بازدید 5226

راهنمای ثبت شرکت به صورت جامع و کامل

راهنمای ثبت شرکت جهت اطلاع از روند کارهای اداری برای شماست که باعث می شود در مدت زمان کمتری بتوانید به اهداف خود برسید. ثبت شرکت نیز مانند سایر کارهای اداری روند خود را دارد. خصوصا با آنلاین شدن امور ثبتی ، آگاهی از این روند می تواند کمک زیادی به شما کند.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 27 January 2021

راهنمای ثبت شرکت به صورت جامع و کامل

راهنمای ثبت شرکت جهت اطلاع از روند کارهای اداری برای شماست که باعث می شود در مدت زمان کمتری بتوانید به اهداف خود برسید. ثبت شرکت نیز مانند سایر کارهای اداری روند خود را دارد. خصوصا با آنلاین شدن امور ثبتی ، آگاهی از این روند می تواند کمک زیادی به شما کند.

به طور کلی شرکت ها به دودسته کلی تجاری و مدنی تقسیم بندی می شوند. درخصوص شرکت های تجاری همان طور که از نام آنها مشخص است فعالیت آنها پیرامون امور تجاری و بازرگانی است که خود به 7 شاخه تقسیم بندی می شوند.

انواع شرکت های تجاری :

- شرکت سهامی (عام و خاص)

- شرکت با مسئولیت محدود

- شرکت تضامنی

- شرکت مختلط غیرسهامی

- شرکت مختلط سهامی

- شرکت نسبی

- شرکت تعاونی تولید و مصرف

شما برای انجام امور تجاری خود برحسب نوع فعالیتی که انجام می دهید می توانید شرکت خود را در یکی از قالب های فوق به ثبت برسانید. آنچه که در بین ایرانیان رایج و سهل الوصول تر است ثبت شرکت به صورت سهامی و مسئولیت محدود است.

ضمنا جهت اطلاع از مدارک ثبت برند نیز می توانید به این مقاله مراجعه کنید .

در شرکتهای سهامی حداقل تعداد سهامداران 3 نفر است . در این نوع شرکتها سرمایه به سهام مساوری تقسیم می شود. مسئولیت هریک از صاحبان سهام ، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

در شرکتهای مسئولیت محدود هرکس به اندازه سهم خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. بدین طریق اشخاص به اندازه توان مالی خود مسئول اند و این شرایط برای خیلی از اشخاص ایده آل است .

شرکت های مدنی:

این شرکت ها از اجتماع مالکین متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه تشکیل می شوند. سهم الشرکه نقدی و غیرنقدی افراد حقیقی و حقوقی درهم می آمیزد اما مالکیت سرمایه به شخص حقوقی شرکت انتقال پیدا نمی کند بلکه هر شخص به طور جداگانه مالک سرمایه خویش است. امور در این نوع شرکت به صورت مشارکتی اداره می گردد.

راهنمای ثبت شرکت به صورت جامع و کامل

راهنمای ثبت شرکت :

اصولا کارهای اداری مراحل و پیچیدگی هایی دارد که ممکن است شما را در این راه خسته کند. اگر با پیش آگاهی وارد پروسه ثبت شرکت شوید راحت تر و سریع تر می توانید به مقصود خود برسید.

درگذشته نچندان دور برای ثبت شرکت باید حضورا به سازمان ثبت اسناد مراجعه می کردید و مدارک را تحویل می دادید ، فرم های ثبت نامی را تکمیل و در آخر هم هزینه های مربوطه را واریز می کردید. سپس باید منتظر رای کارشناسان می ماندید تا بررسی های لازم را انجام دهند.

اکنون تمام این مراحل ثبت به صورت آنلاین و تنها از طریق سامانه اداره ثبت قابل انجام است.

کافیست وارد سامانه شوید و فرم های سامانه را گام به گام تکمیل کنید. مدارک درخواستی را در سامانه بارگذاری کنید و در انتها منتظر بررسی کارشناسان اداره ثبت باشید. درصورت اعلام نواقص در پرونده اقدام به رفع نقص مورد نظر کنید و درصورت تایید تنها کافیست اصل مدارک را به اداره ثبت برسانید تا پرونده فیزیکی شما نیز تکمیل گردد.

نکته ای که در اینجا لازم می بینیم ارائه اطلاعاتی است که بهتر است قبل از ورد به سامانه ثبت شرکتها از آنها مطلع باشید.

در مراحل ثبت نام به جایی می رسید که باید اطلاعات کدپستی و آدرس شرکت را وارد کنید . اگر هنوز برای اجاره یا خرید محل مناسبی برای شرکت اقدام نکرده باشید تکلیف چیست؟

آیا امکان دارد بدون دفتر شرکت ثبت کنیم؟

آدرس شرکت در مرحله ای از ثبت نام که با نام " اطلاعات مرکز اصلی " مشخص شده باید تکمیل شود. اما جای نگرانی نیست. شما می توانید به طور موقت آدرس محل سکونت خود را وارد کنید . تا زمانی که پرونده مالیاتی شما تشکیل شود می توانید از این آدرس استفاده کنید. بعد از تشکیل پرونده باید اطلاعات دقیقی از دفتر شرکت خود به اداره دارایی بدهید تا آدرس در آنجا ثبت شود.

ثبت چه شرکتی نیاز مجوز ندارد؟

یکی دیگر از نکات بسیار مهم کسب مجوز است که در مراحل ثبت نام با توجه به موضوع فعالیتی که برای شرکت خود انتخاب کرده اید نیاز است. به طور کلی رویکرد قانونی دستگاه های نظارتی و تصمیم گیرنده در کشور به گونه ای است که برای راه اندازی کسب و کار نیاز به مجوز نداشته باشید.  بنابراین قانون به سمت حذف مجوز و یا اصلاح مجوزهای متعدد گام برداشته است. در این خصوص "هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار "  در راستای فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی که از طرف دستگاه های اجرایی ملزم به اخذ مجوز شده اند را مورد بررسی قرار می دهد . درصورت تصویب این هیات آنگاه باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کرد.

بنابراین توضیح ، موضوعات شرکت ها به دودسته تقسیم می شوند. موضوعاتی که پیش از ثبت نیاز به مجوز ندارند و آنهایی که نیازمند کسب مجوز هستند. در یک گروه بندی از سرفصل های موضوع فعالیتهای تجاری در حدود 43 سرفصل وجود دارد که برای شروع فعالیت در آنها پیش از ثبت نیاز به مجوز ندارید. از جمله این فعالیت های تجاری می توان به دلالی و حق العمل کاری و نمایندگی تجاری ، فعالیت های خدماتی و نظافتی ، اداره کردن سالنه ای نمایش و جشن و کنفرانس ، خدمات امدادی و کمک های اولیه و غیره اشاره کرد.

تغییرات شرکت ها :

گاهی نگرانی مراجعین در رابطه با مسائلی است که بعد از ثبت شرکت با آن مواجه می شوند. تغییراتی که بعد از ثبت رخ می دهد پدیده ای است که شاید بارها و بارها بعد از ثبت با آن روبه رو شوید. تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت ها در مجمع عمومی عادی ، مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیئت مدیره قابل حل و فصل است. برخی از تغییرات شامل موارد زیر است:

انحلال شرکت

تبدیل شرکت

تغییر نام شرکت

تغییر موضوع شرکت

تغییر آدرس شرکت

کم و زیاد شدن سرمایه شرکت

نقل و انتقال سهام شرکت

تغییر اعضاء هیئت مدیره

تغییر حق امضا

ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت

درصورت بروز هریک از تغییرات فوق در شرکت شما ، باید صورت جلسه مربوط به آن را تکمیل نموده و در بخش صورتجلسه تغییرات در سامانه ثبت شرکت ها بارگذاری نمایید.  بدین ترتیب تغییرات ایجاد شده در شرکت شما به اطلاع اداره ثبت شرکت ها می رسد.

زمانی که شما میخواهید کالا یا خدماتی ارائه کنید بهتر است علاوه بر ثبت شرکت و فعالیت به عنوان شخص حقوقی ، برای اینکه کسی از نام و آوازه شما و محبوبیت تان استفاده نکند بهتر است اقدام به ثبت برند خودتان کنید. بدین طریق تمامی حقوق مربوط به فعالیت تان مخصوص به خودتان است و کسی نمی تواند به نام شما فعالیت کند و ادعایی دربرابر خدمات و محصولات شما داشته باشد.

در صورت نیاز جهت توضیحات تکمیلی می توانید با سامانه ثبت شرکت ها به شماره 02141174 تماس حاصل نمائید و مشاوره رایگان قبل از ثبت یا بعد از ثبت بگیرید .

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار