بازدید 8779
کمالی پور مطرح کرد:

نگاه قوه قضاییه به مردم تغییر کند

نایب رئیس پیشین کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضاییه به تنهایی نمی‌تواند از عهده اجرای مطلوب سند تحول قضایی بربیاید، گفت: در این راستا هماهنگی و همکاری میان قوا و استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مبارزه با فساد و حفظ حقوق عامه ضروری است و از طرف دیگر اصلاح و پالایش درونی قوه قضاییه و برخورداری از کادر آماده برای اجرای این سند پیش‌نیاز دیگر است.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 28 January 2021


یحیی کمالی پور

به گزارش تابناک، یحیی کمالی‌پور، حقوقدان و نایب‌ رئیس سابق کمیسیون حقوق و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ابعاد مهم سند تحول قضایی گفت:‌ به عنوان مقدمه باید گفت که سند تحول زمانی می‌تواند مؤثر و کارآمد شود که در هنگام اجرا به تحول بینجامد. در همه دولت‌ها، مجالس و قوه قضاییه شاهد سندها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های متعددی بودیم، اما در عمل اتفاق خاصی که منجر به رفاه حال مردم شود، از دل این اسناد بیرون نیامده است.

وی افزود: سند تحول قضایی یک متن پرمحتواست که مبتنی بر مأموریت‌های ذاتی قوه قضاییه تدوین شده و خارج از سیستم تهیه نشده است؛ یعنی برگرفته از قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام است. ویژگی دوم این سند آن است که نقاط قوت و ضعف قوه قضاییه را در دوران پس از انقلاب به خوبی و با دقت بررسی و احصا کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار