بازدید 4887
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر؛

توضیحات صالحی در خصوص ماجرای قطعی برق

پیرو انتشار مطلبی با عنوان « ماجرای قطعی برق چیست؟ » که به نقل از نماینده محترم سروستان در مورخ 6 بهمن ماه در خروجی آن رسانه قرار گرفت، توضیح ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد.
کد خبر: ۱۰۳۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 31 January 2021

توضیحات صالحی در خصوص ماجرای قطعی برق

باسلام و احترام
پیرو انتشار مطلبی با عنوان « ماجرای قطعی برق چیست؟ » که به نقل از نماینده محترم سروستان در مورخ 6 بهمن ماه در خروجی آن رسانه قرار گرفت، توضیح ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد.

1- به اطلاع هموطنان گرانقدر می‌رساند در زمستان سال جاری به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری، محدودیت هایی در تامین سوخت نیروگاه‌ها بوجود آمده و تولید برق مورد نیاز کشور نیز با محدودیت های مواجه شده است. در این زمینه اطلاع رسانی شفاف از طریق رسانه ها انجام شد و کماکان تاکید می گردد با 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق و گاز، سوخت نیروگاه ها بدون محدودیت تأمین شده و تمامی مشترکان خانگی ، تجاری ، صنعتی و کشاورزی از برق پایداربرخوردار خواهند بود.

2- ضمن قدردانی از تلاش همکاران شرکت ملی گاز به اطلاع می رساند در حال حاضر به طور میانگین بین 70 تا80 میلیون متر مکعب گاز،‌روزانه تحویل نیروگاه ها می گردد در حالی که نیاز روزانه به گاز در نیروگاه ها برای تأمین برق همه مشترکان، نزدیک به 120 میلیون متر مکعب است. به این ترتیب الباقی نیاز نیروگاه ها هم از طریق تأمین سوخت مایع جبران می شود و هم با مدیریت مصرف مشترکان در همه بخش ها، می توان روند تولید و تأمین برق و جلوگیری از بروز خاموشی احتمالی را مدیریت کرد.

3- در طی سالیان اخیر ، ‌اقدامات ارزشمندی برای افزایش راندمان نیروگاه ها صورت گرفته به نحوی که مطابق با گزارش معتبر جهانی و با توسعه نیروگاه های چرخه ترکیبی ،‌ راندمان نیروگاه های ایران از 36 درصد به 38.56 درصد و در تراز میانگین جهانی افزایش یافته است. علاوه بر این در طی 8 سال اخیر با تحقق طرح ملی کاهش تلفات، میزان تلفات شبکه های برق از 15 درصد به زیر 10 درصد کاهش یافته و به میزان قابل توجهی در هدر رفت منابع انرژی کشور موثر بوده است.

4- در پایان به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند که در بهمن ماه سال جاری با همکاری همه مشترکان ، تعدیل روشنایی غیر ضروری بزرگراه ها و جاده های برون شهری،‌و جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و کنترل مصارف مجاز ، مصرف برق از پیش بینی‌ها انجام شده فراتر نرفته و همانطور که مردم گرامی در سراسر ایران شاهد بودند، جداول پیش بینی خاموشی محقق نشده که امیدوار است این موضوع در روزهای آتی نیز تداوم داشته باشد.
از این رو خواهشمند است به منظور تنویر افکارعمومی، دستور فرمایید این توضیح منتشر گردد.


ابوذر صالحی
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر