بازدید 6663

هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره موج جدید کرونا

وزیر بهداشت فرانسه با توجه به شیوع روزافزون انواع ویروس‌های جهش یافته کرونا و بخصوص ویروس انگلیسی در کشورش درباره وقوع موج جدید قدرتمند کرونا در صورت اقدام نکردن دولت هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 28 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، شرایط کرونایی در فرانسه با توجه به اظهارات مقامات این کشور شدت می‌گیرد.

اولیور وران، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده که آنچه که ما می‌خواهیم از آن جلوگیری کنیم وقوع اپیدمی در اپیدمی است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز پنج شنبه برگزار شد اظهار داشت: یک موج رو به رشد با بیش از ۲۰ هزار مورد ابتلای روزانه شکل می‌گیرد. جهش‌های ویروس در فرانسه فعالانه در حال گردش است.

وی از شیوع گسترده نوع جهش یافته ویروس انگلیسی در کشورش خبر داده و گفت: تعداد موارد شناسایی شده با یک فرم جهش یافته ویروس اخیرا در کشور چهار برابر شده است. این موارد در هفته‌های گذشته از روزانه ۵۰۰ مبتلا به ۲ هزار مورد افزایش پیدا کرده است. به گفته این وزیر انگلیسی بخصوص آلودگی به نوع خاص ویروس انگلیسی در کشور در حال افزایش است.

وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد که اگر دولت به زودی اقدام نکند این ویروس‌های جهش یافته می‌توانند یک موج کرونای بسیار قدرتمند ایجاد کنند.

وی از حدود میانگین ۲۰ هزار مبتلای جدید به کرونا در کشورش خبر داده و گفت: انواع جهش یافته این ویروس حدود ۱۰ درصد همه افراد آلوده به کرونا را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی دولت فرانسه هم اعلام کرده که تشدید محدودیت‌ها همچنان یک گزینه برای این کشور است. وی جزئیاتی در این باره را اعلام نکرد.

در روز چهارشنبه نهاد‌های بهداشتی فرانسه از ابتلای حدود ۲۷ هزار نفر به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند که بیشترین آمار مبتلایان روزانه در این کشور از اواسط ماه نوامبر و شروع موج دوم کرونا محسوب می‌شود. این مسئله حاکی از آن است که اقدامات فعلی برای مهار ویروس جهش یافته انگلیسی کافی نیستند.

در دوران بحران کرونا فرانسه شاهد افزایش چشمگیر میزان تجاوز و خشونت خانگی بوده است.

وزارت کشور فرانسه روز پنج شنبه اعلام کرد که در این کشور در سال ۲۰۲۰ یازده درصد تجاوز بیشتر و ۹ درصد خشونت خانگی بیشتر در خانواده‌ها گزارش شده است. دولت این افزایش خشونت‌های خانگی را با بحران سلامت در جامعه مرتبط دانسته است.

بر اساس جدیدترین آمار‌ها تا به حال در فرانسه ۳۱۰۶۸۵۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷۴۴۵۶ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی