بازدید 24931
تابناک اقتصادی بررسی می‌کند

تبلیغ برای خروج میلیارد‌ها دلار سرمایه از کشور چه توجیهی دارد؟ / ارز خرید ملک در تورنتو، دوبی و ترکیه را چه کسی تامین می‌کند؟

در حالی که مسئولان و کارشناسان درباره خارج نشدن ارز و سرمایه از کشور تاکید می‌کنند و خرید خانه در ترکیه یک امر مذموم شناخته می‌شود،  این روز‌ها شاهد آن بودیم که یکی از سلبریتی‌ها مردم را به خرید مسکن در دبی تشویق می‌کند؛ موضوعی که با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 26 January 2021

تبلیغ برای خروج میلیاردها دلار سرمایه از کشور چه توجیهی دارد؟ / ارز خرید ملک در تورنتو، دوبی و ترکیه را چه کسی تامین می‌کند؟

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ بود که آمریکا از برجام خارج شد و رئیس جمهور وقت این کشور اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران در مدت ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه باز خواهند گشت.

به گزارش تابناک اقتصادی، یکی از تحریم‌ها این بود که هر گونه خرید و فروش دلار با ایران ممنوع است. همچنین آمریکا نفت ایران را نیز تحریم کرد؛ نفتی که بیشتر منبع درآمد ارزی کشور از آن ناحیه بود. تحریم بانک ها، ورود ارز‌های حاصل از صادرات و فروش مخفیانه نفت را نیز با مشکلاتی مواجه کرد؛ بنابراین به شدت سمت عرضه دلار با مشکلاتی مواجه شد.

از همین روی، دولت تدابیری برای متعادل کردن میزان دخل و خرج دلار در کشور اندیشید؛ از جمله اینکه واردات برخی کالا‌های غیرضرور را ممنوع اعلام کرد.

تدابیر دولت باز هم نتوانست، تقاضا و عرضه دلار را به سمت تعادل هدایت کند و جلوی جهش قیمت دلار را بگیرد و کانال‌های قیمتی یکی پس از دیگری شکسته شد. در سال جاری هم قیمت دلار از کانال ۱۵ هزار تومان تا کانال ۳۲ هزار تومان جهش پیدا کرد.

با افزایش قیمت دلار از اردیبهشت ماه امسال، بانک مرکزی تلاش کرد تا با فشار بر صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را باز نگردانده اند، آن‌ها را مجبور به بازگرداندن ارز‌های حاصل از صادرات خود کند تا جلوی جهش قیمت ارز را بگیرد؛ اما در این کار چندان موفق نبود و قیمت دلار روند صعودی خود را طی کرد. یکی از دلایل عدم موفقیت بانک مرکزی، این بود که برخی صادرکنندگان، ارزی نداشتند که به کشور بازگردانند و این ارز‌ها تبدیل به خرید مسکن و ملک در کشور‌های همجوار ایران شده بود!

ارز خرید ملک در تورنتو، دوبی و ترکیه را چه کسی تامین می‌کند؟

تبلیغ برای خروج میلیاردها دلار سرمایه از کشور چه توجیهی دارد؟ / ارز خرید ملک در تورنتو، دوبی و ترکیه را چه کسی تامین می‌کند؟

مجیدرضا حریری رئیس اتاق ایران و چین طی گفت‌وگویی با تابناک اقتصادی در پنجم تیرماه سال جاری در همین باره گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد رشد ورود کالای قاچاق به کشور هستیم، به گونه‌ای که سالانه بین ۱۲ تا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود. حال سوال اینجاست که ارز این کالای قاچاق از کجا تامین می‌شود؟ پاسخ روشن است، ارز صادرات غیرنفتی توسط صادرکننده متخلف برای این موارد تامین می‌شود. وقتی ایرانی‌ها نفر اول در خرید آپارتمان در ترکیه یا نفر اول در خرید ملک در تورنتو می‌شوند، ارزشان را چه کسی تامین می‌کند؟ همین قهرمانان صادراتی، ارز خرید املاک ترکیه را فراهم می‌کنند.

پس از این مسائل و با توجه به اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داشت که یکی از سلاح های مخرب آن دلار و ارز بود، نهادهای انتظامی و قضایی برای برخورد با صادرکنندگان متخلف ورود کردند.

به هر صورت در این روزها شاهد یک نوع دیگری از مداخله در بازار ارز و دلار هستیم که شاید ناخواسته بوده باشد؛ اما می تواند در نهایت به خروج سرمایه از کشور و برهم ریختگی بازار ارز منجر شود.

در تبلیغی عجیب این روزها شاهد آن بودیم که یکی از سلبریتی ها مردم را ترغیب به خرید مسکن در دبی می کرد. وی در این ویدیو تبلیغاتی اظهار می داشت: "همین بغل بیخ گوش خونتون، رفتید دوبی خونه‌ها رو ببینید؟ واقعا لایف استایل خونه‌های دوبی با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست؛ قبول دارید؟ داماک میتونه شرایط ویژه برای خرید خونه تو اونجا رو براتون فراهم کنه. برید بخرید و حالشو ببرید. بچه‌هاتون هم دعاتون میکنن!"

این اظهارات با واکنش های تندی از سوی کاربران فضای مجازی هم رو به رو شد. کاربرانی که عمدتاً به همان مسئله خروج سرمایه از کشور اشاره داشتند و اعلام می کردند، در حالی که مسئولین در تلاش هستند در این جنگ اقتصادی به هر نحوی شده ارز به کشور وارد کنند و در این راستا فعالان اقتصادی تحت فشار قرار می گیرند، برخی سلبریتی ها مردم را تشویق به خرید مسکن در دبی می کنند.

به هر صورت هر چند این سلبریتی در ویدئو دیگری بابت این تبلیغ از مردم عذرخواهی کرد، باید همه به خصوص سلبریتی ها در این جنگ اقتصادی سنجیده تر عمل کنند. تبلیغ برای خرید مسکن آن هم در کشوری که بارها و بارها ضربات متعددی به اقتصاد این کشور وارد کرده است و حتی از بستن صرافی های ایرانی در جنگ اقتصادی و وعده تامین نفت در صورت تحریم نفت ایران دریغ نکرده، کمی جای تامل داشته و دارد؛ به خصوص که این تبلیغ از سوی سلبریتی انجام شده است که بیشتر مخاطبان از وی به عنوان یک بازیگر ارزشی یاد می کنند.

همچنین فارغ از مسائل خروج سرمایه از کشور، نباید فراموش کرد، بسیاری از افرادی که به خرید املاک در خارج از کشور اقدام کرده اند به علت تغییر قوانین این کشورها و یا برخی شرایط اقتصادی متضرر شده اند.

سخن پایانی

به تازگی رئیس اتاق بازرگانی تهران گفته است، طی سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸، حدود ۹۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارجی شده ‌است.

این رقم نشان از عدم مدیریت صحیح و مناسب از سوی دولت در جهت استفاده بهینه از سرمایه های ارزی و ریالی برای توسعه، تولید و رشد اقتصادی دارد. در این میان، تبلیغات نسنجیده از سوی برخی افراد نظیر مورد یاد شده، به آشفتگی عدم مدیریت منابع مالی در مسیر تولید دامن می زند و ضرورت دارد در جنگ اقتصادی، دولت و تیم اقتصادی آن، هوشمندانه تر از گذشته عمل کنند تا در نهایت به شکوفایی اقتصاد ایران منجر شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
چشم ديگه نميخريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
این سلبریتی با سلبریتی های دیگر فرق می کند!
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
خیلی طبیعی است. وقتی قیمت خانه و ملک در شمال تهران از پاریس و تورنتو هم گرانتر است و از انطرف دولت بصورت دستوری قیمت دلار را پایین نگه می دارد نتیجه ان فرار سرمایه و ثروت ملت ایران توسط این دو درصد است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
کدامیک از اکثریت بالای ۹۰ درصد مردم میتوانند
در این اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بار فعلی کشور، که از پس هزینه های زندگی عادی خودشان عاجز هستند
در خارج از کشور ملک بخرند ؟...
وقتی مسکن الکی الکی ۶ برابر شود خروج ارز از کشور طبیعی میشود.
اگر یک سطح شیبدار داشته باشید اب از کدام طرف ان به پایین میرود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا نقل اقتصاد ما شده که عدم تعادل یک طرف باعث خروج منابع از طرف دیگر میشود.
به دولت چه ربطه دارد.
شما شرایط زندگی در داخل کشور را کمی قابل تحمل کنید، مطمون باشید سرمایه وارد هم می شود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
چی وارد بشه؟ اگر یک خارجی بخواهد در ایران خانه هم بخرد ممنوع است این اخر درایت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
خخخه به دولت چه ربطی دارد!!!!!
خوب کاری کنید که این مملکت جای ماندن باشد تا تبلیغات بقیه جاها بی اثر شود
لطفا نظرم رو منتشر کنید واینکه : شما فکر میکنید سازندگان و شرکای اصلی ساختمان و برج سازان در دبی ، ترکیه و .. چه کسانی هستند ؟ مطمنا از داخل کشور بر میخزند و افراد صاحب نفوذی هسنتد که به هیچ عنوان اجزاه نخواهند داد که این راه بسته شود ! مدتی پیش فیلمی از به اصطلاح گرگ های وال استریت و ساختمان ساز در ترکیه پخش شد ! به اسامی توجه کردید ! خب حامیان همین اقایون نخواهند گذاشت که راه اراسل ارز و خرید ملک در ممالک بیگانه بسته شود !.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
مثل اینکه خیلی هولی، اجازه، اجزاه. ارسال، اراسل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
دوست ناشناس
از این همه متن آقای احد فقط غلط املاییش رو دیدی؟
معلمی؟!!!
بابا نروخدا بءدارید این بندگان خدا با هزاران زحمت وترفند چند صدمیلیارد بی ارزش اختلاس میکنند چند روزی را در یک گوشه ای بدون مزاحم خلوت کنند.
با تصویب قانون کارشناسی نشده مجلس مبنی بر اخذ مالیات بر خانه های منازل دوم و سوم ... مطمئن باشین فرار سرمایه به خارج بیشتر اتفاق خواهد افتاد، و طرف منزل رو می فروشه؛ و تبدیل به دلار میکنه و خرید در کشورهای دیگر.... این باعث فشار مضاعف بر بازار ارز کشور میشه. بجای اینکه مسئولان به فکر جذب سرمایه باشن، به فکر اینن چی تصویب کنند که باعث خروج سرمایه بشه!
آخه ماشالله اینقدر رفاه وآسایش وامنیت در کشور خودمون بالاست که هیچ کس حاضر نیست برود ترکیه یا امارات.خخخخ
دورو زمونه طوری شده که کسی به جایی ارق نداره همه دنیال آسایشن و آزادی هستن و بجای این حرفا دنبال رفاه این سرزمین باشین تا نه کسی کسی خارج شه بلکن واردم بشن
خرید ملک در تورنتو؟ حتی با وجود دلار چند سال قبل خرید ملک در تونتو بسیار گران در می اید که از توان اکثر ایرانیها خارج است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
بیست سال پیش یک خانه سه خوابه ویلایی در بهترین منطقه شمال تورنتو دویست هزار دلار بود. از بس چینی و ایرانی و هندی و کره ای و تایوانی و .... امدند و بزرگ سرمایه داران کانادا زمین فراوان تورنتو را به انها فروختند که همان خانه الان بالای یک و نیم میلیون دلار است. حالا دیگر تورنتو حتی برای یک زوج تحصیلکرده کانادایی با درامد بالا قابل خانه خریدن نیست. خوب. حالا نوبت استانبول و ترکیه هست که ثروت ملت ایران را ببرند. وقتی انجا هم گران شد شاید ایرانیها برای اینکه از ان فضا خارج شوند بروند در کراچی و اسلام اباد خانه بخرند!
تابناک عزیز مطلب در سایت های دیگه به ته خبر ها رفته اون بازیگر معروف هم عذر خواهی کرده شما دوباره مرده رو از داهل قبر بیرون میارید برلی ابروی اون شخص هم که شده بهتر ه این نوع خبرها دوباره داغ نشه ببخشید قصد جسارت و بی ادبی نبود
اصلا چه معنی داره کسی پول خودش رو ببره چیزی که می‌خواد رو بخره؟ باید هر چی ما میگیم بخره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
اگه پول خودش و حلال بود تا شاه عبدالعظیم هم نمی توانستند بروند همانطور که قشر حقوق بگیر و باز نشسته این مملکت نمی توانند. نقرمایید که توهین نکنید. هر کس رفته خارج حرام خوار نیست! خوب. موافق نیستم. مگر اینکه خاوری و ... را همه درستکار بدانید. ما که اینجا هستیم می بینیم که چه خبر است. کسی که با زحمت توانسته باشد سرمایه در ایران بدست بیاورد غیر ممکن است سرمایه خود را به اسانی از ان مملکت خارج کند و زیر دست و پای کانادایی و امریکایی و اتریشی و... بیاندازد. 99 درصد کسانی که نقد و کش در امریکا و کانادا خانه های چند ملیون دلاری می خرند یا خاوری مرام هستند یا رانتی مرام.
آفرین تابناک....بالا خره رفتی سراغ شاهرگ اصلی پولشویی اختلاسگران بزرگ....امیدوارم شهامت پیگیری این مقاله رو داشته باشی ...
مملکت با این همه ثروت و منابع رو به جایی رسوندین که تازه جدول خاموشی برق منتشر میکنین. وضع تولید و اشتغال و تورم هم که مشخصه. هرچی بخوایم یا نیست یا گرونه یا تحریمه یا مشابه چینیش فقط هست و... خب معلومه توو این وضع هرکی بتونه از این مملکت میره. بمونه که چی بشه؟
هر موقع fatf رو قبول کردی جواب سوالت رو می گیری.
من اگر راه خرید را میدونستم ومطمئن بودم که سرم کلاه نمی گذارند ویک مشاور مطمئن داشتم حتما من هم در دبی یا تورنتو خانه می خریدم .کسی هست که به من بگه از کجا باید شروع کنم
پاسخ ها
11
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
من اگر مطمئن باشم که در دام کلاه بردارها نمیافتم جهت خرید اقدام می کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
ارزشو از کجا آورده ای؟ تو هم از وابستگانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
دقیقا
...سرمایه همانند یک غزال تیز پا می ماند وقتی احساس خطر کند فرار میکند سرمایه مملکت اعم از نیرو و سرمایه در حال خروج از کشور میباشند و مسوولین در فکر تثبیت قیمت مرغ و تخم مرغ میباشند متاسفانه ، نه تنها روند رشد سرمایه گذاری خارجی نداریم خروج سرمایه های داخلی به خارج از کشور را داریم ....
پول کثیف! اکثر این پول ها منبع نامشروع دارند.
باید جلوی خروج اینگونه ارزههار را قاطع گرفت تا بدین طریق اموال مردم غارت نشود. نظر به اینکه بیشتر ارزها از راه صادرات آنهم صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و دیگر منابع کشور که سهم دولت در آن بسیار زیاد است. در حقیقت این ارزها شاید اموال ملی مردم ایران است. در داخل کشور کسی به کارمندان و شرکت های دولتی و خصوصی ارز نمی دهد. مگر در موارد بسیار ضروری مانند داروو و غذا و .... هرکس ارز دارد به نظر غیر قانونی است.
بزرگترن گناهکار این موضوع دولت خودمان است . وقتی طرف میبیند که با پول خرید خانه 90 متری در تهران میتواند در ترکیه و دبی و ... خانه بخرد خب اینکار را میکند .
البته این داستان هم پولشوئی است که به راحتی انجام میشود
خود تابناک هم از این تبلغ ها می کنه.
اکثر سرمای گذاران در ساخت ملک در خارج از کشور خود مسئولان ویا فرزندان انها هستند.چرا کسی از این اقایان نمی پرسه که این سرمایه ها از چه راهی بدست امده وچرا بجای ایران در کشورهای دیگر بکار گرفته میشن؟
عزیزم هر کسی مالک سرمایه خود است و به هر نحوی بخواهد از ان استفاده می کند.تقصیر مردم است که شما توان جذب سرمایه از طریق فروش ملک ملک را ندارید؟خنده دار است در مملکتی که مردم از ان در حال فرارند و همه جا خانه می خرند و این موضوع سوژه این مقاله شماست،خرید خانه و ملک توسط خارجی ها ممنوع است...!
کشور را آباد کنید تا نه تنها ایرانی ها فرار نکنند بلکه برعکس مردم دیگر کشورها برای اقامت ایران صف بایستند
منم در اولین فرصت مترصد سرمایه گذاری در کشور دیگر و انتقال
خانواده ام به آنجا می باشم .واقعا"با این شرایطی که دولت بوجود
آورده فقط زندگی برای کسانی خوب که یه جورائی به حکومت
وصل باشند .الان هم با مالیات مضاعف از مردم قصد دارند تا این افراد
زندگی راحتتری داشته باشند
نکنه مانتظار داری بیارن تو کوره پول سوزی بورس خوب بذ این قیمت مسکن در تهران بهترین کار خرید خانه در خارج است
وقتی از سرمایه گزاری مالیات میگرن
خانه خالی مالیات
طرف میگه خارج خانه میخره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
مسلماًوقتی هرکشوری ازسرمایه گذاری درکشورخودش مالیات بگیردومانع تراشی کندسرمایه هاحتی اندک هم بخارج میروند بجائی میروندکه امنیت داشته باشد نه درکشورعزیزمان که قانون تصویب میکنند که اگرخانه قدیمی خودت را دوباره بسازی وچندطبق کنی وایجاد اشتغال کنی ولی نتوانی مستاجرمناسب پیداکنی دمارازروزگارت درمیآورند اینستکه هیچکس جرات سرمایه گذاری دربخشهای تولیدی راندارد
شرایط مملکت را قابل تحمل کنید مردم ارز خارج نمیکنند
خیلی از اونایی که از ایران می رند؛ مثل خود من؛ از اینکه هر چی توی کشور خودشون میدوند ولی به جایی نمی رسند خسته شدند.
اون عده از مسئولین کشورم که صبح و شب به دنبال سود شخصی و جناح بازی هستید، خواهشا به فکر درست کردن اوضاع اقتصادی کشور باشید. چون ایران با منابع موجودش در صورت کار درست شما به سادگی می تونه از نظر اقتصادی از امارات جلو بزنه و این به نفع خود شما هم هست و سرمایه هاتون توی ایران بر حسب دلار چند برابر خواهد شد. ضمنا مجبور نخواهید بود فرزندانتان را به غربت بفرستید به امید اینکه اگر موفق شدند، شاید برای دوران بازنشتگی شما هم جایی در آنجا بسازند. با درست کار کردن شما همه ما، همه چیز را در ایران خودمان خواهیم داشت و به امید خدا مهاجرت برعکس شرایط فعلی خواهد شد.
به امید آن روز...
این کار و خروج ارز و سرمایه گذاری در دیگر کشورها نتیجه عملکرد برخی مسئولین کشور است که مخصوصا در این مورد آخر در خصوص دعوت به بورس نتوانستند از اعتماد و ثروت مردم بدبخت به درستی پاسداری کنند و این سیل عظیم پول که به طرف بورس و سرمایه گذاری روان شده بود را نتوانستند به طرف تولید و کارخانجات و کشاورزی و کارهای مولد و زندگی بهینه مردم و نجات اقتصاد و افزایش قدرت ریال و.....هدایت کنند!!!!!!!!!!!
با سلام هركس اختيار مال خودش را دارد و هر جنس و ملكي در هر جا اجازه دارد بخرد و نميشود با اين قضيه برخورد امنيتي و جبري كرد و نتيجه هم ندارد بهترين كار كه نتيجه بخش هست و به نفع كشور بايد سياست مردان كلان كشور بستر براي سرمايه گذاري در كشور را فرهام كنند كه شاما زير ساخت ها اقتصاد ازاد و پويا و مشاركت جهاني ازادي اجتماعي جذب توريست و تقويت زير ساختهاي توريستي و ثبات اقتصادي و ايجاد امنيت و رفاه زندگي در ايران كه در اين صورت نه سرمايه هاي ارزي و نه سرمايه هاي اجتماعي و نه سرمايه هاي علمي از كشور خارج نميشود بعد ٤٠سال ديگه بايد ثابت شده باشد كه با گير و ببند و زور و ....اين كار شدني نيست ممنون از تابناك
البته سرمایه گذاری خارجی در همه دنیا مرسوم است بعضی ها تو ملک یا بورس یا تولید در باکشورهای دیگر سرمایه گذاری میکنند ضمنا مگر بانک ایرانی به کسی برای خرید ارز میدهد عمدتا از در امد ارزی ایرانی های مقیم خارج تامین میشو د ضمنا وقتی بر صاذرات کنترل و تعهد ارزی باشد دیگر خروج سرمایه بی معنا است وقتی دولت بر مسکن مالیات بگذارد ممکن اسن سرمایه فرار کند این موضوع ساده ای نیست که با شعار حل بشود بایستی برای سرمایه جاذیبیت ایجاد کرد همین الان هم ایران با فروش ملک به خارجی ها اقامت میدهد
در هیچ جای دنیا خرید و فروش ملک به اندازه ایران نفع ندارد. یک جای دنیا را نام ببرید که ارزش ملک در ان در عرض یک سال دو برابر شود . اما موضوع این است که این روزها قیمت ملک و دیگر مایحتاج زندگی حتی مرع و تخم مرغ با هر نرخی که برای دلار در نظر بگیریم در بسیاری کشورهای جهان از ایران ارزانتر است . از طرفی انها این همه تنش اقتصادی هم ندارند و به همین دلیل است که عده ای اول خانه می خرند و بعد هم خودشان می روند.
مردم باید هم نگران سرمایه و پولشون باشن. هر کسی هم اختیار و مال و سرمایه خودش رو داره و در هر نقطه از دنیا که دلش بخواد میتونه هر چیزی که دلش خواست و با هر قیمتی که دلش خواست و صلاح دید بخره. به هیچ بنی بشری هم کوچکترین ارتباطی نداره
وقتی تو کشوری که هیچ حمایتی برای تولید و سرمایه گذار نمیشود هیچ توجیهی نمیخواهد برای خروج سرمایه وسلام
یادمان باشدبالاترین فرارسرمایه ازکشورمانخبگانمان هستندکه بسرعت جذب مراکزعلمی وتحقیقاتی کشورهای پیشرفته غربی میشوندماغصه خروج چندمیلیارددلارارزرامیخوریم که بافروش چندبشکه نفت اضافی ویا اختلاس کمترحاصل میشودولی نوابغی راکه ازدست میدهیم باهیچ چیزی قابل جبران نیست داشتن میلیارهادلاربدون داشتن نخبگانمان میشودآنچه میبینیم ولی اگرمیماندندوامکان کاروفعالیت پیدامیکردن میشد سوئیس یاآلمان وامثالهم ماچنان کردیم که حتی هموطنانمان که مایل به سرمایه گذاری دروطنشان هستندجرات چنین کاری راندارند آنوقت غصه میخوریم چراایرانیهامیرونددوبی یاترکیه خانه میخرند
شما امید به زندگی و نشاط در جامعه ایجاد کن به مردم گیر نده بگذار زندگی شون را بکنند ارزش سرمایه شون را تضمین کن ببین کسی حاضر است از مملکت خودش برود جای دیگر ملک بخرد یا نه.
خوب مردم اولویت اولشون شده فرار از کشور، هر جوری شده ارز رو جور میکنن
متاسفانه اونور خیلی برای پذیرش سخت گیری میکنه
اینور هم که شرایط مالی مناسبی نداریم
وگرنه خیالتون راحت مهاجرت ها دهها برابر این می بود
اگر من هم توانایی خرید میداشتم صد در صد از این مملکت میرفتم...
احتمالا همان پیرزن که ماشین لوکس با کارت بازرگانیش وارد ایران نموده بود از کرده قبلیش توبه کرده ودر ترکیه و.....سرمایه گذاری نموده وجهت رسیدن به سود در سایت های بیگانه تبلیغ می نماید.
تا وقتی دلاار را بزور پایین نگهمیدارید همین است. دلار در ایران بسیار بسیار زیر قیمت به مردم داده میشود. دولت هم جرات نمیکند حقیقت ماجرا را به مردم بگوید. بازی خطرناکی در پیش گرفته اند که نتیجه بدی خواهد داشت.
برخی آقایانی که دم از فضای باز اقتصادی در ایالات متحده امریکا، انگلستان، اروپا و خارج بهشتان می زنید، لطفا بروید مطالعه کنید ، که در اخارج بهشتان چنین کاری نمی توانید انجام دهید و این کار در بیشتر کشورهای دیگر، توسط قانون گذار غیر قانونی است.
وقتی با دلالی ارزش پول ملی کاهش می یابد واگر پول در هیچ جای دنیا به این راحتی جابجا و خارج نمی شود چون گران تمام میشه
مالمه دوست دارم از این خراب شده ببرم جایی که هم بهم احترام می گذارند و هم امنیت اقتصادی بهم می ده
تو ایران نگه دارم که شما با مدیریت تون حاصل دسترنج چند ساله ام رو مثل کسانی که تو بورس سرمایه گذاری کردند یک شبه با باد بدید ؟!؟!؟
زهی خیال باطل
نه به دولت مربوطه و نه به هیچ احد الناس دیگه ای که بخواد واسه اموال مردم تصمیم بگیره
با این مدیریت کزایی انتظار دارید که ملت سرمایه اشون رو تو کشور نگه دارند ؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل