بازدید 8809

رونمایی از سیستم عامل بومی مالتی مدیا خودرو

اولین سیستم بومی مالتی مدیا خودرو در نمایشگاه بین المللی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 02 February 2021

رونمایی از سیستم عامل بومی مالتی مدیا خودرو

اولین سیستم‌عامل بومی مالتی‌مدیا خودرو (بر پایه سیستم‌عامل لینوکس AGL) در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو رونمایی شد.

همزمان با افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های قطعات خودرو، شرکت دانش بنیان فرادید پایش سیستم، اقدام به رونمایی از اولین سیستم‌عامل بومی مالتی‌مدیا خودرو (بر پایه سیستم‌عامل لینوکس AGL) کرد.

این مجموعه که سابقه‌ای 15 ساله در صنعت خودرو و حوزه نصب و پشتیبانی نرم‌افزارهای مرتبط با سیستم‌های مالتی‌مدیا برای مجموعه‌های بزرگی چون ایران خودرو و سایپا دارد، پس از بررسی شرایط بازار و  صرف بیش از 2 سال زمان در این حوزه، اقدام به طراحی، توسعه و معرفی این سیستم‌عامل بومی نموده است.

دلیل اصلی حرکت به سمت تولید و توسعه این سیستم‌عامل، تجربه سال‌ها همکاری مشترک با خودروسازان و تامین‌کنندگان‌ داخلی در پروژه‌های مختلف و مشاهده موارد بسیاری از عدم همکاری مناسب تامین‌کنندگان خارجی (چینی، کره‌ای و ...) در اعمال کوچک‌ترین تغییرات در ظاهر و یا عملکرد سیستم‌های مالتی مدیای خودرویی بوده است که بعضاً منجر به تعویق اجرای پروژه و یا نادیده گرفتن نیازها از طرف تامین‌کنندگان خارجی شده است.

از ‌جمله اهداف بومی‌سازی این سیستم‌عامل در حوزه خودرویی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی بستر (Platform) مناسب، قابل اعتماد و امن با امکان توسعه زیرساخت‌های لازم برای فن‌آوری‌های روز و آینده خودرویی (خودروهای متصل و خودروهای خودران و ...) در صنعت خودروسازی کشور
  • تضمین امنیت محصولات و حفظ حریم خصوصی مشتریان
  • عدم وابستگی به پلتفرم و حفظ ماژولاریتی و ایجاد بستر مناسب در جهت سهولت ارائه سرویس به مشتریان
  • ارتباط امن و کامل با شبکه داخلی خودرو و مدیریت ارتباط با سایر قسمت‌ها
  • فراهم‌سازی بستری مناسب در جهت نصب و اجرای نرم‌افزار‌های مختلف (غیرسیستمی) و تولید شده بر پایه سیستم‌عامل لینوکس توسط سایر توسعه‌دهندگان داخلی
  • اطمینان از عدم وجود بدافزارها در هسته اصلی سیستم‌عامل و جلوگیری از سرقت اطلاعات و آسیب‌های احتمالی

رونمایی از سیستم عامل بومی مالتی مدیا خودرو

همچنین این شرکت امید دارد تا با همکاری و همیاری خودروسازان بزرگ کشور بتواند این سیستم‌عامل بومی را به صورت پایلوت بر روی یکی از محصولات آنها تست و اجرا نموده و پس از تایید نهایی توسط متخصصین اقدام به تولید و استفاده انبوه از این سیستم‌عامل در محصولات خود نمایند. طبیعی است در شرایط فعلی کشور، استفاده از سیستم‌های بومی که دیگر برای نصب، تعمیر و یا خدمات پس از فروش نیاز به وابستگی‌های خارجی نداشته باشند باعث حفظ منافع کشور و جلوگیری از خروج بی رویه ارز خواهد شد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی