بازدید 17994

تجری: نامه رییس جمهور توهین به شورای نگهبان است

نماینده قصر شیرین در مجلس با اعلام اینکه نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان بیانگر این است که این شورا به وظایف خودش به صورت صحیح عمل نکرده است،خاطرنشان کرد: تذکر این موارد به صورت نامه سرگشاده توهین به شورای نگهبان محسوب می شود و به نوعی بیانگر عدم دقت شورای نگهبان را می رساند.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹ 08 June 2010
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، ارسال نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان بصورت سرگشاده توهین به این شورا است.

فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، در واکنش به نامه رئیس جمهور به دبیرشورای نگهبان، گفت: به نظر من تشکیک در قوانینی که به تصویب مجلس و به تائید شورای نگهبان رسیده باشد ، توهین به خود شورای نگهبان است.

نماینده قصر شیرین در مجلس با اعلام اینکه نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان بیانگر این است که این شورا به وظایف خودش به صورت صحیح عمل نکرده است،خاطرنشان کرد: تذکر این موارد به صورت نامه سرگشاده توهین به شورای نگهبان محسوب می شود و به نوعی بیانگر عدم دقت شورای نگهبان را می رساند.

وی براین اساس، خاطرنشان ساخت: بیش از مجلس باید خود شورای نگهبان به نامه رئیس جمهور واکنش نشان دهد و از اعتبار خودش دفاع کند.

تجری با بیان اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری است، اظهار کرد:  طبق قانون اساسی تشخیص شرعی و خلاف قانون اساسی بودن مصوبات مجلس بر عهده شورای نگهبان است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی  با اعلام اینکه ایراد قانون اساسی وارد کردن به مصوبات مجلس پس از تائید شورای نگهبان هیچ وجاهت قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ آثار و تبعاتی حقوقی این نوع نامه نگاری ها در پی نخواهد داشت به غیر از ایجاد نوعی تشکیک به بخشی از نظام حاکمیتی کشور.

وی همچنین با عبث و بیهوده خواندن ارائه این نوع تذکرات از سوی رئیس جمهور، تصریح کرد: گرفتن ایراد از قانون اساسی نسبت به مصوباتی که به تائید شورای نگهبان رسیده  و در آن 6 نفر حقوقدان و 6 نفرفقها حضور دارند  که از علمای علم حقوقی و فقهای برجسته هستند باعث وهن در این شورا می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چطور وقتی شما را تایید صلاحیت می کنند آنها و اعمالشان را قبول دارین اما وقتی تصمیمی بر خلاف میلتان گرفته می شود جبهه می گیرید؟!
میخوام ببینم اگر زمان خاتمی همچین نامهای فرستاده میشد چه اتفاقی می افتاد؟؟
بر خلاف دیگران که معتقدند نامه رییس جمهور واکنش نسبت به سخنان رییس مجلس است من فکر می کنم رییس جمهور می خواسته با این اقدام عکس العملی در مقابل خطبه های نماز جمعه اخیری که آقای جنتی ایراد کردند و ابراز داشتند که آیا هنوز هم زمان انتقاد از دولت فرا نرسیده است؟ و بصورت مجمل نسبت به اقدامات فرهنگی دولت انتقاداتی را مطرح کردند.
يك نفر دل وجگر دار هم كه بخواهد اصلاحات واقعي انجام دهد نه از نوع خاتمي وهاشمي شما نمي گذاريد اگر راست مي گويد كه واويلا چرا نامش را توهين مي گذاريد
به نام خدا
پس كجا رفت آن حديث امام صادق عليه اسلام كه مي فرمايد احب اخواني الي من اهدا الي عيوبي
بهترين دوستان من كسي است كه عيبهايم را به من بگويد
و آن حديث نبوي كه
المومن مرآت المومن
مومن آيينه مومن است
آقا اگه صادقی خوب بذار خودشون واکنش نشون بدند تو چرا کاسه داغتر از اش شدی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل