بازدید 37220
دو هزار و سیصد و پنجاه و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

برای انتخابات مجلس، آزمون «دست بی قرار» گرفته شود! / محمدی گلپایگانی: رهبری لب تَر کنند، میلیون‌ها نفر حاضرند جان خود را در راه نظام بدهند / روایت ذوالنور از نفوذ و خیانت داخلی در ماجرای خرابکاری نطنز / پشیمانی بازیگر مشهور از درمان خانگی کرونا

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نظر عضو اسبق شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت احمدی نژاد برای ۱۴۰۰ / محمدی گلپایگانی: رهبری فرمودند «نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ می‌شود»؛ همان طور هم شد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 28 January 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

غرضی اظهارات توکلی درباره نزدیک شدن جن‌گیرها به سیاسیون را تایید کرد

فعال سیاسی و وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن تأکید کرد: طبیعی است که در قدرت سیاسی ایران نیز که قدرت سیاسی واقعی متکی به مردم است، این افراد دور قدرت سیاسی جمع شوند و استفاده‌های مالی و غیره کنند. به نظرم این موضوع خیلی تعجب‌آور نیست. محمد غرضی در ادامه صحبت هایش گفت: یادم می‌آید روزی خدمت احمد آقا بودم و ایشان داستانی را برای من تعریف کردند. احمد آقا گفتند: دو مرد با متانت و با لباسی مخصوص پیش من آمدند و گفتند ما رابط خانمی هستیم که با امام زمان (عج) در ارتباط است. من این موضوع را به حضرت امام گفتم و ایشان فرمودند این خانم را ملاقات کنید و بگویید روح‌الله می‌گوید من در دوران جوانی دفتر شعری داشتم اما آن را گم کرده‌ام، اگر ممکن است بگویند دفتر من کجاست؟غرضی گفت: احمد آقا توضیح داد که دو روز بعد آن خانم با پوششی تمام، به طوری که صورتشان معلوم نبود به همراه آن دو مرد آمدند و ما هم احترامشان کردیم و سپس پیام حضرت امام را به آنها رساندیم و بعد از مدت کوتاهی رفتند.او ادامه داد: زمانی که احمد آقا این موضوع را برای من می گفتند یک ماه از ماجرا گذشته بود و ایشان گفتند اینها رفتند و دیگر پیدایشان هم نشد.این فعال سیاسی گفت: دلیلِ تعریف این خاطره این است که بگویم فرمایشات آقای توکلی درست است. هرجا قدرت سیاسی باشد معمولا عده‌ای غیب‌گو پیدا می‌شوند و به اصطلاحِ ما اصفهانی‌ها برای خودشان دکان باز می‌کنند! تعجب آور نیست که ثروتمندان دور قدرت سیاسی و فقهی جمع شوند و رمال ها هم خود را به قدرت سیاسی نزدیک کنند.او اظهار داشت: برخی با پیشگویی، برخی عریضه نویسی و برخی هم با ترساندن صاحبان قدرت و مثلا با بیان اینکه اگر شما فلان روز بیرون رفته بودید حتما ترور می ‌شدید، خود را به اینها نزدیک می کنند. ما از این چیزها زیاد شنیده‌ایم. خیلی تعجب‌آور نیست کشور و دنیا مملو از شیاطین است. این چیزها خیلی نگرانی ندارد. خداوند از اهل تقوا و مبارزه و توحید در برابر این‌ها حفاظت می‌کند. در قرآن آمده است که خداوند اینها را با شهاب ثاقب می‌زند و خیلی جای نگرانی نیست.

نفوذ و خیانت داخلی در ماجرای خرابکاری نطنز

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون خرابکاری نطنز اظهار داشت: با بررسی و تحقیق به این نتیجه رسیدیم که در نطنز از طریق نفوذ و خیانت داخلی این خرابکاری صورت گرفته است و افرادی که در این زمینه عامل بودند شناسایی شده اند و مسیر ردیابی آنها و مجازات آنها هم ادامه دارد و ما باز هم دست نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را آلوده به این موضوع می‌بینیم و انتقام لازم را از رژیم صهیونیستی و عوامل این موضوع خواهیم گرفت.وی افزود: با این اقدامات هرگز ماشین تکنولوژی جمهوری اسلامی متوقف نخواهد شد. به دلیل اینکه فناوری هسته‌ای در کشور ما از صفر تا صد بومی سازی شده است و به یک، دو یا صد دانشمند متکی نیست و به سرعت این خلأها پر خواهد شد.وی تصریح کرد: ما در مصون‌سازی مراکز هسته‌ای و حیاتی در پدافندغیرعامل باید سرمایه‌گذاری و مراقبت و دقت بیشتری بکنیم و اتفاقاً قانون پدافند غیرعامل را در مجلس شورای اسلامی بعد از بودجه به صحن خواهیم برد و قانونی بسیار قوی و جامع و متقن است که ما باید با پدافندغیرعامل و تدابیر لازم از بروز چنین خساراتی که در نطنز شاهد آن بودیم جلوگیری کنیم.

کیهان باز هم عصبانی شد؛این بار از افشاگری احمدتوکلی در باره یک بدهکار بزرگ بانکی

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان از یادداشت احمدتوکلی که غسل پیکر مرحوم آیت الله مصباح یزدی را به یک ابربدهکار بانکی نسبت داده بود انتقاد کرد.شریعتمداری نوشت:حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصباح‌یزدی فرزند حضرت آیت‌الله این ادعا را تکذیب کرده و نوشت: «آقای توکلی اشتباه می‌کنند و این اطلاعات غلط است. بنده این موضوع را تایید نمی‌کنم. فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج آقا نبودند». بعد از این تکذیب، انتظار آن بود که آقای توکلی به اشتباه خود اذعان نموده و به دلیل آزردگی خاطری که برای خانواده و شاگردان حضرت آیت‌الله و توده‌های عظیم دوستداران ایشان پدید آورده بودند، صمیمانه و خاضعانه عذرخواهی کنند. این انتظار اما، برآورده نشد. آقای توکلی بعد از یادداشتی که در آن، ادعای کذب غسل آیت‌الله مصباح توسط یک اَبَرسرمایه‌دار را مطرح کرده بود، دو یادداشت کوتاه دیگر نیز می‌نویسد که نشان می‌دهد به اشتباه خود پی‌برده است ولی همچنان این پرسش را بی‌پاسخ می‌گذارد که چرا به صراحت از اشتباه خود یاد نمی‌کند و از پوزش صریح که وظیفه شرعی، قانونی و ملی ایشان است خودداری می‌ورزد؟!ایشان در یکی از یادداشت‌ها به دُمل چرکین فساد اشاره می‌کند و می‌پرسد: آیا «به این بهانه واهی که هرچه بگوییم بالاخره درونش مستمسکی پیدا خواهند کرد، باید سکوت کنیم و چشم بر این دمل چرکین فساد که هر روز بزرگتر می‌شود ببندیم؟»! آقای توکلی توضیح نمی‌دهند که اولاً چه کسی گفته است چشم بر دُمل چرکین فساد ببندید؟ ثانیاً ـ باز هم با عرض پوزش- چرا تصور می‌کنید که مجموعه تحت مدیریت جنابعالی یگانه کانون پیگیری فساد است؟! و ثالثاً؛ همه این موارد چه ربطی به ادعای غیر واقعی شما دارد که غسل حضرت آیت‌الله مصباح را به یک اَبَر سرمایه‌دار نسبت داده‌اید؟!امام راحل می‌فرمودند: «چه کسی گفته است حرف مرد یک کلام است». انسان آزاده وقتی مرتکب اشتباهی می‌شود، به خاطر آن با صراحت و شجاعت از مردم پوزش می‌خواهد.

طعنه روزنامه اطلاعات: در نظارت استصوابی بر انتخابات مجلس، آزمون سندروم بیقراری دست بگیرید!

به صاحب‌دستی که در خیابان در برابر مأمور قانون این‌گونه بی‌قرار می‌شود، چگونه می‌توان اعتماد کرد، تا در خانه‌ی قانون‌گذاری، با بی‌قراری در زبان و نسنجیدگی در رأی، کشیده‌های بی‌صدا و نه چندان محسوس را نثار صورت ملت نکند!؟ صدای سیلی‌ِ نسنجیدگی‌های زبان و بی‌قراری‌ها در رأی، شاید مدت‌ها زمان‌ ببرَد، تا بر صورت مردم محسوس افتد.‌روزنامه اطلاعات نوشت: به صاحب‌دستی که در خیابان در برابر مأمور قانون این‌گونه بی‌قرار می‌شود، چگونه می‌توان اعتماد کرد، تا در خانه‌ی قانون‌گذاری، با بی‌قراری در زبان و نسنجیدگی در رأی، کشیده‌های بی‌صدا و نه چندان محسوس را نثار صورت ملت نکند!؟ صدای سیلی‌ِ نسنجیدگی‌های زبان و بی‌قراری‌ها در رأی، شاید مدت‌ها زمان‌ ببرَد، تا بر صورت مردم محسوس افتد.‌پیشنهاد بی‌جایی نیست؛ اگر درخواست کنیم که در روند نظارت استصوابی، تا جایی که مقدور و ممکن است، آزمون‌های خویشتن‌داری و پیش‌یابی سندرم‌های بی‌قراری، بر دیگر موارد صواب‌اندیشی نیز افزوده گردد.‌دو دیگر نکته در این باب، همان بحث‌ شیرین معیارهای دوگانه در جناح‌های سیاسی‌است. زبان حالشان این است که: کار خوب در جناح ما خوب‌تر است و در جناح مقابل، بد؛ و کار بد در جناح ما مستلزم سکوت است و در جناح مقابل مستوجب بیشترین جنجال و عقاب.برای این، دیگر نمی‌دانم کدام آزمون‌های پیش‌یابی را باید طرح کرد و از جناح‌ها امتحان گرفت!؟

محمد هاشمی: هیچ جناحی با بیش از یک نامزد وارد انتخابات نمی‌شود

 محمد هاشمی رفسنجانی گفت: تصور می‌کنم هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا با در میان خود به اجماع می‌رسند و در نهایت هیچ جناحی با بیش از یک نامزد وارد انتخابات نمی‌شود.

واکنش مشاور روحانی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا

مشاور رئیس جمهوری در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر ایران به تعهدات خود ذیل توافقنامه هسته‌ای عمل کند، آمریکا نیز برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: اگر این روش جواب می‌داد؛ ترامپ خود در حسرت یک تلفن از تهران، کاخ سفید را ترک نمی‌کرد.حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:«‏وزیر خارجه آمریکا با شرط‌گذاری برای بازگشت کشور خود به اجرای تعهدات قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، نیم‌نگاهی به میراث شوم ترامپ دارد.اگر این روش جواب می‌داد؛ ترامپ خود در حسرت یک تلفن از تهران، کاخ سفید را ترک نمی‌کرد.»

پاسخ ظریف به بلینکن: شکست حداکثری ترامپ علیه ایران را فراموش نکن

بلینکن در این نشست خبری با تاکید بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات برجامی، گفت که دولت بایدن از بازگشت به توافق هسته‌ای به عنوان بستری برای مذاکرات و توافق گسترده‌تر استفاده می‌کند.وی افزود: «بایدن بسیار شفاف بوده، اگر ایران به پایبندی کامل از تعهدات خود ذیل برجام بازگردد، آمریکا نیز همان کار را می‌کند. ایران در چندین حوزه در تناقض با برجام است و مدتی زمان طول می‌کشد که اگر تصمیم بگیرند به تابعیت برگردد و ما باید ابتدا راستی‌آزمایی کنیم که در حال تبعیت هستند».محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری به این صحبت‌های هفتاد و یکمین وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد و به او گوشزد کرد، شکست سیاست فشار حداکثری دولت سابق آمریکا را فراموش نکند.ظریف نوشت: «بررسی واقعیت برای آنتونی بلینکن: ایالات متحده برجام را نقض کرد، از ورود دارو و غذا برای ایرانی‌ها ممانعت کرد، و (ایران را به خاطر) پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در تمام آن دوره نابسامان (دوره دولت ترامپ) تنبیه کرد».وزیر خارجه ایران افزود: «ایران به برجام پایبند ماند و تنها اقدامات اصلاحی پیش‌بینی شده (در بند ۳۶ برجام) را اتخاذ کرد. خوب حالا چه کسی باید اولین گام را بردارد؟ هرگز شکست حداکثری ترامپ را فراموش نکنید».

محمدی گلپایگانی: رهبری فرمودند «نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ می‌شود»؛ همان طور هم شد

حجت الاسلام گلپایگانی ادامه داد: مردم پیرو رهبرشان بوده و خواهند بود و امروز اگر آقا لب تر کنند و اشاره ای بکنند نه تنها در ایران و با توجه به اینکه منطقه نفوذ ایشان تنها منحصر به کشور ایران نیست و کشورهای مختلف خدمت ایشان می رسیدند و می گفتند دعا کنید ما شهید بشویم و الحمدالله اگر لب، تر بکنند میلیونها نفر حاضرند جان خود را در راه نظام بدهند.حجت الاسلام گلپایگانی تصریح کرد: الان می بینیم که التماس می کنند بیایید مذاکره کنیم؛ قبل از این آقا فرمودند که نه مذاکره می کنیم و نه جنگی اتفاق خواهد افتاد و همان چیزی شد که ایشان فرمودند؛ ترامپ نامرد، جانی و جنایتکار همانطور که اشاره کردم تا آخرین لحظه از دشمنی دست بر نداشتند و قاتل شهید بزرگوار سلیمانی بود و اعتراف کرد و خداوند آنچنان پیش آورد که در سالگرد شهادت این بزرگوار، ترامپ ساقط شد، درست یک سال بعد از شهادت حاج قاسم.

نظر عضو اسبق شورای نگهبان در مورد تائید صلاحیت احمدی نژاد برای 1400

عضو اسبق شورای نگهبان درباره سوالی در مورد احتمال تائید صلاحیت افرادی که که در گذشته رد صلاحیت شدند گفت با استناد به فرموده امام خمینی گفت: ملاک حال فعلی اشخاص است بنابراین هم افراد تأیید شده ممکن است رد شوند و هم افراد رد شده ممکن است تأیید شوند.عباسی‌فرد عضو اسبق شورای نگهبان درباره احتمال تائید صلاحیت احمدی نژاد گفت: همانطور که امام راحل فرموده‌اند ملاک حال فعلی اشخاص است بنابراین هم افراد تأیید شده ممکن است رد شوند و هم افراد رد شده ممکن است تأیید شوند. اما اینکه پرسیده‌اید آیا ممکن است تأیید بعدی بعلت رایزنی و دست‌های پشت پرده باشد اگر منظورتان سفارش و خواهش و پادرمیانی باشد حتماً اینطور نیست ولی اگر منظورتان اموری مثل شهادت شرعی یا استدلال منطقی و اتمام حجت باشد بله، به هر حال شورای نگهبان براساس پرونده و شرایط شخص در زمان کاندیداتوری تصمیم میگیرد.وی در مورد تاثیر حضور احمدی نژاد در انتخابات گفت اولا پاسخ این سوال با مردم است ولی من بر این تصورم چون از طرفی طبقه فرو دست جامعه که کم هم نیستند از او حمایت میکنند و هم مخالفان جدی و سرسختی دارند بنابراین حضور ایشان در صورت تأیید صلاحیت میتواند معادلات انتخابات را بر هم بریزد.

مجلسی: بازگشت آمریکا به برجام باید بدون قید وشرط باشد

دیپلمات پیشین با تاکید بر اینکه بازگشت‌آمریکا به برجام باید بی قید و شرط باشد، ‌گفت: اگر آمریکا خواهان حل و فصل مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک مسئله است این کار فقط با گفت و گو و آگاهی طرفین از مواضع یکدیگر و همچنین میزان آمادگی آنان به تعامل بستگی دارد.«فریدون مجلسی» روز پنجشنبه اظهار کرد: «جو بایدن» سیاستمداری با تجربه است که ضمن اعتقاد به حضور آمریکا در عرصه جهانی به تعهدات بین‌المللی کشورش در این عرصه پایبند است.وی افزود: بایدن را تنها رقیب ‌ترامپ از حزب دموکرات می‌دانم که می‌توانست‌ او را از کاخ سفید دور کرده، برای کشورش کسب حیثیت کرده و منافع کشورش را به نحو قانونمدارانه‌ای تأمین کند.این دیپلمات پیشین در پاسخ به این سوال که ترکیب تیم منتخب بایدن تا چه حد در جهت اهداف و وعده‌های انتخاباتی اوست؟ گفت: به نظر می‌رسد گزینش‌های بایدن از میان اعضای باسابقه و باتجربه حزبی با اهدافی که اعلام کرده بود، مطابقت دارد.مجلسی افزود: در عرصه سیاست خارجی لازم بود بایدن کسانی را وارد عرصه کند که عملکردهای نامتعارف‌ ترامپ را خنثی کنند. در عرصه داخلی هم ظاهرا افراد وفادار به آرمان‌های حزبی را در جایگاه‌ها و مناصب قرار داده است.

اهداف سفر ظریف به ترکیه چه بود؟

وزیر خارجه ایران اهداف سفر خود به ترکیه را تشریح کرد.محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز نهم بهمن ماه در بدو ورود به استانبول در پاسخ به سوالی درباره اهداف سفر خود به ترکیه گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و نیاز است تا در موضوعات مختلف و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با یکدیگر مشورت کنیم.وی ادامه داد: در کنار این مسئله، موضوع قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است. در سفر خود به چهار کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان روسیه و گرجستان داشتم با مقامات این کشور‌ها مطرح کردم.ظریف گفت: در دیدار‌های خود با مقامات و برادران خود در ترکیه این موضوعات به ویژه در حوزه ترانزیت پس از فاجعه را بیشتر پیگیری خواهیم کرد تا زمینه‌های همکاری برای بهبود آن فراهم شود.

پشیمانی گوهر خیراندیش از درمان خانگی کرونا

هفت روز پیش خبر مبتلا شدن گوهر خیراندیش به ویروس کرونا متنشر شد. او قصد داشت با درمان خانگی این بیماری را شکست دهد؛ ولی بالاخره مجبور به مراجعه به بیمارستان شد.این بازیگر در صفحه شخصی‌اش ضمن عرض تسلیت به خاطر درگذشت مهرداد میناوند نوشت: خواهش می‌کنم وقتی دچار کرونا می‌شوید حتماً قبل از آنکه دیر بشود و ریه ها را درگیر کند به بیمارستان بروید و دستورات لازم را از پزشکان بیمارستان بگیرید. بعد از فیلمبرداری کمی احساس سرماخوردگی داشتم فکر می‌کردم، می‌توانم توی خونه از پسش برمیام. ولی نشد. از کم اشتهایی، استخوان درد شدید، استفراغ، تب و لرز شدید رنج می‌بردم. چهار روز دیر به بیمارستان آمدم و متاسفانه ریه ام درگیر این کرونای لعنتی شد.وی ضمن قدردانی از افرادی که جویای احوالش بوده‌اند افزود: لطفاً مرا دعا کنید تا از رنج این سرفه های بی امان و بی حالی و کم نفسی نجات پیدا کنم و از بیمارستان بیرون بیام تا صحنه های پایانی سریال «خوب، بد جلف» را برایتان به پایان برسانم. من فقط با عشق شما زنده ام. کاش از روز اول به توصیه دوستان نزدیکم گوش می‌دادم. اگر از روز اول بستری شده بودم و تحت مراقبت بودم این اتفاق برایم نمی افتاد. بیشترین مرگ و میر این بیماری به خاطر دیر رفتن و یا نرفتن به بیمارستان است. اگر «میناوند» عزیز زودتر به بیمارستان آمده بود شاید چنین نمی‌شد.عباس یاری، منتقد سینما و دبیر تحریریه مجله فیلم نیز با تایید خبر بستری شدن گوهر خیراندیش در بیمارستان از درگیر شدن ریه‌های او به کرونا خبر داد و گفت: ایشان در بیمارستان در حال کورتون‌درمانی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴۳
شکست فشار حداکثری ترامپ یعنی چی؟
یعنی ما پیروز شدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
تا زمانی که مفهوم ساده شکست و پیروزی را نمی دانید اوضاع همین خواهد بود . ارزش پول کشور یک هفتم شده و شما ادعای شکست فشار حداکثری را دارید . غافلید که خواسته آنها همین است . کشور متلاشی نشود ولی به زانو درآید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
یعنی این
آمریکا سرش به سنگ خورده و اومده جلو میگه من می خوام توبه کنم و ما می خوایم ببریمش آب توبه بریزیم سرش و توبش بدیم
ااااااای خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
دلار زیر 4 تومان بود حالا بالای 20 تومنه
خونه های پکیده تو شهر تهران به طور متوسط متری 5 بوده حالا متری ... تومنه
کلی آدم اختلاس کردن
کلی آدم از رانت ثروتمند شدن و در عوض کلی آدم شرافتمند دیگه به
خاک سیاه نشستن

ولی با این اوصاف آمریکا شکست خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
فشار حداکثری ترامپ به بهانه رسیدن به توافق بهتر بود. شکست حداکثری یعنی به هدف ادعاییش نرسید.
علاوه بر آزمون دست بی قرار باید از بعضیا آزمون زبان بی قرار هم باید بگیرن
جالبه نگاهی به سایت های اصلاح طلب که میکنی متوجه میشوی که چقدر عطش قدرت دارن ، همون قدرتی که مدعی هستند نقش یه تدراکاتجی بیشتر نیست ولی بخاطرش حاضرن همه کار کنند تازگی هم به پای بایدن افتادن و دخیل بستن که بایدن کمکشان کنه ولی بایدن خیلی باهوش تر از این حرفاست ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
دست اصولگرا و اصلاح طلب برای مردم رو شده
یه مشت قدرت طلب پو... که یک هدف را دنبال می کنند و اراده و قدرت تغییر زندگی مردم را ندارند ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
شش ماه دیگه معلوم میشه کی به بایدن بخیر بسته
ظریف فکر میکرد انتونی مثل کری هست که سریع بیاد باهاش تو پارک قدم بزنه ؟؟! مطمین باش اشتباه که شماتو تصویب برجام کردی و کنگره امریکا رو نادیده گرفته و دل به امضای کری دادید ، بایدن کنگره و سنا وانتخابات اینده ریاست جمهوزی براش مهمتره ، او فهمید با تدارکاتجی نمیشه واردمذاکره شد
اگر امام زنده بود اجازه ایجاد برجام و سعادت آباد نمی داد که انگار خاک کشور داده شد
پاسخ ها
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
اتفاقا امام ره نظر داشتند که نباید تا ابد باامریکا قهر باشیم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
اجازه حضور نظامیان را در جای جای پستهای مدیریتی میداد؟ در حالی که فرزندان تحصیل کرده و نخبه و آموزش دیده برای تصدی آن پست ها راهی خارج از کشور شده و بورسیه اجنبی ها شوند؟
عجب!
عجب!
جالبه همتی تورم رو ناشی از کمبود ارز میدونه ؟؟ جناب همتی فقط به چند نکته توجه کنید
۱_ نقدینگی تو این چهل سال حدود ۹۴ هزار برابر شدهدر صورتی در ژاپن ۹ برابر فرانسه و انگلیس ۶ برابرو امریکا ۵برابر
۲_ تعداد بانکها و موسسات مالی کشور میدونی به اندازه چند بانکهای ۴۱کشور اروپایی هست ؟؟
۳_ نقدینگی تو همین یه سال تا این ۱۰ ماه ۳۷ درصد رشد داشته و این دوماه اخر سال که خودت میدونی چه خبره
۴_ شرکتهای دولتی با پرداخت حقوقهای فوق نجومی موتور محرک تورم هستند
۵- وقتی سرکوب ارزی بخاطر بازیهای سیاسی ادامه داشته باشه و ارز همگام با تورم سالیانه رشد نکنه هر دوسال باید جهش ارزی داشته باشیم و این ربطی هم تحریم نداره ؟
۶_اقتصاد دستوری همیشه محکوم به شکسته و نمونه بارز ان حباب سازی بورس بود که سرمایه میلیونها نفر رو نابود کرد
جناب همتی ای دکتری شما چیه ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
تولید خالص و ناخالص کشورهایی که نام بردید را با ما مقایسه میکنید ؟ ارزش پول ملی و ثبات اقتصادی و سیاسی آنها را با ما مقایسه میکند ؟ جایگاه آنها را در جامعه بین الملل با ما مقایسه می کنید ؟ قیاس مع الفارق
من قبلاً فکر میکردم کیهان و شریعتمداری یه آرمانی دارن و حقیقتی توی حرفهاشون هست

ولی فهمیدم این هم مثل بقیه است، فقط جنگ واسه قدرت
مجلس انقلابی پزشکان و قضات و اعضای هیت علمی که ماشالله حقوق نجومی دارن رو از مالیات معاف کردن ؟، ولی کارمند و کارگر و بازنشسته ۴ میلیون بگیر باید حداق ماهی ۴۰۰ هزار مالیات بده ؟؟ عملا با این طرح وحشتناک مالیاتی افزایش ۲۵ دزصدی حقوق برای کارمندان تاثیر ۵ درصدی خواد داشت زیرا کسی که امثال ۵درصد مالیات میداده سال اینده باید حداقل ۱۵ دزصد مالیات بده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
کاش یکبار نگاهی به فیش های حقوقی اعضای هیات علمی می انداختید تا ببینید چه دریافتی های بالایی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
معاف نشدند بلکه پلکانی نیست ،نظامیا معافند ،درضمن قضات بعضا به اندازه یک کارگر شرکت دولتی مثلا شرکت نفت ،برق حقوق دریافت نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
قضات حقوق نجومی ندارند. با لحاظ اهمیت کار حقوقشون نسبتا کم است. میانگین حقوق قضات هشت میلیون است در حالی که با توجه به اهمیت کار حداقل باید پنجاه میلیون باشد.
جالبه از یه طرف همتی میگه ارزی برای واردات دارو نداریم و از طرف دیگه ارز پاشی داره تا سیگنال مذاکره رو صادر کرده باشه و به جامعه القا کنه متجی کشور بایدن هست ؟ ولی فکرشو نمیکرد که از اون طرف بام بیفته و بورس کشور رو خاکستر کنه ؟ امروز وزیر جدید خارجه امریکا هم گفت با مذاکره فرسنگها فاصله داریم ؟؟ لطفا بورس رو نجات دهید سرمایه مردم عادی فنا شد، چرا حرفهای وزیر اقتصاد رو جدی نگرفتی و اقتصاد دستوری رو عملیاتی کردی که فاتحه همه خواتده بشه ؟؟
جناب آقای شریعتمداری بزرگوار چرا هر وقت مشکلی برای تان بوجود می آید از توصیه های حضرت امام نقل قول می کنید و در بقیه مسایل مانند دخالت نظامیان در امورات سیاسی حرفی به میان نمی آورید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
احسنت احسنت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
اگه نظامیان توی سیاست دخالت کرده بودند که این افتضاحات پیش نمیامد.نظامیان بهترین سیاست مداران هستند اینو من نمیگم،کارشناسای خارجی میگن
پسر چقدر همه چیز ما درست و حسابی و عالی و دقیقه
پس اینکه تو همه جدولهای بدبختی ته داستانیم مقصرش منم گویا
اقاااااا رنگ رخسااااره خبر میدهد از سر دروووون
اقایان برید کنار این ۷ سال روحانی نه مسکنی ساخت ، نه جاده ای اسفالت کرد نه بیمارستانی نه مدزسه ای نه ورزشگاهی ، حتی ۸۰۰ مدزسه رو کپری کرد ،حالا این ۶ ماه میخاد کار کنه ؟؟!! راستی وعده رفع حصر دیگه جواب نمیده ؟؟!! فردوسی پور رو میتونی به صدا و سیما برگردونی و برنانه ۹۰ رو اجرا کنه ؟؟ حداقل یه خدمت صا قانه کن ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
شما فکر کنم ایران نیستی با وجود انتقاد کارهای خوب زیادی هم انجام شده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
جواب ناشناس ۰۹:۵۱
درسته کارهای خوب هم انجام شده ولی مثلا اگه پالایشگاهی ساخته شده،خاتم الانبیاء کار ساختش رو انجام داده و حضرات دولت عکساشو گرفتن و افتتاحش کردن(علی برکت اله !)
الله اکبر از اینهمه اشراف و اطلاعات برخی بزرگواران که آدم حیرت می کنه !!!!!
توصيه من اينه وقتي علايم كرونا داشتين سريع به بيمارستان برين تا درمان رو شروع كنيد اگر ريه از يك حدي بيشتر درگير بشه داروهايي مثل رمدسيور و رسيژن و كورتون هم ديگه جواب نميدن و بيماري از كنترل خارج ميشه چون اين اين داروها خصوصا رمدسيور در چند روز اول بيماريي كارايي دارن مثل مرحوم مهراد ميناوند كه با ٧٠ درصد درگيري ريه به بيمارستان رفت و متاسفانه فوت كرد
شکم گرسنه دین و ایمان ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
چقدر ساده لوحی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
ساده لوح تویی که پول میگیری کامنت میذاری
همه خبرهای سیاسی بالا را که یا توام با اغراق و یا تحریف شده هستند و مشکلی از مردم حل نمی کنند را رها می کنم...
فقط....انشاءالله حال خانم گوهر خیراندیش هر چه زودتر خوب شود و برای تکمیل این فیلم زیبا حضور یابند.
خیلی جالب است که برخی از مسئولین ما در حال تعیین شرط برای دولت بایدن جهت بازگشت به برجام هستند! آیا اینها به فکر این نیستند که اگر با جواب منفی دولت آمریکا مواجه بشوند، چگونه به سنگ روی یخ تبدیل خواهند شد؟ فعلا که اینگونه برداشت میشود که دستگاه دیپلماسی خارجی کاخ سفید قصد دارد به اتفاق متحدین اروپایی خویش، یک برجام سنگین تر و تکمیل تر را به ایران تحمیل کند و علیرغم همه شعارهای به ظاهر انقلابی که در داخل توسط مسئولین ما تکرار میشود، بسیار بعید میدانم که ایران بتواند از امضای برجام جدید، سر باز بزند چون اقتصاد نیمه رمق ما واقعا تحمل فشار بیشتر را ندارد ...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
مذاکره ای در کار نیست.حتی به برجام قبلی هم برنمیگردیم چه برسه برجام موشکی و... .ما مذاکره ای که حق خورده شده مان یک طرف و داشته هایمان طرف دیگر باشد را به هیچ وجه قبول نداریم.
کاش آقای ذوالنوری به این حقیقت واقف بود که کاهی قبول شجاعانه شکست، موجب ارتقای اعتبار فرد مغلوب می گردد.
اگر غیر متعصبانه به واقعه انفجار سایت نطنز و ترور عجیب و غریب شهید فخری زاده دقت کنیم، باید اعتراف کرد که یا سازمان موساد بیش از حد قوی و کارآزموده می باشد، و یا برخی ساختار اطلاعاتی ما ضعیف و ضربه پذیر است
جناب گلپایگانی عزیز تا حالا هم درایت اقا مملکت رو نگه داشته همانطور که در زمان جنگ پا به پای رزمنده ها بوده ولی خواهشا گلایه مردم در مورد فساد در قوا و رانت و نفوذ ثروت و قدرت رو هرچند میدونن ولی شما هم برسونید
به مدیر روزنامه اطلاعات بگید کاش جلو عاشقان بیقرار ونئولیبرالها غربی هم گرفته میشد تامجلس ششمی ویا ۸سال فلاکت و....نمیداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
مجلس و دولت شما رو هم ۶ ماه دیگه میبینیم دوست عزیز
اصلا چه دلیلی داره نماینده مجلس با خودروش از لاین brt حرکت کنه؟مگه قانون برای نماینده جور دیگه ای نوشته شده؟برای مردم عادی که خلافه از لاین ویژه رفتن
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان