بازدید 11244
۲
حیدری :

هیچگونه کمبودی در تامین حلب روغن جامد وجود ندارد

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد توان آور آسیا گفت: این مجموعه تنها تولید کننده ورق قلع اندود - حلب (به استثنای فولاد مبارکه) با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزارتن در سال می‌باشد که در کنار تولیدات قلع اندود فولاد مبارکه با ظرفیت ۱۰۰هزارتن میتواند تمام نیاز کشور را به این کالای استراتژیک مرتفع نماید.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 27 January 2021

شاهین حیدری مدیرعامل شرکت صنایع فولاد توان آور آسیا و عضو هیات مدیره این شرکت در گفتگو با تابناک در واکنش و انتقاد از انعکاس خبری از سوی تعدادی از خبرگزاری‌ها مبنی بر نبود حلبی برای بسته‌بندی روغن، اظهار کرد: متاسفانه زمانی که از این خبر مطلع شدیم بسیار جای تعجب داشت و بلافاصله بنده این موضوع را پیگیری کرده و جوابیه‌ای برای خبرگزاری مربوطه نیز ارسال شد مبنی بر اینکه این خبر از بن و ریشه صحت نداشته و غیرکارشناسی و غیرمسئولانه بوده که از زبان مسئولین صنعت البرز منعکس شده است.

حیدری گفت: قطعا کسی که این خبر را عنوان کرده بازار حلب را نمی‌شناسد و شناختی در رابطه با تولیدکنندگان این صنعت ندارد.

هیچگونه کمبودی در تامین حلب روغن جامد وجود ندارد

وی تصریح کرد: در این برهه اقتصادی مطلب نسنجیده و بدون اطلاع از منابع موثق می‌تواند برای تولید کنندگان مرتبط هزینه بر باشد و کسب و کار‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد توان آور آسیا گفت: این مجموعه تنها تولید کننده ورق قلع اندود - حلب (به استثنای فولاد مبارکه) با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزارتن در سال می‌باشد که در کنار تولیدات قلع اندود فولاد مبارکه با ظرفیت ۱۰۰هزارتن میتواند تمام نیاز کشور را به این کالای استراتژیک مرتفع نماید. این مجموعه که از سال ۹۰ در حال فعالیت است مجهز به ماشین الان و تکنولوژی بروز دنیاست که در آسیا کم نظیر می‌باشد.

حیدری تصریح کرد: محصول تولیدی این شرکت دارای ضمانت‌های کیفی و خدمات پس از فروش می‌باشد که این محصول را در کشور نسبت به محصولات وارداتی متمایز نموده است.

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد توان آور آسیا اظهار کرد: ورق‌های مورد نیاز صنایع روغن خوراکی میان سایز بوده که با توجه به تولیدات دو شرکت ذکر شده در حال حاظر با مازاد تولید نیز همراه است به طوری که همکنون برای مصرف ۶ ماه این صنایع ورق‌های مورد نیاز جهت بسته بندی تولید شده و آماده عرضه می‌باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: باید مطالب ارائه شده از سوی این مسئول صنعت موشکافی شده و علت بیان این مطلب غیر کارشناسی را جستجو کرد.

وی افزود: کمتر از یک ماه گذشته مذاکره و مکاتباتی با وزارت صنعت در رابطه با مازاد تولید در کشور داشتیم که به دلیل عدم تقاضا برای ورق‌ها یا حلب‌های تولید شده و رسوب سرمایه‌های این شرکت درخواست مجوز صادراتی بوده ایم.

طی این مکاتبات اعلام شد به جهت تولید داخلی مازاد نیاز کشور از واردات غیر کارشناسی حلب جلوگیری شود لذا در حال حاضر آمادگی ارایه ورق حلب با ده درصد پایین‌تر قیمت جهانی و بدون محدودیت جهت صنایع روغن نباتی وجود دارد که به واحد‌های بازرگانی این صنایع اطلاع رسانی لازم را صورت گرفته است...

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد توان آور آسیا تصریح کرد: با وجود وفور ورق حلب، از زبان مسئولی می‌شنویم که ورق حلب برای تولید روغن نباتی نداریم در صورتی این شرکت بدلیل عدم تقاضا دارای رسوب محصولات تولیدی ست و ضمن اینکه امکان سو استفاده رسانه‌های مغرض خارجی را فراهم میکند میتواند موجب تشویش اذهان عمومی شده و تولیدکنندگان نیز متحمل ضرر و زیان می‌شوند.

وی تأکید کرد: از دولت انتظار داریم با توجه به تولید اینکه ورق‌های حلب مورد نیاز در داخل کشور جلوی واردات را گرفته شود.. سال گذشته نزدیک ۷۶ هزار تن ورادات رسمی انجام شده است؛ بنابراین معلوم است که ورق تولید داخلی در کشور دپو می‌شود و بازار مصرفی نخواهد داشت.

حیدری گفت: در شرایطی که با انباشت انبوه ورق‌های تولید شده داخلی با قیمتی پایین‌تر از فی جهانی مواجه هستیم با خبر‌های اینچنینی بازار بسته بندی روغن جامد به سمت و سوی پلاستیک هدایت میشود.
استدعا داریم که از طرف متولیان مثل سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و وزارت سمت پیگیری در خصوص عرضه روغن نباتی در بسته بندی پلاستیک را به بهانه واهی نبودن حلب پیگیری و بررسی نماید..

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد توان آور آسیا ادامه داد: به هرحال شرکت‌های روغنی سیاست‌های خاص خودشان را دارند و ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم، ولی به هرحال حداقل از زبان مسئول و متولیان صنعت نباید بشنویم که ورق قلع اندود نیست.

حیدری خاطرنشان کرد: این مجموعه با رویکرد افزایش تولید در سال جهش تولید با اشتغال ۲۵۰ نفر نیروی مستقیم که از این میان ۵۰ نفر در سال ۹۹ با هدف افزایش شیفت‌های تولیدی جذب و بکار گیری شده اند لذا جهت حفظ و سیانت از این اشتغال ایجاد شده در محروم نرین استان کشور (چهارمحال و بختیاری)، انتظار حمایت و همراهی متولیان حوزه صنعت را داریم.
و بقول استاد اخوان ثالث:
اگر نتوان گرفتن دست، بیداد است این تیپای بیغاره

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
الحمدالله فقط روغن نیست
الحمدالله، پس چهل ساله همچین بدون پیشرفت نبوده، و تتونستیم قوطی برای روغن تولید کنیم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی