بازدید 629405

عیدی کارگران، کارمندان و بازنشستگان در نوروز ۱۴۰۰ چقدر شد و چه تغییری کرد؟

تنها کمتر از دو ماه دیگر به پایان سال جاری مانده است و دوباره موضوع میزان و زمان پرداخت عیدی کارگران و کارمندان و بازنشستگان مطرح شده است. در این مطلب سعی شده تا میزان عیدی و زمان پرداخت آن به شاغلین و بازنشستگان مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان نمونه حداقل و حداکثر عیدی کارگرانی که یک سال کامل کار کرده اند، سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 27 January 2021

کمتر از دو ماه دیگر به ایام عید نوروز باقی مانده است و این روزها باز هم زمزمه هایی مبنی بر پرداخت عیدی به شاغلین و بازنشستگان جامعه شنیده می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، پرسش هایی که این روزها بسیار پرسیده می شود این است که میزان عیدی آخر سال برای کارگران، کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟ چرا عیدی های پرداختی با یکدیگر متفاوت است؟ این عیدی ها در سال های گذشته برای کارگران و کارمندان و در این سال ها نیز رشد تورم و رشد عیدی چقدر بوده است؟

در ادامه این مطلب سعی می شود که به پرسش های فوق پاسخ داده شود.

عیدی کارگران، کارمندان و بازنشستگان در نوروز ۱۴۰۰ چقدر شد و چه تغییری کرد؟
عیدی آخر سال کارمندان چقدر است و کی پرداخت می شود؟

عیدی آخر سال کارمندان معمولا در لایحه بودجه توسط دولت اعلام می‌شود و تقریباً کارمندان دولت می‌توانند از یک سال قبل از حدود عیدی که قرار است به آن‌ها پرداخت شود آگاه شوند. البته اشاره به این نکته ضروری است، هر چند دولت میزان عیدی کارمندان را در لایحه بودجه لحاظ می‌کند، باز هم در سال بعد و به هنگام پرداخت عیدی کارمندان، دولت تصمیم نهایی را در این رابطه می‌گیرد که به همان میزان تعیین شده در قانون بودجه به کارمندان خود عیدی پرداخت کند و یا اینکه آن را تغییر دهد. معمولاً تصمیم بر آن است که به میزان تعیین شده در قانون بودجه عیدی پرداخت شود، البته در برخی سال‌ها به مانند عیدی سال ۹۹ استثنا‌هایی هم وجود داشته است.

بر اساس ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵۰۰۰ است. این امتیاز در ضریب سالانه حقوق در نهایت تعیین کننده میزان عیدی کارکنان است.

مطابق با آنچه در بودجه ۹۹ تعیین شده بود، عیدی در نظر گرفته شده برای کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. همان گونه که گفته شد، بعید نیست که مبلغ عیدی کارکنان دولت با تصمیم هیات دولت افزایش یابد، چون سال گذشته در حالی که عیدی کارکنان در بودجه یک میلیون و ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود، هیات دولت این عیدی را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داد که البته دلیل این رشد ۱۲۰ هزار تومانی این بود که با توجه به افزایشی که در حقوق رخ داده بود، میزان عیدی هم رشد کرد.

معمولا پایان بهمن ماه زمانی است که دولت همراه با پرداخت حقوق، عیدی کارکنان را نیز پرداخت می‌کند؛ بنابراین، رقم نهایی عیدی باید در هیات دولت بررسی و تصویب و بعد از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین و پرداخت شود.

عیدی کارمندان در سال های گذشته چقدر بوده است؟

در جدول زیر، میزان عیدی کارمندان و رشد آن نسبت به سال قبل، از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۹ را ملاحظه می‌کنید. بیشترین میزان رشد عیدی کارمندان مربوط به سال ۱۳۹۴ با ۷۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل است.

نکته قابل توجه این که رقم عیدی برای عید ۱۴۰۰ همان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بودجه لحاظ و نرخ تورم نیز نرخ تورم اعلامی در دی ماه قید شده است.

عیدی کارگران، کارمندان و بازنشستگان در نوروز ۱۴۰۰ چقدر شد و چه تغییری کرد؟

عیدی آخر سال کارگران چقدر است و کی پرداخت می شود؟

در تعیین عیدی کارگران، قانون کار است که تصمیم می‌گیرد و کارفرما را مکلف می‌کند که دو تا سه برابر میزان پایه حقوق تعیین شده عیدی پرداخت کند. امسال نیز به موجب ماده واحده قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی، حداقل عیدی کارگران دو برابر حداقل حقوق پایه و حداکثر عیدی به شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود، سه برابر پایه حقوق خواهد بود.

پایه حقوق امسال یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان بوده است بنابراین مبنای پرداخت عیدی کارگران در صورتی که یک سال کامل در محل کار خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند حداقل سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تا حداکثر ۵ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان می‌باشد.

عیدی‌های فوق الذکر برای کارگرانی است که یک سال کامل در مکانی مشغول به کار بوده اند. کارگرانی که به هر دلیل، کمتر از یک سال در یک مکان مشغول به کار بوده اند، به میزان کارکردشان عیدی دریافت خواهند کرد. به عنوان نمونه کارگری که تنها شش ماه از سال را در یک مکان مشغول به کار بوده است، حداقل نصف کمترین عیدی پرداختی یعنی یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

جدول زیر عیدی و پاداش کارگران در پایان سال ۹۹ با کارکرد‌های متفاوت را نشان می‌دهد.

عیدی کارگران، کارمندان و بازنشستگان در نوروز ۱۴۰۰ چقدر شد و چه تغییری کرد؟

عیدی کارگران دیرتر از عیدی کارمندان پرداخت می شود و کارگران در اسفندماه و معمولا نیمه اسفندماه به بعد عیدی خود را دریافت می کنند.

عیدی کارگران در سال های گذشته چقدر بوده است؟

در جدول زیر حداکثر و حداقل عیدی کارگران در سال‌های گذشته را ملاحظه می‌کنید. حداکثر و حداقل عیدی کارگران در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است و نرخ تورم بر مبنای آخرین نرخ اعلام که مربوط به دی ماه و ۳۲.۲ درصد بوده است.

بیشترین افزایش عیدی مربوط به سال گذشته بوده که حداکثر و حداقل عیدی ۳۶.۵ درصد رشد داشته است.
عیدی‌های فوق الذکر برای کارگرانی است که یک سال کامل در مکانی مشغول به کار بوده اند؛ کارگرانی که به هر دلیلی کمتر از یک سال در یک مکان مشغول به کار بوده اند، به میزان کارکردشان عیدی دریافت خواهند کرد. به عنوان نمونه کارگری که تنها شش ماه از سال را در یک مکان مشغول به کار بوده است، حداقل نصف کمترین عیدی پرداختی یعنی یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

جدول زیر عیدی و پاداش کارگران در پایان سال ۹۹ با کارکرد‌های متفاوت را نشان می‌دهد.

عیدی کارگران، کارمندان و بازنشستگان در نوروز ۱۴۰۰ چقدر شد و چه تغییری کرد؟

چرا عیدی کارگران بیشتر از کارمندان است؟

دلیل اختلاف های زیاد بین عیدی کارگران و کارمندان به تفاوت های موجود در قانون کار و قانون استخدامی بازمی گردد. هر چند عیدی کارگران بیشتر از کارمندان است، کارمندان در عوض دارای ثبات شغلی بیشتری نسبت به کارگران می باشند و معمولا وقتی به استخدام دولت در می آیند سی سال در همان شغل مشغول به فعالیت هستند؛ اما خطر اخراج همواره بیخ گوش کارگران است. هر چند قانون کار در راستای حمایت از کارگران در برابر کارفرمایان تدوین شده،تسهیلاتی که در دوران خدمت کارمندان به آن ها پرداخت می شود، قابل قیاس با کارگران نیست. همچنین حقوق کارمندان همه ساله در بودجه دولت در نظر گرفته و با فرمول خاصی و بنا به امتیازاتی که کارمند در طول دوره خدمت به دست می آورد محاسبه می شود، حال آنکه حقوق کارگر بر اساس نماینده کارگر، کارفرما و دولت محاسبه می شود. 

تنها زمان واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگی شهر تهران روز گذشته ۷ بهمن ۹۹طی مصاحبه ای گفت: بنا بر پیگیری‌ها و وعده داده شده از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، قرار است تا پایان بهمن‌ ماه عیدی بازنشستگان واریز شود.

دهقان‌کیا افزود: بازنشستگان تأمین اجتماعی در بهمن‌ ماه در دو مرحله دریافتی خواهند داشت؛ یک  مراحله مربوط به حقوق مستمری و دیگری مربوط به عیدی خواهد بود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران درباره میزان عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد:‌ رقم عیدی فعلاً شخص نیست و به‌ زودی از سوی دولت اعلام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۶۹
اه هههههه چقدر زیاددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
واقعا متاسفم برای کسانی که ارزش یک کارمند را بین اندازه پایین میارن ۱۲۰۰شد پاداش قبلا به هر کارمند ی سکه تعلق می گرفت الان چی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
والله اگه عیدی بازنشتگان را میخواهید مثل سال ۹۸واریز کنین.این بنده خداها دغ میکنن.تورو خدا .خدا رو بالاسرتون ببینید.زودتر واریز کنید.وحداقل مبلغی واریز کنین که بتونن مرغ گنده بگیرن.ممنون ازشما
واقعا" عجیب است که کارشناسان به اصطلاح خودشان ، میزان تورم را در کشور یا همان نقطه به نقطه را 32.5 درصد اعلام میکنند ........

تمام کالاها 3 برابر شده است . در متن بازار که مردم خرید میکنند همه چیز نسبت به سال گذشته تا 2 سال پیش 3

برابر شده است ........شما بروید در بازار خرید کنید ........

یعنی97.5=32.5*3 پس تورم با یک حساب ساده ی جمع و تفریق و ضرب که آقای رییس جمهور گفتند میشود 97.5

درصد ............ما که که جزو عوام هستیم اینها را میدانیم چه برسد بر خواص این کشور .........

ایران بدترین کشور دنیا برای زندگی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
جسارت نباشه ولی جمع و تفرق ساده میگه وقتی همه چیز سه برابر شده یعنی تورم 300 درصده نه 97.5/ اول 32.5 رو می برس زیر سوال بعد 3 رو ضربدر اون می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟
حقوق و عیدی بازنشست گان تامین اجتماعی ، چه ربطی به دولت دارد ؟
مستمری و حقوق و عیدی بازنشست گان تامین اجتماعی از محل صندوق پس انداز آنها پرداخت میگردد
و فعلا دولت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از صندوق برداشته و بدهکار است
دولت باید بدهکاری خودش را به صندوق تسویه کند
تا مسولان آن بتوانند نسبت به پرداخت و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
واقعا ننگه ما عروس داریم نوه داریم

دامادداریم...
عیدی بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی باید مثل کارگران باشه چرا موقع اضافه حقوق سالیانه کارگرن اما موقع دریافت عیدی کارمند!!! حداقل حقوق بازنشستگان نفت ولشکری وکشوری با فقرای تامین اجتماعی قابل مقایسه هست ؟دولت بدهی 42 ساله به تامین اجتماعی داره که حاضر به بازپرداخت بدهی خود نیست بعد انتظار داره با این حقوق ناچیز بازنشستگی واین همه تبعیض بازنشستگان راضی باشن کدوم مسئولی می تونه با حقوق زیر 3میلیون 15 روز زندگی کنه این حقوق ناچیز بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی پول توجیبی فرزندان مسولان هم نیست
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
دقیقا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
خدارو شکر که در حال حاضر من هیچکدام رو ندارم
حقوقی ک دارن ب ما میدن با این ک 4 سال در همان شرکت ک دارم کار میکنم 1900 هستش و عیدی هم ک پای حقوق یعنی 1900..قانون کار کجایی دقیقا کجااا.. نظارت ها هم ک موج میزنه
کاش مبلغ عیدی نماینده ها و وزیز وزرا و معاونین و ...رو هم اعلام میکردید واقعا با این مبلغ ناچیز که به بازنشسته ها میدید خیلی تحقرمون میکنید وپیش بچه ها ونوها خجالت زده میشیم کمی وجدان داشته باشید بسه دیگه این همه فکرو خیال و بدبختی با این سن وسالمون یه دنیا دغدغه داریم
خیییییییلیم ممنون...
سلام . حقوق کارگر رو مشاهده کردید چقدر زدن .
ما کارگرها حاضریم حقوقمون مثل کارمندها بشه اصلا عیدی نگیریم
کل مزایای یه کارگر بدبخت همین عیدیشه ببینیم میتونید با حسادت و هی تو بوغ کردن عیدی کارگر اینم ازمون بگیرید
واقعا متاسفم واسه بعضیا
با سلام
قبلا عیدی به همه یک سکه تمام میدادن که الان حدود ده میلیون باید به همه عیدی بدهند اگر با تورم مقایسه بشه
عیدی ما بازنشستگان تامین اجتماعی را که در زمان احمدی نژاد کم کردند و هنوز بر همان پایه پیش می رود .
اگر کمتر از 2ماه حقوق ثابت عیدی بازنشستگان را پرداخت نمایند همانند سالهای گذشته اجحاف در حق ایشان خواهد بود، لطف کرده عیدی مارا 2 ماه محاسبه کرده و پرداخت نمایند. به غیراز خداوند متعال حامی و پشت پناهی نداریم که نزدش شکایت ببریم...
آخرش مانفهمیدیم چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حقوق کارگران وعیدی براساس کارمندی محاسبه میشود
بخاراینکه بازنشسته دیگه بدرد نمیخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
بخاطر این است که بازنسشته کبریت بی خطر است
همچین میگن باز نشستگان در بهمن دو دوره دریافت خواهند داشت،انگار چی میخوان بدن.
هیچی نخریم ونخوریم وجایی نریم ۱۰ ملیون ماهانه میخواهییم.
عیدی ما بازنشستگان تامین اجتماعی را همان کارگری پرداخت فرمایید نه کارمندی انشاالله...
سلام من ۱۰ سال است کارخانه قند کار میکنم عیدی را یک ماه به ما میده ولی توی سند محضری امضا میگیره ۶۰ روز پرداخت کردم ۱۰ بار به اداره کار گفتیم هیچ کس رسیدگی نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
قانونی وجود نداره
چطور شد حالا مبلغ عیدی رو دولت اعلام کنه. مگه دولت حقدق میده. چرا یه بام و دو هوا شده تامین اجتماعی....
ماکه خسته شدیم حقمون رامیخواهیم عید ی مارااندازه عیدی کارگران بدن تمام ممنون میشیم
سلام ای وای برشما عیدی کارگران رو می بینید بعد حقوق کم این قشر ضعیف ومظلوم رو نمی بینید؟؟؟خدا ببخشه شماها رو
حقوق مستمری بگیران خیلی کم میتونه با دو دوست شش نفر زندگی کرد آب برق گاز انصاف داشته باشید خدایم هست ناظر شما
یه معلول بهزیستی که سه نفره 85000تومان حقوق مستمری میگیره دوبرابر عیدی بهش میدن میشه 170000تومان آخه.این پول به چه دردش میخوره واقعا شما زشت نیست براتون واقعا که برید از کشورهای دیگه یاد بگیرید
اگه کوچک ترین عدالتی باشه مثل خودرو سازها وکارخانجات لبنی و.. قیمت هر سه ماه سه ماه محاسبه میشه حقوق ومزایای رو براون اساس حساب کنید درآمد ریال بی ارزش خرج دلار با ارزش.
من شوهرم تو قرار داد کارگره ولی می‌خوان عیدی کارمندی بدن
لطف کنید شورای عالی کار را برای برسی مزد فعال کنید دوباره مثل پارسال کارو به سال بعد نکشید
بااین عیدی که ما بازنشستگان میگیریم ۱۰تا قوطی چایی یا۳۰کیلو برنج بیشتر نمیشود خرید زن و بچه که در معطل هستن به سلامتی
واقعا بااین همه گرانی این مقدار عیدی خجالت داره خدایا تو به داد ما برس
واقعا مسخره اس همه چی توی کسور ما. قانون وضع میکنن ولی راه های دورزدنش رو هم وضع میکنن. ما تمام سال حداقل حقوق کارگری میگیریم ولی عیدی رو مثل کارمندا میگیریم. اونم نه کامل. مطابق با بیمه!!!!!
با سلام به عنوان یک بازنشسته ، وقتی از همسانسازی حقوق بازنشسته و شاغل حرف زده میشه ، شامل عیدی هم بایستی بشه ، اما ظاهرا بازنشسته ها ، به اشکال مختلف نادیده گرفته می شوند ، باید به ان قانون گزاران گفت ، نوبت خودتان هم خواهد شدتا معنای تبعیض ها را بچشید !! ما مردمی صبور بار امده ایم ..
باعرض پوزش متاسفانه دولت محترم تبیعیض بین ما با کشوری و لشگری میگذارد

درضمن چرا دولت محترم بدهی خودرا به سازمان نمی دهد که حق ماست که برای چندرغاز به دولت التماس کنیم متاسفانه همش تبیعیض
باسلام ای کاش اداره کار یه نظارتی هم رو مشاغل آزاد مثل فروشندگی داشت . شوهر من الان بیست سال در یه مغازه پوشاک بچه گانه فروشنده است با این سابقه کاری ،صاحب مغازه نه بیمه میکنه ونه آخر سال عیدی میده با یه حقوق نا چیز . یه نظارت دقیق برای این جور شغلها باید در نظر بگیرن
پاسخ ها
بازنشسته کشوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
به اداره کار شکایت کنید و حقتون رو بگیرین و اگر نپرداخت جریمه سنگین میشه .. حق گرفتنیست بزرگوار
عیدی پارسال ۱.۲٠٠ امسال هم ۱.۲٠٠ هههههه خیلی جالبه. قیمت اجناس نسبت به امسال صد برابر. علی برکت الله
دولت خسته نشه با این عیدی دادنش....
مرد حسابی باید بر اساس تورم ایجاد شده محاسبه کنید نه مقایسه با سالهای قبل
یعنی خودتون خجالت نمیکشین عیدی امسال با سال گذشته یک اندازه باشه امسال گرونی 10 برابر شده عیدی تغییر نکرده متاسفم برای شما بااین تصمیماتتون مردم رو مسخره کردین؟
عیدی کمتر از سه میلیون تومان باشد نهایت بی انصافی است
باسلام اگه امسال دولت عیدی کم میده که مردم مسافرت را کنسل کنند
و عید صدا سیما می خواد فیلم خوب پخش کنه که از خانه بیرون نرویم
واقعا بایدخندید که عیدی کارگر با یک کارمند این قدر فرق داشته باشه با این عیدی که میدن میشه چیکارکرد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
خب بیا حقوقمونو عوض کنیم عیدی منم واسه شما
اوکی؟
قانون فقط واسه کسانی هست که اعتراض میکنن
روحانی کجایی؟ دقیقا کجایی؟
من ۷ ساله تو آزمایشگاه خصوصی کار میکنم ولی تا حالا عیدی نگرفتم و حقوقم کمتر از حقوق پایه اداره کار هست
سایت و روزنامه بنویسن لطفاً یه کارگر بابیست سال سابقه کار چقدر دریافت میکنه و یک کارمند باهمون گروه چقدر؟
یعد بریم روی عیدی کارگر بحث کنیم
سلام
چرا دولت به ما که بیمه مون تامین اجتماعی هست ولی عیدی بهمون کارمندی میدن؟؟؟
خداروخوش میاد پدر من هرسال بخاطر اینکه نمیتونه عید آجیل ولباس واسه ما بخره سرشو پایین بندازه ازشرمندگی؟
والا چه بگم چیزی نگم بهتره
اخه نباید اینجورباشه قراربود سکه بدن یاسکه میدادن الان که گرون شده سکه میگن 1200 پاداش اخه این درست نیس
به نظر شما کسی به این همه داد وبیداد شکوه های باز نشسته ها وکار گران اهمییتی میده
شده برای یک بار هم دولت دل مردم را شاد کنه و به کارکنان و کارگران هرکدام به مساوی از پنج میلیون تومان کمتر نده میشه یکدفعه پشت به زین دفعه دیگه زین به پشت
آقای نوبخت همشهری عزیز شما با یک کارمندی که یکسال استخدام شده را با یک بازنشسته 70ساله درعیدی دادن یکی میکنید آخه این چه قانونی هستش آن کارمند فقط خودشه آن بازنشسته بماند فرزندانش نوه هایش فرزندانش آخه کوچکترهایی که میان برای عید دیدنی یا اصلا نمیان توی خونه نباید یه چیزی برای خانواده بزرگش بگیره ...
با تورم سرسام آور بعید است دولت عیدی را بالا ببرد دولت رفاه مردم را نمی خواد.
شما را بخدا برای ما هم معیشتی بریزد حقوق نمکیرم که زندکی شرمنده نشم 141
س من ک یه مستاجرم درآمدی خوبی ندارم لطف کنید ب ماهم رسیدگی شودممنون
خدایا امکان داره ۵تومن بدن ب مادرم..بریم دندونپزشکی ..خواهش میکنم بدین همین یسال..کاش خونه داشتیم یا پول رهن
من نمی دانم چرا عده ای وقتی می خواهند مخارج سنگین زندگی را یاداوری کنند هنوز نام اب برق و گاز را می اورند . واقعا سهم این سه مورد در سبد هزینه زندگی شهری و روستایی چیزی نیست هزینه خورد و خوراک برای مردم کمرشک شده و هر سال دو برابر می شود. نرخ اب و گاز و .. نهایتا ده درصد زیاد می شود. موضوع دیگر اینکه حقوق کارمندان اصلا با کارگران اقابل مقایسه نیست فقط ظرف یکسال اخیر دریافتی کارمندان با عناوین مختلف حداقل هفتاد درصد افزایش یافته است الان کارمند با جهار پنج سال سابقه کار حداقل چهار میلیون دریافتی دارد ان هم در دستگاههای ضعیف دولتی .
سلام عیدی کارگر بازنشسته تآمین اجتماعی به چه دلیل باید مانند کارمندها باشد موقع پرداخت سنوات توسط کارفرما هنگام بازنشستگی
که دق مرگ میکنن ولی برای کارمندان لشگری و کشوری الامانشاالله ولی خواهشآ برای یه بار شده از صندوق همین کارگران صندوق بازنشستگی بجای حیف و میل کردن پولش و حاتم بخشی به صاحبان صندوق که بارنشسته تآمین اجتماعی هستند برسد یاعلی مدد
مسئولان محترم
چرا (میزان عیدی) شاغلان و بازنشستگان مشمول قانون کار یکسان نیست . و کارگران بعد از بازنشستگی میزان عیدی شان کم می شود.
اما در قانون استخدام کشوری، میزان عیدی بازنشستگان و شاغلان یکسان است .
آیا در قانون کار پیش بینی شده عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را مثل عیدی قانون بازنشستگان استخدام کشوری پرداخت کنید.لطفا ماده و تبصره آن را اعلام فرمائید.
احترام به قانون وظیفه همه ما اقشار جامعه است . عدم اجرای قانون و تبعیض در آن یک نوع بی احترامی میباشد.
لطفا مطابق قانون اقدام فرمائید تا حق هیچکس ضایع نشود.چون اطاعت از قانون برای همه ما واجب و لازم است
صندوق تامین اجتماعی جدا از صندوق کشوری است . چطور کشوری ها از صندوق خود عیدی می گیرند ما هم باید از صندوق خود عیدی بگیریم .هرگونه برنامه ریزی در این رابطه از وظایف مدیریت مربوطه میباشد. بس !!!!
سلام واقعا عیدی بازنشسته شرکت نفت باید ۱۵۰۰ باشه تو این همه بدبختی گرما و سرمای هوای الوده ابادان حقشون اینه واقعا متاسف اور هست
با 1و500 تا سر کوچه میشه رفت؟ خودتون با 1و500 عیدی میتونید سرتونو جلو بچهاتون بگیرید بالا؟ اگه راست میگید مبلغ عیدی های خودتون رو علنی کنید ببینیم زندگی هاتون چقدر به زندگی علی (ع) نزدیکه!؟
یه سکه نمیدید اقلان نیم سکه بدید خوب
وای بر شما چقدر بی عدالتی با تورم ۳۰۰ درصدی
سلام شما بااین عیدی دادنتون حقوق کارگری میدن اما عیدی کارمندی میدن اگر اینجوریه حداقل حقو قا رو درست بدین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان