بازدید 11859

چگونه کرونا در بسیاری از مناطق کشورمان شکست خورد؟!

شکست قدرتمندانه کرونا که در سکوت مسئولان و رها کردن همه امور به حال خود هم هویداست، وگرنه دلیلی نداشت تدابیر ویژه در دستور کار ایشان قرار نگیرد؛ مثلا منع تردد یا سخت گیری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی را شاهد نباشیم و چشم انتظار رسیدن موج بعدی کرونا بمانیم که احتمالا مهیب‌تر از موج‌های قبلی است.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 30 January 2021
تابناک اجتماعیدر بسیاری از نقاط کشورمان کرونا شکست خورده است، به گونه‌ای که می‌شود نشانه‌های این شکست را به وضوح دید، حتی در مناطقی از شهر‌هایی که کرونا در آن‌ها شکست نخورده و تاخت و تازش ادامه دارد!

به گزارش «تابناک»، در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا و روز مادر، گزارش‌های رسیده از بسیاری از نقاط کشور حکایت از شکل گیری موج بزرگی از ازدحام و شلوغی در بازار‌ها دارد تا جایی که در بسیاری از نقاط ماموران پلیس راهور مجبور به حضور پررنگ‌تر در صحنه و تلاش مضاعف برای رتق و فتق امور ترافیکی پیرامون بازار‌ها شده اند.

وضعیتی که احتمالا در روز‌ها و هفته‌های آتی بارها تکرار خواهد شد، به ویژه اگر بدانیم بعد از روز مادر، ولنتاین در پیش است و کمی پس از آن، ولادت امیرالمومنین و روز پدر، عید بزرگ مبعث و از همه این‌ها اساسی تر، نوروز باستانی؛ نوروزی در شروع سده جدید که اگر کرونا نبود، چه بسا به اتفاقی بزرگ گره می‌خورد.

اما مگر کرونایی در کار است که بخواهد یا بتواند مانع از هر اتفاقی مثل برپایی جشن و مراسم‌ مختلف شود؟ آن گونه که اخبار و گزارش‌ها نشان می‌دهند، پاسخ این سوال منفی است و در بسیاری از نقاط کشورمان کرونا تقریبا شکست خورده و از بین رفته است، تا جایی که برخی بازار‌ها با رونقی مواجه شده که در قیاس با دوران قبل از کرونا هم مثال‌زدنی‌ است!
 
ازدحام جمعیت در بازار شوش در تهران - جمعه دهم بهمن 99؛  این تصویر مثال کوچکی از شکست کرونا در کشورمان در باور عمومی مردم و مسئولان است.
ازدحام جمعیت در بازار شوش در تهران - جمعه دهم بهمن 99؛ این تصویر مثال کوچکی از شکست کرونا در کشورمان در باور عمومی مردم و مسئولان است.

نکته جالب توجه در این میان، حضور گروهی از مردم با ماسک در ازدحام شدید جمعیت در بازار‌های بعضا سرپوشیده و پاساژ‌های تنگ و فاقد تهویه مناسب هواست که حکایت از اعتماد بسیار زیاد این افراد به ماسک برای پرهیز از ابتلا به کووید ۱۹ دارد، در حالی که گزاره‌های علمی چیز دیگری می‌گویند.

این در حالی است که کماکان گروهی از مردم حتی مجاب به استفاده از ماسک هم نشده اند و بابت این انتخاب (!) هیچ منع و محدودیتی متوجه خود نمی‌بینند؛ نه تذکر و هشدار قانونی و نه جریمه و ممانعت از تردد آزاد ایشان در کوچه و خیابان ها. اموری که در بسیاری از کشور‌ها با جدیت در دستور کارند و حتی در برخی نقاط به تشکیل پرونده برای خاطیان هم منجر می‌شوند.

همه این‌ها نشانه آشکاری از شکست کرونا در کشورمان هستند، چون اگر کرونا شکست نخورده بود، دلیلی نداشت همه چیز به روال قبل بازگردد و کسی متعرض ازدحام مردم در بازار‌ها نشود! ازدحام برای خرید هدیه برای روز مادر یا مناسبت‌های دیگر یا حتی فرصت خرید لباس‌های تخفیف خورده در انتهای فصل که معنایش افزایش دورهمی‌ها و زیاد شدن احتمال انتقال کروناست.

شکست قدرتمندانه کرونا که در سکوت مسئولان و رها کردن همه امور به حال خود هم هویداست، وگرنه دلیلی نداشت، تدابیر ویژه در دستور کار ایشان قرار نگیرد؛ مثلا منع تردد یا سخت گیری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ـ که استفاده از ماسک و تعطیلی اماکن فاقد تهویه مناسب از جمله آنهاست ـ را شاهد نباشیم و چشم انتظار رسیدن موج بعدی کرونا بمانیم که احتمالا مهیب‌تر از موج‌های قبلی است.

آینده‌ای محتمل که در این روز‌ها با قدرت و قوت به سمتش حرکت می‌کنیم و جدی اش نمی‌گیریم تا روزی که از راه برسد و بعد انگشت اتهام را به سمت همدیگر نشانه برویم و علت بروز فاجعه برای چندمین بار را قصور دیگران بدانیم؛ قصور دولت مردان و مسئولانی که در این روز‌ها دست روی دست گذاشته اند و بعد که فاجعه از راه برسد، در باب قصور و بی توجهی مردم سخنرانی‌ها خواهند کرد در حالی که از دید ما محکوم هستند، چون مانع حضور ما در بازار‌ها نشده‌اند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
متاسفانه از نظر مسئولان فقط محدودیتی مهم است و اهمیت دارد که درآمد داشته باشد مانند محدودیت تردد برای خودروهای شخصی اما اگر محدودیت و تصمیمی بسیار موثر هم باشد اما هزینه داشته باشد مهم نیست
کدام شکست کرونا بعد از مدتها بلاتکلیفی حالا رسیدند به واکسن روسی که هیچ کشوری ان را تایید نکرده است
ایشالا موج بعدی از اواخر بهمن شروع خواهد شد و در کنار هم حالش را می بریم!
کجاشکست خوردبابا!این همه ازهموطنان مظلومانه براثرکرونافوت کردندآنوقت کروناشکست خورد؟!
بالاخره چی شد؟؟؟

کرونا را شکست دادیم یا ن؟
دولتمردان واكسن كه مي تونن تهيه كنند. همه دنيا دارند واكسن ميزنند ما فقط بايد تماشا كنيم. هي مردم مردم
خیلی جالب گفتین، ولی چه فایده. کو گوش شنوا؟
کلا ملاک پیروزی و شکست در کشور ما چیه؟ ما که همیشه و در همه حال پیروزیم حالا اگه هشتمین کشور پر تلفات کرونا در جهان باشیم یا یکی مونده به آخر فساد اداری.. پس چه فرقی میکنه؟
زدن مداوم ماسک سه لایه و شستن دست ها بهترین واکسن علیه کروناست
کرونا شکست نخورد با ایمنی گله ای از رو رفت
نویسنده گرامی تو خونه نشسته و مقاله انتقادی می نویسه و به این موضوع توجه نمی کنه که اگه همین خرید و فروش های گهگاهی هم نباشه بعضی از مردم از گرسنگی می میرن. برادر عزیز من الان یکساله از شروع این بلای غیرطبیعی میگذره. اگه قرار بود همه می رفتن و مثل شما تو خونه کار می کردن الان خیلیا شاید دیگه زنده نبودن. نه از کرونا بلکه ار گرسنگی. البته بنده خودم یه برنامه نویس هستم و کارم در ارتباط با مردم نیست ولی بد نیست که فقط به خودتون فکر نکنید.
کرونا تو آمار شما فقط شکست خورده البته !!!
کدوم هشدار و جریمه؟ اینکه یکی بیاد توو تلویزیون بگه از مردم خواهش میکنیم رعایت کنن میشه هشدار؟ هفته دیگه ۴شنبه تعطیلی ۲۲ بهمنه. از الان نمیتونن قاطع بگن مسافرت به شمال و جزایر جنوب ممنوعه؟ هرکی رفت مسافرت یه مبلغ زیادی جریمش کنن؟ هواپیما و کشتی به مقصد جزیره ها نذارن؟ همه اینکارها رو میتونن انجام بدن ولی نمیکنن که بعدا بگن مردم مقصرن.
با سلام
مسئولین ما همیشه بعد از پرداخت تمامی خسارتها تصمیمی را که باید اول بگیرند در آخر میگیرند به قول معروف هم صد تومان را میدهند هم چوب را میخورن و هم پیاز را همین مسئولین بودن که سال گذشته در این موقع اعتقادی به قرنطینه شهرها و رفت وامد مردم نداشتن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل