مي كرد حال مي تولن تصور كرد كه چه بلوايي در كشور بود. جالب است كه رسانه هم هم راستا و يكطرفه و به نفع ايشان عمل مي كنند و هميشه همه چيز را ايده آل مي دانند و نقاط ضعفي را ارايه نمي كنند!
چرا اينقدر سعي مي كنيد مردم را قاطي اين تحريم ها كنيد اين تحريمها شامل مردم نمي شود
ما هم همينطور !!
روسیه به شکل یک میزبان به ایران نگاه میکند و می خواهد ایران انقدر ضعیف باشد که به روسیه و همایتهای او ن محتاج باشد و بتواند ایران را چپاول کند اما نمی خواهد آنقدر تحریمها سنگین باشد که باعٍث مرگ میزبان شود از طرفی از داشتن یک همسایه بسیار قوی در کنار خود بسیار نگار است پس آنقد باید فشار آورد که به هر دو خواسته رسید اینست سیاست روسیه در قبال ایران عزیز.
روسیه هیچگاه دوست ایران نبوده و نخواهد بود عمده دولتمردان روسی فاقد اصالت هستند ( تاریخ گویای این موضوع است) آمریکا هم همیشه به دنبال حفظ سرکردگی خود در جهان خواهد بود و طبعی است که با ما همکاری و رفتار دوستانه ای نداشته باشند.ما محکوم به پیشرفت و ترقی هستیم و تنها یاورمان خداوند متعال است.
با نظر آخري موافقم بقيه حرف دشمنان را زده اند
عزیزی نوشته بود که اگر شما نفت را سر سفره ما می آوردید و.....
من میگم :
سفره ها را باید شست ، بوی نفت ما را کشت
آقای رییس جمهور زیاد فکر نکن... عمل کن...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر