بازدید 13465

همتی: نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان می رسد

رئیس کل بانک مرکزی گفت نرخ ارز به عوامل مختلفی از جمله مسائل سیاسی تحریم‌ها و انتظارات بستگی دارد با این حال نرخ ارز تعدیل خواهد شد و دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۳۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 01 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما عبدالناصر همتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته در سامانه‌نیما بیش از یک میلیارد دلار ارز مبادله شده است گفت با این حال وارد کنندگان قیمت ارز را کاهشی می‌بینند و به همین جهت عرضه بیشتر از تقاضاست.

رییس کل بانک مرکزی افزود تمام تلاش من در این مدت این بود که رشد نقدینگی منطقی باشد و در همین راستا رشد پایه پولی که برای امسال بیش از ۱۰۰ درصد پیش بینی می‌شد در ۹ ماهه تنها ۱۸ درصد افزایش داشت که در جلوگیری از افزایش نرخ تورم موثر بود.

وی با بیان اینکه در صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی شرایط خوبی داریم گفت: شرایط سخت قبلی تکرار نخواهد شد.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال افزایش نرخ ارز نیست افزود:تمام تلاش ما در بانک مرکزی تعدیل نرخ است.
وی گفت: طی سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی تامین کردیم که ۷ میلیارد دلار از آن از ذخایر بانک مرکزی بود و امسال نیز بخشی از نیاز‌های دولت را از ذخایر بانک مرکزی تامین کردیم.

همتی با اشاره به ماجرایی که برای بعضی از مهاجران و مشتریان شبکه بانکی در خصوص اخذ کد شهاب اتفاق افتاده بود، گفت دستور تمدید مهلت یک ماهه درباره صدور کد شهاب به بانک‌ها ابلاغ شد.

وی در خصوص قانون جدید چک گفت در حال حاضر شرایط ثبت، تایید و انتقال چک را به صورت اختیاری فراهم کرده ایم که مردم آشنا شوند و از اوایل سال ۱۴۰۰ اجرای قانون الزامی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره حذف نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت من با این موضوع مخالف نیستم، اما باید همه ابعاد این کار سنجیده شود و به آزمون و خطا عمل نکنیم.

آقای همتی گفت هم اکنون قیمت برخی کالا‌های اساسی مانند نهاده‌های دامی و ذرت و سویا با قیمت ارز ۹ تا ۱۳ هزار تومانی محاسبه می‌شود که رسیدن این نرخ به عدد حدود ۲۳ هزار تومان باعث افزایش قیمت بیشتر آن خواهد شد.

وی گفت بنده نیز موافقت ارز تک‌نرخی و حذف رانت هستم با این حال باید این اقدام به صورت سنجیده انجام شود.

رییس کل بانک مرکزی درباره وصول مطالبات ارزی از کره جنوبی گفت این موضوع در حال پیگیری است و از کره شکایت قضایی خواهیم کرد.

همتی درباره نرخ سود بانکی با بیان اینکه برنامه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی نداریم گفت با این حال در عملیات بازار باز نرخ بهره‌های بین بانکی را بین کف و سقف ۱۴ تا ۲۲ درصد در نظر گرفته ایم و هدف گذاری ما رسیدن به نرخ ۱۸ تا ۱۸ و نیم درصد است.

رییس کل بانک مرکزی درباره تسهیلات اعطایی بانک‌ها گفت امسال حدود هزار و دویست هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی داده شده است.

وی افزود همچنین ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و ۲۱ هزار میلیارد تومان بابت مسکن روستایی و ۸۵ هزار میلیارد تومان برای بنگاه‌های کوچک طرف بانک‌ها پرداخت شده است.

او درباره تملک کارخانه‌های تولیدی از طرف بانک‌ها گفت: بیشتر این واحد‌های تولیدی متروکه بودند با این حال برای رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان کمیته‌ای در بانک مرکزی با حضور نماینده دادستان ایجاد شده است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره وام ازدواج گفت در سال جاری ۷۷۰ هزار وام ازدواج معادل ۳۷ هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی پرداخت شده است و اگر مبلغ وام ازدواج افزایش یابد، قدرت پرداخت بانک‌ها کاهش می‌یابد چرا که باید از منابع قرض‌الحسنه پرداخت کنند.

رحمتی همچنین با اشاره به پیش‌بینی تورم ۲۲ درصدی برای سال آینده گفت: این پیش فرض بر اساس دلار نیمایی ۱۷ هزار تومان بود که به خاطر تغییر شرایط این نرخ نیز تغییر کرد با این حال سعی می‌کنیم در سال آینده به هدف‌گذاری تورمی برسیم.

وی همچنین درباره ادغام ۶ بانک در بانک سپه گفت: این کار بزرگ و ارزشمند با کمترین حواشی و با موفقیت انجام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۴
شاخص های اقتصادی چیز دیگه ای
همتی جان
چقدر تو شبیه سیف جان هستی عزیز
هر وقت نرخ ارز زیر 20 تومن شد آقای همتی سر و کله اش پیدا می شود می گوید دیدید به قولمون عمل کردیم. وقتیکه نرخ دلار افزایش می یابد اصلا آقای همتی وجود خارجی ندارد.
سال دیگر این موقع دلار ۴۰ هزار تومان خواهد بود این راثبت کنید سخن من کارخانه دار و سخن رئیس کل بانک مرکزی
همتی: نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان می رسد.

یا دروغگویی یا متوهم و یا بدنبال اجرای یک نمایش کوتاه مدت ! از این سه حال خارج نیست.
اگه منظورتون برای مدتی کمتر از یک یا دو ماه باشه، شاید در مواقع بسیار بسیار حساس و خاصی بتونید برای اجرای نمایش این کار رو بکنید ولی فورا به حالت عادی بر میگرده.
اصلا بهت نمی خوره رییس بانک مرکزی باشی
نرخ ارز افزایشی خواهد بود دوست عزیز
دلار آمریکا یعنی اقتصاد ایران
باید مدیون دلار باشیم آقای همتی
با سلام
چرا یکی نیست که جواب این بابا رو بده بازار دلار مردم رو به سخره گرفته اقتصاد رو به فلاکت رسونده و همه رو در فقر و بدبختی گرفتار کرده این بابا میاد فقط و فقط شعار می ده یه روز می گه به 15 تومان می رسونیم یه روز می گه به 20 تومان می رسونیم و..... اگه بگیم بی خیال شید و در نرخ ها دخالت نکنید گوش شنوا دارید ؟ یاد آواخر دهه شصت و هفتاد افتادم و هر موقع مسئولین یخه حرفی می زدند اجناس گران و گرانتر می شد
با اینکه دیگه حنای مسئولین برای مردم رنگی نداره اما دولتها آخر کارشون دست به هر اقدامی میزنن!
دوباره از طریق جذب سرمایه های مردم در بورس و به بهای از دست رفتن اندک اندوخته مردم، وضع دولت خوب شده می خواد دلار رو تصنعی پایین بیاره، خلق الله بریزن در بازار دلارهاشون رو به ضرر بفروشن بعد با دو سه هفته اختلاف و به بهانه نوروز و تداوم تحریم ها و ... دوباره نرخ رو بالا ببرن و دلاری که به ثمن بخس از مردم خریدن رو به خود مردم بفروشن با چندهزار تومان افزایش.
آخه چندبار یه حقه رو استفاده می کنید؟ حداقل یه کم خلاقیت داشته باشید. متاسفانه مردم هم که بارها از همین سوراخ گزیده شده، برای مرتبه چندم، فریب خورده و خواهند خورد.
زیر 20 هزلر تومن؟ اتم شکافتین . بابا دلار 3800 بود حالا میخواین بیارین زیر 20 اونم اگه بتونید بعد هم سر مردم منت بزارید . اگه تونستین دلار رو زیر 10 هزار تومن برسونید شاید خیلی از مشکلات حل بشه.
بله چون آقای همتی فروشنده نیست ( به استثنای رانت خواران) فقط خریدار است.
دلار بالای 100 هزار تومان هم برسد ولی با معاش روزمره ملت تداخل نداشته باشد و محملی برای اعمال قدرت و تعیین نرخ روزمره و لحظه ای مسکن ؛ آموزش ؛ بهداشت و.......نباشد هیچ مشکلی ندارد ؛ بگذارید تا 1میلیون هم برسد؛ آقای همتی بازی با نرخ ارز و کیسه دوختن برای ملت است که باعث نگرانی مردم به خصوص ولی نعمت های شما (مستضعفین) میشود.
هر وقت آقای همتی در مورد ارزانی دلار حرف میزنه یه موج گرونی پشت سر قیمت ارز میاد . . . . آقای همتی لطفا از ارزون شدن دلار حرفی نزنید
از سه تومن کردین 25 تومن الان میخوای بشه 19 تومن ذوق مرگ شدی بی غیرت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انگار داره میاره زیر سه تومن که اینقدر ذوق زده شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار