بازدید 4808

بررسی راهکارهای آینده نگری مالی

در این مقاله قصد داریم به برخی از راهکارهایی که می توان به واسطه آن ها برنامه ریزی مالی برای آینده انجام داد بپردازیم. و به این سوال پاسخ دهیم که با چه روش هایی می توان سرمایه مناسبی را برای آینده اقتصادی خود ایجاد کنیم؟
کد خبر: ۱۰۳۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 27 January 2021

برنامه ریزی اقتصادی برای هر فرد یا هر خانواده یکی از اصلی ترین چالش های مالی است که در زندگی روزمره وجود دارد و افراد مختلف سعی می کنند با توجه به آموخته ها و ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارند، به این آینده نگری بپردازند. سوال مهم این است که چرا باید آینده نگری و برنامه ریزی اقتصادی داشته باشیم؟ به خاطر اینکه زندگی در حال تغییر و تحول است. امکان دارد که در آینده هزینه هایی داشته باشیم که چه پیش بینی شده و چه پیش بینی نشده، ما را دچار تحول کنند. و گاهی فشار زیادی را به ما وارد کنند. اینجا ماهیت پس انداز و سرمایه گذاری خودش را نشان می دهد. یکی دیگر از دغدغه های افراد این است که شغل و تخصص آن ها رو به زوال رفته یا توان بدنی یا ذهنی آن ها برای انجام آن شغل کاهش پیدا کند. چه بسیار شغل هایی که در دهه های گذشته بسیار پر رونق بوده اند و امروزه به واسطه رشد تکنولوژی کاملاً از بین رفته اند یا بسیار کم رونق شده اند.

بررسی راهکارهای آینده نگری مالی

بنابراین لازم است که برنامه ریزی بسیار خوبی را در حوزه اقتصاد خودمان و خانواده مان انجام دهیم. اما با چه راهکاری و باید از کجا شروع کنیم. در این مقاله قصد داریم به برخی از راهکارهایی که می توان به واسطه آن ها برنامه ریزی مالی برای آینده انجام داد بپردازیم. و به این سوال پاسخ دهیم که با چه روش هایی می توان سرمایه مناسبی را برای آینده اقتصادی خود ایجاد کنیم؟

کسب درآمد روزافزون

یکی از روش هایی که برای تضمین آینده مالی می توان در پیش گرفت، این است که به فکر رشد درآمد به شکل چشمگیری باشیم. این راهکار از دو روش به دست می آید: راه اول این است که در کاری که انجام می دهیم متخصص تر، با سابقه تر، با اعتبار تر، یا فعال تر شویم. راه دوم این است که راه یا شغل جدیدی را برای کسب درآمد ایجاد کنیم. قاعدتاً اگر بتوانیم مدیریت انرژی و زمان خوبی داشته باشیم، با درآمد بیشتر سطح رفاه بیشتری هم در آینده خواهیم داشت. همچنین اگر درآمد ما از هزینه ها بیشتر باشد، در نهایت پس انداز مناسبی هم می توانیم بعد از سالها برای خود ذخیره کنیم. اما این روش معایبی هم دارد. اینکه باید وقت و زمان زیادی را برای فراگیری مهارت های جدید بیاموزید و این خطر هم وجود دارد که شغل خود را به واسطه تکنولوژی یا ضعف بدنی در طول زمان از دست بدهید.

سرمایه گذاری در طلا، بورس، مسکن، بانک

یک روش دیگر این است که پس اندازهای خود را از محل درآمد، بتوانید در محل مناسبی پس انداز کنید. با توجه به تورمی که در کشور ایران وجود دارد، سرمایه گذاری کردن یک امر اختیاری نیست بلکه باید برای حفظ ارزش پول خود سرمایه گذاری داشته باشید. اما اینکه با چه میزان پولی در چه بازاری می توان سرمایه گذاری کرد هم خودش چالش بزرگی است. ضمن اینکه شما متخصص در حوزه مسکن، یا دلار و طلا و ... نیستید. در مورد حساب بانکی هم معمولاً سودهای بانکی کمتر از تورم هستند و در درازمدت گزینه مناسبی محسوب نمی شوند. از طرف دیگر برای موفق شدن در بورس هم، گاهی ریسک از دست رفتن بخشی از سرمایه را هم باید در نظر بگیرید. همچنین اگر به هر دلیلی زندگی شما دچار بحران مربوط به سلامتی شد، آیا این سرمایه گذاری ها به شما کمکی خواهند کرد یا اینکه به صورت اتوماتیک ادامه پیدا می کنند؟ و در آخر هم سوال مهمی که همیشه وجود دارد این است که اگر با سرمایه کم سرمایه گذاری کنید، آیا سود سرمایه گذاری ارزش وقت گذاشتن و تحقیق و بررسی را دارد یا خیر؟

خرید بیمه عمر

روش دیگر یا در واقع بهترین روش برای رسیدن به یک استقلال مالی در آینده، خرید بیمه عمر و پس انداز است. بیمه عمر و تشکیل سرمایه، توسط شرکت های بیمه عرضه می شود و می توان با انعقاد قرارداد بیمه عمر، مبلغی از درآمد ماهانه یا سالانه خود را به شرکت بیمه پرداخت کرد و شرکت بیمه هم ضمن سرمایه گذاری که با پول شما انجام می دهد و در نهایت سرمایه یا مستمری خوبی را برای دوران بازنشستگی در اختیار شما قرار می دهد، در طول مدت بیمه هم پوشش های بیمه ای از جمله سرمایه فوت، سرمایه نقص عضو و از کار افتادگی، سرمایه امراض خاص و صعب العلاج، سرمایه حوادث و ... به بیمه شده تعلق می گیرد تا نگرانی از بابت اتفاقات نداشته باشد. وقتی از بیمه عمر استفاده می کنید، نیاز به تخصص برای سرمایه گذاری ندارید و شرکت بیمه سعی می کند که بهترین بازدهی را با پول شما به صورت سالانه داشته باشد. همچنین برنامه شما را به صورت منظم پیش خواهد برد و در نهایت می توانید سرمایه مناسبی را برای آینده مالی و اقتصادی خود ایجاد کنید. این سرمایه و مستمری چیزی جز حس آرامش و آسایش برای آینده شما نخواهد داشت.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل